ترامپ نمایه

دادستان‌های نیویورک می‌گویند تحقیقات گسترده در خصوص پرونده دونالد ترامپ، محدود به پرداخت حق السکوت‌ها نیست و اختلافات بسیاری در مورد اطلاعات مالیاتی وی دیده شده است.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری سی ان ان، دادستان منهتن دیروز دوشنبه از یکی از قضات فدرال خواست دادخواست «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را به چالش بکشد و تأکید کرد تحقیقات در خصوص رییس جمهوری فراتر از پرداخت حق السکوت است.  

 «سایرس رابرت ونس» از وکلای منهتن پیشتر گفته بود که تحقیقات در این خصوص گسترده است. وی دیروز دوشنبه خاطرنشان کرد که هنگام صدور احضاریه برای ترامپ، برخی فعالیت‌های مجرمانه احتمالی وی در سازمانش مستقر در نیویورک قدمتی بیش از یک دهه دارد. 

بیشتر بخوانید:

نظر جدید ترامپ درباره آمار قربانیان کرونا در آمریکا؛ «همینه که هست»! +فیلم

آخرین چالش حقوقی ترامپ پس از تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده در ماه گذشته پدید آمد مبنی بر اینکه رئیس جمهوری مصونیت گسترده در برابر احضار هیات منصفه ایالتی ندارد. 

ترامپ در واکنش به اظهارات ونس، این پرونده را "ادامه شکار جادوگر" نامید. اشاره ترامپ به «رابرت مولر» بازرس ویژه تحقیقات در خصوص دخال روسیه در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ است. 

ترامپ در نشست خبری روز دوشنبه گفت: این کار دموکرات‌ها است. آن‌ها با کمک مولر شکست خوردند. آن‌ها از هر طرف که رفتند، شکست خوردند. 

دادستان ایالتی نیز در خصوص پرونده ترامپ افزود: وکلای ترامپ به اشتباه فرض را بر این گرفته‌اند که تحقیقات محدود به پرداخت حق السکوت به دو زن در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ است که ادعا می‌کردند با ترامپ رابطه داشته‌اند. اما موضوع چیزی جدا از این حق السکوت‌ها است. 

سی ان ان پیش از این در گزارشی از بررسی‌های ونس در خصوص سایر معاملات ترامپ خبر داده بود که فراتر از پرداخت حق السکوت‌ها است. 

در سال ۲۰۱۹، دفتر ونس دامنه تحقیقات خود را در خصوص پرونده ترامپ در دادگاه تشریح کرد، اما در نهایت این پرونده را در چند پاراگراف و به سه صفحه محدود کرد. در این پرونده، به صورت علنی تحقیقات درباره حق السکوت‌ها تشریح شده و قاضی ایالتی به طور محرمانه از اطلاعاتی که ونس از پرونده ویرایش کرده بود مطلع شد. 

سال گذشته، موسسه غیرانتفاعی پروپابلیکا ProPublica (پروپابلیکا یک رسانه مستقل آمریکایی محسوب می‌شود که در حوزه خبرنگاری تحقیقی برای منافع عامه فعالیت می‌کند) اختلافاتی درمورد اطلاعاتی که سازمان ترامپ به مقامات مالیاتی ارائه داده بود، نشان داد. پس از این اطلاعات، بیل دو بلاسیو شهردار نیویورک از دفتر ونس خواست تا این ادعاها را بررسی کند. 

مایکل کوهن وکیل شخصی پیشین ترامپ در سال ۲۰۱۸ به کنگره گفته بود که به اعتقاد وی ترامپ عمدی ارزش برخی دارایی‌های خود را در معامله با بیمه گذاران و بانک‌ها بیشتر ازاندازه نشان داده است. کوهن در این خصوص سه سند مالی به عنوان اثبات ادعایش ارائه داد، اما هیچ سند دیگری رو نکرد. 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس