کد خبر 1104644
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
ترامپ نمایه

رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه با شرکت در کنفرانس مجازی درباره لبنان خواستار انجام تحقیق جامع و شفاف درباره حادثه انفجار بیروت شد.

به گزارش مشرق، «جاد دیر» دستیار رئیس جمهور آمریکا و معاون سخنگوی کاخ سفید در صفحه توئیتر خود نوشت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مجازی درباره لبنان به همراه سران کشورهای مختلف مشارکت کرد و تاسف عمیق و همدردی خود برای قربانیان و مجروحان انفجار بیروت را ابراز داشت.

بیشتر بخوانید:

گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با میشل عون درباره انفجار بیروت

رئیس جمهور آمریکا در این کنفرانس مجازی گفت گه آمریکا آماده ادامه فراهم کردن کمک به مردم لبنان برای بازیابی بوده و با سران دیگر کشورها برای تلاش‌های بین‌المللی به صورت تنگاتنگ موافقت کرد.

ترامپ همچنین از دولت لبنان درخواست کرد تا تحقیق جامع و شفافی درباره این حادثه انجام دهد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین خواستار آرامش در لبنان شد و تظاهرات مسالمت‌آمیز برای شفافیت، اصلاحات و پاسخگو بودن را خواسته‌ای مشروع دانست.

بیشتر بخوانید:

انفجار مهیب بیروت؛ حادثه یا جنایت؟

سه‌شنبه گذشته آتش‌سوزی در انبار ۱۲ بندر بیروت باعث انفجار نیترات‌آمونیوم انبار شده در این بندر شد و بر اثر آن، بیش از ۱۵۰ تن کشته و شش هزار نفر نیز مصدوم شده‌اند.

مقامات قضایی قرار بازداشت نزدیک به ۲۰ تن از مقامات فعلی و سابق در گمرک، اداره بندر گمرک را صادر کرده و به موجب آن، این افراد که در میان آنها مدیران کل سابق نیز وجود دارد، تحت بازجویی قرار گرفته‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس