کد خبر 1110507
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵
کرونا نمایه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد:از مردم درخواست می‌کنیم تا در تعطیلات پیش رو با توجه به وضعیت قرمز کرونا در مازندران به این استان سفر نکنند.

به گزارش مشرق، نیمه دوم تیر ماه امسال بود که آژیر قرمز کرونایی در استان مازندران به صدا درآمد و طی این مدت همچنان این وضعیت تداوم دارد.

استان مازندران که باتوجه به سفرها و همچنین همزیستی مسالمت‌آمیز با کرونا برای دومین بار به این وضعیت دچار شد اما پیک دوم بیماری شرایط متفاوت‌تر و سخت‌تری را مازندرانی‌ها تجربه کردند و همچنان ادامه دارد.

البته طی دو هفته گذشته روند کاهشی بیماری تداوم داشته به طوری‌که تعداد بیماران بستری چهار رقمی بود و الان سه رقمی شد.

بیشتر بخوانید:

تداوم وضعیت قرمز کرونایی پایتخت

دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۰۶ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: در همین مدت تعداد ۱۴۶ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۷۱۵ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۹۵ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

موسوی اضافه کرد: مردم الزاما پروتکل‌های بهداشتی را در مراسم محرم رعایت کنند تا شاهد افزایش بیماری نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه مسافرت نقش مهمی در انتقال ویروس دارد، خاطرنشان کرد: از مردم درخواست می‌کنیم تا در تعطیلات پیش رو با توجه به وضعیت قرمز کرونا در مازندران به این استان سفر نکنند.

دکتر فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳۲ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی اضافه کرد: در همین مدت تعداد ۳۱ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: مجموع بیماران کرونایی بستری در بابل به ۲۲۸ نفر رسید که از این تعداد ۵۳ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۳۸ بیمار در سطح استان شناسایی شدند و همچنین تعداد ۹۴۳ بیمار در مراکز درمانی سطح استان بستری هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    8 1
    درخواست چیه ورودی شهرها را مثل زمان عید ببندید و جریمه بذارین تا از مسافرت به این شهرهای شمالی جلوگیری،بشه مردمی که حالیشون نیست باید با شدت باهاشون بر خورد کرد دیگران که رعایت میکنند چه گناهی کردن
  • علی IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    4 5
    همه‌چیز رو گردن مسافران نندازید!. هموطنان مازنی خیلیاشون اصلاً رعایت نمیکنند، دورهمی‌های خونوادگی و عروسی‌ها و قهوه‌خونه‌ها و ...! همه‌شون به‌راهه...!!!!!!!!
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      1 0
      اگه اینطوریه پس چرا هر وقت تعطیلات میشه آمار مازندران بالا میره؟؟ چطور زمانی که مسافرت ها ممنوع شده بود وضعیت مازندران از حالت قرمز به حالت عادی برگشت و بعد از لغو ممنوعیت ها دوباره قرمز شد؟؟؟ چرا میخوای مصائبی که تفریحات و خوشگذرانی شما به مردم بومی تحمیل می کنه رو گردن اهالی اونجا بندازی؟امثال شما اهل تفریح و جوجه آخر هفته کنار سواحل خزر هستید، دنبال توجیه نباشید!
  • ایرانی IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    1 0
    یکطرفه کردن جاده ها فراموش نشه
  • IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    1 1
    این رو به تهرانی ها باید گفت که همش تو شمال خراب شدن
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    4 2
    الان بنده شمالی هستم و به خاطر کرونا چند ماه به شهرم نرفتم ولی می بینم عده ی زیادی از مسافرین که شمالی هم نیستن به مازندران سفر می کنن، تکلیف چیه و تا کی غیرشمالی ها رعایت نکرده و به شمال سفر کنند ولی ما شمالی های مقیم دیگر استان منتظر بمونیم و به خاطر کرونا به شمال نریم؟! تا کی خانواده مون رو نبینیم؟!
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    0 0
    خوبه والله جایی که سمبه پر زوره جواب میده نه؟ ملت مسافرت نرن مهمانی نرن پارک نرن بیرون نرن نون نخورن شمالم نرن خب یه حقوقی به همه بدین بگین سه ماه تو خونه هاتون بمونید بیرونم نیاین ویلای ما شش ماهه کار نکرده
  • محسن IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    0 0
    نرود میخ آهنی در سنگ...تا صبح بگو.کو گوش شنوا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس