کد خبر 1103246
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
جهانگیری: مخالف کالابرگ هستیم

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به طرحی که در مجلس در دست بررسی است، گفت: ما تا این لحظه با کالا برگ موافق نیستیم.

به گزارش مشرق، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کارهای بسیار دشواری بر دوش خبرنگاران است، گفت: من صمیمانه از طرف دولت از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران تشکر می‌کنم. خبرنگاران هم زبان نقد مردم به مسئولان و هم زبان انتقال مسائل کشور به مردم هستند.خبرنگاران حوزه دولت در شرایط کرونا در چنین شرایطی به نحو مطلوب در حال اطلاع رسانی هستند.

وی با بیان اینکه علیرغم محدودیت منابع دولت در سال جاری تصمیمات خوبی را برای بهبود معیشت مردم اتخاذ کرد گفت: دولت تلاش کرد میزان پرداختی به کارکنان، بازنشستگان، فرهنگیان، اساتید دانشگاه و همه اقشاری که حقوق ثابت دریافت می کنند را افزایش دهد تا بخشی از فشارها بر مردم کاهش یابد.

بیشتر بخوانید:

جهانگیری با تاکید بر اینکه دولت اهتمام ویژه ای برای تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز جامعه دارد به خصوص کالاهایی که با ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومان تأمین می شود، خاطرنشان کرد: دولت تلاش می کند سایر اقلام و کالاها نیز در بازار به وفور در اختیار مردم باشد البته ممکن است که قیمت برخی از این کالاها بالا باشد اما سیاست اصلی دولت این است که این کالاها به میزان کافی و به وفور در اختیار مردم قرار گیرد.

معاون اول رییس جمهور یکی از جهت گیری های دولت را حمایت از بخش تولید عنوان و خاطرنشان کرد: کارگروه هایی در زمینه رفع موانع پیش روی تولید فعال هستند که یکی از این کارگروه ها در وزارت صنعت، معدن و تجارت و با حضور دستگاه های ذیربط به صورت مستمر برگزار می شود.

جهانگیری ادامه داد: ما به دلایل شرایط تحریم مشکلاتی داریم. اولویت دولت رسیدگی به مسائل معیشتی است که در حوزه معیشت دولت تصمیمات خوبی گرفته است. 

وی تصریح کرد: تلاش دستگاه‌ها این است کالاها در شهرها و روستاها وجود داشته باشد، هر چند برخی از آنها با قیمت بالا وجود دارد.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به جلسه روز گذشته شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: با دستوری که مقام معظم رهبری دادند، در جلسه روز گذشته شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا تأکید شد که کارگروهی برای جهش تولید و حل مسایل و موانع پیش روی تولید ایجاد شود که این کارگروه از هفته آینده فعال خواهد شد.

جهانگیری با تاکید بر اینکه بخش تولید همچنان در رأس امور کشور قرار دارد، گفت: خوشبختانه در هر یک از بخش های تولیدی کشور نظیر بخش کشاورزی، صنعت و معدن، نفت و گاز، نیرو و راه آهن، شاهد سرمایه گذاری و دستاوردهای قابل توجهی هستیم و طرح هایی که هر پنجشنبه توسط رییس جمهور افتتاح می شود جزو طرح های بزرگ و افتخار آمیز کشور است.

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اینکه تلاش دولت این است که گره ها را از زندگی مردم بگشاید در پاسخ به سوالی درباره توزیع کالابرگ خاطرنشان کرد: دولت تا این لحظه با توزیع کالابرگ موافق نیست و علت آن این است که اگر دولت بخواهد اقلام و کالاها را از طریق کالا برگ به دست مردم برساند باید همه امور در بخش تأمین و توزیع به اقصی نقاط کشور را برعهده بگیرد. در زمان جنگ ستاد بسیج اقتصادی و تشکیلات وسیعی به عنوان مراکز تهیه و توزیع کالا در سراسر کشور فعال بود که در سال های اخیر این تشکیلات و فرایندها تغییر کرده و نوعی نظام آزاد توزیع کالا در کشور شکل گرفته است.

معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: شرایط کشور به گونه ای است که برای تأمین کالاها با محدودیت مواجه نیستیم و خوشبختانه کالاهای مورد نیاز به وفور در اختیار مردم قرار دارد.

جهانگیری با یادآوری اینکه حجم تجارت خارجی کشور بیش از صد میلیارد دلار در سال است، گفت: این میزان از حجم تجارت خارجی سالانه ایران را جزو کشورهای رده بالا در حوزه اقتصاد و تجارت خارجی قرار می دهد و در چنین کشوری ضرورتی برای توزیع کالا برگ احساس نمی شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به حادثه انفجار لبنان گفت: در جلسه امروز، دستگاه‌ها گزارشات مختلفی از حادثه لبنان دادند. بسیار متأسف هستیم بابت این حادثه و دولت و ملت ایران کنار مردم و دولت لبنان هستند. ایران آماده ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به دولت و ملت لبنان است. جمعیت هلال احمر نیز اعلام آمادگی کرده تا در تأمین نیازهای بهداشتی و درمانی به این کشور کمک کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    5 0
    به درک که موافق نیستی وقتی تصویب بشه باید اجرا کنی همه چیز که مال شماها نیست به مردم هم باید بدین
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    4 0
    هر احمقی میدونه علت اختصاص یارانه به وارد کننده بجای مردم چیه! پس فکر بد نسبت به مردم نکنید!!!!!!!
  • ناشناس US ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    خوب چرا ان همه مبلغ پول باید به مردم پرداخت شود که برایشان هیچ نفعی هم ندارد همان پول را بجای پرداخت به مردم سرمایه گذاری کنند و از ان پول بینهایت خلق کنند و بگویند این پول را ظرف زیر ساختها میکنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس