کد خبر 1105134
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳
کنکور نمایه

وزیر بهداشت پیشنهاد تعویق کنکور سراسری تا رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی را مطرح کرد و وزیر علوم این پیشنهاد را پذیرفت. ۲ دلیل برای تعویق کنکور سراسری ۹۹ مطرح شده است.

به گزارش مشرق، آخرین اخبار از کنکور سراسری از پیشنهاد وزارت بهداشت برای تعویق یک ماهه آزمون و واکنش وزارت علوم به این پیشنهاد حکایت دارد.

کنکور سراسری ۹۹، یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۳۱ نفر داوطلب دارد و قرار بود در روزهای ۲۹، ۳۰ و ۳۱ مردادماه و اول شهریورماه در سه هزار حوزه امتحانی برگزار شود.

بیشتر بخوانید:

اطلاعیه وزارت بهداشت درباره برگزاری کنکور

امشب سعید نمکی وزیر بهداشت در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امروز عصر مجدد با حضور  ریاست محترم کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات و بهداشت و درمان مجلس و تعدادی از نمایندگان محترم مجلس و همچنین وزیر محترم علوم و رییس سازمان سنجش جلسه‌ای داشتیم.

نمکی در ادامه آورده است: وزیر محترم علوم و رییس سازمان سنجش اعلام کردند که اجرای پروتکل‌های سختگیرانه در این زمان باقیمانده میسر نیست، مگر این دستورالعمل‌ها برای برگزاری آزمون سراسری تغییر کند.

*پیشنهاد وزیر بهداشت برای تعویق کنکور سراسری تا رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی

وی افزود: در این جلسه اعلام کردم به عنوان وزیر بهداشت و متولی سلامت این کشور، قطعا سلامت فرزندانمان برای ما در اولویت است و از این پروتکل‌های سختگیرانه کوتاه نخواهم آمد که رییس محترم کمیسیون های آموزش و بهداشت نیز در این مورد  کاملا همراه و موافق بودند.

در ادامه گفته است: به مسولان برگزاری کنکور اعلام کردم اگر واقعا نمی‌توانید این دستورالعمل‌ها را به درستی اعمال کنید با برگزاری کنکور در این تاریخ مخالفم و تاکید می‌کنم که کنکور را به زمانی موکول کنید که بتوانید از لحاظ فضا و امکانات تمام ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت را فراهم کنید. پیشنهاد وزارت علوم تعویق یک ماهه برگزاری کنکور سراسری بود که قرار شد در ستاد ملی کرونا مطرح شود.

*وزارت علوم تعویق کنکور سراسری را پذیرفت

پیشنهاد وزارت بهداشت با پاسخ وزارت علوم همراه شد و امشب منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تعویق آزمون سراسری خبر داد.

وزیر علوم اعلام کرد: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا وزیر بهداشت است و در این زمینه، تصمیمات مرتبط را به دلیل عضویت در ستاد ملی مقابله با کرونا باید مطرح کند.اظهار نظر امشب وزیر بهداشت بر اساس پروتکل های جدید است که برای اجرای آن نیاز به زمان بیشتری داریم.

*۲ دلیل تعویق کنکور سراسری ۹۹

غلامی به دلایل تعویق آزمون سراسری اشاره کرده و گفته: افزایش فاصله گذاری اجتماعی از یک متر و ۶۰ سانت به ۲ متر، یکی از دلایل اصلی تعویق کنکور سراسری است و سازمان سنجش برای اعمال این فاصله گذاری نیازمند وقت بیشتری است.

وزیر علوم، دلیل دیگر تعویق کنکور سراسری را باز کردن دفترچه های سوال کنکور ۹۹ در قرنطینه اعلام کرد و گفت: به دلیل افزایش حوزه های کنکور سراسری، دفترچه سؤالات باید در قرنطینه، باز و دوباره بر اساس حوزه های جدید بسته شود که سازمان سنجش در این فاصله، قادر به انجام چنین کاری نبود.

سازمان سنجش برای این موضوع، حداقل وقتی را به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد داده است که ابتدا باید در این ستاد به تأیید برسد که فکر می کنم تا شنبه به طول انجامد.

*گمانه زنی درباره افزایش فاصله اجتماعی به ۲ متر در کنکور سراسری محقق شد

اما گمانه زنی درباره افزایش فاصله اجتماعی در کنکور سراسری و احتمال تغییر الزامات بهداشتی مورد نظر وزارت بهداشت در کنکور سراسری امروز در نشست وزیر علوم با خبرنگاران هم مطرح شد.

در این نشست، وزیر علوم با بیان اینکه پروتکل‌های بهداشتی آزمون‌ها را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعریف می‌کند و خود آنها نیز بر اجرای آن نظارت می کنند، افزود: پروتکل های بهداشتی کنکور همان پروتکل‌هایی است که برای آزمون کارشناسی ارشد تعریف شده و احتمال تغییراتی برای رفع برخی کاستی‌ها وجود دارد.


غلامی درخصوص فاصله صندلی‌ها در دو آزمون برگزار شده قبلی گفت: فاصله صندلی‌ها، فاصله اعلام شده از طرف وزارت بهداشت بود اما در برخی مراکز برگزار کنندگان و در موارد معدودی دقت کافی مبذول نکرده بودند. فاصله ابلاغی یک متر ۲۰ تا یک ‌متر و ۶۰ سانتیمتر است. اگر پروتکل جدیدی برای کنکور سراسری ابلاغ شود و الزام در رعایت ۲ متر فاصله بین صندلی‌ها ابلاغ شود، حتماً آن را اجرا می‌کنیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • محمد IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    1 0
    سپاس از پیگیری شما لطفا کنکور سراسری را در آخر شهریور برگزار نمایید تا از شروع مسافرت ها و دورهمی ها جلوگیری شود تحمل ماسک آسان تر و نیاز به سیستم های سرمایشی کمتر شود بخصوص برای بچه های مناطق گرمسیر آنفلانزا و سرما خوردگی نیز هنوز شروع نشده و تداخلی با مراسم امام حسین ندارد بخصوص که به محض تمام شدن کنکور سراسری اغلب خانواده ها آماده سفر می شوند
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    2 0
    ما که امتحان ارشد داشتیم گلومون پاره شد از بس گفتیم تعویق تعویق خدایی شرایط عادی که بود باز استرس داشتیم الان کرونا هم اضافه شد بخدا در طول یک هفته ی قبل از کنکور تمام موهای سرم دچار ریزش شدن از استرس چون پدر و مادرم پیرن و دچار بیماری زمینه ای خدا رو خوش نمیاد اینهمه ما رو تحت فشار گذاشتین۷۸۳۳
  • IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    1 1
    دشمن ملت شماييد. يك ماه كلنجار رفتين دو گروه شدين يه سري گفتين بر گزار ميشه يه سري گفتين بر گزار نميشه. فقط روح وروان مردم بهم ريختين
  • IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    3 2
    بهتر. جون مردم برگ چغندر نیست. اومدیم و جوان آلوده نشه اما والدین خودش رو مبتلا کنه و متاسفانه به تلخکامی ختم بشه. این دانشجو بدون حضور پدر و مادر، پشتوانه ای تو جامعه نداره.
  • IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    3 0
    سلام باتشكر از دوستان مشرق ١-آيا مسوولين كشور براي همه كارها اين طور برنامه ريزي ميكنند؟!؟ نميدانند كرونا هست ؟!؟چندين ماه هست دنيا درگيره!؟ ٢-آيا سلامتي روح و روان دانش اموزان و خانواده هاي انها مهم نبوده و نيست!؟! ايا ميدانيد چه بار رواني بر مردم اضافه كرديد!؟؟ ٣-ايا اين ادا بازي ها صرفا براي خودنمايي و سياسي كاري ها نيست!؟؟ ٤-ايا مافياي حمايت از كنكور و باندهاي بزرگ براي به دست اوردن پول به هر قيمتي را ميدانيد!؟؟ افسوس كه اين مزرعه را آب گرفته است دهقان مصيبت زده را خواب گرفته است
  • Nadia US ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 3
    من با عقب افتادن کنکور سراسری مخالف هستم. حداقل طراحان کنکور نباید آزاد میشدن. یا با شرایط پیش آمده سهمیه ها کمتر میشدن... تمام تمرکز نباید ردی پرتوکل های بهداشتی باشد کنکور مسایل اصلی تری دارد که متاسفانه به فراموشی سپرده شده است
    • رومینا DE ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
      1 1
      اولا کنکور طراح سوال ندارد از بین سوال های پیشنهادی که فرستاده شده از طرف معلمین انتخاب میکنن و تعداد سوال های فرستاده شده هم خیلی زیاده...دوم اینکه بله با شما کاملا موافقم سلامت که مهم نیست رعایت پروتکل های بهداشتی که مهم نیست مهم درآمد مافیایی کنکور هست که خدایی نکرده اون به تعویق نیافته....
  • یک. مادر IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 3
    تورو خدا یکماه زیاده .کنکور ده روز عقب بندازین .بچه ها افسردگی گرفتن ومریض شدن.
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    1 3
    بسه دیگه..عروسیتون به جاست همه جی به جاست فقط ما کنوورا رو مظلوم گیر آوردیننن؟؟؟ هاااا؟؟؟
  • فاطمه IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    3 0
    خواهش میکنم هرطورهست جلوی تقلبهای گسترده وتخلفات روبگیریدتادرحق بچه های مث بچه من ناحقی نشه کم باانواع سهمیه وپارتی بازی بیعدالتی درحقشون نشده
  • علی IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    3 0
    سلامتی دانش آموزان از همه چیز مهم تره
  • علی US ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    1 1
    مشت محکمی کوبیده شد تو دهن اونایی که می‌گفتند باید کنکور برگزار بشه. کنکور باید 40روز به تعویق بیفته. هرکی خسته شده بره دنبال تفریح
  • شمیم IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    1 2
    با عرض سلام و خداقوت به تمام مسئولان محترم آنچه که اهمیت دارد جان ماست که نمی خواهیم آنرا در حوزه های مختلف کنکور از دست دهیم. هر آنقدر که لازم است کنکور را به تعویق بیندازید و با این کار سلامت جسمی و روانی ما را در سر جلسه امتحان تضمین کنید. با تشکر
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    2 0
    جنوب کشور زمان کنکور دما ۴۰ درجه و بالاتر است ایا تو دمای ۴۰ درجه میشه ۴ ساعت نشست و ازمون داد . اقای نمکی حرف از نگرانی برای دانش اموزان میزنه ولی در عمل برعکس عمل می کنه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس