مجلس نمایه

نشست علنی مجلس شورای اسلامی با دستور کار بررسی صلاحیت و برنامه‌های حسین مدرس خیابانی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در حال برگزاری است و موافقان و مخالفان در حال ارائه نظرات خود در صحن هستند.

به گزارش مشرق، نشست علنی مجلس شورای اسلامی با دستور کار بررسی صلاحیت و برنامه‌های حسین مدرس خیابانی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در حال برگزاری است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز پارلمان با بررسی برنامه‌های پیشنهادی حسین مدرس خیابانی به استماع نظرات موافقان و مخالفان در این خصوص نشستند.

نهایتا وکلای ملت با 104 رای موافق، 140 رای مخالف و 10 رای ممتنع به وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت  رأی ندادند.

موافقان و مخالفان مدرس خیابانی در حال ارائه نظرات خود در صحن مجلس هستند که در ذیل می‌خوانید:

 مدرس خیابانی: دغدغه معیشت مردم را دارم

همچنین حسین مدرس خیابانی وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت در سخنان خود در دفاع از برنامه‌های خود برای این وزارتخانه با بیان اینکه در کنار نمایندگان مجلس، دغدغه معیشت مردم را دارد،‌گفت: در طراحی برنامه‌های خود حول چهار محور اصلی حقوق بخش تولید و جهت تولید با اتکا بر توان ساخت داخل، توسعه سرمایه گذاری و تکمیل طرح‌های تولیدی،‌ توسعه صادرات و کنترل واردات و تنظیم بازار تلاش خواهم کرد تا علاوه بر حفظ آرامش بازار به واسطه تضمین فراوانی کالا با تکمیل طرح های نیمه تمام، احیای واحدهای راکد و تعطیل صنعتی و معدنی و فعال سازی ظرفیت های خالی تولیدی، ضمن عمل به فرمان مقام معظم رهبری، به اشتغال به عنوان یکی از مطالبات به حق ملت شریف ایران عنایت ویژه داشته باشم.

 تطابق ۶۳ درصدی برنامه‌های مدرس خیابانی با اسناد بالادستی

در ادامه، حجت‌الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس طی قرائت گزارش این کمیسیون درباره برنامه‌های حسین مدرس خیابانی وزیر پیشنهادی صمت گفت: 63 درصد برنامه‌های پیشنهادی گزینه پیشنهادی وزارت صمت با اسناد بالادستی «منطبق» است ولی در 9 درصد به احکام اشاره‌ای نشده و 8 درصد هم بی توجه به احکام برنامه ششم است.

 برخی‌ از درون وزارتخانه صمت به‌دنبال پرونده‌سازی برای مدرس خیابانی هستند

سیداحمد رسولی‌نژاد نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس گفت: آقای مدرس خیابانی با برخی از مدیران در وزارتخانه برخورد قاطع داشتند که آنها در آستانه رأی ا عتماد به ایشان در حال پرونده‌سازی بوده و هستند.

 رأی به مدرس خیابانی رأی به ثبات قیمت‌ها و خودکفایی است

محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز به‌عنوان موافق بعدی گفت: مدرس خیابانی مدیری مدبر، شجاع و توانمند است و رأی به وی رأی به خودکفایی و ثبات قیمت‌ها و رأی به دوری از حاشیه‌ها است.

آقای مدرس خیابانی! بگو ارزهای 4200 تومانی کجا خرج شد؟

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس هم به‌عنوان مخالفت بعدی گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای وزارت صمت، با ذکر اینکه ای کاش رئیس جمهور این همه دغدغه را به‌جای تشکیل وزارت بازرگانی، صرف مقابله با گرانی می‌کرد،‌ گفت: آقای مدرس خیابانی! بگو ارزهای 4200 تومانی کجا خرج شد؟

 کاهش ۲۰ درصدی تولید خودرو علی رغم ادعای مدرس خیابانی

علی‌اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه لوازم خانگی در سه ماه گذشته 40 درصد افزایش قیمت داشته گفت: آقای مدرس خیابانی می‌گوید ما 19 درصد افزایش تولید خودرو داشته‌ایم و این در حالی است که نه تنها افزایش تولیدی در کار نبوده بلکه 20 درصد هم تولید خودرو در ماه‌های اخیر کاهش داشته است.

 نگاه مدرس خیابانی به مرزهای اقتصادی است نه مرزهای سیاسی

سید سلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت گفت: رویکرد آقای مدرسی خیابانی وزیر پیشنهادی صمت به مرزهای اقتصادی است نه مرزهای سیاسی. دیپلماسی اقتصادی باید فعال شود و وزیر صمت هم باید مجدانه پای کار بیاید.

مافیای فولاد و خودرو به دنبال عدم رأی اعتماد خیابانی از مجلس هستند

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس به‌عنوان اولین موافق مدرس خیابانی گفت: مافیای فولاد و خودرو به دنبال این هستند که نمایندگان را مدیریت کنند تا به مدرس خیابانی رأی اعتماد ندهند.

 مدرس خیابانی پاسخگوی 2 میلیارد و 300 میلیون دلار ارز 4200 تومانی اعطایی به یک نفر باشد

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر و عضو هیئت رئیسه مجلس به‌عنوان مخالف بعدی در زمان تصدی مدرس خیابانی در وزارت صمت 2 میلیارد و 300 میلیون دلار ارز 4200 تومانی به یک نفر داده شده که باید پاسخگو باشد.

انتقادات زیادی به انتصابات مدرس خیابانی و تخصیص ارز 4200 تومانی وجود دارد 

محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه در مجلس به عنوان مخالف اول وزیر پیشنهادی صمت، با بیان اینکه نیازمند وزیری شجاع هستیم تا بتواند با مافیای تولید و عرضه در کشور برخورد کند که چنین قابلیتی در مدرس خیابانی وجود ندارد،‌گفت: او باید پاسخگوی انتصابات و تخصیص حجم زیادی ارز 4200 تومانی به برخی افراد در 15 ماه گذشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    10 1
    خوش به حالش. این مطلب را از سویدای دل گفتم . با ورکنید دراین وضعیت کشور هرکس کمتر مسئولیت داشته باشد خوش به حالش . هرکس بتواند با شغل آزاد ودرآمدخودش زندگی کند وآقا با لاسر نداشته باشد خوش به حالش.
  • حسن IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    0 0
    شفافیت فقط شفافیت ۱۰۴ نفر که رای مثبت دادها چه کسانی هستند
  • احمد IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    0 0
    اگر آقای مدرس که سال هاست در صمت حضور دارد، می توانست کاری بکند که تا بحال انجام داده بود!! و اوضلع اقتصادی به شکل فعلی نبود.
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    0 0
    بعید است این مجلس همسو با مافیا باشد.
  • DE ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    0 0
    من چون دیدیم نمایندگان موافق مخالف صحبت کردند منظور نمایندگان موافق و مخالف , صحبت کردند دیگه من صحبت نمیکنم ضروری نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس