کد خبر 1110351
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
شاخص بورس به کفِ پیش‌گویی رئیس دفتر رئیس جمهور رسید

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت افت بیش از ۵۳هزار واحدی، در آستانه از دست دادن ارتفاع یک ‌میلیون و ۶۰۰هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش سرویس بورس مشرق، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 10میلیارد و 332میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 13هزار و 344میلیارد تومان در بیش از 974هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 53هزار و 747واحدی، در ارتفاع یک ‌میلیون و 608هزار واحد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

واعظی: بورس دارد خودش را اصلاح می‌کند

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و فولاد مبارکه اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، آسان پرداخت کیش و بهساز کاشانه تهران با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 14111واحد، کل (هم‌وزن) 8926واحد، قیمت (هم‌وزن) 5855واحد، آزاد شناور 64309واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم نیز به‌ترتیب 35690و 123262واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 965میلیون و 624هزار ورقه به‌ارزش 2هزار و 379میلیارد تومان در 187هزار و 691نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 603واحد افت کرد و در ارتفاع 17هزار و 221واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی مارون و سنگ آهن گهر زمین شد و در مقابل شرکت‌های توسعه مسیر برق گیلان، سرمایه‌گذاری سبحان و کشاورزی و دامپروری ملارد شیر بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس به نام خود ثبت کردند.

گفتنی است شاخص بورس در حالی تا امروز تا مرز 1.6 میلیون واحد عقب‌نشینی کرده است که دو شب پیش واعظی، رییس دفتر رییس جمهور در سخنانی اعلام کرد کف شاخص 1600-1700 است و دوباره در مسیر طبیعی خود به بالا می‌رود.

این در حالی است که به باور کارشناسان بازار سرمایه تداوم روند کاهشی شاخص بورس و کلیت بازار سهام در چند روز گذشته موجب ریزش 22 درصدی شاخص شده که این موضوع سنگین‌ترین ریزش پنج سال اخیر بازار سهام را رقم زده است.

نکته جالب در این میان این است که در روند منفی و ادامه‌دار ریزشی کلیت بازار سرمایه، دیگر خبری از اختلال در سامانه معاملاتی نیست که این موضوع نیز در نوع خود جای تامل دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    0 0
    کمیت اندازه گرفتنی با دماسنج برای کمیت اقتصادی - یعنی هرج و مرج در اواحد و کمیت اندازه گرفتنی
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    2 0
    الان دیگه وقت خرید هست .
  • وحید IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    1 0
    آقای واعظی شما که دستت تو کاره اهداف شاخصم مشخص کن بدونیم تا کجا بالا میره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس