کد خبر 1099568
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶
کرونا نمایه

یک متخصص عفونی: بر طبق مشاهدات افرادی که برای بار دوم دچار کرونا شده اند، بیماری در آنها شدید تر از بار اول بروز پیدا نکرده است.

به گزارش مشرق، حمیدعمادی در خصوص امکان ابتلای مجدد بهبود یافتگان به بیماری کرونا اظهار کرد: در حال حاضر بیمارانی مشاهده می شوند که برای بار دوم دچار این بیماری شده اند و با بررسی های انجام روی آنها این نتیجه به دست آمده است که با گذشت زمان آنتی بادی بدن بهبودیافتگان افت پیدا می کند و با گذشت زمان امکان ابتلای مجدد وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

جریمه ماسک نزدن در کشور های مختلف +جدول

 وی  با بیان اینکه حدود ۴ تا ۵ ماه طول می کشد تا آنتی بادی به سطحی برسد که امکان ابتلای مجدد وجود داشته باشد،افزود: تعدادی از همکاران ما که در اسفند و فروردین به کرونا مبتلا شده بودند، در حال حاضر مجددا گرفتار آن شدند، البته بر طبق مشاهدات افرادی که برای بار دوم دچار کرونا شده اند، بیماری در آنها شدید تر از بار اول بروز پیدا نکرده است.

 این متخصص عفونی در خصوص مطالعات انجام شده در جهان مبنی بر امکان ابتلای مجدد، بهبود یافتگان کرونا، توضیح داد: تاکنون در این خصوص مطالعاتی در جهان صورت نگرفته است و شاید این امر به دلیل شیوع زود تر ویروس کووید۱۹ در کشور ما به نسبت کشوری اروپایی باشد چرا که تجربه ما در مورد کرونا از کشورهای اروپایی بیشتر است و آنها هنوز به این مرحله نرسیده اند که چند ماه از شیوع این بیماری در کشورشان بگذرد تا موارد ابتلای مجدد را مشاهده کنند و احتمالا تا دو ماه آینده آنها هم چنین مواردی را تجربه می کنند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    0 0
    چون خانوادم کادر درمان هستن من بد بخت ، یک بار اول اسفند با سرفه خشک گرفتم که تا دو سه هفته دست از سرم بر نمیداشت. بار دوم، تیره ماه مادر همسر بنده مبتلا شد و چون سیستم ایمنی ضعیف دارم مجدد مبتلا شدم با علائم سردرد شدید ، استخوان درد از بین رفتن بویایی و چشایی .و الان 80 درصد بویاییم برگشته نه همش ولی سر درد دارم . والا ما نفهمیدیم این ویروس به شدت مزخرف و موذی چند وجه داره . به هر حال بدونین به شدت درگیر می کنه همه اعضای بدن رو و ادم از زندگی میفته . معلوم هم نیست که کامل تا چه زمانی تو بدن بعضیها رفع میشه .
  • محمدرضا IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    0 1
    من یکی از مشاوره های سامانه 4030 هستم اینو اضافه کنم از روز بیستم الی سی ام آنتی بادی روند کاهشی شروع میکنه اما قاطعیت هم نمیشه گفت که در مرتبه دوم شدید تر نخواهد بود
  • 1 IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    1 0
    احمقا
  • عبدالله مومن IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    2 0
    مگر خدا به داد مردم برسد وگرنه صاحبان گلوهایی که می گفتند که زمان خداپرستی تمام شده و هنگام آقایی علم رسیده است که فعلا در هفت سوراخ مخفی شده اند !!! ههههههههههههههههههه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس