ارائه کتاب‌های رضوی به‌نشر با تخفیف ۲۵ درصدی

در این سایت بیش از ۷۰۰ عنوان کتاب با موضوعات مختلف بارگذاری شده است و علاقمندان میتوانند در این سایت تمامی کتاب های چاپ شده توسط به‌نشر را به صورت اینترنتی خریداری کرده و از طرحهای تخفیفی باخبرشوند.

به گزارش مشرق، تغییر سبک زندگی و ورود به فضای سایبر و مجازی در دوران قبل از کرونا نیز بسیار فراگیر شده بود و حالا که کرونا به عنوان عضوی از زندگی همه ایرانیان به شمار می رود، نیز بیش از پیش فضای مجازی همراه مردم شده است، به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) نیز با برنامه ریزی گسترده در سه حوزه تولید و توزیع و ترویج کتاب در این حوزه ورود جدی داشته و برنامه های فراوان در دست اقدام دارد و تلاش دارد با بهره گیری از نشر الکترونیک، فروش مجازی و ترویج کتابخوانی از بستر های مختلف غیرحضوری به عنوان ناشری فعال در فضای مجازی شناخته شود.

حسین سعیدی مدیرعامل به نشر در این خصوص با اشاره به اینکه برنامه ریزی های به نشر برای دستیابی و ورود به حوزه نشر الکترونیک  از سال قبل شروع شده بود، گفت: ورود کرونا به کشور به فعالیت های مجازی به نشر سرعت بخشید. 

تولید ۱۲ عنوان کتاب صوتی
وی با بیان اینکه، ورود به عرصه گویا سازی و تولید کتاب های صوتی بصورت جدی در دستور کار است، اظهار کرد: در گذشته تنها ۴ عنوان کتاب صوتی در به نشر تولید شده بود ولی در ماه های اخیر ۱۲ عنوان کتاب با موضوع رضوی و زندگی امام رضا(ع) با همکاری موسسه رسانه های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی تولید شده است و ۱۷ عنوان دیگر نیز در موضوعات رضوی، انقلاب اسلامی و سبک زندگی اسلامی در دست تولید قرار دارد.

سعیدی خاطرنشان کرد: کتاب های راز آن بوی شگفت به قلم فریبا کلهر با گویندگی سمانه هادی ، صبح روز عید به قلم حمیدرضا شاه آبادی با گویندگی شهرام شکیبا، کتاب باران دوشنبه به قلم سید عباس صحفی با گویندگی سید احمد هاشم آبادی، آبی ها به قلم سعید تشکری با گویندگی محمد ملتجی، صادق سفیدباغی، هاله صدیقیان، علی ضمیری، مهناز آسوده ، کتاب نشانه ها به قلم ابراهیم حسن بیگی با گویندگی سید احمدهاشم آبادی، کتاب موقف به قلم سعید تشکری با گویندگی محمد جهان پا، مصطفی جلالی، صبا صفا، رمان جذاب دعبل و زلفا به قلم مظفر سالاری با گویندگی حجت باغانی، مهناز آسوده، ابوالفضل اکبری، فاطمه حیدری، مهناز آسوده و کتاب ماه غریب من به قلم مجید ملامحمدی با گویندگی سینا خدادای آماده شده است و کتاب های مجموعه یاران پیامبر( تنها زندگی می کنی، آن روی زیبا، آخرین مهاجر،سال های بردگی)،  خلوت مدیر،کلاغ پر،  سنگر علاف ها، تا ابد باتو میمانم، پیرمرد و حوری،  بادیمانی،  مجموعه روزهای جنگ(شامل ۶ عنوان رمان نوجوان)  و  قصه های قشنگ ایرانی در دست اقدام است.

سعیدی با بیان اینکه هم اکنون نوار یکی از بزرگترین و پر طرفدارترین اپلیکیشن ها در زمینه تولید و فروش کتاب صوتی است، گفت: مذاکره با اپلیکیشن نوار جهت عرضه و فروش کتاب های صوتی به نشر بر روی اپلیکیشن نوار صورت گرفته است و همچنین پیشنهاد عرضه کتاب صوتی ها به مجموعه مختلف آستان قدس جهت استفاده در بسته های فرهنگی اهدایی را داریم.

راه اندازی اپلیکیشن کتابخوان 

سعیدی با اعلام خبر راه اندازی اپلیکیشن کتابخوان به نشر با ۲۴۰ عنوان کتاب در ۶ دسته موضوعی ( امام رضا و زیارت، انقلاب اسلامی و ادبیات پایداری، داستان و رمان، سبک زندگی ایرانی اسلامی، کودک و نوجوان، معارف اسلامی) گفت: نرم افزار اندرویدی کتابخوان به نشر ، قابلیت‌های متنوعی همچون، جستجو در متن و فهرست کتاب، دسترسی به تاریخچه جستجو، پیمایش در متن از طریق فهرست عناوین و صفحه، دسترسی آسان به پاورقی‌ها، حاشیه‌نویسی، رنگی کردن متن، علامت‌گذاری، اشتراک‌گذاری متن، تنظیم حالت مطالعه در شب و ... را در اختیار استفاده‌کنندگان خود قرار می‌دهد  که علاقه مندان برای دانلود رایگان اپلیکیشن کتابخوان به نشر می توانند به سایت behnashr.com مراجعه کنند.

وی افزود: این نرم افزار اندرویدی با مشارکت مرکز علوم و تحقیقات کامپیوتری نور که ازمراکز با سابقه و با تجربه در حوزه نرم افزارهای دینی واعتقادی است، راه اندازی شده است.

سعیدی همچنین گفت: هم اکنون تعداد کتب بارگذاری شده و فعال در طاقچه به بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب افزایش یافته است  که این رقم تا انتهای سال گذشته ۲۸۰ عنوان کتاب بوده است و هر ماه به طور متوسط ۵۰۰ عنوان کتاب الکترونیک در طاقچه به فروش میرسد که روند تصاعدی و فزونی قابل قبولی دارد.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۸ هزار کتاب الکترونیک در طاقچه فروخته ایم و بیش از ۴۸ هزار بار دانلود از روی محتوای به نشر در طاقچه صورت گرفته است.

تشکیل کتابخانه دیجیتال آثار به نشر

سعیدی همچنین  از راه اندازی کتابخانه دیجیتال به نشر خبر داد و گفت: به منظور حفظ میراث مکتوب به نشر و ایجاد پایگاهی برای حفظ آثار پیشینی این انتشارات که قدمتی بیش از سی سال دارد و نیز سهولت استفاده پژوهشگران از آثار چاپ شده در به نشر، پروژه ایجاد کتابخانه دیجیتال به نشر با همکاری سازمان کتابخانه ها، موزه ها و اسناد آستان قدس رضوی آغاز شد.

مدیرعامل به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) در ادامه عنوان کرد:  پایگاه کتابخانه دیجیتال به نشر بر روی صفحه اصلی کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی به آدرس digital.aqr.ir قرار گرفته است.

سعیدی  ادامه داد: در فاز اول با ۳۷۷۲ فراداده در کتابخانه دیجیتال به نشر مورد بهره برداری قرار گرفته است،  در حال حاضر این کتابخانه در حال تکمیل و افزایش داده نیز است.

وی با اشاره به ایجاد تغییرات در سایت فروش به نشر افزود: فروشگاه اینترنتی به نشر به آدرس behnashr.com  با ایجاد تغییرات محتوایی و گرافیکی و افزودن قابلیت های بیشتر به نسبت نسخه قبلی سایت، در اختیار علاقمندان قرار گرفته است. 

سعیدی ادامه داد: ضعف های موجود در سایت قدیم در سایت جدید تا حد زیادی برطرف شده اند که از مهم ترین این ضعف ها ریسپانسیو نبودن است که در نسخه جدید سایت این مشکل برطرف شده است. مشکلات ظاهری و عدم وجود هویت بصری و نیز دسته بندی های موضوعی سلیقه ای که بارویکرد محتوایی به نشر همخوانی ندارد، از دیگر مسائل مهم و قابل توجه در سایت است. 

 سعیدی اذعان کرد: در این سایت بیش از ۷۰۰ عنوان کتاب با موضوعات مختلف بارگذاری شده است . علاقه مندان می توانند در این سایت تمامی کتاب های چاپ شده توسط به نشر را به صورت اینترنتی خریداری کرده و از طرح های تخفیفی نیز باخبر شوند. 

ورود جدی در شبکه های اجتماعی 

سعیدی با تاکید بر اینکه  ورود جدی در گستره شبکه های اجتماعی یکی  دیگر از اهداف پیش روی به نشر در عرصه فضای مجازی است، افزود:  به نشر توانسته در این حوزه در شبکه های اجتماعی بله و اینستاگرام به معرفی تازه های نشر کتاب، عرضه و فروش  سایر کتاب ها بپردازد. 

به گفته سعیدی ، تشکیل شبکه فعالی از مخاطبان، ذی نفعان ، مشتریان، تصویرگران، نویسندگان و ...  به نشر در فضای مجازی برای حفظ، جلب و ارتباط با ذی نفعان که مهم ترین سرمایه به نشر هستند از جمله اهداف پیش روی این مجموعه است که به زودی محقق خواهد شد.

 وی در پایان برگزاری جشنواره های مختلف، مسابقات کتابخوانی در عرصه فضای مجازی ، تهیه  کتاب ویدیو، محصولات چند رسانه‌ای با محتوای خوب و مناسب در حوزه کودک و نوجوان و بزرگسال را از دیگر اهداف به نشر در عرصه فضای مجازی  عنوان کرد. 

برنامه های آینده

مدیرعامل به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) همچنین در خصوص برنامه های آینده حوزه فضای مجازی گفت: تلاش برای برجسته کردن به نشر به عنوان یک ناشر تخصصی که به طور مشخص و روشن در حوزه ادبیات دینی فعالیت میکند و زمینه سازی در فضای مجازی در جهت برند کردن به نشر در این عرصه ، ایجاد بستر های لازم برای برقراری ارتباط بهتر با سایر مجموعه های فرهنگی آستان قدس رضوی و استفاده از ظرفیت های متقابل ، حضور فعال تر و موثرتر در مسابقات و جشنواره های عرضه محصولات مجازی  و  تلاش در جهت استفاده حداکثری از ظرفیت های فضای مجازی و استفاده از سایر پلتفرم های نشر الکترونیک مانند کتاب ویدیو، کتاب تعاملی، بازی از مهم ترین این موارد می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس