اخبار ویژه روزنامه ها

قرار است گزارشی از گلوگاه هایی که با اتخاذ راه حل های مناسب، امکان بروز فساد در آن ها کاهش محسوس داشته برای بهره برداری دیگر دستگاه ها تهیه خواهد شد.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

**********

کیهان

خود را نگران مردم جا نزنید شما دنبال تحریم اقتصادی بودید

دختر مرحوم هاشمی رفسنجانی می‌گوید: با رفتن «بابا» روحانی تغییر کرد و امید از بین رفت!

فائزه هاشمی به انصاف‌نیوز گفت: امیدها به آقای روحانی زیاد بود، بابا این امیدها را ایجاد کرد. بعد از فوت بابا آقای روحانی دگرگون شد، بسیار دور از انتظار بود، همه چیز تغییر کرد. با رفتن بابا امید رفت، خیلی‌ها از جمله برخی احزاب و افراد اصلاح‌طلب هم عوض شدند، انگار پشتیبان خود را از دست داده‌اند و دیگر امیدی به تغییر ندارند.

عضو کارگزاران می‌گوید: اصلاح‌طلبان در چهار انتخابات اخیر پیروزی‌های خوبی به دست آوردند ولی عمدتا تو زرد از آب درآمدند، از شاخص‌های اصلاح‌طلبی ما می‌گرفتند و در وقایع مختلف مثل سال 96 و 98، پشت مردم را خالی و مردم را ناامید کردند.

او همچنین گفته است که چشم‌انداز خوبی (برای اقتصاد ایران) دیده نمی‌شود و دلیلش فقط تحریم‌های آمریکا نیست؛ نپیوستن به اف.ای.تی.اف که موجب بلوکه شدن پول‌های ما در کشورهای دیگر از جمله کره جنوبی شده است نیز یکی دیگر از موانع اقتصادی کشور است. حتی کشورهای مثلا دوست ما مثل چین و هند و روسیه و ترکیه نیز در برابر نفت نه ارز به ما می‌دهند و نه کالاهای مورد نیاز بلکه کالاهای مورد نظر خودشان را به جای پرداخت این پول به ما تحمیل می‌کنند. پایه این مشکلات سیاست‌های خارجی است که بر اساس منافع ملی ما تنظیم نشده است.

فائزه هاشمی اضافه کرد: بابا اعتقاد داشت که صدور انقلاب یعنی کشور خودمان را آنچنان آباد و آزاد و توسعه‌یافته بکنیم که هم بر سیاست‌های جهانی در یک روند معقول تاثیرگذار باشیم و هم ملت‌ها و کشورهای دیگر خود به خود به سمت ما گرایش و از ما الگوبرداری کنند، در بهار عربی نشنیدیم که کسی بگوید می‌خواهیم شبیه ایران شویم همه می‌خواستند مثل ترکیه شوند.

به ادعای وی، «آمریکا از منظری کدخدای جهان است چرا که بزرگ‌ترین اقتصاد و دموکراسی را دارد. تا کی به خاطر نداشتن رابطه با آمریکا به روسیه و چین باج بدهیم و این کار را ارزش بدانیم.»

این سخنان آمیخته با خودشیفتگی و توهم در حالی است که مرحوم هاشمی با وجود عبرت‌های متعدد اعتماد به آمریکا، در مذاکرات هسته‌ای نیز رفتاری هیجان‌زده و توأم با شیدایی داشت؛ چنان که دست طرف مذاکره‌کننده ایرانی برای چانه‌زنی را می‌بست. مرحوم هاشمی 28 آذر 92 در مصلای کرمان گفت: «وزیر خارجه آمریکا با اعتراف به خلف وعده آمریکا، قول داده که واشنگتن جبران بکند. وقتی وزیر خارجه آمریکا به وزیر خارجه ما می‌گوید ما خلف وعده را جبران می‌کنیم و مذاکرات باید ادامه یابد، یعنی عزم قدرت‌های غربی برای گفت‌وگوهای دوستانه با ایران جدی است. تغییر رویکرد آمریکا و غرب نسبت به ایران به خاطر هوشیاری مردم است. شما مردم دولتی را آوردید که دنیا را مجبور و متقاعد کرد باید با ایران در فضای برابر مذاکره کند».

در حقیقت این مدل سهل‌اندیشی و خوش‌خیالی، موجب شد اگر مذاکره و توافق، عایدات محتملی هم می‌توانست داشته باشد، تبدیل به سراسر زیان و خسارت شود.

از سوی دیگر خانم فائزه هاشمی در حالی با  ژست منتقد وضع موجود سخن می‌گوید که او و هم‌طیفانش باید پاسخگوی کارنامه دولت و مجلس ائتلافی (دهم) باشند و به صرف فاصله‌گذاری لفظی نمی‌توانند از خود سلب مسئولیت کنند. آقای روحانی امروز همان روحانی سال 92 و 96 است و مرحوم هاشمی هم اگر زنده بود، احتمالا همان هاشمی آن سال‌ها بود. منتها با این تفاوت که اجل به مرحوم هاشمی مهلت نداد تا باشد و حاصل سوء محاسبات خود و مشاوران و اطرافیانش را در میدان عمل ببیند؛ وگرنه آقای روحانی دقیقا به همان نسخه‌ هاشمی عمل کرد. هویت آمریکا و متحدان غربی آن کاملا روشن بود. آنها رکوردداران خیانت، جنایت و بدعهدی در دنیا هستند اما هرگز مرحوم هاشمی، کلمه‌ای درباره عدم اعتماد به دشمن و سخت‌گیری و دقت در مذاکرات و نگارش توافق نگفت بلکه با ذوق‌زدگی دور از انتظار، نقش مذاکره با آمریکا را تابوشکنی می‌دانست و از این اتفاق ابراز خوشحالی می‌کرد! وقتی یک رجل سیاسی در تراز هاشمی از صرف مذاکره با آمریکا ابراز ذوق‌زدگی می‌کند، معلوم است که طرف مذاکره‌کننده همین را فاکتور کرده و برای طرف ایرانی گران حساب بکند، ضمن اینکه برخلاف ادعای خانم فائزه هاشمی،‌ آن مرحوم زنده نماند تا ببیند برخلاف ادعایش، عصر حاضر عصر قدرت‌نمایی (موشکی و غیر آن) است و نه صرف مذاکره و کنار گذاشتن توانمندی نظامی.

به راستی اگر قرار بود به توصیه‌های هاشمی در جمع مدیران آموزش و پرورش، (و برداشت نادرست او از ژاپن و آلمان) بودجه نظامی را حذف کنیم، با تهدیدهای علنی بعدی دشمن باید چه می‌کردیم؟ آیا باید دست‌ها را به نشانه تسلیم بالا می‌بردیم؟!

درباره FATF نیز گفتنی است که شبیه همین وعده‌های شرط‌گذارانه فائزه هاشمی را هم‌طیفانش درباره توافق با آمریکا می‌گفتند که چاره رفع تحریم‌ها و آزادی مبادلات مالی، توافق با آمریکا و اروپاست. اما سرنوشت این توافق را حتی قبل از اعلام ابطال آن توسط آمریکا دیدیم که چه‌قدر کارشکنی کردند. در حقیقت مشی انحرافی - و نفوذزده- ائتلاف مدعی اعتدال و اصلاحات موجب شد هم قدرت چانه‌زنی مذاکره‌کنندگان کاهش یابد و هم راه‌های دور زدن تحریم‌ها مسدود شود و در اثر سوءمدیریت دولت، تمام وعده‌های این طیف برعکس از آب درآید.

یادآور می‌شود فائزه هاشمی جزو متهمان فتنه سال 88 است و مدتی را نیز در لندن سپری کرده است. بنابر افشاگری‌های نیک‌آهنگ کوثر (همکار فراری نشریات اصلاح‌طلب) و فایل‌های صوتی منتشره، مهدی هاشمی بارها پیگیر مذاکره با مقامات آمریکایی برای تشدید تحریم‌های اقتصادی - پس از شکست فتنه 88- شده است. بنابراین اگر دشمن گرای تشدید تحریم‌ها را هم دریافت کرده و بر معیشت مردم فشار آورده، محصول خیانت کسانی در داخل کشور است که ادای نگرانی برای امید مردم را درمی‌آورند.

وقت‌کشی در معرفی وزیر صمت خلاف مصلحت خود دولت است

روزنامه اقتصادی حامی ‌دولت تصریح کرد: رئیس‌جمهور به جای معرفی به موقع وزیر پیشنهادی صمت، در حال وقت‌کشی است.

جهان صنعت با بیان اینکه تکلیف قانونی رئیس‌جمهور، معرفی به موقع وزیر پیشنهادی است، نوشت: اما رئیس‌جمهور این روزها وقت‌کشی می‌کند. این در حالی است که کاسه صبر نمایندگان مجلس در مورد تعلل روحانی برای معرفی وزیر وزارتخانه‌ای که به‌طور مستقیم با جهش تولید و زندگی مردم سر و کار دارد لبریز شده تا جایی که آنها طی روزهای اخیر بارها در این خصوص به دولت هشدار داده و خواستار معرفی هرچه سریع‌تر وزیر صمت شده‌اند.

اما متأسفانه هیچ‌یک از این گوشزدها نتوانسته منجر به کاهش عطش دولت دوازدهم برای اتمام پیگیری ماجرای تاسیس وزارت بازرگانی و قبول وزارت صنعت، به همین شکلی که وجود دارد، شود.

زمزمه‌هایی مبنی بر مذاکره رئیس‌جمهور با برخی افراد برای قبول مسئولیت وزارت صنعت و همچنین وزارت بازرگانی به‌صورت جداگانه شنیده می‌شود اگرچه این افراد هیچ‌کدام روی خوشی به پذیرش پست وزارت در وزارت صنعت یا بازرگانی نشان نداده‌اند چرا که به عقیده آنها، در ماه‌های پایانی دولت دوازدهم امکان انتخاب تیم جدید و همچنین پیاده‌سازی سیاست‌های مورد نظر آنها وجود ندارد.

تلاش دولت برای پیگیری ماجرای تشکیل وزارت بازرگانی، اقدامی بیهوده است چرا که به طور حتم تشکیل چنین وزارتخانه‌ای با هزینه‌هایی که به‌دنبال دارد، به عمر دولت دوازدهم نخواهد رسید و از طرفی حتی اگر ایرادات مورد نظر شورای نگهبان در مورد این لایحه برطرف شود، باز هم نمایندگان مجلس روی خوشی نسبت به این موضوع نشان نخواهند داد.

در واقع نمایندگان مجلس نه‌تنها این روزها رغبتی به تصویب لایحه‌ای هزینه‌زا برای کشور ندارند بلکه بسیاری از آنها معتقدند که تشکیل وزارت بازرگانی می‌تواند سیل واردات به کشور را افزایش دهد و به محلی برای حمایت از واردات غیراصولی تبدیل شود.

جهان صنعت می‌افزاید: اکنون زمان مناسبی برای تفکیک وزارت بازرگانی و وزارت صنعت نیست چرا که از یک سو دولت به شدت با کمبود بودجه و کسری روبه‌رو است و از سوی دیگر بازار به‌صورت عجیب و غریبی بدون متولی به حال خود رها شده است. از این رو هر روز با افزایش قیمت‌های نجومی در بازارهای مختلف روبه‌رو هستیم.

معرفی به موقع وزیری شایسته و کاربلد برای وزارت صنعت، معدن و تجارت از نان شب هم برای دولت واجب‌تر است چرا که با هر روز تاخیری که در این خصوص به‌وجود می‌آید، مردم برای تامین نیازهای روزانه خود با مشکلات بیشتری روبه‌رو می‌شوند.

دولت یک سال باقی‌مانده را با زمزمه تفکیک تجارت و صنعت هدر ندهد

دولت متاسفانه در حوزه مسئولیت‌های وزارت صمت نتوانسته کارنامه خوبی بر جای بگذارد و به همین دلیل، ضمن پیش کشیدن ضرورت تفکیک وزارت بازرگانی از صنعت، فرافکنی می‌کند.

معاون اسبق برنامه‌ریزی وزارت صمت معتقد است که دولت به‌دنبال فرافکنی و رزومه‌سازی برای معاونان و مشاوران جدید در وزارتخانه جدید بازرگانی است و تفکیک وزارت بازرگانی در شرایط فعلی بسیار بحران‌زا خواهد بود.

اردیبهشت امسال، مجلس برای سومین بار با تفکیک وزارت صمت مخالفت کرد و این طرح را از دستور کار مجلس خارج کرد، اما با روی کار آمدن مجلس جدید لابی‌های دولت برای جداسازی دو وزارتخانه بار دیگر آغاز شد. به‌طوری که رئیس‌جمهور اخیرا خواستار موکول کردن معرفی وزیر به بعد از تفکیک دو وزارتخانه شد!

علیرضا شجاعی معاون اسبق وزارت صمت در گفت‌وگو با «جوان» می‌گوید: «با توجه به اینکه در سال پایانی دولت قرار گرفته‌ایم و فضای درون دستگاه‌ها از سال‌های گذشته متفاوت‌تر  شده، جداسازی موجب سردرگمی معاونان و مشاوران به امر جداسازی می‌شود و تولید، صنعت و تنظیم بازار و جهش تولیدی که مورد تاکید رهبری در سال جاری است به‌طور کامل به فراموشی سپرده می‌شود. این وضعیت در شهرستان‌ها و استان‌ها دوچندان خواهد بود، زیرا در طرح ادغام دو ساختمان زیر نظر یک رئیس اداره می‌شود. اما زمانی که تفکیک صورت می‌گیرد دفاتر معاونان، ساختمان‌ها و تمامی کارمندان باید جداسازی شود که این اقدام زمان‌بر است. در سال پایانی دولت تصویب طرح تفکیک وزارت صمت بحران ایجاد خواهد کرد و سرعت تصمیم‌گیری کاهش می‌یابد و تنظیم بازار نیز به هم می‌ریزد.»

شجاعی در پاسخ به این سوال که چرا دولت موضوع جداسازی را در ماه‌های پایانی عمرش پیگیری می‌کند، می‌گوید: «دولت فرافکنی می‌کند، چرا که نتوانسته سکاندار مناسبی را برای مدیریت این وزارتخانه انتخاب کند و اکنون در سال پایانی دولت عملکرد خوبی به جای نگذاشته است.

وی با انتقاد از مجلس دهم می‌گوید: «اگر مجلس به جای پیگیری طرح تفکیک شرح وظایف این وزارتخانه را طلب می‌کرد، قطعا بعد از 9 سال می‌توانستیم عملکرد مثبت یا منفی این وزارتخانه را درست قضاوت کنیم.»

شجاعی می‌گوید: «در تیرماه 90 ادغام صورت گرفت، شش ماه وزارت صمت فرصت داشت تا شرح وظایف این وزارتخانه را تدوین و به هیئت دولت تحویل دهد و در اردیبهشت 91 شرح وظایف جدید آماده شد. شرح وظایف وزارتخانه، چابک و عملیاتی به صورتی که با کاهش تصدی‌گری و کارهای مشخص حاکمیتی همراه باشد، تنظیم شد که متاسفانه با تعلل دولت و مجلس در آن زمان این شرح وظایف هرگز به تصویب نرسید و با شروع به کار دولت جدید کاملا فراموش و به بایگانی سپرده شد. از وزارتخانه‌ای که شرح وظایف ندارد چه انتظاری می‌توان داشت، در این مدت زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز برای هیچ‌کدام از بخش‌های این وزارتخانه آماده‌سازی نشده است.

افزایش بی‌خانمان‌ها و صف‌های طولانی دریافت غذا در آمریکا

پس از بیکاری و گرسنگی، بی‌خانمانی‌ هم به مشکلات جدید آمریکایی‌ها اضافه شد؛ چنانکه پیش‌بینی می‌شود ده‌ها میلیون نفر در ماه‌های آینده بر جمعیت بی‌خانمان‌های آمریکا اضافه می‌شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی ناودیس، پیش‌بینی می‌شود 23 میلیون نفر در آمریکا در اثر بیکاری و اخراج از محل کار، به بی‌خانمان‌ها بپیوندند.

زریتا جونز فعال حقوق مدنی در این‌باره گفت: قرار است که مزایای بیکاری میلیون‌ها آمریکایی در ۳۱ ژوئیه منقضی شود. این سبب ایجاد بحران­ در رابطه با بیکاری افراد می‌شود. این طرح از ۱۲ میلیون اجاره‌نشین آمریکایی حمایت می‌کند. این طرح در پایان ماه ژوئیه منقضی می‌شود. در نتیجه از هر ۵ آمریکایی یک آمریکایی که خانه‌ای را اجاره کرده است، احتمالا ­در ۳۰ سپتامبر خانه خود را از دست خواهد داد.

برخی پیش‌بینی می‌کنند که مستاجران در آمریکا بیش از 21/5 میلیارد دلار بدهکار شوند. شیوع کرونا رو به گسترش است و درخواست افراد برای بیمه بیکاری رو به افزایش است.

حتی پیش از همه‌گیری کرونا، اجاره خانه در آمریکا یک مشکل بزرگ بود. از هر چهار مستاجر در سال ۲۰۱۸ یکی بیش از نیمی از درآمد خود را صرف اجاره خانه می‌کند. این در حالیست که وضعیت اقتصاد و بیکاری در بدترین وضعیت خود در دهه‌های اخیر بوده است.

در همین حال شبکه سی‌ان‌ان از طولانی‌تر شدن صف‌ها در مقابل مراکز توزیع غذای رایگان در آمریکا خبر داد و نوشت: با شیوع بیشتر کرونا،  مشکلات مالی برای خانوارهای آمریکایی بیشتر و بیشتر می‌شود. در این شرایط، هر روز بر شمار خانوارهای آمریکایی افزوده می‌شود که برای ادامه زندگی خود به مراکز توزیع غذای رایگان وابسته می‌شوند تا بتوانند سر میز خود غذا بیاورند. مزایای بیمه بیکاری مردم در حال تمام شدن است. صف‌های طولانی که در مقابل مراکز توزیع غذای رایگان در مناطق مختلف آمریکا ازجمله شهر لس‌آنجلس در ایالت کالیفرنیا تشکیل شده به روشنی موید همین نکته است. فقط در مقابل یکی از این مراکز در شهر لس‌آنجلس، تجمع حدود دو هزار نفر در صفی طولانی دیده می‌شود. شماری از این مردم نیازمند به غذا به بیماری کرونا نیز مبتلا شده‌اند.

به گفته مسئولان یکی از مراکز توزیع غذای رایگان در لس‌آنجلس، «مردم از نیمه‌شب در این محل صف می‌کشند تا وقتی ما این مرکز را ساعت هفت صبح بازکردیم بتوانند غذا دریافت کنند. این موضوع، نشان‌دهنده میزان استیصال و درماندگی خانواده‌های فقیر است».

از سوی دیگر سناتور دیک دوربن با انتقاد از بی‌کفایتی دولت آمریکا در برابر گسترش کرونا و فقر نوشت: آمریکا ۵٪ از جمعیت جهان و ۲۵٪ از مبتلایان به کرونا را در خود دارد.

۱۵۰ هزار آمریکایی مرده‌اند. هیچ عذر و بهانه‌ای برای توجیه ناکامی‌های مکرر در این‌باره وجود ندارد.

ایران

ادعای توافق ایران و کره جنوبی برای تجارت کالاهای بشردوستانه

خبر اول اینکه، خبرگزاری رسمی کره جنوبی به نقل از یک منبع آگاه ادعا کرد که ایران و کره جنوبی در زمینه ایجاد یک کارگروه برای تجارت کالاهای بشردوستانه توافق کرده‌اند. به گزارش ایسنا یک منبع آگاه به خبرگزاری یونهاپ گفت که کره جنوبی و ایران توافق کرده‌اند که در چارچوب معافیت از تحریم‌های ایران که کره جنوبی از امریکا دریافت کرده است، یک کارگروه برای توسعه تجارت کالاهای بشردوستانه ایجاد کنند.این منبع ادامه داد: این رایزنی‌ها که در سطح مدیر کل خواهد بود با هدف تطابق نیازهای ایران در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی با آنچه صادرکننده‌های کره جنوبی می‌توانند ارائه کنند، انجام خواهد شد.اولین مذاکرات این کارگروه احتمالاً در اوایل ماه آینده برگزار خواهد شد.طبق گفته این منبع آگاه، دو طرف در مذاکرات سطح بالاتری که این هفته به‌صورت مجازی برگزار شد به این توافق رسیده‌اند و طرف ایرانی در این مذاکرات به خریداری محصولات کره جنوبی به ارزش صدها میلیارد دلار ابراز تمایل کرد. اظهارات این منبع آگاه در حالی مطرح می‌شود که سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اخیراً با توجه به پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی و وعده‌های اخیر دولت کره جنوبی برای تجارت بشردوستانه با ایران در پیامی توئیتری گفت: به اندازه کافی از کره‌جنوبی وعده شنیده‌ایم. فقط منتظر اقدامات ملموس و برجسته هستیم.کسی در ایران منتظر محموله نیم یا دو میلیون دلاری نیست. امیدواریم مقامات کره‌ای حجم منابع مالی مردم ایران در این کشور و عدم وجود هیچ منع قانونی برای تجارت با ایران را به یاد داشته باشند.

حمله به علی مطهری از تریبون مجلس

خبر دیگر اینکه، یک نماینده مجلس که چندی پیش مدعی فروش جزایر ایرانی به چینی‌ها شده بود و به فاصله کمتر از چند ساعت اظهارات پخش شده خود در تلویزیون را تکذیب کرد! دیروز در قامت دفاع از روابط ایران و چین برآمد و از همین زاویه به علی مطهری نماینده پیشین تهران در مجلس حمله کرد. مطهری روز شنبه در توئیتی از آنچه سکوت ایران در مقابل رفتار دولت چین با مسلمانان منطقه «سین کیانگ» خوانده بود، انتقاد کرده و نوشته بود «مگر مسلمان چینی چه فرقی با مسلمان یمنی یا فلسطینی دارد؟» محمود احمدی بیغش نماینده اصولگرای شازند در مجلس دیروز در بخشی از نطق میان دستور خود گفت: «ده‌ها میلیون مسلمان چین با دولت و دولت با مسلمانان مشکلی ندارند و قیاس آن با مسلمانان فلسطین یک فتنه غرب‌گرایانه است و این اظهارات در راستای استمرار خط فکری نفاق‌برانگیز این جریان بی‌خاصیت و پرمدعا برای تحت تأثیر قرار دادن روابط مناسب ایران و چین صورت می‌گیرد.» او از دادستان کل کشور خواست ملاحظات را کنار گذاشته و با امثال این «ذهن‌های بیمار» با قاطعیت و شدت برخورد کند.

دور دوم مذاکرات هواپیمای اوکراینی در تهران

دست آخر اینکه، سفیر ایران در اوکراین با ارائه گزارشی از مذاکره هیأت ایرانی و اوکراینی در کی‌یف پیرامون سقوط هواپیمای اوکراینی از برگزاری دور دوم این مذاکرات در تهران خبر داد.به گزارش ایسنا، منوچهر مرادی در صفحه توئیترش درباره سفر هیأت ایرانی به کی‌یف و مذاکره درباره مسائل مربوط به سقوط هواپیمای اوکراینی نوشت: اولین دور مذاکرات میان ایران و اوکراین پیرامون مسائل هواپیمای PS752 در سفر هیأتی ایرانی به کی‌یف در تاریخ ۳۰ و ۳۱ جولای انجام شد و با مشارکت نمایندگان کشورهای کانادا، سوئد و انگلیس پایان یافت.مذاکرات سازنده و ثمر بخش بود. دور دوم این مذاکرات در اکتبر ۲۰۲۰ در تهران برگزار خواهد شد.

خراسان

دستور ویژه نظارتی برای به‌روزرسانی گلوگاه‌های فساد

یک نهاد نظارتی در نامه جدید خود خطاب به تعدادی از نهادهای فعال در حوزه اقتصادی، از آن ها خواسته با توجه به تشکیل کارگروه هایی در سال های گذشته برای افزایش سلامت اداری و شفافیت مالی در دستگاه های اجرایی، برای ارسال گزارشی در خصوص شناسایی واحدها و بخش هایی که گلوگاه های احتمالی مفسده خیز محسوب می شوند و همچنین به روزرسانی اطلاعات گذشته در این خصوص، اقدام و گزارش های مربوط را تا پایان مرداد ارسال کنند. همچنین قرار است گزارشی از گلوگاه هایی که با اتخاذ راه حل های مناسب، امکان بروز فساد در آن ها کاهش محسوس داشته نیز برای  بهره برداری دیگر دستگاه ها تهیه خواهد شد.

راهکار جدید برای جلوگیری از جعل در مناقصه های دولتی

طبق گزارش یک مقام مسئول در دولت به تعدادی از مسئولان اجرایی، اعلام شده با همکاری تعدادی از نهادهای مسئول، از این پس در هنگام برگزاری مزایده ها و مناقصه های مربوط به مجموعه های دولتی، دیگر نیازی به مکاتبه با بانک ها و موسسات مالی و اعتباری برای اطلاع و استعلام از ضمانت نامه های دریافتی از متقاضیان نخواهد بود و مسئولان ادارات، ضمن حذف مکاتبات زاید، دغدغه ای در خصوص اصالت این اوراق بانکی ندارند.

آرمان

 حراج پرده کعبه به نفع آسیب‌دیدگان

«سمیه نور» تاجر ایرانی‌الاصل ساکن امارات که اخیرا موفق به خریداری بخشی از پرده خانه کعبه شده،  مدعی شده است: پرده خانه خدا فقط به سران کشورها و اشراف عرب فروخته می‌شود و به هیچ‌عنوان به شخص معمولی فروخته نمی‌شود و نخواهد شد. یعنی به صرف تامین هزینه، امکان تهیه آن وجود ندارد. بنده هم ۸ ماه تلاش کرده‌ام تا توانسته‌ام در این مزایده موفق شوم. برنده مزایده پرده مطلای کعبه اعلام کرده است این پرده را که ارزش مادی و معنوی بالایی دارد، برای مقابله با بیماری کرونا در ایران حراج می‌کند.

اورژانس قضایی راه‌اندازی می‌شود

یکی از اهداف راه‌اندازی اورژانس قضایی در استان کرمان ورود به پرونده‌های اجتماعی با همکاری نیروی انتظامی است پیش از آنکه موضوع جنبه امنیتی و قضایی پیدا کند. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان عدم‌نگاه جامعه‌گرایان و عدم‌تجمیع ظرفیت‌ها را از علل آسیب‌های اجتماعی برشمرد و افزود: باید با تجمیع ظرفیت‌ها در بحث کاهش آسیب‌ها گام‌های موثری برداریم. سیدمهدی قویدل ادامه داد: اعتقاد داریم که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نیاز ندارند که در فرآیند قضایی قرار بگیرند و در این راستا پیشنهاد اجرایی کردن طرح اورژانس قضایی را داده‌ایم.

ایست قلبی قهرمان ووشو

میلاد نصیری، قهرمان ووشوی گیلان به دلیل ایست قلبی در ۳۳ سالگی به دیار باقی شتافت. زنده‌یاد نصیری، ووشوکار فقید گیلانی سابقه حضور در لیگ برتر ووشوی کشور را داشته که با تیم گیلان موفق به کسب مقام سوم کشور شده است. وی همچنین با تیم پرشین مقام نخست لیگ برتر ووشوی کشور را تصاحب کرده بود. این ورزشکار فقید گیلان در ۳ دوره لیگ برتر ووشوی کشور حضور یافته بود و عنوان قهرمانی لیگ را در کارنامه ورزشی خود داشته است.

برگزاری کنکور در ورزشگاه‌ها

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به افزایش قدرت سرایت کرونا ویروس، گفت: پیشنهاد ما در کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، در جلسات آتی برگزاری کنکور در استادیوم‌ها از جمله استادیوم آزادی و فضای باز آن است. دکتر مینو محرز با اشاره به جهش ویروس کرونا، گفت: در ابتدای شیوع کرونا، هر یک نفر بیمار مبتلا به کووید۱۹ ممکن بود چهار نفر را مبتلا کند، اما با جهش ویروس، هر یک نفر مبتلا به ویروس، می‌تواند 10 نفر را مبتلا کند.

نادر  طالب‌زاده هم کرونایی شد

حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی در پی اعلام ابتلای نادر طالب‌زاده مستندساز، برنامه‌ساز تلویزیونی و دبیر جشنواره فیلم «عمار»، در توئیتی در حساب شخصی خود برای او آرزوی سلامتی کرد. در متن دکترحسین انتظامی آمده است: «نادر طالب‌زاده عزیز هم به کرونا مبتلا شده است؛ شخصیتی متین و خلیق و فروتن که جنبه‌های فرامتنی سینما را خوب می‌شناسد و در تربیت کادر و گفت‌وگوی فرهنگی به‌ویژه حوزه بین‌الملل، خدماتی پرشمار دارد. برایش آرزوی تندرستی داریم و حمد شفا می‌خوانیم.»

 حمله با چاقو به عوامل برنامه «در شهر»

 فردی وابسته به یک مسئول! برای شنیده نشدن صدای مردم روستایی در اطراف تهران برای عوامل «در شهر»چاقو کشید. عوامل «در شهر» شبکه پنج سیما در این 25 سال سابقه با حضور در جای‌جای این ابرشهر، با وجود انواع فشارها، تهدیدها و تطمیع‌ها، دست از مطالبه به‌حق مردم نکشیده‌اند. این خبر از طرفی ناراحت‌کننده و از طرفی دیگر غرورآفرین بوده است؛ چرا که برنامه‌ای باید چالش‌ها و مطالبه‌گری‌هایش آنقدر تاثیرگذار باشد که عده‌ای اجیر شوند تا جلوی فعالیتش را بگیرند.

اعتراض سپاهان به فدراسیون فوتبال

در پی اشتباه تاثیرگذار بیژن حیدری داور دیدار سپاهان و استقلال تهران، این باشگاه اعتراض خود را به صورت کتبی به فدراسیون ارسال کرده است. در متن این نامه چنین آمده است: متاسفانه اشتباه تاثیرگذار داور در دیدار سپاهان اصفهان و استقلال تهران باعث ضایع شدن حق سپاهان شده و طلایی‌پوشان را از جایگاه اصلی خود در جدول رده‌بندی دور کرده است. دستور فرمائید مباحث داوری این دیدار نیز مورد بررسی قرار گرفته است و از نتیجه این باشگاه را مطلع سازند.»

دردسرهای اکبر عبدی برای «ام‌شو»

یکی از تهیه‌کنندگان برنامه طنز «ام‌شو» می‌گوید تا این لحظه به صورت رسمی اطلاعی مبنی بر توقف کلی پخش برنامه دریافت نکرده‌اند. قسمت دهم برنامه «ام‌شو» با اجرای مجید صالحی به دلیل اظهارات سیاسی اکبر عبدی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر علیه دولت دچار حواشی مختلفی شده است که با واکنش محمدحسین رنجبران مدیر روابط‌عمومی صداوسیما همراه بوده اما در نهایت مجید صالحی با انتشار ویدئویی در فضای مجازی ضمن ارائه توضیحاتی عذرخواهی کرده است. البته این برنامه با تذکر صداوسیما نیز روبه رو شده است و گمان زنی‌هایی مبنی بر توقف پخش آن به وجود آمده است.

رشد بیت‌کوین رکورد زد

در معاملات دیروز بازار جهانی ارزهای مجازی قیمت هر توکن بیت‌کوین 11 هزار و 980 دلار به فروش رسیده است که نسبت به دیروز 41/5 درصد رشد کرده است. این نخستین بار از آگوست سال گذشته تاکنون به شمار می‌رود که قیمت بیت‌کوین به 12 هزار دلار می‌رسد. البته چند ساعت بعد شاهد کاهش نسبی قیمت بیت‌کوین و رسیدن آن به حدود 11 هزار و 300 دلار بودیم و در حال حاضر کل ارزش بازار بیت‌کوین زیر 210 میلیارد دلار است. یکی دیگر از ارزهای مجازی پرطرفدار ریپل است که در معاملات دیروز حدود 10 درصد مثبت شده و به 29/0 دلار به ازای هر توکن رسیده است.

 درخواست کیهان از رئیس‌جمهور

روزنامه کیهان خواستار عذرخواهی رئیس‌جمهور شد. کیهان نوشت: برای جلب اعتماد عمومی و همراه کردن ظرفیت جریان‌های ارزشی و انقلابی کشور با دولت، اعتراف به اشتباه، آنچنان‌که آقای رئیس‌جمهور در مورد مسکن از کاهلی دولت گفته و اذعان کرده است که کاری برای مسکن در پنج ‌سال اول دولت او انجام نشده و مشکلات کنونی ناشی از آن عدم اقدام دولت است، در بخش‌های دیگر نیز آقای روحانی با اعلام ناکامی ‌دولت خود و عذرخواهی از مردم، آستین همت را برای خدمت بالا بزند و آمادگی دولت خود را برای تعامل با مردم و ارکان نظام در مراحل عمل اعلام کند.

پلمب دانشگاه غیرمجاز در بابل

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص پلمب دانشگاه غیرمجاز در بابل گفت: دانشگاه پزشکی مدرن ایرانی و کلینیک درمانی احیا در بابل، گتاب و بندپی شرقی پلمب شده است. سیدمصطفی قاسم‌زاده اظهارداشت: فردی ۳۰ ساله با جعل عنوان پروفسور و تاسیس دانشگاه و کلینیک پزشکی غیرمجاز در شهرهای بابل، گتاب و بندپی شرقی اقدام به جذب دانشجو و دریافت هزینه کلان از مردم می‌کرد. این شخص با ادعاهای واهی مبنی بر درمان بیماری‌های صعب‌العلاج مبالغ هنگفتی از بیماران نیز دریافت کرده است. وی گفت: طی هماهنگی با دادستان بابل‌، محل کار این فرد پلمب و پرونده برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    2 0
    خود را نگران مردم جا نزنید شما دنبال تحریم اقتصادی بودید/ یادتون رفت برای سرنگونی دولت احمدینژاد آدرس تمام گلوگاههای اقتصادی کشور را به دشمن میدادید و میگفتید فقط تحریمهای در آور حکومت ایران را سر میز میاره ؟ آن شیر خر خورده از انگلیس کلی نظریه میداد به امریکا که چطور ایران را فلج کنید...این اصلاح تالاپچی ها چنان احمق و بیسواد و نادان هستند که فکر میکرند تحریمها شیر دستشویی توالت است که هر وقت آفتابه پر شد آنرا ببندی فکر میکردند عموجون امریکاشون با تحریمها دولت احمدینژاد را ساقط میکند و باز برای این مُنگولها تحریمها را بر میدارد تا سلطنت کنند ولی چاهی که برای ملت کنده بودند خودشان را بلعید و تا 1400 برای همیشه به درون تاریخ خانه ذباله تاریخ دان ! خواهند رفت که با گوگل هم دیگه نتونی پیداشون کنی
  • بهرام IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    0 0
    خدایا ، این دختر دلسوز پدر!!! دیگر طاقت نداره!!! اونو به باباش برسون!!! الهی آمین
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    0 0
    کنکور را به تعویق بیاندازید 14 استان در وضعیت قرمز در مناطق گرم نمی توان 4 ساعت ماسک زد کولر هم نمی توان روشن کردن در ورزشگاه به جز مشکلات دیگر زیر افتاب نیز هستیم همچنین وزش باد و گرد و خاک می تواند مشکل ساز شود #تعویق_کنکور #لغو_کنکور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس