رئیسی نمایه

رئیس قوه قضائیه گفت: ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی پیگیری حقوقی برای لغو این فشارها و دفاع از حقوق مردم رنج دیده لبنان را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

به گزارش مشرق، آیت الله رییسی با صدور پیامی حادثه دلخراش انفجار در بندر بیروت که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم عزیز لبنان شد، را تسلیت گفت.

متن پیام شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حادثه دلخراش انفجار در بندر بیروت که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم عزیز لبنان شد، قلب دوستداران مردم آن کشور و ملت مقاومش را آزرده کرد. آسیب دیدن بخش مهمی از زیرساخت‎های اقتصادی بیروت و تبعات آن، مصیبت را برای مردم این کشور دو چندان کرده است.

اینجانب این مصیبت را به ملت شریف، دولت محترم و مقاومت محبوب لبنان تسلیت می‌گویم.

اقدام ضروری امروز، ضمن حفظ انسجام ملی و مراقبت از فتنه گری و اختلاف افکنی‌های احتمالی دشمنان ملت و دولت لبنان، رسیدگی فوری به نیازهای اولیه مردم لبنان است که در اثر این حادثه تامین آن با اختلال مواجه شده است.

این حادثه دردناک در شرایطی به وقوع پیوست که هنوز زخم‌های ناشی از اشغالگری رژیم صهیونیستی و تجاوزهای مکرر این رژیم ضد انسانی بر جان و تن ملت لبنان التیام نیافته که این ملت مظلوم زیر تازیانه‌های تحریم‌های ظالمانه رژیم آمریکا تحت فشار قرار گرفته است.

با توجه به تحریم‌های ظالمانه و ضد حقوق بشری که در ماه‌های گذشته از سوی رژیم جنایتکار امریکا علیه ملت لبنان وضع شده و مانع جدی در رسیدگی به نیازهای ضروری مردم لبنان است، تلاش برای لغو فوری این تحریم‌ها در جهت جلوگیری از ایجاد فاجعه انسانی باید در دستور کار دولت‌های دوست لبنان و مجامع بین المللی قرار بگیرد.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی پیگیری حقوقی برای لغو این فشارها و دفاع از حقوق مردم رنج دیده لبنان را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

سید ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس