کد خبر 1106128
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی تحولات عراق به نقل از ظاهر العقیلی، نویسنده عراقی طی یادداشتی با عنوان "چه کسی شهید سلیمانی را به شهادت رساند" نوشت: "قاتل همیشه فقط آن کسی نیست که مرتکب آن جنایت به طور عمد باشد بلکه برعکس، حالت هایی از قتل های خونین و تأثر برانگیزی وجود داشته است که پشت قاتلان آنها ارتشی از تحریک کنندگان و ناظران بر قتل و خاطیان و یاران آن اشخاص قاتل و حامیان و سهل انگاران ایستاده اند".

در ادامه این نویسنده عراقی برای اثبات مقدمه خود موضوع شهادت حضرت مسلم بن عقیل علیه السلام را به عنوان شاهدی برای مقدمه خود می آورد که عوامل زیادی در شهادت ایشان دخیل بوده است.

و پس از این مثال این نویسنده عراقی به موضوع شهادت شهید سپهبد سلیمانی اشاره می کند و آن را تطبیق و پیاده سازی واضح و آشکار و گونه ای از گونه های خیانت و آماده سازی برای یک جنایت شیطانی توسط آمریکا که با کمک ادوات خویش آن را انجام داد، می داند.

در ادامه ظاهر العقیلی به ادوات آمریکا که در این جنایت به آن کمک کردند اشاره می کند و می نویسد: " قبل از ترور شهید سلیمانی یک کمپین رسانه ای با هدف برانگیختن جامعه و افکار عمومی علیه شهید سلیمانی به راه انداخته شد پس صدای صدها تظاهرکننده در اثر این کمپین در به اصطلاح انقلاب اکتبر علیه شهید سلیمانی بدون هیچ دلیلی بلند شد و شعارهای جوکری ها یکی از ادوات آمریکایی ها قبل از اتخاذ تصمیم ترور بود و این به غیر از شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک بود که با کمک مادی به کاربران و فعالان شبکه های اجتماعی، به تحریک افکارعمومی علیه ایشان پرداختند".

همچنین ظاهر العقیلی از عوامل دیگر ترور شهید سلیمانی را  سکوت احزاب و شیعیان عراق و نیز هجمه های رسانه ای آمریکایی و عربی و سکولار علیه دین می داند و در این باره اضافه می کند: " ضعف عملکرد کاری و حرفه ای و رسانه ای احزاب شیعی و عدم اجرای قوانین مجرم شناختن بعثی ها و تعارف داشتن با دوستان یا نزدیکانشان که بعثی یا از فدائیان صدام بوده اند و بازگرداندن این افراد به قدرت، باعث رشد و گسترش پدیده جوکری ها و بعثی ها و سکولارهای دشمن با دین و دولت شد و این اسباب و سبب های دیگر همگی با هم جمع شده و باعث شهادت سپهبد سلیمانی شدند".

همچنین در ادامه یادداشت نیز نویسنده به یک عامل دیگر اشاره می کند و این عامل بخش بزرگی از قشر کسانی است که ادعای فرهنگ و آگاهی و شناخت را دارند و در حقیقت ژست روشنفکری را می گیرند و به شدت و با اهداف و اغراضی از جوکری ها دفاع می کنند و به طرح موضوعات انسانی نیز بسیار اهمیت می دهند اما در عین حال از شهید سلیمانی که به عقیده نویسنده یک فرمانده حقیقی در میدان نبرد نابودی داعش و نمادی از نمادهای آزادی بخش عراق از دست تروریسم بود، چشم پوشی می کنند!!

پس از ذکر این عوامل ظاهر العقیلی می نویسد: "بنابراین و پس از تمام آنچه که گفته شد می توانیم بگوییم که هر کس که تأیید کرد یا شعار داد یا سکوت کرد یا خیانت کرد یا راضی شد یا از طریق فعل و یا قول یا رفتاری با دشمنان تعارف داشت پس تمامی این افراد شریک جنایت و عملیات ترور شهید سلیمانی بوده اند زیرا راه را برای این کار هموار کرده اند چه بخواهند و چه نخواهند. و بزرگترین چیزی که از آن بیم داریم این است که تمامی این مواضع قهرمانانه توسط فرماندهان بزرگ را فراموش کرده و فداکاری های آنان به باد هوا رود و تصویری معکوس و گمراه کننده از آنان ترسیم شود".

در پایان یادداشت نیز نویسنده حشد الشعبی و نیروهای مقاومت را تنها نیرویی در عراق می داند که می توان برای گرفتن انتقام خون شهید سلیمانی به آنان اتکا داشت و اعتماد کرد.


*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • 313 IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    50 5
    درود بر این تحلیگر با بصیرت و انقلابی راستین عراق
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    20 17
    عراق مقصر اصلی ترور حاج قاسم هست
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
      4 3
      دوست عزیز ترامپ خودش گفت که ما زدیم شما میخوای بندازی گردن عراق؟
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    32 2
    لعنت ابدی بر همه قاتلان
  • رحیم اب منگل IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    22 8
    نمیدوم چرا یاد ظریف افتادم
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    26 4
    بگم واقعا ! اخه همه میدونن مجلس قبل و دولت تدبیر و امید با ارسال پیام ما واقعا بلد نیستیم ما بی عرضه ایم بیا به ما کمک کن هررررررررر جور که میتونی و به هر قیمتی خلاصه بگم بیا ایران و مستعمره خودت کن به 5+1
  • سید IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    25 1
    و شایعت و بایعت و تابعت علی قتله!
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    19 0
    ما سفر برخی ها به ژاپن رو هم فراموش نمی کنیم. و همینطور همونجوری که در عراق بعثی ها مجددا برخی ارکان قدرت رو در دست گرفتند در ایران هم تربیت یافته های غرب ( اصلاحات و برخی اصول گراها) ارکان قدرت رو در دست گرفتند و به کار شکنی مشغول شدن( که در این مورد نصیحت امام رو فراموش کردیم) حقمونه هر بلایی به سرمون بیاد. امام حرفش رو زد، اینکه ما گوش نکردین و اجازه دادیم برخی ها در قدرت بمونن دلیل سختی هایی هست که باید تحمل کنیم! مشرق پخش کن!
  • خسرواسفندیاری عالی بود۰۹۱۴۳۴۷۷۸۸۰ IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    19 2
    هرکس به هر نحو وبه هر اندازه درشهادت سراد وعزیز دلها حاج قاسم مهربان دست داش.خدا خودش باهاش تسویه کند.در راس آنها ترامپ حرامزاده وپمپئو زنازاده .واما از برادران عراقی گله داریم.ازمهمان مواظبت میکنند.مهمانی که باعث حفظ ناموس آنها بالخص شیعیان وکردها عراق بود.ما گله داریم.عراقیها وسوریها ولبنانیها ماجرای زنان ایزدی وپادگان نیروی هوایی عراق ونابودی زیرساختهای سوریه ولبنان توسط اسراییل وآمریکا وداعش یادشان باشد.اگر حاج قاسم ویارنش نبودند.نه عراقی الان بود ونه سوریه ونه لبنانی.عراق حداقل به سه چهار کشور تقسیم شده بود.دیدیدمکرون فرانسوی چه دستوراتی به لبنان صادرکردوادعای مالکیت میکنه.!؟همسایه وکشورعراق نمک را نخورد ونمکدان را بشکند.خداوند متعال منتقم خون حاج قاسم ویارانش هست.مواظب باشید.به قهروغضب خداوند گرفتار نشوید.وبرای ایران مظلوم مشکل درست نکنید.!به گفته پامبر اعظم اسلام ص وائمه عزیز ع ما ایرانیها مهمان را حبیب خدا میدانیم.ما زمینه به شهادت رساندن مهمان ( حبیب خدا) را فراهم نمی کنیم.!؟
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    1 17
    من
  • قویدل IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    23 1
    سرداردلها به آرزوی دیرینه اش یعنی شهادت رسید سرافراز وسربلند،،،، روی قاتلانش سیاه
  • حسین IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    22 2
    مرحبا به نویسندش
  • امیر IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    4 5
    بقول مولایمان علی ع...کوفی لایوفی حیف سردارما که این نمک نشناسها شهیدش کردن...
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
      5 5
      دوست عزیز ترامپ خودش گفت که ما زدیم شما میخوای بندازی گردن کوفی؟
  • احمد IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    15 3
    همه ملت می دانند که خیانت کار چه کسانی هستند،منتظر انتقام باشد دیر و زود دارد اما سوخت وسوز ندارد عزادار خواهید شد
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    8 1
    بارک الله خیلی زیبا و جالب و ژرف نگر بود
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    13 1
    ترامپ قاتل باید قصاص شود.
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    6 6
    شریکهای هم توایران داشت اونهاکه ازصبح تاشب تیزر تبلیغاتی سردار سلیمانی رو میساختن ونشریاتی که هرروز تیترشون سردار سلیمانی بود من چند ماه قبل پیش بینی کردم که این راهی که شما می‌رسد قراره به چی ختم بشه
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    13 1
    ترامپ قاتل است. باید تاوانش را پس بدهد. سنتکام مجری قتل بوده است باید تاوانش را پس بدهد. ولی اینکه چه کسانی در داخل ایران و عراق با قاتلین همکاری کرده اند، باید مشخص شود.
  • مردم IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    4 6
    حاج قاسم شهید شد. زیرا حاج قاسم ، مخلص بود. و ارزویش شهادت. پس اگر این فکر‌ را واقعاً درک کنیم. که شهیدان زنده اند. و به دیدار خدا رفته اند‌ . و با پیامبران و ائمه در بهشت محشور میشوند. پس نیازی نیست دنبال مقصر گشت . زیرا دنبال مقصر گشتن ، مخالف اعتقاد به محشور شدن با ائمه است. زیرا ان افراد بانی خیری به ان شهید شده اند که با ائمه محشور گردند. خوشا به حال شهیدان.
  • محمد IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    2 1
    یکی در آرزوی شهادت و پرواز بسوی خدای خود یکی در آرزوی قتل یکی و رسیدن به دنیای پوچ.
  • US ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    2 4
    سلام.دقیقا مانند حضرت مسلم و هانی در کوفه شد..مردم عراق همیشه خیانتکار هستند.امام‌حسین نفرین کرد.گفت الهی خیر نبینند..تا صبح قیامت با این همه ثروت در بدبختی خواهند بود‌
  • GB ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    1 1
    الان نخست وزیر عراقه
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    0 0
    فریدون و تمام خائنین اماخون مظلوم همیشه می جوشد و سرقاتلان را برباد می دهد
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    5 2
    آمریکای جنایتکار و تروریست بین الملل.....
  • ایرانی IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    9 1
    درود خداوند بر همه انسانهای پاک و با صداقت.
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    10 1
    شهید مهدی زین الدین:هرکس در شب جمعه شهدا را یاد کند،شهدا هم او را نزد اباعبدالله الحسین (علیه السلام)یاد کنند.نثار روح همه شهدا صلوات
  • فردین خالدی IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    0 0
    یادتان باشد اگرماوشما شب رابه آرامی میخوابیم دشمنان در آرامش نمی خوابند چون درحال نقشه کشیدن هستندتاازهرراهی شده نقشه بکشند بر علیه کشور و ملت ما ودین ومذهب ما ومذهب برادران اهل سنت ما ضربه بزنند دشمنان را نباید دست کم گرفت
  • حامد IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    0 0
    ترور حاج قاسم نتیجه وادادگی دولتمردان داخلی بود.
  • امیر NL ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    1 0
    به امید شنیدن این خبر ؛ ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیشب در یکی از پایگاه های خود در عراق مورد حمله موشکی حشدالشعبی قرار گرفت و به هلاکت رسید..
  • سید عباس اسلامی علی آبادی IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    9 0
    انتقام خون حاج قاسم قهرمان ملی ما با خروج کامل آمریکای مستکبر از کل منطقه با توکل به خدا گرفته خواهد شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس