کد خبر 1101783
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰
بوی نامطبوع بدن

دانشمندان در یافته‌های جدید خود توانستند دلیل اصلی بوی نامطبوع بدن را کشف کنند.

به گزارش مشرق، دانشمندان به تازگی توانستند علت بوی بد بدن به خصوص بوی نامطبوع زیر بغل افراد را کشف کنند.

بر این اساس، دانشمندان می‌گویند دلیل اصلی بوی بد زیر بغل افراد به آنزیمی به نام «سی تی لیز» مربوط می‌شود. این آنزیم در باکتری‌هایی به نام «استافیلوکوکوس» که زیر بغل انسان زندگی می‌کنند، تولید می‌شود.

این باکتری‌ها در زیر بغل از مواد شیمیایی بدون بوی عرق تغذیه می‌کنند سپس آنزیم سی تی لیز که توسط این باکتری تولید می‌شود تبدیل به تیو الکل می‌شود که همین ماده بوی بسیار تند و نامطبوعی تولید می‌کند. این آنزیم در ژن برخی باکتری‌ها وجود دارد. دانشمندان با جداسازی این ژن، آن را به باکتری‌هایی که امکان تولید بوی نامطبوع ندارند، تزریق کردند.

این باکتری‌های پس از دریافت این ژن شروع به تولید بوی بد کردند و همین امر تایید کرد عامل اصلی بوی بد بدن مربوط به این آنزیم است.

محققان امیدوارند با مشخص شدن دلیل اصلی بوی بد بدن، بتوانند این باکتری را با افزودن موادی در اسپری‌های خوشبو کننده بدن (دئودرانت) نابود کنند.

با این حال محققان توصیه می‌کنند مردم در فصول گرم سال حتما به طور مداوم استحمام کرده و لباس‌های خود را به طور مکرر تعویض کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    6 8
    دلیل اصلی بوی بد بدن ، بی دینی و بی ایمانی است. انسانی که دین و ایمان نداشته باشد ، بوی بدی از وجود او ساطع می شود که شاید خودش متوجه نباشد. داشتن ایمان به خدا ، انجام واجبات ، ترک محرمات ، نماز شب و انس با قرآن و معارف اهل بیت (سلام الله علیهم اجمعین) باعث ایجاد بوی خوش در انسان و دفع بوی بد از وجود او می شوند. ضمنا بهترین راهکار برای از بین بردن بوی بد بدن مخصوصا بوی بد زیر بغل از نظر مادی ، استفاده از نوره (واجبی) طبیعی آرسنیک دار است.
  • جوجه تیغی بدنساز NL ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    0 1
    خب به درک. برود هرکه دلش خواست شکایت بکند / شهر باید به من عرق بوگندو عادت بکند
    • محمد IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      0 0
      تو شهر شما حیوانات باید هم همین طور باشه!!
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    0 0
    آنززیم بوده س یا وجو داشته منشاء آن نیز بدن آدم است - براش یک اسم فرنگی گذاشته اند - خوب مردم بدون اسم هم با ان آشنا بوده اند و دلیل آن هم یک یا چنت عامل است البته یک عامل بدیهی آن دیر نظافت کردن زیر است- - طبعا عدم شستشوی زیر بغل لای انگشتان پا و ناف و ... عامل بوی بد است این دیگه این قدر اهن و تلپ و کشف کردیم ندارد - از طب قدیم کشورمان دانشگاهها نمی روند اسم آرا در بیاورند فرنگی ها تند تند روی اینها اسم می گذارند- بهتر است بنویسید و بگویند برای آن مراسم نام گذاری فرنگی داشته اند -

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس