شهرداری نمایه

عضو شورای شهر تهران اذعان کرد: بیشترین بی‌انضباطی مالی در شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری اتفاق افتاده است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

در حالی که سه سال از فعالیت شورای شهر اصلاح‌طلب و شهردار منتخب آن می‌گذرد، سید حسن رسولی نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا به ایلنا گفت: در دو سه سال گذشته بیشترین بی‌انضباطی مالی و اداری در شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری بوده است، چرا که هرکدام به‌عنوان جزایر به هم پیوسته اداره می‌شود.

رسولی با اشاره به اینکه در شورای پنجم انضباط‌بخشی به سازمان‌ها آغاز شد، گفت: این اقدامات برای آن دسته از شرکت‌های شهرداری که سودده بوده و قابلیت حضور در بورس را داشته باشند میسر خواهد بود.

او در پاسخ به این سوال که در نتیجه طی دو الی سه سال گذشته تنها این سه شرکت سودده بوده‌اند؟ گفت: حدس من این است که عمده شرکت‌های شهرداری فضای رقابتی و دارای ظرفیت ورود به بازار بورس را ندارند، مگر اینکه در آینده تحولات عمیق مالی و اقتصادی در این شرکت‌ها به‌وجود آید، چرا که عمده این شرکت‌ها زیان‌ده هستند و در راستای ماموریت‌های شهرداری انجام وظیفه می‌کنند. برای مثال شرکت کنترل ترافیک شهر تهران شرکت تجاری، بازرگانی نیست و اگرچه با مقررات شرکتی اداره می‌شود، اما متفاوت از شرکت‌های بازرگانی فعال است.

او همچنین گفته است: طی این سال‌ها با یک رشد کاریکاتوری در ساختار شهرداری روبه‌رو بودیم و همواره در هر دوره‌ای تحت تاثیر عواملی، قواره سازمانی شهرداری گسترش پیدا کرده است.

او ادامه داد: در شرایط فعلی رشد بی‌قواره سازمانی باعث وفور موازی‌کاری در سطوح مختلف سازمانی شده است به این معنی که برای انجام یک ماموریت بعضا تا ۴ اداره کل در شهرداری تهران وجود دارد.

رسولی در پاسخ به این سوال که ورود سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری به بورس تا چه اندازه می‌تواند در بهبود وضعیت شهرداری تهران با توجه به شرایط اقتصادی که در آن گرفتار است موثر باشد، گفت: شورای بورس چه در بازار اول و چه در فرابورس مقرراتی برای ورود بنگاه‌های اقتصادی به تالار بورس دارد. یکی از مهم‌ترین معیارها این است که صورت‌های مالی طی دو سه سال گذشته زیان‌ده نباشند.

رسولی گفت: فکر می‌کنیم این اجازه در مصوبه به شهرداری داده شده است که فروشگاه شهروند، همشهری و شاید شهر آفتاب جزو شرکت‌هایی باشند که با اصلاحاتی در ساختار که مراحل نهایی را طی می‌کنند، بتوانند در بورس حضور یابند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس