کد خبر 1102649
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
محمدی: با اوت میلاد با پسر زیدان رفیق شدم

وینگر تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه آوس پرتغال با حضور در برنامه فوتبال برتر به سوالات درباره حواشی مختلف پیرامونش پاسخ داد.

به گزارش مشرق، دو هفته قبل بود که مهرداد محمدی مهاجم 26 ساله و ایرانی باشگاه آوس پرتغال به دلیل عدم دریافت مطالبات خود در 5 ماه گذشته و پس از عدم حضور در تمرینات چند روز اخیر، قرارداد خود را با این باشگاه پرتغالی فسخ کرد؛ محمدی در حالی قرارداد خود را فسخ کرد که هنوز دو سال دیگر از مدت زمان قراردادی‌اش با آوس مانده بود.

او در نخستین فصل حضورش در فوتبال پرتغال توانست با ۸ گل و ۵ پاس‌گل بهترین بازیکن تیمش باشد اما درخشش او هم نتوانست مانع سقوط آوس شود؛ محمدی که اکنون در تعطیلات تابستانه به سر می‌برد، امشب در برنامه فوتبال برتر حاضر شد و به سوال مختلف محمدحسین میثاقی پاسخ داد که مشروح صحبت‌های او را در ادامه باهم می‌خوانیم:

یک بازیکن باعث شد به پرسپولیس نروم!

قبل از آن‌که بخواهم به سپاهان بروم، قرارداد راهی پرسپولیس بشوم؛ خیلی هم این انتقال نزدیک به اتفاق بود و قرار بود من به باشگاه پرسپولیس بروم و با آن‌ها مذاکره کنم. همزمان با من، آن‌ها با یک بازیکن دیگر هم مشغول مذاکره بودند که باعث شد دیگر تماسی با من پرسپولیسی‌ها نداشته باشند و من به سپاهان رفتم.

انتخاب سپاهان، خیلی خیلی برای من خوب بود البته اگر به پرسپولیس هم می‌رفتم خیلی خوب می‌شد اما به سپاهان رفتم و مردم اصفهان به من لطف فراوانی داشتند و تیم سپاهان، تیم بسیار بزرگی هم بود؛ سه سال خوب را با تیم سپاهان و مردم اصفهان گذراندم. همه اعضای خانواده من پرسپولیسی هستند و استقلالی در خانواده نداریم البته که من الان سپاهان را دوست دارم.

خدا کمک کند به تیم «سنت اتین» فرانسه می‌روم

خداراشکر با این‌که تیم آوس سقوط کرد اما من عملکرد خوبی داشتم و الان هم پیشنهادات خوبی دارم؛ در حال حاضر یک پیشنهاد خوب از فوتبال فرانسه دارم که جزو گزینه‌های نهایی آن هستم. این تیم چند هفته قبل با تیم پاریس سن ژرمن هم بازی داشت که اگر خدا کمک کند به آن تیم (سنت اتین) خواهم رفت.

سنت اتین هواداران خیلی خوبی دارد؛ من تا خبر پیشنهاد آن‌ها را شنیدم در یوتیوب درباره این تیم چک کردم که دیدم چه هواداران خفنی دارد!

با بازیکنان سیاه پوست رفاقت بیشتری دارم

دپورتیوو داس آوس اسم کامل تیم پرتغالی من بود که «آوس» به معنای پرنده است؛ اوایل رفتن به این تیم عالی بود، در جلسه اول تمرینی با پسر زیدان (انزو) پاسکاری می‌کردم و بابت این اتفاق از ترانسفر شدن به پرتغال ذوق زده شده بودم اما نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که در نیم فصل از تیم جدا شد (باخنده). دلیل جدایی بیشت بازیکنان مشکلات مالی بود اما زیدان پولش را گرفته بود اما راهی آلمریا شد.

من با بازیکنان سیاه‌پوست تیم‌مان بیشتر رفاقت دارم؛ در فوتبال ایران که بودم با موسی کولیبالی خیلی رفاقت نزدیکی داشتم و در فوتبال پرتغال هم شش هم‌بازی سیاه پوست داشتم که خیلی با آن‌ها دوست بودم و خاطرات بسیاری خوبی هم از آن‌ها دارم. نسبت به بازیکنان پرتغال، رابطه بهتری با بازیکنان آفریقایی تیم‌مان داشتم که علت آن را نمی‌دانم (باخنده). مثلا حتی در سپاهان هم موسی کولیبالی بهترین دوست و همراه من در دوران حضورم در این تیم بود.

بیشتر بخوانید:

مدافع چپ ایرانی به انگلیس می‌رود؟

در یک رستوران در پرتغال صدای گاو در آوردم!

به زبان انگلیسی مسلط هستم اما در پرتغال زبان انگلیسی را بلد نیستند؛ یکبار به رستوران رفتم، نمی‌دانستم چطور باید توضیح بدهم که گوشت خوک را نمی‌توانیم بخوریم و علاقه‌ای به آن ندارم، در خارج از ایران فضای رستوران‌ها شلوغ اما ساکت است. من برای این‌که توضیح بدهم به یکباره صدای "گاو" در آوردم که به یکباره کل رستوران به من خیره شدند (باخنده) دلیل کارم این بود که می‌خواستم بگویم گوشت گاو می‌خواهم.

با همبازیان آفریقایی‌ام انگلیسی صحبت می‌کردم چون آن‌ها هم انگلیسی‌شان خوب بود و تنها کسانی هم که انگلیسی در تیم ما بلد بودند، آن‌ها بودند که خیلی خوب صحبت هم می‌کردند.

من یک فیس چپ هستم

من سمت چپ صورت را بیشتر دوست دارم و برای همان حتی روز خواستگاری هم با سمت چپ مقابل عروس نشستم و با او صحبت کردم (باخنده). به سمت راست صورتم از 10 نمره صفر می‌دهم و به سمت چپ صورتم از 10 نمره، 100. من چپ پا هستم، دست راست هستم و به قولی فیس (صورت) چپ هستم. تا پنجم دبستان بیشتر درست نخواندم آن‌هم از درست معلمان و خانواده و تا سوم راهنمایی هم خداراشکر معلمان‌مان فوتبالی بودند و نمره می‌دادند و قبول می‌کردند چون فوتبالم خوب بود.

تا سوم دبیرستان هم خواندم اما مشکلی ندارد دیپلم و فوق دیپلم و ... را پول می‌دهم و می‌خرم؛ در دوران دبیرستان، مادرم اصرار زیادی برای خواندن داشت و آن زمان این‌گونه بود که اگر دوم دبیرستان مردود می‌شدی باید در سال سوم آن را میگذراندی. من این قانون را نمی‌دانستم و سر امتحانات سال دوم دبیرستان نمی‌رفتم که بعد سال سوم فهمیدم خیلی امتحانات زیاد است و برای همین درس را رها کردم و بی‌خیال آن شدم.

دانش جغرافیا را اما خوب بلدم چرا که دانش جغرافیا به ما کمک می‌کند که محیط زندگی خودمان و محیط های دیگر را بشناسیم و از چگونگی زندگی مردم در محیط‌ های مختلف همواره آگاه شویم. (باخنده)

پسر زیدان اوت معروف میلاد را به من نشان داد

میلاد را همبازیانم به خاطر آن اوت معروفش در جام جهانی خیلی‌ها میشناختند؛ مثلا انزو زیدان آمد و فیلم پرتاب اوت میلاد را به من نشان داد و پرسید این داداش تو است که من گفتم بله ما دوقلو هستیم. سر همان پرتاب اوت رفاقت زیادی با پسر زیدان پیدا کردم. الان هم که با درخشش مهدی طارمی، سردار آزمون، میلاد (محمدی)، کاوه رضایی و امیر عابدزاده این شناخت بیشتر شده است. مثلا گلر تیم‌مان بارها از من درباره امیر (عابدزاده) می‌پرسید که من می‌گفتم او دوست من است چون واقعا فصل فوق‌العاده‌ای را امیر در فوتبال پرتغال گذراند.

مدل شادی گلی‌ام، اسب تک شاخ است

خوشحال پس از گل من، اسب تک شاخ است که من و همسرم آن را اختراع کردیم و خیلی به آن علاقه‌مند هستم؛ اگر پیشنهاد سنت اتین نشود، پیشنهادات خوبی از قطر و پرتغال دارم اما دوست دارم که در فوتبال اروپا بمانم ولی هنوز تکلیف باشگاه‌مان مشخص نشده است که من بازیکن آزاد هستم یا خیر چون قراردادی سه ساله داشتم که یا باید فسخم را بگیرم.

شرایط آوس مانند راه آهن شده است!

آن‌طور که شنیده‌ام قرار است آوس منحل شود و بازیکن آزاد شویم البته که هنوز تکلیف‌مان مشخص نیست؛ خیلی کم پیش می‌آید که این اتفاق در فوتبال اروپا رخ بدهد اما اکنون آوس در شرایطی مشابه راه آهن قرار دارد. چون راه آهن هم بازیکنان خوبی مثل من، میلاد محمدی، رامین رضاییان، امید عالیشاه، بهادر عبدی و ... به فوتبال معرفی کرد اما در نهایت منحل شد.

منتظر تصمیم باشگاه آوس هستم و اگر این تیم به دسته سوم سقوط کند ما بازیکن آزاد می‌شویم؛ حقوق من هم بالاست و فکر می‌کنم نمی‌توانند آن را پرداخت کنند و اگر یک ماه دیگر این عدم پرداخت ادامه پیدا کند و من را نفروشند، می‌توانم یک طرفه فسخ کنم.

دوست داشتم دلار ارزان شود تا مردم راحت‌تر زندگی کنند

در فوتبال پرتغال به دنبال افزایش یا کاهش دلار برای ارزش قراردادم نبودم اما دوست داشتم دلار پایین بیاید تا فشار روی مردم کمتر شود؛ در آن فقط به فکر همین مسئله بود تا مشکلات مردم کمتر شود و ارزانی برای آن‌ها ایجاد شود و اصلا برایم مهم نبود که ارزش قراردادم افزایش پیدا کند یا نه. حدود هشت ماه هم از ایران دور بودم که خیلی برای مردم دلتنگ شده بودم.

از زبان پرتغالی فقط فحش دادن بلد هستم

6 بار بهترین بازیکن زمین شدم و پرداختی کنار آن نداشتند اما برای همین تندیس خیلی باارزش بود چرا که فوتبالم را کنار بگذارم، ویترینی از این افتخارات درست خواهم کرد؛ افتخار قهرمانی متاسفانه ندارم اما امیدوارم بتوانم در سال‌های آتی این افتخار را هم به دست بیاورم. از زبان پرتغالی فقط فحش دادن بلد هستم (باخنده)!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس