کد خبر 1105268
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
طلسم شکنی مجیدی بعد از پنج ماه و یک هفته

پیشکسوت تیم استقلال گفت: جدا از مسئله نتیجه، اینکه استقلال بدون حضور شیخ دیاباته در ترکیب خود توانست از سد سپاهان بگذرد اتفاق خوبی است.

به گزارش مشرق، شاهین بیانی درباره ارزیابی‌اش از برتری تیم فوتبال استقلال مقابل سپاهان در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اظهار داشت:‌ جدا از مسئله نتیجه اینکه استقلال بدون حضور شیخ دیاباته در ترکیب خود توانست از سد سپاهان بگذرد اتفاق خوبی است. خیلی‌ها می‌گفتند اگر این بازیکن در ترکیب استقلال نباشد تیم ما به مشکل می‌خورد اما با وجود غیبت دیاباته هم بازی قابل قبولی دیدیم و هم استقلال نتیجه خیلی خوبی گرفت.

بیشتر بخوانید:

مقایسه نتایج مجیدی و قلعه نویی

وی افزود:‌ اگر تیمی بتواند شکل خود را حفظ کند و بازیکنان وظایف خود را به خوبی انجام دهند غیبت مهره تأثیرگذاری مانند دیاباته هم به چشم نمی‌آید. بچه‌های استقلال در بازی با سپاهان این موضوع را ثابت کردند و هواداران هم به این نتیجه رسیدند استقلال حتی با وجود غیبت برخی نفرات تأثیرگذارش هم به مشکل خاصی نمی‌خورد. خیلی خوشحالم که این تیم توانست با برتری برابر سپاهان به جمع چهار تیم جام حذفی برسد زیرا بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی خیلی سخت است. 

هافبک اسبق استقلال توضیح داد:‌ آنچه مشخص است استقلال از شروع فصل با وجود عملکرد قابل قبول خود در بخش تهاجمی و اینکه در لیگ برتر بهترین خط حمله را در اختیار دارد در بخش سازمان دفاعی با مشکلات زیادی مواجه بوده است. هیچ سالی تعداد گل‌های دریافتی استقلال به اندازه این فصل نبود و این تیم هم در بخش دفاع تیمی و هم در بخش دفاع انفرادی ضعف‌هایی داشت. امیدوارم این معضل در بازی‌های باقیمانده لیگ برتر و جام حذفی برای استقلال مشکل‌ساز نشود تا کادر فنی در فصل آینده این مشکل را ترمیم کند.

بیانی افزود: اعتقاد دارم امسال بهترین فصل فوتبالی علی کریمی بوده و هیچگاه ندیدم وی در سپاهان و استقلال تا این اندازه باصلابت بازی کند. منظورم من از صلابت کریمی این نیست که وی کم اشتباه کرده بلکه اعتقاد دارم این بازیکن مقتدرانه و مانند یک فرمانده در خط میانی استقلال کار می‌کند و این موضوع خیلی خوب است. 

کاپیتان اسبق استقلال درباره ناکامی‌های هفته‌های اخیر سپاهان و جدایی امیر قلعه‌نویی از این تیم گفت:‌ سپاهان از لحاظ ساختاری و تشکیلاتی، امکاناتی و مدیریتی بهترین تیم ایران است. شکست‌های اخیر این تیم هم چیزی از ارزش‌های سپاهان و امیر قلعه‌نویی را کم نمی‌کند فکر می‌کنم یکی از دلایل بزرگ ناکامی سپاهان محدودیت نفرات در خط دفاعی این تیم است.

وی ادامه داد: امیر قلعه‌نویی مجبور شد در هفته‌های اخیر به شایان مصلح که تخصصش بازی در پست دفاع چپ است در قلب خط دفاعی بازی بدهد و این بازیکن هم به ویژه در دو بازی مقابل استقلال اشتباهات تأثیرگذاری انجام داد.  مصلح به ویژه در دو بازی سپاهان مقابل استقلال پاشنه آشیل تیمش بود. 

بیانی افزود: ‌سپاهان از کمبود نفرات کارآمد و خط دفاعی ضربه خورد. می‌خواهم بگویم سپاهان تیم بزرگ و قلعه‌نویی مربی بزرگی است از طرفی جدا از محدودیت بازیکن‌ در این تیم کرونا هم به سپاهان ضربه زد. امیر قلعه‌نویی هم پس از بیماری‌اش نتوانست به شکل مناسبی در کنار تیمش باشد.  وی در بازی با استقلال کنار زمین نیامد رهبری کردن تیم در کنار زمین تفاوت زیادی با نشستن روی صندلی کنار نیمکت دارد. سپاهان به رهبری قلعه‌نویی عادت داشت و خیلی از مشکلات تیم‌های وی با حضور امیر کنار خط حل می‌شد اما در بازی‌های اخیر سپاهان از این امتیاز محروم شد. 

وی در مورد کاهش فشار از روی فرهاد مجیدی پس از موفقیت‌های اخیر استقلال گفت: اگر بخواهیم مجیدی را با 2 تا 3 بازی مورد ارزیابی قرار بدهیم جز اینکه بار روحی و روانی به تیم وارد شود نکته خاص دیگری برای استقلال و این مربی ندارد. اگر قرار است به فرهاد فرصت بدهیم باید اجازه بدهیم وی یک فصل کنار استقلال باشد و تیم را خودش بچیند.

بیانی خاطر نشان کرد: اکنون هم استقلال و هم مجیدی فرصت دارند برای سال‌ آینده روی نفرات مدنظر دست گذاشته و تیم خوبی را ببندد. من یادم می‌آید مجیدی قبل از حضور در استقلال اعلام کرد روزی به عنوان نفر اول کادر فنی به این تیم می‌آیم که تیمی را ببندم تا به قهرمانی در آسیا فکر کند. اکنون هم بهترین زمان برای مجیدی است و تیمی را بندد تا به قهرمانی در آسیا فکر کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امید IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    3 3
    باسلام تو چند بازی اخیر به کمک داور داره امتیاز میگیره مجیدی در حد آسیا نیست
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    4 2
    دوباره یه بازی بردن این کیسه ها توهماتشون زد بیرون آره به قهرمانی آسیا جام بین قاره ایی فکر کنید ....کجایید بنیادی فر ، حیدری ، کاظمی داوران خوب ما ... # سهمیه فساد #
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
      1 0
      بابای مسعود اینا!
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    1 2
    هههههه
  • جواد IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 1
    مال ای حرفا نیستین
  • قیصر IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    1 2
    انشالله بار ۵ فینال در اسیا وبا قهرمانی چون تخصص تاج کبیره
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 0
    اول باید به قهرمانی ایران فکر کند . آسیا پیش کش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس