کد خبر 1108136
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸
سودان

سخنگوی وزارت خارجه سودان روز سه‌شنبه اعلام کرد که این کشور آفریقایی در انتظار امضای توافق سارش با رژیم صهیونیستی است.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه سودان روز سه‌شنبه اعلام کرد قصد دارد با رژیم صهیونیستی سازش کند.

بیشتر بخوانید:

جنگنده‌های اف ۳۵؛ چالش جدید آمریکا با امارات و رژیم صهیونیستی

سخنگوی وزارت خارجه سودان که با شبکه اسکای‌نیوز مصاحبه می‌کرد، گفت: «دلیلی برای ادامه دشمنی میان سودان و اسرائیل وجود ندارد و در انتظار امضای توافق صلح با اسرائیل بر اساس منافع سودان هستیم.»

بیشتر بخوانید:

دلایل امنیتی و نظامی گرایش امارات به رابطه با اسراییل/ اولین جایزه آمریکا به ابوظبی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی چیست؟ +تصاویر

این مقام سودانی با اشاره به توافق امضا شده میان امارات و رژیم صهیونیستی گفت: «گام امارات درباره امضای توافق صلح با اسرائیل خط سیر صحیح برای باقی کشورهای عربی را ترسیم می‌کند و این اقدام شجاعانه بوده است.»

سخنگوی وزارت خارجه سودان مدعی شد که امضای توافق صلح با رژیم صهیونیستی برای این کشور آفریقایی منافعی را به همراه خواهد داشت.

وی همچنین از وجود ارتباط میان سودان و رژیم صهیونیستی خبر داد و مدعی شد که ارتباط با تل‌آویو منافع و مزایایی برای این کشور آفریقایی دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فریبرز GB ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    0 0
    کثافت در مقابل شما سالاره
  • IR ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    1 0
    بگو علت کودتا علیه ژنرال عمر البشیر چه بود و که بود که ابتدا سودان را به دو قسمت تقسیم نمود تا از نظر اقتصادی ضعیفش کند و بعد از پی بردن بشیر به توطئه عربستان با آمریکا و اسرائیل در جدا نمودن او از کنار ایران با رفتن به سوریه قصد جبران را داشت . طولی نکشید با اتهامات روانه زندانش کردند و فرصت را به افراد نزدیک بخود دادند و با بردن فردی حکومت را با نظامیان باشتراک گذاشتند تا دهن مردم معترض به حکومت نظامی و مشکلات اقتصادی را ببندند و این عبدالله حمدوک با اشاره در یکی از کشورها با اسرائیلی ها مذاکراتی داشته و برنامه ریزی برای این ایام را انجام داده است و باید شاهد این قبیل پرده برداری رسمی پی در پی رابطه غیر رسمی و تبدیل شدن به رسمی بود. اتفاق جدید و خاص و غیر منتظره ای رخ نداده . همه بشار اسد بقول رهبرمان قهرمان عرب نمیشوند . روزگاری دنیای عرب به ملت و دولت سوریه رشک خواهند برد و خود را سرزنش خواهند نمود که چگونه خواب بوده اند و در اثر توهمات اجازه دادند تا حاکمانشان چنین خیانت هائی در حق آنها و اعراب مرتکب شوند . انشاالله زنده باشید و این روزگار را به چشم ببینید . پس متوجه میشویم علت بضعف کشاندن ملت ها خصوصا مسلمانان در چیست .
  • IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    1 0
    خاک بر سر کشورهای مرتجع عرب به زودی دوران نکبت بار آنان به پایان می رسد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس