کد خبر 1101936
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
افزایش مبتلایان به کرونا و زنگ خطر برای میزبان المپیک توکیو

کارشناسان بهداشت و سلامت ژاپنی افزایش شمار قربانیان و مبتلایان به کرونا را که در مرز ۱۲ هزار نفر قرار دارد، زنگ خطری برای این کشور به عنوان میزبان بازی‌های المپیک اعلام کردند.

به گزارش مشرق، از ۳۳ هزار مبتلا به کووید ۱۹ در ژاپن ۱۲ هزار نفر به توکیو پایتخت این کشور اختصاص دارد که هزار و چهار نفر هم در این کشور جان باخته‌اند و توکیو ۴۶۳ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا را هم ثبت کرده است.  

«یوریکو کویکه» فرماندار توکیو هم گفت ویروس کرونا مهمترین موضوع برای برگزاری بازی‌های المپیک است. این در حالی است که در ۲ هفته اخیر کمیته بین‌المللی المپیک (آی. او. سی) به ۲۰۶ کشور عضو اعلام کرده است، این رویداد سال آینده برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام فرمانداری توکیو، احتمال بازگشت و اعمال مجدد محدودیت‌ها در پایتخت و سایر شهرهای ژاپن تا پایان ماه آگوست/ مردادماه وجود دارد.  

 ویروس کرونا موسوم به «کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نیز نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    0 0
    این آمار ژاپن جوکی بیش نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس