کد خبر 1104840
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
پذیره نویسی دارا دوم در شهریورماه تکذیب شد/ بی‌برنامگی دولت مردم را سرکار گذاشت

روابط عمومی سازمان خصوصی سازی آغاز پذیره نویسی دارا دوم در شهریورماه را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، به دنبال انتشار برخی اخبار مبنی بر آغاز پذیره نویسی دومین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله موسوم به etfاز اوایل شهریورماه سال جاری، روابط عمومی این سازمان ضمن تکذیب خبر فوق اعلام کرد: بر اساس اعلام قبلی سازمان خصوصی سازی قرار بود سهام دولت در چهار پالایشگاه در قالب دومین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (etf) عرضه شود لیکن با توجه به عدم اقدام وزارت نفت در تاسیس صندوق مذکور، هیات واگذاری در آخرین جلسه خود و با توجه به عرضه قبلی سهام شرکت پالایش نفت تبریز، عرضه باقی مانده بلوک  سهام متعلق به دولت در سه شرکت پالایش نفت بندرعباس، تهران، و اصفهان را نیز مصوب نمود. لذا بر همین اساس آگهی عرضه عمده و بلوکی سهام این شرکت ها هفته گذشته منتشر شده که پس از هماهنگی با بورس تاریخ دقیق عرضه آن در بازار سرمایه مشخص خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

این گزارش می افزاید: سازمان خصوصی سازی مجری مصوبات هیات محترم واگذاری است و چنانچه در این خصوص مصوبه جدیدی به این سازمان ابلاغ شود بر آن اساس اقدام خواهد شد. لذا تاکید می شود اخبار منتشره در سایت سازمان خصوصی سازی مبنا و ماخذ اقدامات مربوط به عرضه سهام دولت در بازار خواهد بود و شایسته است که با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان خصوصی سازی به نشانی www.ipo.ir اطلاع رسانی صحیح انجام گیرد.

گفتنی است تکذیب عرضه دارای دوم در حالی امروز توسط روابط عمومی سازمان خصوصی انجام شد که علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی سازی و معمارنژاد معاون وزیر اقتصاد بارها و بارها اعلام کرده‌اند در نیمه نخست امسال دو ETF دولتی دیگر با تخفیف 20 تا 30 درصدی بر اساس قیمت میانگین یک ماه آخر سهام شرکت‌های حاضر در این صندوق‌ها در بورس منتهی به آگهی واگذاری به همه دارندگان کد ملی ایرانی واگذار می‌شود.

بر این اساس اعلام این مقامات دولتی قرار بود در صندوق دارا دوم گروه پالایشی شامل نمادهای "شبریز، شپنا، شتران، شبندر" و در صندوق دارا سوم ترکیبی از گروه فلزی و خودرویی با نمادهای "فولاد، فملی، خودرو، خساپا" عرضه شوند؛ و حالا مردم از بی‌برنامه‌گی دولت در قبال عرضه‌های خود در بازار سهام سرکار و سردرگم هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    5 0
    شرکت ملی پالایش و پخش با همین خبر دروغ etf متشکل از شپنا شبندر شبریز خیلی راحت تونسته بالای دو میلیارد سهم در عرض فقط 5 ماه در شپنا و یک میلیارد سهم در شبندر به خورد سهامداران در قیمتهای باور نکردنی بده اون هم در عرضه های خرد... خب بنظر شما ایا میتونست به شیوه دیگه این حربه را عملیاتی کنه؟ نونی که در دروغ هست در هیچ چیزی نیست.... سخن بزرگان.
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    6 0
    همین امروز ببینید چند بار خبر دارا دوم رو تایید و تکذیب کردن واقعا از دولت ... تر نداریم
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    3 0
    نظام بی برنامه در تمام امور بجز دفاعی ، هیچکس سرجای خودش نیست هیچ کس به هیچ جا پاسخ گو نیست . این بود واقعا اون همه وعده انقلابی
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    0 0
    اقای روحانی شما قول دادید باسرمایه مردم بازی نکنید خبر دارید مردم چقدر به خاطر تبلیغ های شما در این صندوق ها سرمایه گذاری کردن این مردم به اعتبار حرف شما ورود کردن و بعداز خدا به شمادلگرم بودن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس