کد خبر 1095320
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷

آجیل‌ها یکی از مواد مغذی است که مردم به طور روزمره از آن‌ها به وفور استفاده می‌کنند. از آن‌ها می‌توانید در رژیم غذایی خود با برنامه ریزی خاص استفاده کنید، زیرا افراط در آن‌ها باعث چاقی می‌شود. برخی از آجیل‌ها دارای کالری بالایی می‌باشند که باید در انتخاب آنها دقت کنید. آجیل حسینی دارای انواع مختلفی از آجیل‌ها می‌باشد که با بالاترین کیفیت در اختیار مردم قرار گرفته است.

بهترین آجیل برای هر دسته افراد متفاوت است.

اگر بدنسازی کار می‌کنید و یا به دنبال چاقی هستید آجیل، انتخاب بسیار مناسبی برای شما است، زیرا کالری مورد نیاز بدنتان را به طور کامل تهیه می‌کند. همچنین خوردن آن باعث افزایش سلامت جسم شما می‌شود. در ادامه تعدادی از خشکبار مغذی و مفید را معرفی کرده‌ایم که برای سلامتی بدن مورد نیاز است، پس با ما همراه باشید.

1- فندق

 این آجیل بیشتر در ایالات متحده، اروپا و ترکیه کشت می‌شود و هزینه آن نسبتاً گران است ولی دارای طعم فوق‌العاده‌ای است. از آن برای تهیه انواع شکلات‌های کاکائویی و ساده و تهیه کیک و بیسکوبیت استفاده می‌شود.

این آجیل به جزء طعم عالی و معرکه‌ای که دارد، دارای خواص دیگری نیز می‌باشد. یکی از خواص آن محافظت بدن در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی است. با مصرف روزانه آن می‌توانید بدنتان را در برابر اینگونه بیماری‌ها محافظت کنید. همچنین مانع لخته شدن خون در بدن می‌شود، که نتیجه آن کاهش سکته‌های قلبی و مغذی را به همراه دارد.

اگر فرد افسرده‌ای هستید و یا در اطرافتان به اینگونه افراد برخورد کردید به آن‌ها خوردن فندق را توصیه کنید، زیرا باعث از بین رفتن افسردگی می‌شود. همچنین ویتامین E موجود در آن باعث افزایش سلامت پوست و مو می شود و با کاهش کلسترول خون مانع سکته قلبی می‌شود.

2- گردوی آمریکایی (Pecan)

این گردو در جهان به دلیل داشتن طعم عالی و بی‌نظیرش در بین آجیل‌ها معروف است. به این دلیل به آن گردوی آمریکایی می گویند که، در ایالات متحده بیشتر از دیگر مناطق جهان کشت می‌شود. از آن به صورت پخته، خام، شور و شیرین استفاده می‌شود و هر شخصی بنا بر ذائقه خود از هر مدل تهیه می‌کند. در خشکبار مشهد می‌توانید این نوع گردو را با طعم‌های مختلف پیدا کنید.

این آجیل منبع عالی برای انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی است. فیبر موجود در گردو باعث سلامت گوارش می‌شود که سرطان‌های روده بزرگ را کاهش می‌دهد. اسید اولئیک موجود در آن سلامت قلب را افزایش می‌دهد که نتیجه آن کاهش سکته‌های قلبی است.

با خوردن فندق می‌توانید فشار خون خود را کاهش دهید، زیرا سرشار از منیزیم است. مصرف آن به کاهش سرطان سینه و سکته مغزی کمک می‌کند. در دراز مدت خوردن آن باعث کاهش وزن می‌شود. فسفر موجود در آن سلامت دهان و دندان را به همراه دارد و باعث استحکام استخوان‌ها می‌شود.

3- آجیل برزیلی

آجیل برزیلی یک دانه خوراکی است که بیشتر در برزیل کشت می‌شود ولی در جنگل‌های کلمبیا، پرو، بولیوی و ونزوئلا نیز یافت می‌شود. بهترین منطقه برای رشد این گیاه جنگل‌ها و مناطق وحشی است. این دانه سرشار از مواد معدنی و مغذی، فیبر، چربی‌های سالم و کربوهیدرات‌ها است.

آجیل برزیلی سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع سالم است که باعث کنترل کلسترول بدن می‌شود و نتیجه آن مانع از سکته‌های قلبی و مغزی می‌شود. یکی از موادی که مانع از ایجاد سرطان سینه و پروستات می‌شود وجود سلنیوم است، این دانه برزیلی نیز دارای سلنیوم فراوانی می‌باشد. یکی دیگر از فواید سلنیوم کمک به عملکرد غدد تیروئید است که به بهبود سلامت پوست کمک می‌کند.

فیبر موجود در این آجیل در بهبود عملکرد دستگاه گوارش نقش به سزایی دارد که نتیجه آن را در دراز مدت خواهید فهمید. همچنین وجود مواد معدنی و مغذی در آن باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می‌شود. این دانه دارای غلظت بالای پروتئین است که در ترمیم و رشد سلول‌ها نقش بالایی دارد. این آجیل را می‌توانید در خشکبار مشهد پیدا کنید.

4- بادام زمینی

بادام زمینی یکی دیگر از آجیل‌های پرکاربرد و پرطرفدار در بین مردم است. مصرف این آجیل به کسانی که به دنبال حجم دهی بدنشان هستند توصیه می‌شود، زیرا دارای پروتئین بالایی می‌باشد. این دانه مغذی در کشورهایی مانند. برزیل، هند، نیجریه و ویتنام و 30 کشور دیگر کشت می‌شود. از بادام زمینی به صورت خام، نمکی، شیرین و پخته استفاده می‌شود. همچنین این آجیل سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و چربی‌های مفید است.

این دانه مقوی دارای مس فراوانی است که برای پیشگیری انواع سرطان‌ها مفید است. همچنین سرشار از انتی اکسیدان می‌باشد که به کاهش بیماری‌های قلبی کمک فراوانی می‌کند. منیزیم و کلسیم موجود در این آجیل به سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند و کلسترول پایین آن برای تنظیم فشار خون مفید است.

برای بهبود دستگاه گوارش بادام زمینی مصرف کنید، زیرا سرشار از انواع ویتامین‌ها، آهن، پتاسیم، منگنز، مس و سلنیوم است و بسیاری از بیماری‌ها را از بین می‌برد. بیماران دیابتی با خیال آسوده می‌توانند این آجیل را مصرف کنند، زیرا دارای قند و کلسترول طبیعی است که برای بدن هیچ ضرری ندارد. مس موجود در آن باعث افزایش سیستم ایمنی بدن و سلامت استخوان‌ها می‌شود.

5- گردو

گردو یکی از قدیمی‌ترین آجیل‌های موجود در جهان است که تاریخچه صد ساله دارد. طبع این آجیل گرم و خشک است و خوردن زیاد آن باعث جوش زدن صورت می‌شود در نتیجه در خوردن آن باید مراعات کنید. گردو دارای مواد معدنی و مغذی فراوانی است که می‌توانید به اندازه کافی از آن در رژیم غذایی خود استفاده کنید. انتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های موجود در آن باعث درمان بسیاری از بیماری‌ها در بدنتان می‌شود.

این آجیل جزء معدود آجیل‌هایی است که دارای اسیدهای چرب امگا 3 می‌باشد و خطر ابتلا به سرطان‌های پروستات، روده بزرگ و سینه را کاهش دهد. همچنین ویتامین E موجود در آن به سلامت پوست و چشم‌ها کمک شایانی می‌کند. با مصرف گردو خطر ابتلا به دیابت را در خانواده و خودتان کاهش دهید. اگر فردی هستید که بسیار استرس دارید روزانه یک گردو مصرف کنید، زیرا اسید آلفا لینولنیک، فیبر و آنتی اکسیدان موجود در آن به کاهش استرس کمک می‌کند. همچنین آنتی اکسیدان موجود در آن سلامت قلبتان را ضمانت می‌کند.

سخن آخر

تمامی آجیل‌ها دارای مواد معدنی و مغذی فراوانی می‌باشد که می‌توانید بر اساس نیازتان آن‌ها را در برنامه غذایی خود جای دهید. برادران حسینی یکی از عرضه کننده‌های خشکبار مشهد و انواع آجیل‌های باکیفیت به تمامی مناطق ایران است. برای اشنایی بهتر محصولات می‌توانید از سایت‌ https://hosseinibrothers.ir/ بازدید کنید و اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید.

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس