آقای حسن خمینی! در دنیای شما ساعت چند است؟

مردم می‌مانند سیره سیلمانی و همت و عبدالله والی و شهید جمال کریمی که سه روز پیش حین خدمت به آسیب‌دیدگان کرونا شهید شد کجا و این نمایش «بی‌خیالی و ز غوغای جهان فارغ بودن» حضرات در اوج رنج مردم کجا؟

 به گزارش مشرق، محمد زعیم‌زاده، طی یادداشتی نوشت: آقای حسن خمینی در معیت شهردار تهران و جناب محمود دعایی در مراسم پنجاهمین سالروز تاسیس بهشت‌زهرا درحال برش‌زدن کیک تولد هستند. این تصویری بود که دیروز در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شد. خیلی‌ها مانند نگارنده احتمالا بعد از لختی تعجب به اصالت این تصویر شک کردند و پیگیر اصل ماجرا بوده‌اند، اما متاسفانه خبر درست بود و تصویر دقیق. فارغ از زمان و شرایط خاص کنونی برای چنین اقدامی نکته اول درمورد این تصویر و این اقدام، سوال درمورد اصل ماجراست.

خب اصلا کیک تولد بهشت‌زهرا چه معنایی دارد؟ چرا باید چند نفر آدم سیاسی برای تولد 50 سالگی بهشت‌زهرا جمع شوند و کیک برش بزنند؟ نکته دوم به شرایط انجام چنین کاری برمی‌گردد، برگزاری مراسم تولد برای بهشت‌زهرا در شرایطی که به گواه برخی آمار روزانه حدود 70 نفر از هموطنان‌مان به‌دلیل کرونا در همین مکان دفن می‌شوند و افکارعمومی به‌شدت درگیر این ماجراست، چه معنایی می‌تواند داشته باشد. اساسا در اوضاعی که مردم با این شدت و حدت درگیر گرانی و مساله معیشت هستند و بسیاری از آحاد مردم این بلایا را حاصل عملکرد دولت تَکراری دوستان می‌دانند، این اقدام چه معنایی دارد؟

در نگاه اول اینها بدیهی‌ترین سوالاتی است که باید برای یک شرکت‌کننده در این مراسم پیش بیاید و قبل از حضور در چنین برنامه سانتی‌مانتالی با خود دودوتا چهارتا کند و بگوید خب من نباید در این مراسم شرکت کنم. اما با کمال تعجب شاهد حضور این سه بزرگوار در قاب‌های عکس «جشن تولد» هستیم. پس مشکل کجاست؟ واقعیت این است که اگر در منظومه فکری کسی حضور در چنین مراسمی در این شرایط ضدارزش تلقی شود حتما در آن شرکت نمی‌کند، اما متاسفانه ظاهرا نمک به زخم مردم پاشیدن برای آقایان هیچ ضدارزشی به حساب نمی‌آید بلکه یک دورهمی معمولی است که خب لابد خوش می‌گذرد.

دوستان در عوالمی زیست می‌کنند که اصلا برایشان اهمیتی ندارد مردم چه تلقی‌ای از این اقدام دارند. در نگاه آنها این هم یک کار روزمره مثل بقیه کارهای زندگی است . متاسفانه این اقدام با جهل هم صورت نمی‌گیرد. حضرات احتمالا می‌دانند ارائه این تصویر از افرادی که به درست یا غلط کارگزار جمهوری اسلامی به حساب می‌آیند چه آثار مخاطره‌آمیزی برای جامعه انقلابی و متدین ایرانی دارد، مردم می‌مانند سیره نظری و عملی امام روح‌الله و رهبر انقلاب در محروم‌نوازی و مستضعف‌ستایی و به فکر مردم بودن کجا و این کارها کجا؟ مردم می‌مانند سیره سیلمانی و همت و عبدالله والی و شهید جمال کریمی که همین سه روز پیش حین خدمت به آسیب‌دیدگان کرونا به دست تروریست‌های پژاک شهید شد کجا و این نمایش «بی‌خیالی و ز غوغای جهان فارغ بودن» حضرات در اوج رنج مردم کجا؟

واقعا جنابان حسن‌آقای خمینی، حناچی و دعایی در دنیای شما ساعت چند است؟ راستی جناب خوئینی‌ها دوستانی که «مشاهدات و گزارش‌ها و مسموعات» را اخیرا به دست‌تان رسانده‌اند و سبب تکدر خاطر شریف شده‌اند و موجبات دست به قلم‌شدن‌تان را فراهم کرده‌اند این قاب عکس زیبا از همسایه جمارانی‌تان را هم به مشاهدات و گزارش‌ها و مسموعات انضمام می‌کنند؟ حضرت پرده‌نشین در این سبیل که دوستان و هم‌ریشان‌تان می‌تازند و گرد و خاک می‌پاشند به افکارعمومی و تیشه به ریشه اعتماد مردم می‌زنند، آثاری از «محاسبات متعارف و آرا و تحلیل‌های شناخته‌شده در حکمرانی» را مشاهده می‌کنید یا نه؟ جناب حجاریان شما که اخیرا قصد کرده‌اید عدالتخواهی و مردم‌گرایی را به الهیات تجدیدنظرطلبی اضافه کنید هیچ می‌دانید در جدی‌ترین نمادهای سیاسی‌تان که گویی در عالم دیگری زیست می‌کنند، اثری از آثار مردم و عدالت باقی نیست.

*فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 20
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    24 7
    الهاکم التکاثر
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    52 0
    قبل از انقلاب به کلاس قران میرفتیم.مرحوم شیرازی در درسهایش گفت در قدیم مردم فحشی میدادند که خیلی بد بود....بی دردی از هر فحشی بدتر بود. بی دردی یعنی درک نکردن مشکلات مردم و این اقایان برازنده بی دردی هستند
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    60 2
    مردم در شرایط سخت مالی و روحی مسئولین در فکر تولد بهشت زهرا آخه شما ها عقل دارید یا به کل تعطیل
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    51 1
    كيك ، بهشت زهرا ، انشالله قسمت اينا ومسوولين بشه
    • کوروش IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
      1 2
      جدای از بحث مذهبی و فقط به عنوان یه ایرانی میگم که نام خدا رو برای ایران آرزو دارم،اینها به نام مادرنور نورمادر هم رحمی ندارند یا که فراموش کردند،اصلا سختی زمین و زمان به کنار ،حرمت و حیات شرم برای شما باقی مونده؟!تمام کلمات ایرانی هستن آیا شما فقط این یک کلمه را به خاطر دارید؟!
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    63 2
    تجمع احمق ها که نقاب مردم دوستی به چهره زده اند
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    52 3
    جشن تولد قبرستون واموات.. این دیگه ازعجایب هشت گانه ست واقعا باورم نمیشه درحالی که تمام ملت ایران غصه دارند ازگرونی وبدبختی ومریضی کرونا هرشهری عزیزانی اردست داده اند اینا بفکر چی اندوسرخوش اند وبی درد!! انون هم نوه امام خمینی (ه)واقعا جای تاسف دارد!!
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    53 2
    حسن خمینی فریب خورده ای بیش نیست حیف ازاحمداقا وامام خمینی
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    34 1
    مشرق انصافا برای اولین بار حرف راست گفتی و بجای ماست مالی ، از دل مردم سخن گفتی
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    44 2
    قبرستاني كه شاه ٥٠سال قبل ساخته شده از افتخارات اقاي حناچي!!!! اين به كنار جناب سيد حسن را كه ما سي سال است در هيچ راهپيمايي ملي و مذهبي رويت نكرده ايم و حتي در مراسم هاي عزاداري بيت به ندرت ظاهر ميشوند و نماز جمعه كه اصلا!!! ايشان خود تقريبا همسن بهشت زهراست!!!! مردي حدودا پنجاه ساله ايا به ان درجه از پختگي نرسيده كه هر جايي نرود و هر كاري نكند!!! راستي ايشان تشييع حاج قاسم هم حضور داشت!!؟؟
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    33 2
    وسعت خریت اسلاحتلبان
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    32 1
    جشن ۵۰ سالگی قبرستون؟! کاملا مشخصه اینا دارن برای رسانه های بیگانه و دشمن که برای شروع آشوب در ایران نیاز به چنین تصاویری دارند خوراک تهیه می کنند فقط حناچی حواست باشه به سرنوشت محمدعلی نجفی دچار نشی که بازی با ارزش های این ملت عواقب دردناکی داره و خدا خودش ازتون انتقام میگیره
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    15 0
    جشن تولدی برای مردگان تابرای زندگان مثل اینکه بهشت زهرا برای کروناییها سکه است وشایدهم منبع درآمدی خوبی برای آنجاست!
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    1 25
    من طرفدار اینا نیستم ولی مشرق انصاف رو رعایت کنید بهشت زهرا یه مراسم گرفته برای تجلیل از کارکنان و عواملش که چند ماه با این تعداد کشته و سختی کار کردن بی انصافی بد دردیه
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
      13 0
      ماله الان قیمتش چنده؟ ماله کشی دستمزدش چطور محاسبه میکنن؟!
  • بوکسور کهنه کار IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    21 0
    نادان ها، قبرستان مسلمین حرمت دارد، این حرکت بشکلی حرمت شکنی به اموات و شهدایی است که هرگز غم فراقشان برای خانواده‌ها آنان از بین نرفته است.
  • سعید IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    13 0
    وای بر شما در صحرای محشر
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    16 1
    منم کیک می خوام
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    9 13
    فقط اینها بدند؟ کوهنوردی روحانی در اوج بحران دلار یادتون رفته؟ یا کیک تولد جهانگیری؟ بابا جمع کنید همه تون یه گندید این مملکت درست بشو نیست
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
      8 0
      اینها که همه یک باند هستند
    • رامین IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
      17 0
      خطاب به ۱۲:۴۹، دانشمند محترم ، این افراد هم همفکر و طرفدار جناب روحانی هستند که داری ازش انتقاد می کنی، چرا از کلمه همتون استفاده می کنی نابغه؟!!!!
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    8 0
    آقای سید حسن میخواد ۱۴۰۰ کاندید بشه با کیک بریدن قبرستون ؟؟
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    13 1
    شما فقط یک لحظه تصور کنید که آقای رائفی پور یا دکتر عباسی یا یک اصولگرا اینکار رو کرده بود !!!!! اسهالچی ها چکارا که نمیکردن
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    13 0
    شکم که زیاد سیرباشه بهتر از این نمیشه
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    10 0
    خااااااااااعک .....قبرستون مگه کسی براش جشن تولدمی گیره،،،،،شکم های سیر ومرفعین بی درد،،،،،،یادحضرت امام بخیراگه درقیدحیات بودندچه برخوردی میکردن با این نادان ها؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    9 0
    درد بی دردی علاجش آتش است
  • ایرانی IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    6 0
    ای وای برما واقعابچگانه است کی تاحالابرای قبرستان جشن تولدگرفته؟مروم از گرسنگی دادمیزنندشمابرای قبرستان جشن میگیرید.مشرق این مطلب را حذف کنیدخیلی زشته
  • علی 22707 IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    4 0
    افزون طلبی و تفاخر شما را به خود مشغول داشته تا آنجا که به دیدار قبرها رفتید و به تعداد قبور مردگان خود افتخار کردید چنین نیست که می پندارید. بزودی خواهید دانست ایات 1 تا 3 سوره تکاثر
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    5 0
    این دیگر چه کاری است لطفا از این کیک تولد کمی به مردگان دهید بخورند کسی که از این کیک خورده کمتر از مرده نیست که مهره باطل به شناسنامه خود زده چون برای مرده ها بوده این کیک به قول حاج آقای عزیز که گفتند نکند مغرور شوید در برابر عبادت و نماز خود چون اگر اینطور شد بدانید شیطان در شما نفوذ کرده و عبادت شما را به جلوی چشم شما میاورد و یواش یواش عبادت روز به روز شما کم میشود باید از دست شیاطین به خدا پناه برد در این زمان اگر واقعیت داشته باشد کار کاملا اشتباه بوده است
  • عبا دالله IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    2 2
    بندگان خدا مرده شور ها حق خوردن یک کیک تولد را ندارند ای مرگ بر منافق مرگ بر دو رویی مرگ بر ..... واخر مرگ بر امریکا
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      0 0
      عبا دالله مرضت قابل علاجه بشرطی که به متخصصش مراجعه کنی! چرا سعی داری در نظراتت بی ربط، آخرش مینویسی مرگ بر آمریکا کاملا معلومه که این اصل مسلم انقلابی گری و فریاد ملتهای مظلوم که الان از خود کشور امریکا هم بلند شده رو لوثش کنی، به متخصص مراجعه کن شاید که قلبت سالم شود و رستگار شوی! تا یادم نرفته عبا دالله یعنی چه؟ یعنی عبا در الله!! منظورت عبادالله که نیست؟ چون خیلی فرق دارن این دوتا نگارش.
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    0 0
    دنبال یه مناسبتی بودند که دورهم جمع بشوند و یک کیکی بخورند
  • صدای حق IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    0 0
    یاد آن نماینده ای افتادم که نمی دانستم جانباز است ولی اصلاح طلبانه برای خود جوری جشن دو سالگی عضویتش در اینستاگرام را گرفت که ناپلئون و چنگیز کشوری اینگونه نگرفتند. یادم هست آن وکیل الدوله همیشه ساکت، بعد از رد صلاحیتش، در اواخر بودنش در مجلس، جوری بخاطر کرونا همنوا با مخالفان و برانداز، مردم را از حضور نهی می کرد که هرگز چنین نهی کردنی از وی در مقابل اقدامات غلط وزرا و دولتی دیده نشد.
  • ستاره IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    0 0
    سلام هر بار ازاین باغ بری میرسد واقعا جای بسی تاسف داره مگه قبرسون ادم که جشن خوشحالش کنه خا بر سر این جماعت احمق
  • فرهاد صمدی نارمکی IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    1 0
    رطب خورده ها منع رطب می کنند ببین توروخدا کیا به ما حکومت می کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس