کد خبر 1108057
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
نخست‌وزیر عراق: هنوز به کمک آمریکا نیاز داریم

نخست‌وزیر عراق در مصاحبه با یک خبرگزاری آمریکایی با بیان اینکه در نقش پستچی بین تهران و واشنگتن نیست، گفت کشور هنوز به کمک آمریکا برای مبارزه با داعش نیاز دارد.

به گزارش مشرق، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق می‌گوید کشورش برای مبارزه با گروه تروریستی داعش هنوز به کمک‌های آمریکا نیازمند است و دولت او نیز متعهد است در بخش‌های امنیتی این کشور اصلاحاتی ایجاد کند.

الکاظمی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گفت عراق در حال حاضر به هیچ حمایت نظامی مستقیم در عرصه میدانی نیاز ندارد و سطح کمک مورد نیاز نیز به تغییر ماهیت تهدید بستگی دارد.

وی که قرار است در این هفته به آمریکا سفر کند، در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا حامل پیامی از تهران به واشنگتن است، اظهار داشت: «من نقش پستچی را در عراق ایفا نمی‌کنم!»

بشتر بخوانید:

به نوشته آسوشیتدپرس، نخست‌وزیر عراق برخی اقدامات در این کشور مانند شلیک راکت به منطقه سبز بغداد یا ربوده شدن اتباع خارجی را «به نفع کاسبان آشوب» دانسته و مدعی شد: «این اقدامات مجرمانه، نتیجه سال‌ها درگیری است... پس تعجب‌آور نیست که [شاهد] اعمال مجرمانه در اینجا و آنجا برای بی‌ثبات کردن کشور [باشیم]».

الکاظمی همچنین افزود: «ما متعهد هستیم که دستگاه امنیتی را اصلاح کنیم و توانایی آن برای مقابله با چنین چالش‌هایی را تقویت کنیم تا قادر باشد کسانی را که نمی‌توانند از غیرنظامیان محافظت کنند، پاسخگو نمایند و به این گروه‌ها یاغی پایان دهند».

وی در ادامه گفت حفاظت از اماکن دیپلماتیک در منطقه سبز بغداد و همچنین ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا را برای مقابله با حملات راکتی، افزایش داده است.

بر این اساس، نخست‌وزیر عراق ضمن اشاره به تداوم پیگرد قانونی علیه قاتلان «هشام الهاشمی» تحلیلگر سیاسی در این کشور، تصریح کرد: «دولت من وعده داده که قاتلان را تعقیب نماید. پیشرفت‌هایی در افشای قاتلان معترضان حاصل شده و حمایت عمومی برای رسیدن به هدفش که ایجاد حقیقت است، کسب کرده است».

پیشتر «حازم الجنابی» از رهبران جبهه نجات و توسعه عراق با هشدار درباره سفر الکاظمی به آمریکا، گفته بود  سفر وی به آمریکا نمایشی است و سودی ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    6 5
    اگر کمی شک داشتم الان مطمئن شدم که تو حروم زاده در خون سرداران شهید شریکی! تو بی همه چیز مملکت امام حسین را به اخم و ناز انگلاساکسون ها به حراج میزاری. حقا که از نوادگان کوفیانی.بی شرف!
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    8 6
    اونوقت که داعش به چند کیلومتری بغداد رسید و حاج قاسم و ابومهدی به داد بغداد رسیدن آمریکایی ها کجا بودن؟ یه کشته ی آمریکایی رو در مبارزه با داعش به من معرفی کن؟ یه کشته نه یه زخمی؟ یه عملیات آمریکا رو بر علیه داعش مثال بزن؟! چه مبارزه ای هست که توش نه کشته دادن نه زخمی دادن و نه حتی درگیر شدن؟ نکنه اومده بودن برای قوت قلب؟!!
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    5 3
    خخخخخ اینم از برادرای عراقیتون .امریکا رو از عراق بیرون کردن
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    2 0
    قائد و قبله خودش را معلوم کرد.اون روز تعارف کرد توی ایران و امروز التماس کرد توی امریکا
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    4 0
    یکی دهن این ... رو ببنده
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    1 0
    منظورش چیه از این حرفا چرا تکلیفشو مشخص نمیکنه؟؟از چی میترسه؟؟
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    6 5
    بدبخت بیا مثل ما باش و گاو شیرده آمریکا نباش تا مردم عراق هم در زباله‌ها دنبال نان بگردند
    • سرباز IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      2 5
      شما فقط حین گشتن تو اشغال ها مبایلتو نبر آخه یهو خراب میشه نمیتونی بیای مشرق
    • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      2 3
      مصر هم نوچه آمریکاست الان مردمش تو زباله ها دنبال نون میگردن. اگر دولت آمریکایی در ایران حاکم نبود معجزه استقلتل رو برات میگفتم. الان با روحانی ماهم در دام آمریکاییم!
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    1 1
    سال ۱۳۶۸ میگفتن ۱۰۰۰ میلیارد دلار غرامت جنگ است . با ۳۱ سال تاخیر چقدر میشه ؟!
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    0 5
    خاک عالم تو سرت خوب چرا پیگیر قاتلان شهید سلیمانی و ابومهندس نمیشید؟1!! خفت و نوکری هم حدی داره
  • ناشناس IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    2 2
    صدام دوباره زنده شد.
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 0
    نه انگار قسمت نیست عراق روی خوش ببینه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس