کد خبر 1094596
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
عراقچی در سمت معاون سیاسی وزیر خارجه به خدمت خود ادامه می دهد

معاون سیاسی وزیر امورخارجه گفت: سازوکار حل اختلاف برجام را فعال کرده‌ایم تا کمیسیون مشترک در جریان نقض تعهدات ۳ کشور اروپایی قرار گیرد.

به گزارش مشرق، عباس عراقچی در خصوص سرانجام نامه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده برجام در خصوص فعال شدن ساز و کار حل اختلاف، اظهار داشت: نامه ایران واصل شده و آقای بورل به عنوان هماهنگ کننده کمیسیون مشترک در حال رایزنی با سایر اعضا است تا در خصوص چگونگی جلسه‌ای که باید به دنبال این نامه ایران تشکل شود، تصمیم‌گیری کنند.

بیشتر بخوانید:

عراقچی(تیر۹۹): نباید به امریکا بهانه بدهیم!

معاون سیاسی وزیر امورخارجه در خصوص زمان برگزاری این جلسه، بیان کرد: به هر حال زمان برگزاری این جلسه مهلتی دارد و اکنون آقای بورل با اعضای مختلف مشورت می‌کند، ما منتظریم تا نتیجه مشورت‎ها و رایزنی‌های مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده برجام با سایر اعضا مشخص شود.

وی در خصوص مهمترین خواسته ایران از نگارش این نامه، افزود: اگر عضوی از برجام به تعهدات خود عمل نکند یا مرتکب نقض تعهدات خود در برجام شود، طرف مقابل می‌تواند بر اساس سازو کار حل اختلاف، به کمیسیون مشترک شکایت کند.

عراقچی ادامه داد: معتقدیم کاری که ۳ کشور اروپایی انجام دادند به نوعی خلاف تعهداتشان در برجام است و این موضوع را به کمیسیون مشترک اطلاع دادیم و در جریان کمیسیون مشترک نسبت به واکنش‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.

معاون سیاسی وزیر امورخارجه گفت: فعلا در مرحله اطلاع رسانی هستیم و این ساز و کار را فعال کردیم تا کمیسیون مشترک در جریان نظرات ایران مبنی بر اینکه 3 کشور اروپایی مرتکب نقض تعهدات خود در برجام شده‌اند، قرار گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    6 0
    اقای عراقچی حالا سرتان به سنگ خورده فهمیدیدکه به اروپانبایداعتمادکرد چرابه رهبری گوش نکردید چقدرتوصیه کردنداقا انشالله که حق الناس هم این دنیا هم اودنیا توچشتون بزنه که ملت ببینن بی عقلهای احمق اروپا دوست وذلت پذیر
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
      6 0
      باز خوب است که به روح برجام آسیبی نرسیده است!!!!!!!
    • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
      1 0
      بالاخره "نقض فاحش""" شد یا نشد؟؟؟؟!
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    8 0
    خودشو ناراحت نکن پهلوان پرتاب خودکار ، فوقش یه اعتراض ایمیلی میکنی تموم میشه
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
      7 0
      پشت بندش هم تلفنهای طوفانــــــــــــــــــــــــــــــی !
  • علی IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    0 0
    فلسفه واضح نبودن کد امنیتی چیست ؟ چه فرقی دارد که مثلا ۴۵۶۷ یا ۲۷۸۹ وجود دارد این کد غیر واضح فقط باعث شرکت نکردن عده زیادی در نظر سنجی است خواهش می کنم ای چهار رقم را واضح بنویسید بلاخره یه چهار رقمی باد باشد اگه راست می گویید دللیل علمی و مدیریتی آن را بگویید .!!
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    6 0
    ناراحت نباش عزیزم اولا :تو و ظریف و صالحی که سکه هاش و مدالش را که گرفتید دوما : انها. روح برجام را نقض کردند جسمش که سالمه الحمد لله !
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    8 0
    هیچ خودت را ناراحت نکن برجام اگر برای مردم نون نداشت برای حضرتعالی و روحانی و ظریف و صالحی که آب داشت روحانی که با برجام رای آورد تو و ظزف هم سکه اش و مدالش را گرفتید
  • علی IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    2 0
    حالا زدن تو روح برجام رو نقض کردن یا جسم برجام رو دو شقه کردن؟ خاک عالم توی سر هر چی نفهمه . عمر دولت نکبت بارتون داره تموم میشه هنوز توی نتونستید بفهمید که برجام از همون لحظه امضای تظمینی کری نقض شد و مرد رفت به درک اسفل السافلین . انشاالله شما اصلاح طلب ها هم با برجام محشور بشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس