کد خبر 1103322
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
ظریف: در کنار لبنان ایستاده‌ایم

وزیر امور خارجه با اشاره به تماس تلفنی امروزش با همتای لبنانی گفت که جمهوری اسلامی ایران در کنار لبنان ایستاده است.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز (چهارشنبه) و در پی انفجار عصر دیروز در بندر بیروت که بر اثر آن تعداد زیادی کشته و زخمی شدند با همتای لبنانی خود تلفنی گفت‌وگو کرد، در توئیتی در این باره نوشت: در گفت‌وگوی تلفنی با «وهبه» وزیر خارجه لبنان مجددا همبستگی قوی و پایدار ایران با ملت لبنان را اعلام کردم.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اقدام به ارسال کمک‌های پزشکی و بیمارستانی در این زمینه برای لبنان می‌کند، تصریح کرد که ایران در کنار لبنان ایستاده است.

 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (چهارشنبه) با «شربل وهبه» همتای لبنانی تلفنی گفت‌وگو کرد.ظریف در این گفت‌وگوی تلفنی با اعلام مراتب همدردی با ملت و دولت لبنان‌، جان باختن شهروندان لبنانی در حادثه انفجار مخزن در بندر بیروت را به همتای لبنانی و ملت و دولت این کشور تسلیت گفت. 

وزیر خارجه در این گفت‌وگو با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح در کنار ملت و دولت لبنان قرار دارد، آمادگی کشورمان بر اساس دستور ریاست جمهوری اسلامی ایران برای ارائه کمک  در قالب نیازهای ضروری و زیرساختی و همچنین نیازهای فوری خصوصا در حوزه انساندوستانه به کشور دوست و برادر لبنان را به اطلاع وزیر امور خارجه لبنان رساند.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه نیز شب گذشته در پیامی توئیتری کشته و زخمی شدن شمار زیادی از شهروندان لبنان بر اثر انفجار را به مردم و دولت لبنان تسلیت گفت.

وی در پیام توئیتری خود به زبان عربی نوشت: «قلب‌های ما در این فاجعه بزرگ با ملت لبنان است. شهدا مورد رحمت قرار بگیرند و صبر و آرامش برای خانوده قربانیان و مجروحان نیز شفا یابند. سلام و درور خدا به این ملت غرورآفرین.»

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران انفجار شدید عصر روز (سه‌شنبه) در بندر بیروت و کشته و زخمی شدن صدها تن در این حادثه دلخراش را تاسف آور و نگران کننده خواند و اظهار داشت: با اندوه بسیار این حادثه و اخبار آن را دنبال می‌کنیم.

وی ضمن اعلام همدردی و تسلیت ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران با ملت و دولت لبنان،  بر آمادگی کشورمان برای کمک به برادران و خواهران لبنانی تأکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین بر همبستگی با دولت و ملت لبنان در این شرایط سخت و طاقت فرسا تأکید کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    0 0
    امضای کری تضمین است!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس