کد خبر 1102130
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۶
قتل نمایه

رئیس کل داگستری کرمان در تشریح ابعاد جدیدی از پرونده قتل آرش کسروی و ۲تن دیگر از همراهان وی گفت:۲ متهم به مداخله در قتل اخیر و همکاری برای اختفای اجساد، شناسایی شده و در بازداشت هستند.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، یدالله موحد در تشریح این خبر بیان کرد: متعاقب اطلاع پلیس و کشف اجساد سه نفر در یک باغ ویلا در شهر ماهان در تاریخ سوم مردادماه سال ۹۹ و انجام بررسی‌های اولیه، اجساد یک زن (فرحناز رفیعی) و یک مرد (آرش کسروی) در صندوق عقب خودروی سواری زانتیا مشاهده و جسد فرد سوم با هویت محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی در آلاچیق شیشه‌ای واقع در این باغ و جدا از دو جسد دیگر یافت شد.

بیشتر بخوانید:

قتل مادر و کودک یکساله در شهرستان بهارستان

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت فوق العاده موضوع و ضرورت کشف واقع، تیم ویژه پلیس جنایی آگاهی کرمان با مدیریت بازپرس ویژه رسیدگی به جرم قتل دادسرای عمومی و انقلاب کرمان و مشارکت پزشک متخصص پزشکی قانونی تشکیل و پس از بررسی و مطالعه دقیق صحنه و جمع آوری دلایل و مدارک، و تحقیق شبانه روزی از مظنونان و مطلعین موفق شدند در کوتاه‌ترین زمان ممکن ابعاد مختلف این جنایت هولناک را کشف کنند.

رئیس کل داگستری استان کرمان اظهار کرد: براساس بررسی‌های تیم‌های تخصصی آگاهی و قضائی و مطابق با نظریه پزشکی قانونی، اجساد کشف شده در صندوق عقب خودرو ۷۲ ساعت قبل از کشف، در مکان دیگری به قتل رسیده و به محل باغ ویلای مذکور منتقل شده بودند.

جزئیات قتل آرش کسروی

موحد اظهارداشت: بررسی‌های انجام شده حکایت از آن دارد که آرش کسروی روز سه شنبه و پس از حضور در یک میهمانی در شب قبل از حادثه، به دلیل خواب آلودگی و نداشتن حالت طبیعی در منزل و تحت مراقبت پرستار خود بوده که محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی که کار مباشرت وی را بر عهده داشته به همراهی نامزد خود به منزل او رفته و پرستار وی را مرخص کرده، اما به دلیل اختلافات مالی ناشی از برداشت مبالغی از حساب آرش کسروی و تبدیل آن به ۸۶ هزار دلار ارز، مشاجراتی بین آرش کسروی و محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی ایجاد شده و در نهایت محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی با ضربات وسیله‌ای شبیه به پیچ گوشتی اقدام به قتل آرش کسروی کرده است.

وی عنوان کرد: در ادامه این ماجرا نامزد محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی از صحنه خارج شده و فرحناز رفیعی که سابقه آشنایی با آرش کسروی داشته، با درخواست وی قبل از وقوع جنایت، در محل حاضر شده و به دلیل مشاهده صحنه قتل، توسط محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی کشته شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی به عنوان مباشر آرش کسروی، یک وکالت نامه کاری از وی در اختیار داشته است، اظهار داشت: محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی که به همراهی نامزد خود انگیزه لازم برای قتل آرش کسروی را داشته و در این رابطه فرضیه‌های متعددی را نیز پیش بینی و تجهیزاتی نظیر گازهای خفه کننده نیز تهیه کرده بود، پس از وقوع قتل، نسبت به امحای تجهیزات خریداری شده و تصاویر ضبط شده از دوربین منزل آرش کسروی اقدام و اجساد را به وسیله خودروی متعلق به آرش کسروی به منظور دفن در مکانی نامعلوم از منزل وی خارج کرده است.

موحد با اشاره به این مطلب که محمدجواد گنجعلیخانی برای دفن اجساد از برادر خود کمک خواسته است، گفت: با حضور برادر قاتل در جریان این ماجرا، مقرر بود که اجساد در یک منطقه یا ویلای اجاره‌ای دفن و به وسیله مواد شیمیایی تجزیه کننده نابود شود که در این راستا کار انتخاب و اجاره ویلا توسط برادرش دنبال شده است.

وی تصریح کرد: درنهایت برادر محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی از طریق سایت دیوار اقدام به انتخاب یک ویلای اجاره‌ای در ماهان کرده و پس از بررسی‌های لازم از سوی برادر قاتل، اجساد به صورت شبانه در پنجشنبه دوم مردادماه به محل مذکور منتقل شده است.

قاتل خودکشی کرده است

موحد ادامه داد: معاینات و نظر پزشکی قانونی حکایت از آن دارد که محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی به دلیل جمود نعشی ایجاد شده در اجساد و ناتوانی در خارج کردن آنها از صندوق عقب خودرو و از یک سو و عذاب وجدان ناشی از ارتکاب این قتل از سوی دیگر با زدن شاهرگ خود خودکشی کرده است.

وی یادآور شد: محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی بخشی از مبالغ برداشت شده از حساب آرش کسروی معادل ۱۱ هزار دلار را در اختیار نامزد خود و بخش دیگری را در منزل برادر خود مخفی کرده بود که نامزد وی پس از وقوع این جنایت، این مبالغ را به وی بازگردانده و این میزان ارز در روز کشف جنایت، در داخل داشبورد خودروی حامل اجساد کشف شده و مبالغ مخفی در منزل برادر قاتل نیز کشف شده است.

رئیس کل داگستری استان گفت: در جریان این پرونده نشانه‌ها و مستندات متعددی از قصد محمدجواد گنجعلیخانی برای قتل آرش کسروی با انگیزه‌های مالی محرز شده است.

موحد تصریح کرد: در حال حاضر نامزد و برادر محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی به دلیل همکاری در اختفای اجساد و با احتمال مداخله بیشتر درقتل و جریان این جنایت در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات تخصصی برای روشن شدن تمامی ابعاد این ماجرا در دست انجام است.

وی در پایان از تلاش بی وقفه و اهتمام ویژه بازپرس امیری و تیم تخصصی پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان در کشف این جرم صمیمانه تقدیر کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    6 0
    تو کرونا واسه چی رفته بود مهمونی ؟
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    10 6
    بیشترشبیه بچه گول زدنه
  • جواد US ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    6 6
    شبیه داستانه
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      6 2
      چقدر این روزا آدم کشی تو دنیا راحت شده برای قتل هم برنامه ریزی می کنن طرف با شوهرش/زنش نمی سازه با مرد/زن غریبه می ریزه روی هم که بیا طرفو بکشیم طرف با طرف دیگه مشکل مالی داره جای اینکه بشینن مثل آدم حرف بزنن برای قتل هم برنامه ریزی می کنن بدون اینکه بابت گرفتن جون کسی ذره ای عذاب وجدان بگیرن
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      2 1
      خیلیم واقعی بنظر میاد بیشتر جنایتها بخاطر پوله، عادت کردین برای هر اتفاقی فرضیه های عجیب و غریب بتراشین
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    2 1
    گنجعلی عذاب وجدان نداشته بلکه چون خبر تو دنیا پیچید از زندان و اعدام ترسیده
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    2 6
    عذاب وجدان کیلویی چند !! گنجعلیخانی عامل و مامور و دستور گیرنده از جای دیگری بوده . پس از ارتکاب قتل و جابجایی جسد برای نشان دادن و اثبات موفقیت در انجام ماموریت و دریافت پاداش ، توسط آمرین اصلی و یا عوامل دیگر با هدف حذف مدرک و شاهد ، کشته شده . الان بگردید و ببینید گنجعلی خان را چه کسی کشته .
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    4 6
    کر وکور و لال می شویم خر نمی شویم خر جنایتکارانی هستن که چنین خیالبافی هایی را می بافند و به خورد مردم می دهند.این قضیه خیلی خیلی مشکوک است یک کمیته باید از تهران برود
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      11 3
      چرا؟؟ چون مقتول یک اقلیت مذهبی هست باید به دلیلی غیر از مسائل مالی کشته شده باشه؟؟؟ فقط اگر مسلمان بود این علت قابل قبوله؟؟ واقعا که ! فقط بیخود توهم میزنید و همه چیز رو سیاسی؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس