کد خبر 1104701
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۰
کرونا

محققان می‌گویند درصد قابل توجهی از مبتلایان به کووید ۱۹ هیچ علامتی از خود نشان نمی‌دهند.

به گزارش مشرق، تحقیقات جدید نشان می‌دهد درصد قابل توجهی از مبتلایان به ویروس کرونا هیچ علامتی از خود نشان نمی‌دهند. همین امر نگرانی‌ها درباره گسترش ویروس کرونا در جهان را افزایش داده است.

تحقیقات در پناهگاه بی خانمان‌ها در شهر بوستون نشان می‌دهد ۱۴۷ نفر به کووید ۱۹ مبتلا شده اند. از این میان، ۸۸ درصد آن‌ها با آنکه کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، هیچ علامتی از خود نشان نداده‌اند. همچنین در مزرعه کشت و صنعت تاسون فود در ایالت آرکانزاس ۴۸۱ نفر به ویروس کرونا آلوده شده اند، ولی ۹۵ درصد آن‌ها هیچ علائمی نداشتند.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت کرونا در تهران

مصرف خود سرانه دارو و خطر مرگ!

آمارها در میان زندانیان نیز نشان دهنده نبود علائم کرونا در میان مبتلایان بوده است. بیش از ۳ هزار زندانی در ایالت‌های کارولینای شمالی، اوهایو، ویرجینیا و آرکانزاس به کووید ۱۹ مبتلا شده اند، اما ۹۶ درصد آن‌ها هیچ علائمی از خود نشان نداده اند.

با این حال محققان آمریکایی براساس برآوردهای خود می‌گویند احتمالا بیش از ۴۰ درصد تمامی مبتلایان به کووید ۱۹ هیچ کدام از علائم این بیماری را از خود نشان نمی‌دهند. از همین رو، تمامی مردم باید بهداشت عمومی برای کنترل شیوع ویروس کرونا در جامعه را رعایت کنند. استفاده از ماسک، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و نیز شستن مداوم دست‌ها از مواردی است که تمامی مردم باید به آن توجه کنند.

تاکنون بیش از ۵ میلیون نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، بیش از ۱۶۱ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. دولت آمریکا سرمایه گذاری سنگینی بر روی کشف واکسن کرونا انجام داده است. با این حال، برآوردهای اولیه حاکی از آن است که احتمالا واکسن موثر برای کووید ۱۹ تا اوایل سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه نخواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    1 1
    وقتی دکتر روحانی کبیر میاد اعلام میکنه 26 میلیون ایرانی کرونا گرفتن میگید چرا این حرفو میزنه.تجربه نشون داده ایشون هر چی گفته حقیقت داشته
  • IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    0 0
    کار روسیه در ارائه واکسن در چند وقت آینده ریسک بزرگیه که چنانچه موفق باشه که البته با توجه به نظریات کارشناسی به دیده شک نگریسته میشود اما به هر حال در صورت تائیدیه بهداشت جهانی قدم بزرگی در بعد سیاسی برمیدارد و در غیر اینصورت بهمین نسبت صورت خوبی نخواهد داشت . امیدواریم همه آنانکه در جهت تولید واکسن تلاش میکنند موفق شوند تا در مبارزه با ویروس لعنتی پیروز شده تا هر چه زودتر آرامش و زندگی عادی به منازل و جوامع باز گردد . متاسفانه با رفتارهائی که بشر با محیط زیستش انجام داده و میدهد شاید در آینده از قبیل کرونا که باعث آسیب جدی همه جانبه به مردم و حتی همه جانداران شوند پیش آید . این تغییر شکل ویروس یا میکرب بیشتر مفید برای محیط و جانداران بمرور زمان تبدیل به دشمن وجودی جانداران از جمله انسان هامیشوند که با شناخت قبلی از سیستم وجودی راه های مختلف تخریب گسترده را فرا گرفته و عمل مینماید و انسان های دارای تعقل را بابت خودخواهی در تخریب محیط زیست را دچار عذاب و دشواری در شناخت و راه معالجه و غلبه بر آن بر سر راه آنها قرار میدهد . شاید باید دنبال شناخت آنچه کرده ایم که چنین شده و رفع نواقص و کمبودها برای جبران و پاکسازی ویروس بد و جلو گیری از تبدیل شدن به ویروس بد و ماندن در جلوه مفید کارهای زیادی از جمله پژوهش های فراوان انجام داد . باید ریشه را خشکاند تا قرار نباشه برای در امان بودن واکسن زد و نگران بود .
  • امین IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    1 2
    وقتی هیچ علامتی نداره . پس چرا اینقدر مردمد میترسونید؟! مملکت را تعطیل کردید که چه بشود؟ تعداد افرادی هم که فوت میشوند هم طبیعی هر بیماری است ولی آنها را زیر ذره بین رسانه ها نمیفرستند . احتمال ۹۹ درصد من هم گرفتم و بدون هیچ علائمی برطرف شد
    • محمد IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      0 1
      واقعا بعضیا چقدر کودن وابلهن ، روزانه آمار فوتی 200 نفر پیرو جوون کمه؟ چون بیعلامته دلیل نداره تو بدن کس دیگه هم بیعلامت باشه ، شاید یکی دیگه شدید بگیره
    • DE ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
      0 0
      شما یکی از حلقه های زنجیره انتقال هستید که در نهایت به موارد متعدد بستری و مرگ منتهی میشود ولی هرگز از ان مطلع نخواهید شد. بی تفاوتی یعنی قتل ! قتل شبه عمد و عمد ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس