کد خبر 1102573
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸
خوان کارلوس اول

پادشاه سابق اسپانیا که به فسادهای جنسی و مالی متعدد متهم است، به پسر بزرگ خود (پادشاه کنونی اسپانیا) اطلاع داده است که تصمیم گرفته از این پس در کشور دیگری زندگی کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دفتر رسانه‌ای کاخ سلطنتی اسپانیا روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «خوان کارلوس اول» پادشاه سابق این کشور به پسر خود «فیلیپه ششم» پادشاه فعلی اسپانیا اطلاع داده است که قصد دارد به‌زودی از این کشور خارج شده و در کشور دیگری اقامت گزیند.

چندی پیش یک روزنامه سوئیسی اطلاعاتی را درباره اینکه خوان کارلوس در جریان یک قرارداد ساخت قطار سریع‌السیر بین اسپانیا و عربستان ۱۰۰ میلیون دلار رشوه از ملک عبدالله پادشاه سابق عربستان دریافت کرده است، فاش کرد و این افشاگری باعث شد که در ماه ژوئن (حدود دو ماه قبل) دادگاه عالی اسپانیا تحقیقاتی را درباره این رسوایی مالی که قبلاً نیز خبرهای در موردش منتشر شده بود، آغاز کند.

رسانه‌های اسپانیایی در سال ۲۰۱۸ محتوای یک گفتگوی صوتی را منتشر کردند که در آن صدای زنی شنیده می‌شد که به گفته کارشناسان، معشوقه پیشین خوان کارلوس بوده است.

در فایل صوتی که رسانه‌های اسپانیایی منتشر کردند، معشوقه سابق خوان کارلوس از رشوه‌خواری و پول‌شویی خوان کارلوس می‌گفت. او اعلام کرد که خوان کارلوس مبلغ کلانی به حساب یکی از اقوامش در سوئیس واریز کرده و به نام این زن املاکی در موناکو و مراکش خریده است.

این زن همچنین فاش کرد که خوان کارلوس از بودجه قراردادی که برای ساخت یک قطار سریع‌السیر میان عربستان و اسپانیا امضا شده بود، برداشت کرده است.

خوان کارلوس اول در سال ۲۰۱۴ به‌منظور حفظ آبروی خاندان سلطنتی از دست رسوایی‌های متعدد جنسی و مالی به نفع پسرش از تاج و تخت کناره‌گیری کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    0 0
    اين جماعت هرزه مگه چقدر ميخورند يا مى … كه سيرمونى ندارند ؟! اندازه نگه داريد خب ، خدا لعنت تون كنه !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس