مجلس نمایه

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس جزئیات جلسه امروز اعضای این کمیسیون با رئیس قوه قضائیه را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست امروز این کمیسیون، گفت: عصر امروز جلسه اعضای کمیسیون اصل ۹۰ با رئیس قوه قضاییه آیت الله رئیسی درمحل دفتر وی در قوه قضاییه پیرامون مسائل، همکاری و هماهنگی هایی که باید بین مجموعه کمیسیون اصل ۹۰ با توجه به کار ویژه رسیدگی به طرز کار و شکایات موجود در این موضوع و ارجاع پرونده ها به دستگاه قضایی است، برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

هشدار کمیسیون اصل ۹۰ به دستگاه‌ها

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: در این جلسه دغدغه های کمیسیون از جمله وظیفه  فرا قوه ای کمیسیون اصل ۹۰ برای رسیدگی به شکایات پیرامون طرز کار قوا، تکالیف جدید که در سال ۱۳۵۹ در ماده واحده مصوب مجلس شورای اسلامی بر عهده کمیسیون اصل ۹۰ قرار گرفت و ملزوماتی که لازم است تا دستگاه قضا باید در زمینه طرز کار خود در اختیار کمیسیون قرار دهد، مطرح شد.

وی اضافه کرد: همچنین مطرح شد تا خط ارتباطی مستمر میان کمیسیون اصل ۹۰ و رئیس دستگاه قضا و قوه قضاییه ایجاد شود، به پاسخگویی به مکاتبات کمیسیون اصل ۹۰ با دستگاه های قضایی تاکید شد، بیان شد تا  شعبات ویژه برای رسیدگی به پرونده هایی که از کمیسیون اصل ۹۰ به دستگاه قضا ارجاع داده می شود ایجاد شود، بر رسیدگی به پرونده ها ارجاعی کمیسیون به دستگاه قضا در خارج از نوبت تاکید شد و بیان شد که لازمه تکلیف این پرونده ها ظرف مدت ۴ ماه مشخص شود.

خضریان اضافه کرد: نمایندگان نیز تاکید کردند که دستگاه قضا برای تقویت ظرفیت نظارتی کمیسیون اصل ۹۰ برای احقاق حقوق عامله مردم کمک کند.  بر حضور و همکاری مشترک کمیسیون اصل ۹۰ و قوه قضاییه پیرامون کارآمد سازی و فعالتر شدن شورای پیشگیری از جرایم و شورای عالی هماهنگی نظارت نیز تاکید شد.

این نماینده مجلس بیان کرد: با توجه اینکه کمیسیون اصل ۹۰ وظیفه رسیدگی به طرز قوه قضاییه را دارد، در این جلسه مطرح شد که دستگاه قضا در حوزه پاسخگویی، مسیر دقیق و خط کشی منظم داشته باشد که در جلسات آتی بین  کمیسیون اصل ۹۰ و رئیس دستگاه قضایی به این مباحث ورود می شود تا بدانیم کمیسیون در چه مواردی می تواند ورود کند تا هم موازی کاری نشود، هم تداخلی صورت نگیرد و هم خدشه ای به وظیفه کمیسیون وارد نشود.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مطرح کرد: اعضای کمیسیون اصل ۹۰ بر تقویت ظرفیت نظارتی کمیسیون تاکید داشتند و بیان کردند که دستگاه های ذی ربط به نامه نگاری های کمیسیون پاسخگو باشند و در صورت تخطی از این امر قوه قضاییه موضوع را رسیدگی کند تا امید مردم به کمیسیون اصل ۹۰ و مجلس محقق شود.

بیشتر بخوانید:

تلقی غلطی از مجلس انقلابی داریم

خضریان تاکید کرد: بحث ریل گذاری کمیسیون اصل ۹۰ و قوه قضایی مهمترین خروجی این جلسه بود. قرار شد این ارتباط حفظ شود و همکاری ها در چارچوب موارد کاری بین کمیسیون اصل ۹۰ و قوه قضایی شکل بگیرد.

نماینده مردم تهران درمجلس بیان کرد: اعضای کمیسیون اصل ۹۰ تاکید داشتند که با توجه به وظایف کمیسیون قصد ورود به پرونده هایی که ماهیت قضایی دارند اما بحث طرز کار نیست را ندارد اما متاسفانه در گذشته چنین رویه ای باب بود، نمایندگان دوره یازدهم در نظر دارند به موارد مهم ورود کنند و کار انجام شود.
وی با بیان اینکه رئیس قوه قضاییه نیز مباحثی را مطرح کرد، گفت: آیت الله رئیسی تاکید کرد که کمیسیون اصل ۹۰ فرصت خوبی است تا به طرز کار دستگاه ها، اشکالات ساختاری و روش نادرست ورود کند. وی اعلام آمادگی کرد که از ظرفیت مشاوره ای کمیسیون اصل ۹۰ زمینه اصلاح طرز کارها  استفاده می کند، و تاکید داشت سایر دستگاه ها باید با هدف تعامل با کمیسیون اصل ۹۰ و اصلاح طرز کارها به کمیسیون پاسخگو باشند.

این نماینده مجلس بیان کرد: رئیس دستگاه قضا عنوان کرد برای تعامل بین سازمان بازرسی و  کمیسیون، باید گزارش بازرسی هایی که صورت می گیرد در اختیار کمیسیون اصل ۹۰ قرار گیرد و بازرسی ها گسترده باید در جهت افزایش کارآمدی نظارت در مجموعه کمیسیون و رفع مشکلات مردم باشد.

خضریان مطرح کرد: همچنین بیان شد که از آنجایی که گزارش ها در کمیسیون اصل ۹۰ جنبه حقوقی دارد و همه تحقیق و تفحص ها برای ارجاع به دستگاه قضا از طریق کمیسیون اصل ۹۰ انجام می شود و باید  پرونده ها خارج از نوبت در دستگاه قضا بررسی شود، کمیسیون اصل ۹۰ بر تنظیم پرونده ها از لحاظ قضایی و حقوقی نظارت داشته باشد تا سرعت رسیدگی افزایش یابد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه به مشکلات کارگران هفت تپه، کارخانه هپکو و ماشین سازی ها اشاره شد و نمایندگان از رئیس قوه قضایی درخواست رفع مشکلات کارگران را داشتند، آیت الله رئیسی در این زمینه بیان کرد که کمیسیون اصل ۹۰ به برز کار خصوصی سازی ها ورود کند تا زمینه رفع ریشه ای مشکلات دنبال شود، از سوی دیگر تاکید کرد دستگاه قضایی نیز پیگیر حل مشکلات کارگران کارخانجات واگذار شده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    0 0
    آدم وقتی ساعت 02:29 دقیقه خبر بذاره بهتر از این نمیشه! بایدم رئیس رو بنویسه ریس!!! مشرق حواست کجاست که نصف شبی ما رو بیخواب کردی تا اشتباه لپی تو بگیریم. ساعت 02:36
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    0 0
    براي پابوسي

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس