حریرچی نمایه

معاون کل وزارت بهداشت، در ارتباط با تازه ترین وضعیت بیماری کرونا در کشور، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش مشرق، ایرج حریرچی، شنبه شب در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما، گفت: در اسفند و فروردین مردم از کرونا ترسیدند و باعث شد بیماری کنترل شود.

وی افزود: بعد از بازگشایی‌ها دوباره بیماری اوج پیدا کرد. تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی باعث شد دولت ناگزیر شود بازگشایی‌ها را انجام دهد.

بیشتر بدانید:

فیلم/ خبر مهم حریرچی درباره تامین واکسن کرونا

حریرچی ادامه داد: در تعطیلات خرداد به یکباره سفرها به اوج رسید، عروسی‌ها شروع شد.

وی افزود: رعایت مجدد پروتکل‌های بهداشتی، اثرات خودش را از تیر ماه نشان داد و کاهش ابتلاء، بستری و مرگ و میر به دنبال استفاده از ماسک رقم خورد.

معاون کل وزارت بهداشت، تاکید کرد: تقریباً در تمام استان‌های کشور این ویروس چرخش خودش را داشته است.

وی با عنوان این مطلب که در اکثر استان‌ها به پیک بیماری رسیده ایم، گفت: نگران مازندران و تهران هستیم. تهرانی‌ها آخر هر هفته راهی شمال می‌شوند و باعث می‌شوند مردم استان‌های شمالی هم درگیر بیماری شوند. خراسان رضوی و کرمان هم جای نگرانی دارد.

حریرچی ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات به ۸۲ درصد رسیده و در پاساژها ۱۴ درصد و نانوایی‌ها ۱۵ درصد است.

وی افزود: تأثیر ماسک اگر به ۹۵ درصد برسد مثل تعطیلی‌های فروردین خواهد شد.

معاون کل وزارت بهداشت، گفت: بعد از کنکور، نگران سفرهای شهریور هستیم که مردم انجام خواهند داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    1 0
    نه از آن نانوائی های قبل از سال که حتی پول را گیره میگرفتند و دستشوئی با مایع آن قرار داده بودند که رهبر بعنوانی از آن عمل خوب نام بردند و دیگر چیزها . احتمالا بخاطر ترس ناشی از عدم شناخت کامل بود که همه را ملزم ساخته بود که تا جائی که میشود کمتر بیرون رفت و بطوری خانم ها خود در منازل نان پخت میکردند . اما با شناخت بیشتر و در دسترس بودن مواد لازم برای پیشگیری اعتماد بنفس زیادی ی ی ی بمردم دست داده بنحویکه اکنون از اونور بوم در حال غلتیدن در معرکه کرونائی میباشند . این دور هم جمع شدن های غیر ضروری این زمان خاص مانند عزاداری که خود دیروز شاهد آن بودم که در جواب خطر کرونا جواب شنیدم غریبه بین ما نیست انگار که اینمدت چند ماه یا هفته با هم زندگی میکردند و خواهر و برادر از هر سو آمده خودی محسوب میشوند و خطری تهدیدشان نمیکند .علیرغم توصیه ها و نظرات بهداشتی زورمان نرسید و شنیدم که تو اگر نمیخواهی نیا که من نرفتم و عین همین ماجرا در دعوت به جشن عروسی اتفاق افتاد . خب روزی چند مجلس اینگونه خودی برگزار میشود . حتی تو پارک ها و مراک تفریحی و تفرجی .کافیست در اثر غفلت کودکی که دستش به محل آلوده ای در تماس بوده همه یا تعدادی را علاوه بر خود.که طبعا دستش با ناحیه صورت تماس داشته مبتلا نماید .به همین سادگی و در عین حال که میدانیم این ویروس لعنتی که رنگ و بو ندارد و بسیار موذی و خطرناکه . حاضر نیستیم درصدی از خطا بخود قائل شویم و از اینگونه تجمعات احتراز کنیم و بخود و خانواده و فامیل و کادر درمان و شهری که طی چند روز بعد غافل از گرفتاری تا زمان بروز و ظهور طی نمودیم و به هر چه شده دست زدیم و حداقل ناقل خاموش بودیم رحم نکردیم . ولله آدم از صبوری این کادر درمان که طی چند ماه گذشته با اینهمه فشار کاری روحی و جسمی هنوز تلاشگرند شرمنده میشه و میماند که اگر هر کدام از ما علیرغم هشدارهای مکرر باز روز بروز بیشتر صف میکشند تا به آنها رسیدگی شود از درماندگی و خستگی فریاد بر آسمان میبردیم و فرار میکردیم . آخه این بندگان خدا هم انسانند مثل من و شما . بسه .مقداری توجه بیشتر . همه با تصمیمی ملی مانند هشتگ سعی کنیم مدتی خیابانها را مانند نزدیک عید سال نو خلوت کنیم و باز از جمله در منزل نان بپزیم و بچه ها را در منزل نگه داریم و جز موارد ضروری از خانه خارج نشویم بلکه اتفاق خوبی بیفتد .ما میتوانیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس