اخبار ویژه روزنامه ها

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: شرایط کشور به گونه‌ای است که برای تأمین کالاها با محدودیت مواجه نیستیم و خوشبختانه کالاهای مورد نیاز به وفور در اختیار مردم قرار دارد.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

**********

کیهان

شرمن: ارمغان فشار حداکثری مقاومت ایران بود

معاون سابق وزارت خارجه آمریکا گفت تنها چیزی که سیاست فشار حداکثری برای آمریکا به ارمغان آورده مقاومت بیشتر ایران است.

وندی شرمن در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی جروزالم پست تصریح کرد: پس از توافق هسته‌ای، ما اکنون توافقی نداریم و ایران اورانیوم را با درصد بیشتری غنی کرده است. ایران همچنین سانتریفیوژهای بیشتری را در اختیار دارد و همچنان از نیروهای نیابتی در منطقه حمایت می‌کند.

وی اضافه کرد: من از سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ تشکر می‌کنم اما آنچه که این سیاست برای ما آورده است، همانی است که خود برایان هوک هم اعتراف کرد؛ مقاومت.

شرمن افزود: دولت فعلی تاکتیک‌هایی داشته اما مشخص نیست که اهداف استراتژیک آنها چه بوده است. دولت می‌گوید سیاست آنها تغییر رژیم نیست و اهرم‌هایی برای مذاکره بهتر داشته‌اند اما آنچه که من می‌بینم این است که ایران هرگز به مذاکره نزدیک نشده است و ما در بدترین نقطه قرار گرفته‌ایم.

مقام آمریکایی: روسیه و چین و ایران در انتخابات آمریکا دخالت می‌کنند

رئیس مرکز ضدجاسوسی و امنیت ملی آمریکا می‌گوید ایران، چین و روسیه به دنبال دخالت در انتخابات آمریکا و ایجاد اختلاف میان رأی‌دهندگان هستند.

در حالی که وضعیت محبوبیت ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رو به وخامت گذاشته، ویلیام اوانینا گفت: مسکو، پکن و تهران به دنبال، دخالت و اثرگذاری بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری که قرار است نوامبر پیش رو برگزار شود هستند. چین به دنبال رای نیاوردن پرزیدنت ترامپ، روسیه به دنبال بدنام کردن جو بایدن و ایران به دنبال تضعیف ارکان نظام آمریکا و شکست دونالد ترامپ است.

رئیس مرکز ضدجاسوسی آمریکا گفت: دولت‌های خارجی با عملیات‌های مخفی و آشکار به دنبال اثرگذاری بر انتخابات 2020 آمریکا هستند.

روسای نهادهای اطلاعاتی آمریکا در سال 2016 اعلام کرده بودند که در جریان رای‌گیری نوامبر 2016 روسیه با هدف کمک به پیروزی دونالد ترامپ تلاش کرده بود بر انتخابات آمریکا اثر بگذارد. اما روسیه این ادعا را تکذیب کرد.

ویلیام اوانینا، رئیس مرکز ملی ضدجاسوسی و امنیت آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد کشورهای خارجی تلاش می‌کنند بر نظر رای‌دهندگان، بر سیاست‌گذاری در آمریکا اثر بگذارند و موجب اختلاف و شقاق  بیشتر در کشور شوند تا با لطمه زدن به اعتماد مردم آمریکا، فرآیند دموکراتیک در این کشور را تضعیف کنند. اصلی‌ترین آنها چین، روسیه و ایران هستند.

در بیانیه ویلیام اوانینا همچنین آمده: ترجیح چین «شکست دونالد ترامپ است- چرا که پکن او را غیرقابل پیش‌بینی می‌داند.»

روسیه به دنبال «بدنام کردن» جو بایدن و بقیه سیاست‌مدارانی است که آنها را بخش «ضدروسیه حکومت» در آمریکا می‌خواند. آقای اوانینا گفته عوامل دیگر مرتبط با کرملین هم به دنبال «تقویت نامزدی دونالد ترامپ در شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون روسیه» هستند.

این مقام ارشد اطلاعاتی می‌افزاید: «ایران به دنبال «تضعیف ارکان دموکراتیک نظام حکومتی در آمریکاست»، تهران همچنین به دنبال تضعیف دونالد ترامپ و «تفرقه‌افکنی» در میان مردم این کشور است و این کار را از طریق انتشار «اخبار جعلی و اطلاعات غلط و ضدآمریکایی» در فضای مجازی انجام می‌دهد.

ننگ ماجرای بیروت برای عربستان و امارات می‌ماند

یک روزنامه قطری با انتقاد از سیاست‌های عربستان و امارات نوشت: شما صدها میلیارد دلار در منطقه هزینه کردید اما نمی‌توانید 15 میلیارد دلار برای نجات بیروت هزینه کنید؟!

العربی الجدید نوشت: آیا اهانت به حق حاکمیت ملی لبنان، که در جریان سفر مکرون به این کشور شاهد آن بودیم، باعث تعجبتان می‌شود؟‌ آیا به این قسمت از صحبت‌های مکرون توجه کردید که ملت لبنان را گروه‌هایی از رعیت‌های امپراطوری‌های فرانسه قدیم دانست و نه یک ملت عربی؟

به گزارش «انتخاب»، وائل قندیل در یادداشت العربی الجدید خاطرنشان کرده است: مکرون اعلام کرد کمک‌های کشورش را به صورت مستقیم به مردم لبنان ارائه می‌دهد، نه از طریق حکومت این کشور که نمایندگی از مردم را برعهده دارد.

در واقع او، از دو جهت به لبنان اهانت کرد و بیشتر از حکومت، این اهانت متوجه مردم لبنان شد و به منزله سیلی به شعور عربی بود. در شرایط وحشتناکی که برای بیروت ایجاد شده، نهایت کمک برادران آن در دیگر کشورهای عربی، فرستادن محموله‌های پزشکی و غذایی بود، بدون آنکه به فریاد لبنان در این لحظه اندوهبار گوش فرا دهند.

عربستانی که حدود یک تریلیون دلار برای سفر ترامپ به این کشور و دیدن لبخندی از سوی ایوانکا ترامپ هزینه کرد، لبنان را تنها گذاشت و اماراتی که ده‌ها میلیارد دلار برای خرابکاری در پایتخت‌های عربی صرف کرد، نیز لبنان را رها کرد، تا اینکه این کشور عربی به استقبال امانوئل مکرون برود و استقلالش در خطر قرار بگیرد.

بیروت و به طور کلی لبنان، بیش از محموله‌های مواد غذایی و پزشکی به حضور یک اقدام سیاسی عربی خالصانه نیاز دارد و به نظر می‌رسد نظام عربی که صدها میلیارد دلار را در خزانه آمریکایی و غربی می‌ریزد تا از حمایت آن‌ها بهره‌مند شوند، برایش ننگ است که لبنان را در برابر سارقان تاریخ و جلادانی که به دنبال استعمار آن هستند، تنها بگذارد و به بازسازی مادی و سیاسی این کشور عربی، کمک نکند.

کسانی که 460 میلیارد دلار برای گرفتن عکسی با ایوانکا ترامپ پرداختند و مبالغ گزافی صرف سوزاندن شهرهای درگیر در بهار عربی می‌کنند، می‌توانند 15 میلیارد دلار هم برای نجات بیروت و بیرون کشیدن آن از زیر آوار نابودی، هزینه کنند. البته اگر هنوز خون عربی در رگ‌های آنهاست. بیروت به اعتراف و عذرخواهی همه ما اعراب نیاز دارد.

بولتون: اگر ترامپ دوباره انتخاب شود ناتو فرو می‌پاشد

مشاور مستعفی امنیت ملی کاخ‌ سفید می‌گوید ناتو در صورت انتخاب مجدد ترامپ به ریاست‌جمهوری آمریکا از هم می‌پاشد.

جان بولتون در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان درباره تصمیم به خارج کردن نیروهای آمریکایی از آلمان گفت: ترامپ برای این کار هیچ دلیل موجهی ندارد.

دونالد ترامپ فاقد راهبرد و جهان‌بینی است، تصمیم‌های آنی و شتاب‌زده می‌گیرد و آگاه نیست رئیس‌جمهوری ایالات متحده بودن چه مسئولیت سنگین و خطیری است. بولتون تاکید می‌کند حضور نظامیان آمریکایی در آلمان «دلایل عمیق تاریخی» دارد و این مسئله در پیوند با منافع امنیت ملی ایالات متحده است، اما ترامپ موضوع را از این زاویه نمی‌بیند.

او افزود: این مسئله درباره استقرار نیروهای نظامی آمریکا در کره‌جنوبی، ژاپن، افغانستان یا عراق نیز صادق است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، جان بولتون یک محافظه‌کار افراطی و مانند ترامپ جمهوری‌خواه است و شخصیتی مناقشه‌برانگیز به شمار می‌رود. او با بسیاری از روسای جمهوری آمریکا از جمله جورج دبلیو بوش همکاری کرده و در فاصله آوریل 2018 تا سپتامبر 2019 مشاور امنیت ملی کاخ سفید بوده است.

ترامپ می‌گوید مشاور سابق خود را اخراج کرده اما بولتون مدعی است کناره‌گیری کرده است. او از کسانی است که امیدوارند ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر امسال شکست بخورد و چهار سال دیگر در قدرت نماند.

بولتون بر این باور است در صورت ادامه ریاست‌جمهوری ترامپ برای یک دوره دیگر خسارت‌هایی که به بار می‌آورد گسترده‌تر و ترمیم آنها دشوارتر خواهد بود؛ در چنین حالتی خطر فروپاشی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را تهدید می‌کند.

مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا با بیان این که ظاهرا این خطر در اروپا جدی گرفته نمی‌شود افزود: ترامپ در این پیمان، منفعتی برای آمریکا نمی‌بیند و معتقد است کشورهای عضو ناتو گذشته از چند استثنا، گروهی هستند که به شکل غیرمنصفانه از این که ایالات متحده از آنها دفاع می‌کند سود می‌برند.

دولت باید با اجحاف بر مردم مخالف باشد، نه کالابرگ

معاون اول رئیس‌جمهور می‌گوید با توزیع کالابرگ (کوپن) مخالف است.

اسحاق جهانگیری در حاشیه نشست دیروز دولت در جمع خبرنگاران گفت: دولت تا این لحظه با توزیع کالابرگ موافق نیست و علت آن این است که اگر دولت بخواهد اقلام و کالاها را از طریق کالابرگ به دست مردم برساند باید همه امور در بخش تأمین و توزیع به اقصی نقاط کشور را برعهده بگیرد. در زمان جنگ ستاد بسیج اقتصادی و تشکیلات وسیعی به عنوان مراکز تهیه و توزیع کالا در سراسر کشور فعال بود که در سال‌های اخیر این تشکیلات و فرایندها تغییر کرده و نوعی نظام آزاد توزیع کالا در کشور شکل گرفته است.

وی افزود: چنین سیستمی در سال‌های گذشته کاملاً بهم خورده است و اکنون یک نظام تقریباً آزاد به لحاظ کالا در کشور شکل گرفته است. وقتی کسی از کالابرگ سخن می‌گوید، باید اول ساز و کارهای دولتی آن را ایجاد کند که چنین ساز و کاری هزینه‌های سنگین، نیروی انسانی بسیار زیاد و شبکه توزیع مناسب نیاز دارد.

معاون اول رئیس‌جمهور تأکید کرد: شرایط کشور به گونه‌ای است که برای تأمین کالاها با محدودیت مواجه نیستیم و خوشبختانه کالاهای  مورد نیاز به وفور در اختیار مردم قرار دارد.

جهانگیری با یادآوری اینکه حجم تجارت خارجی کشور بیش از صد میلیارد دلار در سال است، گفت: این میزان از حجم تجارت خارجی سالانه ایران را جزو کشورهای رده بالا در حوزه اقتصاد و تجارت خارجی قرار می‌دهد و در چنین کشوری ضرورتی برای توزیع کالا برگ احساس نمی‌شود.

اظهارات آقای جهانگیری ارجحیتی درست اما از حیث دیگر نادرست است. درست است به این معنا که در کشور وفور کالاها و کمبود کالا در بازار نداریم.

اما نادرست است به این معنا که توزیع کوپن صرفاً برای کالاهای کمیاب و نایاب نیست. بلکه یکی از کارکردهای کالابرگ (کوپن) تأمین نیاز طبقات پایین است که در اثر تورم بالا، قدرت خریدشان کاهش یافته یا از بین رفته است.

در حالی که دولت در برخی ماه‌ها حتی به تورم 42 و 52 درصدی هم اذعان داشته- و البته در برخی اقلام مصرفی، تورمی بیش از این درصدها اتفاق افتاده- طبعاً قدرت خرید طبقات پایین تنزل پیدا می‌کند و چاره کار این است که تمهیداتی لااقل برای سه دهک پایین تدارک شود. این ضرورت را نمی‌توان به خاطر اینکه برای دولت زحمت دارد، انکار کرد.

نکته مهم دیگر این است که نظام آزاد عرضه کالا به مفهوم رها کردن قیمت‌ها- چنان که متأسفانه، برخی دستگاه‌های مسئول دولتی انجام می‌دهند- نیست. دولت طبعاً در این عرصه مسئولیت دارد مانع اجحاف و سودجویی بی‌ضابطه در بازار شود. وقتی به این مسئولیت عمل نمی‌شود، «بازار آزاد دولتی»(!) فعلی، نه افتخار بلکه مایه انتقاد از دولت است و درست به همین دلیل تأمین کالاهای اساسی برای طبقات پایین از طریق کالابرگ ضرورت دارد.

ایران

ترامپ: برنده شوم، سریع با ایران به توافق می‌رسیم

خبر اول اینکه، رئیس جمهوری امریکا گفت ایران دوست ندارد من رئیس جمهوری شوم اما اگر برنده شویم، بسرعت با ایران به توافق خواهیم رسید. به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران این ادعا را تکرار کرد که کره شمالی و ایران و هر کسی دیگر بسیار سریع با ما به توافق خواهد رسید. ایران برای رسیدن به توافق دست و پا می‌زند اما نمی‌خواهند ببینند چرا که آنها ترجیح می‌دهند با بایدن به توافق برسند. رئیس جمهوری امریکا با تأکید بر اینکه ما باید مراقب دخالت خارجی‌ها در انتخابات باشیم، از این فرصت برای مخالفت با انتخابات پستی استفاده کرد و افزود: انتخابات پستی برای قدرت‌های خارجی بسیار آسان‌تر است خواه روسیه، چین، ایران، کره شمالی یا بسیاری دیگر از افراد و کشورهایی که انتظارش را ندارید که در انتخابات دستکاری کنند.

نامه جمعی از پزشکان به مراجع تقلید درباره مجالس عزاداری

شنیدیم که، جمعی از پزشکان و کادر درمان که در صف نخست مبارزه با ویروس کرونا حضور دارند، در آستانه محرم حسینی (ع) در نامه‌ای از مراجع معظم تقلید و حوزه‌های علمیه درخواست کرده‌اند که با بهره‌گیری از فقه پویای جعفری، عموم عزاداران حسینی را از برگزاری مجالس حضوری پرهیز دهند. به گزارش «ایسنا»، در این نامه که در کانال اطلاع‌رسانی سازمان نظام پزشکی قرار گرفته، با اشاره به فرمایشات صریح رهبر معظم انقلاب در عید قربان مبنی بر ضرورت پیروی از دستورات ستاد مقابله با کرونا در مراسم عزاداری آمده است: «برگزاری هرگونه اجتماعات ازجمله مجالس عمومی عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدا... الحسین علیه‌السلام، راه‌اندازی دسته‌های عزاداری و توزیع غذای نذری قطعاً و یقیناً باعث افزایش شمار مبتلایان و مرگ هم‌میهنان خواهد شد. هیچ نهاد ناظری توانایی ضمانت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط میلیون‌ها عزادار سیدالشهدا در مراسم سوگواری محرم را ندارد.» در این نامه تأکید شده است: «گسترش بیماری به هر نحو، تضییع حق‌الناس است.»

واکنش مطهری به سخنرانی سیدحسن نصرالله

دست آخر اینکه، علی مطهری، نماینده تهران در مجلس دهم در توئیتی به سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان و سفر امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه به این کشور واکنش نشان داد. به گزارش خبرآنلاین، مطهری نوشت: «سخن سیدحسن نصرالله درباره سفر مکرون و کمک‌های فرانسه به لبنان باید درسی برای انقلابی‌های وطن باشد که حتی کمک‌های پزشکان بدون مرز را به بهانه جاسوسی بازگرداندند. موضع نصرالله حاکی از تدبیر او برای حفظ وحدت کلمه در لبنان و رفع مشکلات این کشور است.» دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی روز 17 مرداد به سفر رئیس جمهوری فرانسه به بیروت بعد از انفجار این شهر واکنش مثبت نشان داد و گفت: «بارزترین رویداد در این روزها سفر رئیس جمهور فرانسه به لبنان بود و ما به هر سفر و کمکی در این روزها با دید مثبت می‌نگریم.» این در حالی است که برخی اظهارنظرها در فضای سیاسی ایران و بخصوص در فضای مجازی نگاه بدبینانه‌ای نسبت به سفر مکرون به لبنان دارد.

خراسان

نظارت آنلاین روی معاملات دولتی آغاز شد

با توجه به توافقات صورت گرفته میان مسئولان اقتصادی کابینه و مدیران ارشد نهادهای نظارتی برای تسهیل در رویه معاملات آنلاین دولتی در شرایط کرونا و جایگزینی اسناد الکترونیکی به جای کاغذی، یک مقام مسئول اجرایی در ابلاغیه روزهای اخیر خود خطاب به روسای سازمان ها و ادارات دولتی خبر داده که با توجه به اتخاذ تدابیر فنی و امنیتی لازم و موافقت مقامات مسئول، هماهنگی لازم با مجموعه های نظارتی قوای دیگر برای انجام نظارت آنلاین بر معاملات دولتی صورت گرفته و عملیاتی شده است.

آرمان

حبس برای برگزارکننده عروسی

دادستان نمین در مورد برگزاری مراسم عروسی و ترحیم،‌ گفت: پیرو ممنوعیت تجمعاتی از جمله مراسم عروسی و ترحیم، 2 نفر از اهالی این شهرستان که اقدام به برگزاری مراسم عروسی در ایام کرونایی کرده بوده‌اند، توسط دادگاه به شش ماه حبس تعلیقی محکوم شده‌اند.

طعنه مهاجرانی به برایان هوک

سید عطاءا... مهاجرانی وزیر ارشاد دولت اصلاحات، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر به موضوع استعفای نماینده ویژه آمریکا در امور ایران پرداخته است. مهاجرانی در این رابطه نوشت: «برایان هوک برکنار شد. ظاهرا چاهی که برای ترامپ و پمپئو می‌کند به آب نرسید. حالا وقت آن است که کتابی درباره ایران بنویسد و مثل بولتون به جیب بزند. بگوید چرا نتوانست ایران را به مذاکره وادار کند و ناکام از سیاست رفت.»

ابتلای پزشکیان به کرونا

نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس به کرونا مبتلا شد. مسعود پزشکیان با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: به دنبال بروز برخی از علائم و پس از انجام تست کرونا، مشخص شده که نتیجه‌ تست مثبت است و به این ویروس مبتلا شده‌ام. در حال حاضر در منزل و قرنطینه هستم و خداروشکر وضعیت کلی جسمانی‌ام‌، خوب است. وی در این پست از همه مردم و دوستانی که در خصوص کسالت وی جویای حال بودند، تشکر کرده و از خداوند متعال برای همه مردم، سلامت و دوام عزت مسالت کرده است.

توصیف جالب از کادر درمان

مجید مظفری در ابتدا ضمن آرزوی سلامتی برای مردم و کادر درمان درباره فعالیت‌های هنری اخیر خود اظهار کرد: در سریال «ایل دا» بازی می‌کنم که البته بهمن ماه به دلیل شیوع کرونا متوقف شد. با فراهم شدن شرایط قرار است از هفته آینده کار را در خرم‌آباد ادامه بدهیم. ‌از هفته آینده خدمت مردم لرستان هستیم‌.

مرگ همزمان 2 دختر نوجوان

مدیرکل پزشکی قانونی مازندر-ان از مرگ 2 دختر نوجوان در بابل خبر داد. علی عباسی مرگ دو دختر نوجوان در بابل را تایید کرد. وی با اعلام اینکه تیم پزشکی قانونی در حال بررسی جزئیات بیشتر است، گفت: اطلاعات تکمیلی را به اطلاع رسانه‌ها می‌رسانم. مدیرکل پزشکی قانونی درباره خودکشی همزمان چهار نفر در این حادثه، اظهار کرد: اطلاعاتی که بنده دارم مربوط به فوت دو نفر است و در ارتباط با علت فوت باید بررسی‌های لازم انجام شود.

ماجرای عجیب البسه تیم‌های ملی

حدود دو ماه قبل دبیرکل فدراسیون فوتبال جلساتی را با مدیران تیم‌های ملی برگزار کرد تا البسه مورد نظر تامین شود و از این حیث مشکلی به وجود نیاید. با این حال از آن زمان تاکنون پوشاک جدیدی در اختیار فدراسیون فوتبال قرار نگرفت و در نهایت نماینده شرکت آلمانی در ایران از فسخ قرارداد با فدراسیون فوتبال به صورت یک‌طرفه خبر داده است و گفته به علت شیوع کرونا و تامین نشدن البسه موردنظر از تولیدی‌های مستقر در چین، این شرکت نمی‌تواند احتیاج تیم‌های ملی ایران را تامین کند.

سرقت مسلحانه از یک طلافروشی

سارقان مسلح از یک طلافروشی در اسلامشهر سرقت کرده‌اند. پیش از ظهر پنجشنبه سه سارق مسلح با شلیک دو گلوله به شیشه‌های یک طلافروشی بین خیابان‌های 15 و 13 «باغ فیض» وارد مغازه شده‌اند. به گفته شاهدان عینی یک تیر نیز داخل مغازه طلافروشی شلیک شده است. بر اساس این گزارش، سردار محسن خانچرلی، فرمانده انتظامی غرب استان تهران و مسعود مرسلپور فرماندار و رئیس شورای تأمین اسلامشهر از محل سرقت بازدید کرده‌اند.

معیشت مردم جای طرح معما نیست!

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین می‌گوید: گمانه‌زنی‌ها درباره گشایش اقتصادی اگر به اتفاقی بزرگ ختم نشود، نتیجه‌ای جز عصبانی‌تر کردن جامعه که در ماه‌های اخیر فشارهای اقتصادی جدی را تحمل کرده، نخواهد داشت. متاسفانه شرایط اقتصادی کشور به‌گونه‌ای پیش رفته که دیگر با طرح‌های صرفا اقتصادی و مدیریتی نمی‌توان توقع تحولی جدی داشت و راهکار از دل سیاست می‌گذرد. وقتی فشارهای تحریم یکی از عوامل تاثیرگذار بر مشکلات بوده، قاعدتا برای برون‌رفت از این شرایط، باید به مسائل دیپلماتیک نیز فکر کرد.

ضرب و جرح خبرنگار اردبیلی

دادستان اردبیل از دستگیری ضارب متواری خبرنگار اردبیلی در روز خبرنگار خبر داد. سیدعبدا... طباطبایی اظهار کرد: با ورود دادستانی ضارب متواری خبرنگار اردبیلی دستگیر شده است. وی بیان کرد: افزایش سطح آگاهی‌های حقوقی و قضائی مردم در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش حجم پرونده‌های ورودی به دستگاه قضائی بسیار مهم است که نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در افزایش این آگاهی‌ها مهم و بی‌بدیل است. لطف‌ا... حنیفه از روزنامه‌نگاران پیشکسوت اردبیل است که همراه با فرزند خود توسط افراد ناشناس مورد ضرب و جرح قرار گرفت.

پاکستان زیر بار حرف زور آمریکا رفت!

یکی از سناتورهای پاکستانی اعلام کرد: دولت این کشور به درخواست آمریکا یک کشتی ایرانی را به خاطر انتقال نفت در بندر کراچی توقیف کرده است. رحمان مالک، دبیر کمیته امور داخلی سنای پاکستان، نسبت به انتقال نفت ایران به این کشور هشدار داد و گفت: این یک مساله مهم بین‌المللی است و می‌تواند در نهایت به اعمال فشار علیه پاکستان منجر شود. وی با اشاره به توقیف یک کشتی ایرانی در بندر کراچی به خاطر به اصطلاح قاچاق نفت ایران به پاکستان گفت: با توجه به آنکه این گونه اقدامات نقض تحریم‌ها علیه ایران است و در پاکستان هم مبنای قانونی ندارد، یک موضوع مهم بین‌المللی است که می‌تواند پاکستان را تحت فشار قرار دهد.

نماینده ارومیه دچار سانحه رانندگی شد

روح ا... حضرت‌پور نماینده ارومیه در مجلس روز پنجشنبه به مناسبت روز خبرنگار با خبرنگاران و اهالی رسانه استان آذربایجان‌غربی از طریق ویدئو کنفرانس دیدار داشته و این روز را به آنها تبریک گفته است. وی سپس با مردم حوزه انتخابیه‌اش دیدار کرد و در مزار شهدای ارومیه حضور یافت و با ذکر فاتحه، یاد و خاطره شهدای این شهرستان را در آستانه عید غدیر گرامی داشت. حضرت‌پور از ارومیه به سمت منزلش که در یکی از روستاهای اطراف ارومیه است، در حال عزیمت بود که در جاده دچار سانحه تصادف شد و به یکی ‌از بیمارستان‌های ارومیه منتقل شده است.

دستگیر عامل انفجار صوتی زاهدان

قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور اعلام کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) موفق به دستگیری عامل اصلی کار گذاشتن موادمفنجره صوتی در یکی از خیابان‌های زیبا شهر زاهدان شد. سربازان گمنام امام زمان (عج) با اشراف اطلاعاتی کامل در منطقه، عامل انفجار مواد منفجره صوتی در خیابان صدرای زیباشهر زاهدان را دستگیر کردند. پیگیری‌های لازم برای دستگیری سایر عوامل دخیل در این اقدام تروریستی ادامه دارد. روابط عمومی قرارگاه منطقه‌ای قدس اعلام کرد: اخبار تکمیلی متعاقبا به اطلاع هموطنان عزیز خواهد رسید.

جواد خیابانی در فیلم شهاب حسینی

جواد خیابانی گزارشگر شهرآورد «بعد از اتفاق» به کارگردانی پوریا حیدری‌اوره و تهیه‌کنندگی شهاب حسینی شد. «بعد از اتفاق» فیلمی به کارگردانی پوریا حیدری‌اوره و تهیه‌کنندگی شهاب حسینی است. فیلم «بعد از اتفاق» به موضوع آرزوهای یک کودک می‌پردازد که بنا دارد به تیم پرسپولیس گل بزند. برای همین نیز بسیاری از بازیکنان مشهور فوتبال ایران در کنار بازیگران حرفه‌ای سینمای ایران در این فیلم حضور خواهند داشت و به ایفای نقش خواهند پرداخت. بهرام‌افشاری، رضا ناجی، رضا کیانیان و گلاره عباسی در کنار علی انصاریان برخی بازیگران این اثر سینمایی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    1 0
    آنلاین = برخط!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس