۳ توصیۀ معنوی استاد انصاریان در آغاز ماه شعبان/ سحرخیزی را غنیمت شماریم

استاد حوزه علمیه با اشاره به دغدغه رهبر نسبت به مجالس عزاداری محرم گفت: بنده مطلع هستم که ایشان فرموده اند امسال با رعایت بهداشت هر چه پرشور تر جلسات محرم را برگزار کنید.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد برجسته حوزه علمیه عصر امروز در نشست علمی «کرونا و چالش های پیش روی هیئات» که در کتابخانه آیت الله حائری طبسی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه به اذعان غیرمسلمانان یکی از مزیت های دین اسلام و تشیع تجمعات مذهبی به صورت خودجوش است، گفت: تنها دولتی که هزار و 400 سال است که خرج سنگین اداری هایش را می دهد، دولت ابا عبدالله(ع) است.

بیشتر بخوانید:

میرباقری: نباید اجازه داد جلسات محرم مجازی شود

آیین‌های سوگواری سیدالشهدا با رعایت پروتکل‌ها برگزار خواهد شد

وی با بیان اینکه عاشقان مکتب امام حسین(ع) با سخاوتی که دارند در مسیر اباعبدالله(ع) هزینه می کنند، ادامه داد: کارمندان دولت حسینی خرج دولت خود را می دهند؛ عاشقان اباعبدالله(ع) میلیاردها تومان پول در این مسیر به صورت سالیانه خرج می کنند و مطمئن هستیم که درست هم هزینه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه بر اساس روایات تا قیامت پرچم محافل عزاداری اباعبدالله(ع) بر پا است، خاطرنشان کرد: برپا کردن جلسات عزاداری از افضل اعمال بوده و در این زمان از افضل واجبات است؛ دشمن تلاش های بسیاری انجام داده است تا این چراغ را خاموش کند، اما موفق نشده و تا ابد هم موفق نخواهد شد.

استاد حوزه علمیه به عظمت جلسات امام حسین(ع) در آینه روایات اشاره و عنوان کرد: باید برای ایام عزاداری طرح ریزی کنیم و آن را در بهره دهی به اوج برسانیم و برای جلسات و محافل و گریه بر ایشان بکوشیم.

وی با بیان اینکه باید بهداشت را رعایت و جلسات عزاداری را برگزار کنیم، گفت: در روایات از اهل بیت(ع) نقل شده است که «کسی که سخن ما را بگوید یا سخن ما را در نزدش بزند و به اندازه بال مگسی گریه کند همه گناهانش بخشیده می شود».

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان خاطرنشان کرد: در جریان برگزار مراسم های شب قدر با فاصله گذاری اجتماعی در داخل و خارج از حسینیه جلسات را برگزار کردیم و حتی یک گزارش هم نرسیده که یک نفر در آن ایم با شرکت در مراسم کرونا گرفته است.

وی افزود: همه مبانی دینی مدیون حرکت و نهضت امام حسین(ع) است، مطرح کرد: با رعایت بهداشت به مراسمات بیاییم و نترسیم، زیرا این جلسات ضامن تداوم دین، کار خیر، حوزه ها و مرجعیت است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه طبق روایات امام حسین(ع) تکیه گاه قرآن کریم است، یادآور شد: نباید به اشتباه بیانات رهبر معظم انقلاب را تفسیر کنیم، زیرا بنده مطلع هستم که ایشان فرموده اند امسال با این اوضاع و رعایت مسائل لازم هر چه پرشور تر جلسات محرم را برگزار کنید.

منبع: رسا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • احمد IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    9 15
    شیخ حسین شخصیتی هست که بعد از خدا و اهل بیت زندگیم را مدیون این بزگوار هستم زنده باد رهبرم سید علی و شیخ حسین
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    6 4
    مسیح مهاجری: اظهارات آیت‌الله جنتی درباره تمایل شورای نگهبان به نظارت بر نمایندگان آشکارا برخلاف قانون اساسی است روزنامه جمهوری اسلامی: ظاهرا رسانه ملی، همتی دارد که حجت الاسلام میرباقری شناخته شود / مسیح مهاجری :چرا به جای حمله به امریکا در جریان هواپیمای مسافربری یک روز بعد.به اقایان جنتی ومیر باقری انصاریان حمله می کند ایا این نشان دهنده جاسوسی ووابستگی نیست که.داردبا انحراف افکار عمومی مردم را فریب می دهد.کسی که زمان را نشناسد اگر خائن نباشد احمق وابله است
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    1 6
    جانمان فدای رهبر عزیزمان امام خامنه ای.
  • NL ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    7 15
    اینکه می فرماید فلان مراسم با رعایت کامل "پروتکل های بهداشتی" برگزار شود، نوجه ندارد که اصل اول و ضروری پروتکل های بهداشتی، عبارت از این است که هر تجمعی و هر مراسمی که با تجمع افراد همراه باشد، ممنوع است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس