کد خبر 1104308
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۰
بیروت نمایه

یک روزنامه قطری با انتقاد از سیاست‌های عربستان و امارات نوشت: شما صدها میلیارد دلار در منطقه هزینه کردید اما نمی‌توانید ۱۵ میلیارد دلار برای نجات بیروت هزینه کنید؟!

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

العربی الجدید نوشت: آیا اهانت به حق حاکمیت ملی لبنان، که در جریان سفر مکرون به این کشور شاهد آن بودیم، باعث تعجبتان می‌شود؟‌ آیا به این قسمت از صحبت‌های مکرون توجه کردید که ملت لبنان را گروه‌هایی از رعیت‌های امپراطوری‌های فرانسه قدیم دانست و نه یک ملت عربی؟

به گزارش «انتخاب»، وائل قندیل در یادداشت العربی الجدید خاطرنشان کرده است: مکرون اعلام کرد کمک‌های کشورش را به صورت مستقیم به مردم لبنان ارائه می‌دهد، نه از طریق حکومت این کشور که نمایندگی از مردم را برعهده دارد.

بیشتر بخوانید:

واکنش محافل سیاسی-نظامی لبنان به تظاهرات بیروت

حمله برخی گروه‌های لبنانی به چند وزارتخانه

حمایت سفارت آمریکا از آشوب‌های امروز لبنان

در واقع او، از دو جهت به لبنان اهانت کرد و بیشتر از حکومت، این اهانت متوجه مردم لبنان شد و به منزله سیلی به شعور عربی بود. در شرایط وحشتناکی که برای بیروت ایجاد شده، نهایت کمک برادران آن در دیگر کشورهای عربی، فرستادن محموله‌های پزشکی و غذایی بود، بدون آنکه به فریاد لبنان در این لحظه اندوهبار گوش فرا دهند.

عربستانی که حدود یک تریلیون دلار برای سفر ترامپ به این کشور و دیدن لبخندی از سوی ایوانکا ترامپ هزینه کرد، لبنان را تنها گذاشت و اماراتی که ده‌ها میلیارد دلار برای خرابکاری در پایتخت‌های عربی صرف کرد، نیز لبنان را رها کرد، تا اینکه این کشور عربی به استقبال امانوئل مکرون برود و استقلالش در خطر قرار بگیرد.

بیروت و به طور کلی لبنان، بیش از محموله‌های مواد غذایی و پزشکی به حضور یک اقدام سیاسی عربی خالصانه نیاز دارد و به نظر می‌رسد نظام عربی که صدها میلیارد دلار را در خزانه آمریکایی و غربی می‌ریزد تا از حمایت آن‌ها بهره‌مند شوند، برایش ننگ است که لبنان را در برابر سارقان تاریخ و جلادانی که به دنبال استعمار آن هستند، تنها بگذارد و به بازسازی مادی و سیاسی این کشور عربی، کمک نکند.

کسانی که ۴۶۰ میلیارد دلار برای گرفتن عکسی با ایوانکا ترامپ پرداختند و مبالغ گزافی صرف سوزاندن شهرهای درگیر در بهار عربی می‌کنند، می‌توانند ۱۵ میلیارد دلار هم برای نجات بیروت و بیرون کشیدن آن از زیر آوار نابودی، هزینه کنند. البته اگر هنوز خون عربی در رگ‌های آنهاست. بیروت به اعتراف و عذرخواهی همه ما اعراب نیاز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • عبدالله مومن IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    14 2
    بر آل وحوش ملعون لعنت
    • انسانیت IR ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      0 0
      جوگیر نشو برادر...!
  • محمود IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    3 12
    زنده باد عالیجناب بن سلمان بزرگ
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      2 0
      بن سلمان ، عالیجناب ؟!!!! فقط میشه گفت ززززززززززززرررررررررررررتتتتتتتتتتتت
    • مسلم IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      1 0
      وطن فروشی چند
    • بهمن IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
      0 0
      پس ترامپ که گفت بدون ما سعودی ها تو یک سال فارسی حرف میزنن اینجاشو نگفت که شیر هم بدن همین اتفاق میفته. آفرین بیشتر تمرین کنی جمله کامل هم میتونی بنویسی
  • مهدی IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    3 0
    برای خودتون هر چی دوست دارید می‌نویسید، دلت خوشه
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      0 0
      مشرق ننوشته که، روزنامه ی العربی الجدید نوشته. از دوستان شماست.
  • ID ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    2 0
    انشاالله همچی درست میشه
  • IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    0 0
    خون عربی چجور خونیه؟! خون عربی با خون عجمی فرقی داره؟! آیا لبنانیها عرب نژاد هستند یا فقط عرب زبان هستند؟!
  • مهرداد US ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    0 0
    خواهشا وجدان خود را قاضی کنید و متن بگذارید در قبال خودشیرینی و تابعیت و چاپلوسی و... متن و پیام نگذارید. اگه کسی سر زن و بچه شما بمب بریزه یا آشوب در جای دیگر ایجاد کنه و دست به هر کاری بزنه جوانمردیه و میشه بهش گفت مرد تا برسه چیز های دیگر؟
  • اهوازیم IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 0
    لعنت به ال سلول که نماینده استعمارگران هستن در منطقه،درکشورههای منطقه سلب امنیت میکنن وملتها را سرگردان کشورههای غربی میکنن تابساط حکومت تاصهیونیستها گسترانده شود.بصیرت داشته باشیم که این قوم فقط برای فتنه بین مسلمانان مستقرشدن خصوصا بین تشیع ایران ولبنان وعراق وسوریه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس