کد خبر 1105921
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷
بشار اسد نمایه

رئیس جمهور سوریه در سخنانی در جمع نمایندگان پارلمان این کشور گفت: جنگ مانع از آن نشد که ما به وظایف خود عمل نکنیم.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، بشار اسد رئیس جمهور سوریه اعلام کرد: این جلسه باید در صحن مجلس مطابق معمول برگزار می شد اما شرایط کرونایی و اقدامات بهداشتی در این زمینه سبب شد که در کاخ الشعب برگزار شود. مردم سوریه با اراده خود نقطه عطفی را رقم زدند.

انتخابات پارلمانی اخیر با موارد قبل متفاوت بود زیرا با وجود شرایط کرونایی رقابت گرمی وجود داشت. تصمیم ملت سوریه بر فرایند انجام انتخابات، وفاداری به خون های پاک بود.

بیشتر بخوانید:

۳ سناریوی ایجاد پوشش پدافندی در سوریه

وی افزود: باید پس از انتخابات به منظور اینکه به ضوابطی که مانع از تحرکات اشتباه شود، گفتگو را شروع کنیم. برخی می‌گویند که رقابت انتخاباتی گامی به سوی جلوی بود و این درست است.

رئیس جمهور سوریه اعلام کرد: جنگ مانع از آن نشد که ما به وظایف خود عمل نکنیم. توان ملت‌ها در وفق دادن شرایط به نفعشان است. موفقیت مجلس خلق ارتباط قوی با روابط با مردم و قوه مجریه دارد.

وی گفت: ما انتقادات زیادی درباره انتخابات مجلس خلق شنیدیم و ممکن است که بخشی از آنها صحیح باشد اما نکته مهم و مثبت این است که ما مشکلاتمان را صادقانه حل کنیم. ما به جای یاس به امید نیاز داریم و به جای ضعف به قدرت نیازمندیم.

رئیس جمهور سوریه بیان کرد: هر گونه خللی در روند قانونگذاری به نهادها آسیب می‌رساند و موجب بی ثباتی می‌شود و اعتماد شهروندان به مؤسسات را از بین می‌برد.

بشار اسد در ادامه به آگاهی و بصیرت فوق العاده ملت سوریه در برابر ادوات جبار در طول جنگ این کشور، و نیز به شرایطی که منطقه و دنیا دارد، اشاره کرد و افزود: آیا ما پایداری مردم حلب و فوعه و کفریا و دیرالزور و اسیرانمان در زندان‌های اسرائیل را فراموش می‌کنیم؟

وی در ادامه به قانون موسوم به سزار آمریکا علیه ملت سوریه پرداخت و گفت: بحث و جدل زیادی در برهه اخیر درباره قانون قیصر شده است و این قانون بخشی از محاصره سوری هاست که از قبل شروع بود. قانون قیصر جنگ روانی و ضرر اضافی دارد. با شکست تروریسم در جنگ علیه سوریه به سراغ جوانب دیگری رفتند که قانون قیصر از جمله آنها و در این راستاست. قانون سزار عنوان مرحله جدیدی از اقدام علیه سوریه است.

رئیس جمهور سوریه بیان کرد: آمریکا به تروریست‌ها در منطقه از جمله داعش نیاز دارد و با قانون قیصر به دنبال حمایت از تروریست‌ها است. حملات اسرائیل به دیرالزور در راستای تسهیل حرکت تروریست‌های داعش انجام شده است.

بشار اسد تاکید کرد: از جمله چالشهایی که ما با آن روبرو هستیم؛ اوضاع معیشتی، اقتصادی و کروناست. واکنش عملی به محاصره، افزایش تولید و تکیه بر آن است.

رئیس جمهور سوریه در ادامه بر ضرورت حمایت از پول ملی این کشور تاکید کرد و گفت: حمایت ما از ارتشمان سبب دستاوردهایش شد و حمایت ما از لیره مان سبب تقویت پولمان خواهد شد. ما طرحی برای حمایت از پول ملی داریم و جزئیات آنرا فاش نمی‌کنیم زیرا بخشی از جنگ است. عدم حمایت از پول ملی یعنی نابودی آن و تبدیل شدن ما به برده است. سرمایه گذاری با وجود جنگ وجود دارد. سرمایه گذار داخلی نباید بترسد. ما در راستای از بین بردن موانع سرمایه گذاری حرکت می‌کنیم و امروز باید از سرمایه گذاری کوچک حمایت کنیم. باید از صنایع که نیاز به واردات را کم می‌کند، حمایت شود و به ویژه بخش کشاورزی باید مورد حمایت قرار گیرد.

وی افزود: بخش کشاورزی بیشترین توان را برای حمایت از اقتصاد دارد و نقش تأثیرگذاری دارد. سرمایه گذار خارجی ترسو است و سرمایه گذار داخلی نباید ترسو باشد زیرا کشور در این صورت زیان خواهد دید.. بخش کشاورزی ستون اقتصاد ملی است و باید حمایت شود.

بشار اسد گفت: مبارزه با فساد متوقف نشده است. مبارزه با فساد ضروری است. اوضاع معیشتی، دغدغه بزرگی است و برطرف کردن آن، اقدام بیشتری را طلب می کند.

وی در ادامه افزود: تشخیص میان دشمن صهیونیست و ترکیه دشوار است. ما در برابر جنگ طولانی قرار داریم. هنگامی که در جنگ هستی تفاوتی برایمان میان تروریست خارجی و داخلی و صهیونیستی و آمریکایی نیست.

بشار اسد گفت: مردم خواهان آن هستند که مجلس خلق، فریاد رسای آنها باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس