کودکان کرونا نمایه

رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: علائم کرونا در کودکان با بزرگسالان متفاوت بوده و محدود به دستگاه تنفسی نیست.

به گزارش مشرق، سید علی جعفری رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: علائم کرونا در کودکان با بزرگسالان متفاوت بوده و محدود به دستگاه تنفسی نیست و با تظاهرات بالینی دیگر خود را نشان می‌دهد.

او افزود: علائم کرونا در کودکان با بزرگسالان متفاوت بوده و محدود به دستگاه تنفسی نیست و با تظاهرات بالینی دیگر خود را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

آیا خردسالان، کودکان و نوجوانان می‎توانند ناقل باشند؟

رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر ادامه داد: کووید ۱۹ در کودکان ممکن است علام تنفسی نداشته باشد، اما دارای  چهار علامت گوارشی از قبیل اسهال، استفراغ شدید، تب بالا و عوارض پوستی باشد.

او تصریح کرد: این در حالی است که ویروس کرونا در بزرگسالان با علائم اختصاصی تنفسی مانند سرفه و عطسه خود را نشان می‌دهد.

جعفری با بیان اینکه علاوه بر آن ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در کودکان خفیف‌تر است، خاطر نشان کرد: کودکان ناقلین قوی برای انتقال ویروس کرونا به دیگران هستند در حالی که ممکن است علائم نداشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    0 1
    حتما تست کرونا گرفتند ومتوجه شدند که این علائم بیماری کرونا در کودکان است.؟ شاید بیماری دیگری باشد. پس مطمئن شوند که بیماری کروناست.
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    6 0
    این که همون علائمی هست که از ابتدا برای بزرگسالان هم گزارش کرده بودند !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس