کد خبر 1093497
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
اعدام نمایه - کراپ‌شده

زوایای پرونده یک محکوم که ۵ بار به خاطر شرب خمر حد بر او جاری شده و ۲۰ محکومیت قطعی در جرایم دیگر هم داشته است.

به گزارش مشرق، مرد ۵۱ ساله ای که پنج بار به جرم شراب خواری به تحمل مجازات حد شرعی محکوم شده بود پس از ارتکاب همین جرم برای ششمین بار، از سوی دادگاه کیفری یک خراسان رضوی به «اعدام» محکوم شد که رای صادره در سحرگاه چهارشنبه گذشته همزمان با حکم قصاص نفس مرد همسرکش در زندان مرکزی مشهد به اجرا درآمد.

 ماجرای پرونده این محکوم، برای ششمین بار درحالی روی میز قضات با تجربه دادگاه کیفری یک خراسان رضوی قرار گرفت که او بعد از اجرا شدن پنج حکم محکومیت قطعی حد شرعی شرب خمر، باز هم به همین اتهام در بولوار سرافرازان مشهد توسط نیروهای انتظامی دستگیر و محاکمه شد.

بیشتر بخوانید:

کلیک واتس‌اپی یک جنایت! +عکس

اسناد دقیق، محتویات پرونده،گزارش ماموران انتظامی و نتیجه آزمایش های پزشکی قانونی، بیانگر استفاده متهم از مشروبات الکلی بود. بررسی سوابق متهم نیز نشان می داد که پیش از این «م- م» به جرم نوشیدن مشروبات الکلی ۵ بار به تحمل مجازات حد شرعی محکوم شده است و این احکام پس از طی مراحل وتشریفات قانونی درباره وی به اجرا درآمده است بنابراین هیچ راه گریز قانونی از مجازات «اعدام» وجود نداشت.این گزارش حاکی است: در حالی که قضات دادگاه کیفری یک خراسان رضوی متهم را دعوت به راست گویی وصداقت در کلام می کردند، بالاخره با توجه به اوضاع و احوال ارتکاب جرم و همچنین اسناد و مدارک انکارناپذیر در پرونده، رای به «اعدام» دادند. رای صادرشده مورد اعتراض وکیل و متهم قرار گرفت و به شعبه ۲۹ دیوان عالی کشور ارسال شد. این بار قضات عالی رتبه با دقت تمام همه جوانب این رای را مورد تجزیه و تحلیل های کارشناسی دقیق قرار دادند اما در نهایت رای دادگاه کیفری را تایید کردند چرا که طبق ماده ۱۳۶ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۹۲، «هرگاه کسی مرتکب یک نوع جرم موجب «حد» شود و هر بار «حد» آن جرم برای محکوم به مرحله اجرا درآید برای مرتبه چهارم به «حد» اعدام محکوم می شود.»

از سوی دیگر مجازات محکومیت حد این متهم از مرز پنج بار نیز گذشته و او برای ششمین بار به اتهام همین جرم دستگیر شده بود.

 اگرچه محکوم به اعدام دارای سوابق متعدد کیفری دیگری از جمله مواد مخدر نیز بود اما این سوابق نقش اساسی در صدور حکم «اعدام» نداشت که یک مجازات شرعی است.

توبه محکوم رد شد

از سوی دیگر گزارش حاکی است: این گونه احکام با ضوابط و شرایط بسیار سختی در دستگاه قضایی صادر می شود و مراحل و تشریفات قانونی را طی می کند و در نهایت نیز گاهی با پذیرفتن «توبه متهم» اجرای حکم ساقط می شود. اما در این پرونده تقاضای محکوم نیز در باره «توبه» پذیرفته نشده است چون «توبه» امتیازی است که متعاقب «اقرار صریح» متهم موضوعیت پیدا می کند و دارای شرایطی خاص است .در برخی از پرونده های جرایم شراب خواری، متهم بنا به توصیه وکیل یا صلاحدید خودش در حالی ارتکاب جرم را کاملا انکار می کند که اسناد و مدارک دقیق و محکمه پسندی برای حصول علم قاضی وجود دارد و اگر مقام قضایی با وجود انکار متهم و با اسناد و مدارک موجود رای به اجرای «حد» داد چگونه متهم می تواند ادعا کند که «توبه» کرده است! درحالی که ادعا دارد «مشروب الکلی مصرف نکرده است!»

بنابراین گزارش، در ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۹۲ نیز درباره جرایم موجب حد به استثنای حد «قذف و محاربه» آمده است که هرگاه متهم قبل از اثبات جرم (دقت کنید: قبل از اثبات جرم توبه کند و ندامت و اصلاح  او برای قاضی محرز شود «حد» از او ساقط می شود! همچنین در جرایم موجب حد (به غیر از قذف و محاربه) با اقرار متهم جرم وی به اثبات برسد در صورت توبه مرتکب، حتی پس از اثبات جرم نیز دادگاه می تواند عفو مجرم را از رئیس قوه قضاییه درخواست کند. از طرف دیگر محکوم به اعدام دارای ۲۰ فقره سابقه کیفری در جرایم متعدد بود که نشان از اصلاح نشدن متهم پس از تحمل مجازات های قانونی است به طوری که حتی رانندگی مستانه او با موتورسیکلت نیز دلیلی محکم برای متنبه نشدن وی و اصرار بر ارتکاب جرایم مشروب خواری است.

توضیح دادگستری خراسان رضوی درباره اجرای  این  حکم  اعدام

 در همین حال  روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی  نیز اطلاعیه‌ای در باره اجرای  این حکم صادر کرد در بخشی از این اطلاعیه آمده است برخی رسانه‌های معاند در فضای مجازی در حالی از اعدام فردی در مشهد به علت نوشیدن الکل خبر می‌دهند که این فرد در سال ۷۵ به دلیل ارتکاب جرایم مربوط به  مواد مخدر به ۱۵ ماه حبس، جزای نقدی و شلاق محکوم شد اما این پایانی بر خلافکاری‌های وی نبود، او دو بار در سال ۷۷ و دو بار نیز در سال ۷۸ به علت ارتکاب جرایم مربوط به مواد مخدر روانه زندان شد.این اطلاعیه با اشاره به محکومیت های قطعی دیگر این فرد در سال ۷۹ ،۸۰  و ۸۶  از جمله محکومیت به دلیل شرب خمر می افزاید  :متهم پس از آزادی از زندان به بزهکاری‌های خود ادامه داد و در سال ۸۸ به علت ارتکاب جرایم مربوط به مواد مخدر و در سال ۸۹ به علت شرب خمر به زندان و شلاق محکوم شد.

در ادامه اطلاعیه آمده است: محکومیت‌های متعدد این فرد در سال‌های ۸۹، ۹۰، ۹۱ و ۹۲ نیز به علت ارتکاب جرایم مربوط به مواد مخدر و شرب خمر ادامه یافت و در سال ٩۴ نیز به جرم نوشیدن و نگهداری مشروبات الکلی به ۱۱ ماه حبس محکوم شد.این اطلاعیه می‌افزاید: متهم یاد شده در سال ۹۶ هم بار دیگر به علت نگهداری مشروبات الکلی به هشت ماه حبس محکوم شد، در سال ٩٧ نیز در حالت مستی روی موتورسیکلت درحال رانندگی پرخطر و بدون گواهی نامه دستگیر شد.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 155
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 25
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    واقعا مسخره است طرف معتاد به الکل و مواد مخدر بوده بعد دستور اعدامشو میدن بعد اون طرف یه سری حضرات با میلیارد ها یورو و دلار دارن مملکت به فنا می دن دستگاه قضا تهدید به افشار نام می کنه ... قدرت داداش تا امثال طبری هادر این دستگاه قضا باشن همین میشه... سوال دیگه چند هزار تا دزد و قاچاقچی و غیره دیگه داریم که جرماشون از 4 مورد رد شده چرا اونا اعدام نمی شن ... این حکم خلاف شرع بوده و قاضی باید در محشر پاسخگو باشد
    • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      دروغ می گویید. این حکم دقیقا مطابق شرع است و این شمایید که با بهانه اینکه چرا با فلانی ها برخورد نشده ، می گویید همه احکام شرعی باید تعطیل شود. خیر. این فرد بباید اعدام شود و آن افراد هم باید به نحو متناسب مجازات شوند. تکرار گناه علنی مصداق افساد فی الارض است و حکم آن اعدام. حکم سه بار روزه خواری علنی هم اعدام است. همینطور همه گناهان دیگر اگر علنی و تکرار شوند.
    • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      60 85
      دقيقأ فرمایش دوستمون درسته، احکام رو که نمیشه به هم مرتبط کرد. حکم ایشون این بوده و اجرا شده، حالا اگه اون اختلاصگر و غیره رو نگرفتن ربطی به این حکم نداره. فکر کنین خدای نکرده یک نفر بزنه عزیز شمارو بکشه بعد من بگم فعلا کاریش نداشته باشین تا همه قاچاقچی ها و رانت خوار ها وغیره رو که گرفتیم بعد میایم سراغ این به پروندش رسیدگی میکنیم، خود شما قبول میکنی؟؟!!
    • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      45 68
      نه مسخره نیست. کسی که دائم الخمره اگر در خونه ش این کارو انجام بده کسی کارش نداره. ولی در ملا عام میشه تظاهر به فساد. اگر همین آقا در حالت مستی به یکی از بستگان شما بزنه همین حرف رو نمیزنید قطعا. 5 بار در ملا عام با اجرای حکم قطعی
    • سید IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      26 27
      تو نترس، هنوز فرصت توبه داری! اگر عقلت زایل نشده باشد!!!
    • سعید DE ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      26 18
      عقل من می گه این مجازات متناسب باجرم نبوده شاید دوستان نظر دیگری داشته باشن البته متن قانون کاملا روشنه ولی راجب فساد های دیگر این ها با هم قابل مقایسه نیستند چون ما فقط ان چیزی رو می دانیم که رسانه ها منتشر می کنند و اخبار دست اول به دست ما نمی رسد
    • نزاعي IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      29 16
      سلام چرا همه جي باهم قاطي مي كنيد اگر نسبت به دزدي حكم عادلانه اي صادر نشده است چرا به قاضيي كه حكم عادلانه ميدهد توهين مي كند بايد از اين قاضي هايي كه عرضه دارند و حكم صريح اسلام را صادر و اجرا مي كنند تشكر و قدرداني بشود و با قاضي هاي متخلف شديدا برخورد شود
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      17 8
      مثلاً یه نفر میاد شما رو میکشه و شما به قتل میرسید، بدلیل اینکه یه عده دزد و قاچاقچی مجازات نشدن ، باید حکم قاتل شما اجرا نشه ، به نظر شما درسته ؟
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      11 6
      چرت و پرت نگو احمق! گودرز و ربط میدی به شقایق
    • به سعید IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      14 14
      شما از خدا و رسولش و ائمه علیهم السلام عاقلتر هستید؟
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      10 10
      اشتباه مثبت زدم . شراب و شرب خمر ام الفساد است و احکام شرعی آن هم در اسلام مشخص است. به هر حال جلوگیری از انجام گناهان در کشور اسلامی آن هم در شهرهای مقدس حساسیت بیشتری را می طلبد . در خصوص مختلسین و دزدان بیت المال و سایر گناهان که هر کدام حد شرعی خودش را دارد نیز باید با قاطعیت بیشتری برخورد شود تا مردم در کشور اسلامی از اجرای احکام الهی حیرت زده نشوند.خداوند همه مردم و مسئولان را از ارتکاب به جرایم و گناهان و وسوسه های شیطان حفظ کند . آمین یا رب العالمین
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      9 8
      آقای رییسی که بنده خدا چند بار گفته دولت باید مفسدین را اعلام کند اما رییس جمهوری که انتخاب کردید سه ماه سه ماه مهلت میده با مفسدان
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      2 8
      حرف مفت نزن دوست عزیز. تا به حال تعداد زیادی داشته ایم که به جرام مالی هم اعدام شده اند. چون کسی میلیاردی اخلاس کرده دلیل نمی شود دیگر الکل مصرف کرده و در خیابان ها نعره بزند و رانندگی کند و مزاحم زن و دختر مردم شود. بسیاری از قتل ها توسط چنین افراد مست و الکلی صوت گرفته. از شخصی که 4-5 بار به جرم شراب خواری علنی در حال مستی در کوچه و خیابان و رانندگی بازداشت شده و مصرف الکلش توسط پزشکی قانونی تأیید شده (از بس زیاد مصرف می کرده) و هر بار مجازات خورده و شلاق خورده و بعد دوباره همین کار رو کرده دفاع می کنی؟ این فرد انگل و شیطان مجسم است.
    • حامد IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      7 6
      دوست عزیز نمی خواستم این جور جوابت رو بدم اما شما هم لایق بدتر از این نوع جواب هستید . حداقل کمی فکر کنید بعد نظر بدهید. شما که می گویید نباید این فرد مجازات شود و فقط اختلاس گر مجازات شوم می خواهم نظرت را بدانم اگر این فرد بعد از مصرف الکل در حال موتور سواری یکی از نزدیکانت را زیر بگیرد و خدای ناکرده موجب مرگش شود بازهم چنین نظر می دهی؟ می بخشی و می گویی باید اختلاس گر برخورد شود و این نباید بازداشت شود؟ اگر در حال مستی و مصرف مواد وارد کوچه و محله شما شود و نعره بزند قمه کشی کند و مواد بفروشد و مزاحم همسر و خواهر و برادر و مادر شما شود بازهم این جور نظر می دهی؟ لطفا مغالطه نکن. فقط زمانی این جور مغالطه کن که اگر روزی دزد و معتادی و الکلی به خانه ات زد و دارو و ندارت رو برد (از جمله موبایل و دوربین و هاردت) به پلیس اطلاع ندادی و بلکه از پلیس خواستی دنبال سارق نگشته و بازداشتش نکند. ولی من مطمئن هستم اگر شخصی مستی کرده و کوچک ترین تعرضی به نزدیکان تو کند خودت همان جا در حد مرگ او را می زنی در حالی که به این فکر نمی کنی که دیروز می گفتی نباید این گونه افراد رو مجازات کرد
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    32 83
    --دست قاضی که حکم را صادر فرمودند،بی بلا ...باشد که درس عبرتی شود برای دیگرون قانون صفت وسخت اگر اجرا بشود جرم وجنایت هم ازبین میرود-
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      21 9
      فقط عاشق اون جاش هستم که میگن توبه فرد پذیرفته نشد!!!! توبه بین بنده و خدا هست. از کجا فهمیدید توبه فرد پذیرفته نشده؟ توهم خدا بودن موج میزنه در سیستم. با این جمله شما مثل فرعون ادعای خدا بودن کردید و مشرک شدید!!
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      7 16
      همین شرابخور ها هستند که سالانه بیش از چند هزار ایرانی را با خرید و فروش جنس تقلبی نفله میکنند و کلی هزینه برا کشور درست میکنند حالا از کم شدن شر یکی از اینها براشفته اند
  • راسخون IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    61 29
    اعتیاد به الکل نیز مانند اعتیاد به مواد مخدر یک بیماری است در سالهای قبل داشتن اعتیاد نیز جرم بود و حکم اعدام در پی داشت اما با گذشت زمان و فشار های داخلی و خارجی این جرم به بیماری تقلیل یافت . این اقا کمی بد شانس بود اگر چند سال دیگه صبر میکرد دیگه اعدام نمیشد.
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      20 9
      نه شرب خمر زنا روره خواری در ملا عام, لواط از جرائمی هست که د. صورت اثبات قوانین اسلامی منجر به "حد" میشه و با تکرار چندباره اون آشکار اون در ملا عام مجرم محکوم به فساد فی الارض میشه یعنی آشکارا به جنگ قوانین الهی رفته و باعث فساد رو زمین شده و حکمش اعدامه. ولی مواد مخدر منجر به "حد" نمیشه. شما از قوانین اطلاعی ندارید. در ضمن این آیا مبادرت به فروش مواد مخدر و مشروبات هم کرده.
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      6 13
      آن کسانی که معتاد را بیمار می دانند خودشان با قاچاقچی ها دستشان توی یک کاسه است. سازمانهای بین المللی هم خودشان همراه و یاور تجارت مواد مخدر هستند. معتاد قطعا مجرم است و خودش آگاهانه خود را بیمار و جامعه و خانواده ای را نابود می کند.
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    16 19
    چرا این حکم کاملا ناعادلانه هست؟
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      13 5
      چرا بدون اطلاعات اعلام نظر می کنی ؟! شارب الخمر در مورد چهارم اعدامی است .
    • حسین IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
      5 1
      شرابخواری از نظر اسلام حرام است ولی کجای قران اومده حکمش اعدام باشه به استناد کدام ایه قران حکم اعدام صادر شده اگه کسی میدونه لطفا راهنمایی کنه
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    61 9
    اگه قرار به اعدام باشه، خیییییلی ها باید اعدام بشن ..!!!!!!
    • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      13 30
      08:35 پس تا فرصت داری فلنگو ببند!!
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      16 12
      آقا رییسی در محاکمه مفسدین اقتصادی به گواهی دوست و دشمن هیچ چیزی کم نزاشتن و از این لحاظ بهانه رو از امثال شما گرفتن. از معاون قوه قضاییه که او هم به فساد فی الارض محکوم خواهد شد تا برادر رییس جمهور در چنگال قانون هستن. قوانین اسلامی بی کم و کاست و با عدالت برای همه و برای هر جرمی چه اقتصادی چه جرائم دیگه باید اجرا بشه. اگر تاب عدل را ندارید حرف از عدالت نزتید
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    25 27
    میدونید که اگر طرف دائم الخمر هم باشه ولی تو خونه ش و در خفا این کارو انجام بده کسی پیگیر نمیشه. این آقا این کار ها رو در ملا عام انجام میداده و جرمش تظاهر به فساد هم بوده.
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      5 8
      اگه تو خونش هم دو تا شاهد عادل ببیننش و شهادت بدن همونه .
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      9 4
      10:44 منظور از خانه همون در خفاست و منظور از ملا عام منظور جلوی دیگران هست نه اینکه حالا یه دیوار منظور باشه. معمولا کسایی که تو خونه هستن نمیرن شهادت بدن که! خودی هستن
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    10 4
    نبایستی اعدام روشده پیگه ناست مکاد تیاب
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      12 3
      چرا نباید؟ نگج دوت ماسق شیاب!!
    • علی IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      10 0
      یکی واس ما ترجومش کنه جون داداش کنجکاویم بدونیم چی فرمودن جفتشون!!
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      3 0
      علی آقا، منم نفهمیده بودم طرف اولی چی گفته بود، گفتم جواب دوّمو عین خودش بنویسم شاید اونم نفهمید!! حالا دیدم هیچکدوممون نفهمیدیم!! خخخخخخخ
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    55 6
    الکل اعتیاد آوره و هرگونه اعتیاد داشتن یکنوع بیماریه اگر اینجوره تمام معتادان را اعدام کنید چون اونا هم ۵ بار تکرار جرم داشتن
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      39 11
      داداش این جا کسی برا جان ایرانی ارزش قایل نیس این حکومت در تاریخ ایندگان بدترین حکمرانی ایران لقب خواهند گرفت
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      5 1
      اگر مبنی بیماری باشه کدوم گناه و جرم بیماری محسوب نمیشه ؟ اعتیاد فرد رو مسلوب الاختیار نمی کنه .
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      5 12
      جفت تون نفهمین! می‌تونست بتمرگه توی خونه اش این قدر مشروب بخوره تا بترکه. موضوع اینه که این آقا می‌اومده توی خیابون کثافت کاری می‌کرده.
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      8 8
      نمیدونم چرا مشرق جواب قانونی و مستند من به همچین ادعاهایی رو چاپ نمیکنه! جرم شراب خواری در اسلام شلاقه اگر اثبات بشه ولی هر گناهی که منجر به حده در صورت تکرار دائمی در ملا عام منجر به حد اعدام میشه. قطعا به این آقا 5 دفعه قبلی این اخطار ها داده شده! و این کار و این حکم برای جلوگیری از رواج همچین تخلفاتی در اجتماع هست و یک حکم بازدارنده هست. با اعتیاد فرق داره. یه آدم معتاد دلیلی برای انجام عمومی تخلفش نداره جوری که انقدر تابلو باشه که 6 بار بگیرنش.
    • به 8.48 و 9.26 IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      5 7
      کسی که خودش را عامدانه بیمار می کند مجرم است و کسی هم که چهاربار علنا شراب بخورد حکمش اعدام است. کسی هم که برای جان چنین شخصی ارزش قایل باشد مثل پزشکی است که برای میکروبها و سولولهای سرطانی حق حیات قایل است.
    • مجید IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      2 2
      اگر قرار باشه براساس نظر من و شما باشه هر کسی نظری داره که مخالفینی داره . پس باید قانون باشه و همه مطیع قانون ممکنه بگین قانون اشتباهه . در اینصورت گفته میشه به نظر کسانی دیگر درسته . پس وقتی چیزی قانون شد در هر حال باید اجرا بشه و تشخیص این موضوع با قاضی است
  • سعید DE ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    26 9
    در بعضی پرونده ها طرف ۱۷ بار سابقه بازداشت داره با کلی سرقت و دعوا و عربده کشی در خیابان. بعد حکم اعدام صادر نشده. هر چند حکم اعدام شراب خوار دستور اسلام هست نه قانون عرفی
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      13 9
      دستور اسلام ؟ وقتی میگی "اسلام" یعنی منبع وحی. کجا منبع وحی مجازات اعدام برای شرابخوار قائل شده ؟ بیار ببینم ما هم بفهمیم.
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      6 10
      جناب «منبع وحی؟» منابع اسلامی رو کی منحصر به قرآن کرده است ؟! حدیث ثقلین مورد اتفاق فریقین است. جزئیات نماز کجای قرآن آمده است ؟ نماز صبح دو رکعته کدام آیه داریم ؟ مگر اینها از مسلمات تمامی فرق اسلامی نیست ؟
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    10 37
    باید اعدام بشود
    • DE ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      33 9
      اگه به شما باشه جز خود احمقتون باید همه رو بکشین.
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      5 11
      جناب «اگه ...» اگه دلت برای اون شارب الخمر می سوزه الآن براش دعا کن . ولی دوستی خاله خرسه گرفتاری بعدیش خیلیه ، دوستیهای اینجایی ، اونجا واقعیتش رسوا میشه و معلوم میشه همه به ضرر بوده بجز دوستیهای تقوا مدارانه
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    28 4
    بهتر است سرمان رامثل کبک تو برف نکنیم مصرف مشروبات الکلی وموادمخدر در ایران بقدری گسترده شده که ریشه در تمام جامعه دوانیده درمان این معضل نه شلاق است ونه قطع ید ونه اعدام آیا یادمان رفته کشته های مشروب از کرونا در ابتدای کرونا بیشتر بود مگر اعدام های دوران خلخالی جلو مواد مخدر را رفت یا شلاق های اول انقلاب جلو شرب خمر راگرفت برخورد فیزیکی اصلا جوابگو نیست وبایدراه حل دیگری پیدا کرد حتی اگر کنترل شده آزاد شود درهلند مواد مخدر در مکانهای خاص ودوز مشخص آزاد است ‌جالب است بدانیم آمار معتاد هلند از همه اروپا کمتر است
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      10 9
      نیمی از این اظهار نظرها به دلیل بی اطلاعی شماها از قوانین هست و.اینکه منبع تحلیلتون بی بی سی هست. تکرار مکرر شرب خمر در ملا عام در تمام حکومت های اسلامی حکمش اعدامه. تنهت راهش هم ترک این کار لز. جانب متجاهرین و متظاهرین به این حرم هست. قوانین و خدود برای اسلام اجتماع عست و احرای حد باعث بخشش گناهکار توسط خداوند میشه چون خداوند دوبار کسی رو مجازات نمیکنه.
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    31 13
    چرا شما با داعش می جنگید؟ چند چندید با خودتون؟
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      7 15
      داعش نوچه اربابتونه برای زشت کردن ، تا شما هم مستمسک قرارش بدین ؛ ولی خیلی اشتباه کردی ، داعش کودکان رو اعدام میکنه ، جهاد نکاح که بدعتی آشکاره باهاش زنا رو تجویز کرده ، همه مسلمونهایی که باهاشون بیعت نکنند رو کافر و مهدور الدم می دونه و ...
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      10 2
      نه که تو ایران بچه ها اعدام نمی شن
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      4 3
      یک قاضی عادل هیچ وقت به جو سازی ها و متلک های فضای مجازی و اجتماعی توجهی نداره و تمرکزش روی اجرای عادلانه ی قوانین کشور هست. شما هم بهتره به جای این حرفا قوانین رو مطالعه کنید و شعور مدنیتون رو نسبت به قوانین و فرهنگ کشور بالا ببرید تا تو دردسر نیفتید!
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      7 6
      داعش را درست کردند تا زبان شما را دراز کنند و اجرای شریعت را برابر داعش بدانید. داعش نماز هم می خواند. می خواهی نماز نخوانیم؟
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    22 10
    همین که پیوسته یاداوری می کنید مجرم جرایم دیگه ای هم داشته یعنی قانون اعدام شرابخواری که قبلا دو بار حد زده شده قابل دفاع نیست. شخص مورد نظر مطابق نص قانون بدلیل شرابخواری اعدام شده . هیچ ربطی به جرم های قبلیش ندارد. در این حالت به شخص اتهام مفسد فی الارض می زنند که در اینجا نزده اند.
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      4 5
      معنایش اینه که نه تنها قابل دفاعه بلکه میگه وقتی شرابخوار حد نخوره سلسله جرایم دیگه ای هم پشتش ردیف میشه
  • علی IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    27 4
    گر حکم شود که مست گیرند ....در شهر هر آنچه هست گیرند
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    27 7
    مشرق چه راحت از اعدام یه نفر داری دفاع میکنی!
    • آینده وخیمی...توبه کن IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      12 19
      حکم الهی عین حقه . تمامی مجرمانی که چنین حمایتهایی ازشون می کنی فردای قیامت دشمنت خواهند بود چرا که باعث ادامه زندگی عذاب زا براشون شدی
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    23 1
    شب دراز است و قلندر بیدار ...
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
      1 0
      البته که اینطوره......
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    8 10
    از ائمه علیهم الاسلام نقله که اجرای حدود اسلامی و وضع قوانین در برخی موارد باعث نجات اجتماع هست و قوانین اسلامی هیچ وقت یک نفر را فدای اجتماع نمیکنه.
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    26 9
    روی داعش رو سفید کردید
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      9 16
      داعش رو نشناختی . اول بشناس بعد هم احکام دینیت رو یاد بگیر بعد می فهمی چه غلطی کردی
  • یونس IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    9 12
    دوستان عزیز کسی که شرب خمر میکنه یا دراصطلاح مست میشه هیچگونه تعادلی وکنترلی بر رفتار خودش ندارد حتی اونایی که مدعی هستن که یک لیتر مشروبات میخورن و تعادل روحی دارن صددر صد دروغه اگر یک روزی خانواده شما از دست برقضا به دام این افراد شراب خوار بیافته حالا یادرحین رانندگی یا به صورت فیس تو فیس بعد از طرف فرد شراب خوار آسیبی ببیند چه قضاوتی میکنید اون موقع میگن مملکت قانون نداره پس تمکلین کنین به دستورات الهی پیرو دین خودتان باشین
  • امیر IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    6 2
    اول که همه خلافکاران باید مجات شوند ولی اعدام خیلی بده چون همه طایفه مخصوصا خانواده فرد تحت تاثیر قرار میگیرند.
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      6 5
      اگه اینطوره خدا نباید پسر نوح رو غرق می کرد چون بچه اون بوده و ... ؟!
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      8 6
      طایفه شون هم بایستی احساس راحتی کنن چرا شراب خوار حتی امنیت خانواده خودش هم توی مخاطره هست
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    4 12
    1- بنده سعی میکنم هیچ وقت کسی رو سرزنش نکنم برای انجام گناهش چون خودم هم در معرض لغزش و خطا هستم 2- بنده به عنوان یک مسلمان به قوانین فردی و اجتماعی اسلام احترام میزارم چون معتقدم اجرای این قوانین شاید برای کسانی سخت باشه ولی برای پیشگیری هست و مثل دارویی هرچند تلخ در کل باعث نجات جامعه از فساد خواهد شد 3- برای فرد مذکور از خداوند متعال تقاضای رحمت و غفران و برای خودم و بقیه طللب عاقبت به خیری را دارم.
  • امید IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    16 7
    شرع حساسیتش روی شراب و زنا و روزه خواریه،حق مردم خواری و نوشیدن خون مردم و زد و بند سیاسی و میلیاردها دزدی اگر از هزارم بگذره به تریج قباپوشان بر نمیخوره،دلتون برای سنگسار هم تنگ شده دوستان،راحت باشید
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      5 9
      یعنی چشم و گوشتون مشکل داره و برخورد با مفسیدن رو نمی بینی ؟
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      4 11
      اکبر طبری بزرگترین گواه بر رد ادعای شماست. شرع اگر شارع عادل باشه به مفاسد مالی بیشتر حساسه اتفاقا. مثل زمان حضرت علی ع.
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      2 11
      خبر نداری همان حضرت علی علیه السلام چند نفر زناکار محصنه را اعدام کرد و چند شرابخوار را حد زد و چند مرتد را اعدام کرد؟ فقط به جرایم اقتصادی رسیدگی می کرد؟
  • دوست IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    5 2
    چرا سلطانهای مسکن رو دادگاهی نمیکنن همان های که با خرید 100 ها خانه و زمین و باغ و دلال بازی باعث افزایش 400 درصدی قیمتها شدن تا کسانی مثل من تا 30 سال دیگه هم نتونیم یه خونه بخریم یکبار قاطع و با اعدام علنی برخورد کنند تا فساد ریشه کن بشه همه خونه خرید ماشین خرید گرون شد خوب برن تو اقتصاد سرمایه گذاری کنن مغازه بخرن کار تجاری بکنن
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    2 9
    طبق قوانین تازه خیلی هم با طرف راه اومدن. دو بار بهش ارفاق دادن و گذاشتن 5 بار بشه! ولی اصلاح نشده. طرف مفسد فی الارضی بوده برا خودش. جای مجرم و شاکی رو عوض نکنید
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    8 6
    20 بار محكوميت داشته كه داشته جزايش را كشيده. نوشيدن الكل دليلي براي اعدام نيست. يك قاضي بيسواد عقب مانده رواني يك حكم قتل داده نبايد در قوه قضائيه يك مركزي باشد كه چنين احكامي را نقض كند
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      7 10
      نوشیدن چهار بار الکل در ملاعام حکمش اعدام است. حالا اگر با اسلام مشکل داری داستان دیگری است.
    • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      2 7
      اسلام ما یا اسلام شما ؟اسلام داعش یا اسلام طالبان؟
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
      1 0
      اسلام همان چیزی است که از دستور پیامبر و ائمه طاهرین است. آن چیزی که از اعلامیه حقوق بشر درآورده اید اسلام نیست. کفر محض است.
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    15 2
    واقعا خنده داره ، برای مصرف مشروبات الکلی اعدام شده طرف ، طرف میلیاردها تومان دزدی میکنه که تبعاتش ایجاد فقر و فساد و فحشا برای خونواده های ضعیفه و اونوقت روسای سابق قوه قضاییه از پذیرش توبه حرف میزنن ولی در مورد این فرد نه ، دادگستری مشهد بعد این افتضاح بیانیه میده که متهم در گذشته جرم داشته ، عزیز من اگه داشته خب بخاطر جرمش محکوم شده چه ارتباطی به الان داره؟ واقعا از همه اینها بگذریم قاضی چطور دلش اومده که بخاطر مصرف مشروبات الکلی جون ک نفرو بگیره ؟؟ قوانین مسلما ایراد داره
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      5 5
      رسول خدا گفتند روزی در آخر زمان می رسه گناه برای مردم عادی میشه و جای بدی و خوبی عوض میشه. ما اینو به چشم داریم میبینیم. طرف 20 ساله هر کاری خواسته کرده الان بر میگردن میگن کاری نکرده که!!
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      6 4
      از این به بعد دزد به خانه شما زد می گویی دستگیرش نکنند چون دزدهای میلیاردی آزاد هستند!
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      2 6
      نمیدونم چرا دوس دارین خودتون رو بزنین به اون راه و تا آخرین نفس از همه اشتباهات مسیولین دفاع کنین، بحث جان یک نفره اونوقت میاین میگین دزد بزنه در خونه شما میگین کارش نداشته باش چون دزد میلیاردی هست !!! عزیز من کارش داشته باش چرا اعدام میکنی چرا جوون یه نفرو میگیری و راحت سخنرانی میکنی
    • به IR ۱۵:۰۱ AT ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      4 2
      جان کدام انسان ارزش دارد؟ جان انسان امانتی است که خدا به انسان داده و وقتی خدا دستور می دهد جانی باید گرفته شود شما چه کاره اید که خود را دلسوزتر از خدا می دانید؟ هیچ کس هم از خیانت هیچ مسوولی دفاع نکرده. اما گویا با خدا سر جنگ دارید. برخی کامنتها رسما بوی ارتداد می دهد. عین مخالفت جبهه ملی با قصاص.
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    18 1
    فقط زورشان به ضعفا می رسد و بس همین بابا اگه پارتی داشت الان یه تانکر مشروب رو داشت سر میکشید.
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      8 2
      دقیقا...
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      2 8
      الحمدالله که آقای رییسی این بهانه را هم از شما گرفته و گنده ترین گنده ها را پای میز محاکمه آورد. خدا خیرش دهد.
  • رضا IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    9 1
    خب اگر هم قبلا خلافی کرده حبس کشیده و پاک شده چرا ظلم میکنید به مردم آیا خدا کفته شرابخوار اعدام بشه
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      2 6
      بله. خدا گفته. همانجا که گفته نماز مغرب سه رکعت است. خدا گفته هر چه پیامبرم می گوید عین وحی است و ما ینطق عن الهوی ان هو الا وحی یوحی. سوره نجم. و پیامبر هم گفت هر چه علی علیه السلام و ائمه طاهرین بگوید حرف من است. پس وقتی پیامبر و ائمه حکم دادند که کسی برای چهارمین بار در ملاعام شراب می خورد و یا روزه خواری می کند باید اعدام شود دقیقا حکم خدا را گفتند.
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      3 3
      بله. خدا گفته. همانجا که گفته نماز مغرب سه رکعت است. خدا گفته هر چه پیامبرم می گوید عین وحی است و ما ینطق عن الهوی ان هو الا وحی یوحی. سوره نجم. و پیامبر هم گفت هر چه علی علیه السلام و ائمه طاهرین بگوید حرف من است. پس وقتی پیامبر و ائمه حکم دادند که کسی برای چهارمین بار در ملاعام شراب می خورد و یا روزه خواری می کند باید اعدام شود دقیقا حکم خدا را گفتند.
  • GB ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    10 3
    منبع اصلی اسلام قرآن است. منبع ثانویه سنت حضرت محمد و احادیث. در قرآن که همچین چیزی نیست که فرد معتاد به الکل رو چه در خانه خودش یا در کوچه و بازار در صورت تکرار باید اعدام کرد. حتی در اوایل اسلام آیه هست که میگوید که در هنگام نماز مشروب نخورید و بعد مرحله به مرحله میگوید که کلا مشروب نخورید. در سنت و احادیث هم همه میدانیم که اختلاف نظر بسیار است. جعلیات هم که فراوان. هر کسی هم میتواند به نحوی تقسیر کند. ولی انسان عاقل حکم مرگ کسی را بر اساس شک و گمان صادر نمیکند. اگر مستحق مرگ نبوده باشد، آنگاه روز قیامت چه کسی پاسخگو است. به نظر من اعدام معتاد با الکل منطقی نیست.
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      2 6
      و هیج شکی هم وجود ندارد که حکم ترویج گناه و افساد فی الارض اعدام است و آنقدر حدیث در مورد لزوم اعدام کسانی که به طور مکرر علنا گناه می کنند هست و جای هیچ شکی نیست جز برای حامیان فساد در جامعه که خود را از اسلام دلسوزتر می دانند. کار فقیه هم شناسایی احادیث جعلی از واقعی است و هیچ فقیهی این احادیث را جعلی ندانسته.
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      4 3
      نگران نباش احادیث مربوط به لزوم اعدام متجاهر به گناه که مرتب آن را علا تکرار می کند متواتر است و شکی هم وجود ندارد.
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      3 0
      «باب 11 : ان شارب الخمر والنبيذ ونحوهما يقتل في الثالثة بعد جلد مرتين [1] محمد بن يعقوب، عن محمد بن يحيى، عن أحمد بن محمد، عن ابن أبي عمير، عن هشام بن سالم، عن سليمان بن خالد، عن أبي عبد الله عليه السلام قال: قال رسول الله صلى الله عليه وآله: من شرب الخمر فاجلدوه، فان عاد فاجلدوه، فان عاد الثالثة فاقتلوه. ورواه الشيخ باسناده عن الحسين بن سعيد، عن النضر، عن هشام. ورواه أيضا باسناده عنه، عن فضالة بن أيوب، عن العلا، عن محمد، عن أبي جعفر عليه السلام مثل ذلك. وسایل الشیعه ، طبع اسلامیه ، جلد ۱۸ ، ص ۴۷۶ .» روایات صحیحه فراوانی در باب ۱۱ فوق الذکر آمده است که می فرماید شارب الخمر در دفعه سوم حکمش قتل و کشته شدن هست . همین روایت فوق از سه طریق نقل شده است ، هم مرحوم کلینی و هم دو بار شیخ طوسی . حکم اعدام در مرحله سوم روایات خاصه فراوان دارد و نیازی به تمسک به مفسد فی الارض نیست . مسلمات واضح را عنوان مشکوک و مانند آن ندهید .
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    8 5
    این خوبه اما چرا سارقین حد شرعی برشون جاری نمیشه؟ کسی که اختلاس کرده چرا قطع ید نمیشه؟ کسی که 4 بار کیف قاپی کرده چرا اعدام نمیشه؟
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      0 2
      قیف قاپی حد شرعی نداره. زنا لواط روزه خواری شراب خواری اینها حد براش حاری میشه و در صورت تکرار مکرر در ملا عام حکمش فساد فی الارضه
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      3 3
      چون باید مال را با دست خودش برداشته باشد و 16 شرط محقق شود تا سارق دستش قطع شود. حکم ارتشا و سوء استفاده قطع دست نیست. وقتی مامور بازار اهواز روشوه گرفت امام علی علیه السلام دستور داد خانه اش را آتش بزنند اما دستش را قطع نکرد.
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    1 0
    کاش همه موارد بر همین اساس انجام می گرفت
  • US ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    1 1
    خخخخ واقعا که
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    8 3
    آیا این قاطعیت را در اعدام اکبر طبری هم دارید
    • محمد US ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      4 5
      دوست عزیزمان درست گفتید درشرایط فعلی رعایت اولویتها شرط است من مطمئنم اگراین شربخورکس وکار پولداروپارتی داری داشت سزنوشتش جوردیگری رقم می خورد ورای این حرفها درابن شرایط که همه حدودالهی رها شده ویااجرانمیشه چسپیدن به یک مشروب خودبی سرپاوخوراک درست کردن برای حاشیه سازها نه بهصلاح مملکت ونه اسلامه ولی چه کنیم بعض افراد مسائل رابصورت انفرادی ونه جریانی میبنند
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      0 1
      اگر همین شراب خور متعرض ناموس شما می ضد نمی گفتید توی مملکت امنیت وجود نداره ؟
    • به محمد IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      0 3
      انصافا خجالت نمی کشید؟ با هر بهانه واهی دنبال تعطیل کردن احکام الهی هستید. به بهانه اینکه فلانی مجازت نمی شود - که می شود و رییسی نشان داده مرد میدان است- می خواهید همه احکام را تعطیل کنید. زمانی که حضرت علی علیه السلام حد شراب بخوار - البتع برای اولین- را با تازیانه می خواست بر ولید بن عقبه اجرا کند فرمود بنی اسراییل نابود نشدند مگر به خاطر عطیل کردن احکام الهی. قطعا آن حضرت هم می توانست مثل شما بگوید تا وقتی چپاولهای اطرافیان خلیفه سوم از بیت المال ادامه دارد لازم نیست ولید را حد بزنیم! اما قاطعانه حد را اجرا کرد. گناهی که ثابت شد حدش باید جاری شود. طبری هم اگر گناهش ثابت شد متناسب با آن با مجازات شود.
    • به محمد AT ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      2 1
      اولویتی بالاتر از اجرای حدود الهی وجود ندارد. حرفهای شما صرفا بهانه ای است برای تعطیل کردن حدود الهی. به این بهانه که فرد ایکس بدتر است پس با ایگرگ کاری نداشته باشید. به جای اینکه بگویید آفرین که با ایگرگ برخورد می کنید اما با ایکس هم باید برخورد کنید. خیال کرده اید امام علی علیه السلام در دوره حکومت کوتاهش صرفا با جریان بزرگ فساد شگل گرفت در جامعه اسلامی مبارزه کرد؟ آیا اقامه حدود را تعطیل کرد؟ اصلا به خودتان زحمت دادید یکبار کتاب قضاوتهای امام علی علیه اسلام را بخوانید؟
    • 13:24 IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
      1 17
      وقتی پاسخگویان من احمقن. من حرفم اینه که باید حدود الهی در مورد همه جرائم اجرا بشه هم شرابخوار و هم اختلاس گر . اما اینطوری نیست
    • به 13.24 IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
      0 0
      احمق همیشه دیگران را مثل خود احمق فرض می کند. حرف شما این است چون خیال می کنید حکم خدا برای اختلاس گر اجرا نمی شود پس برای شرابخوار علنی هم نباید اجرا شود!
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    9 5
    قوانین متحجر و عقب مانده
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      5 9
      اولین کسی که شراب درست کرد شیطان بود و اولین کسی که خورد هم قابیل عهد حجر بود. پس متحجر واقعی شمایید که هنوز با گذشت 1400 سال از اسلام در عصر جاهلیت زندگی می کنید. برای اعراب جاهلی هم شراب بی اشکال بود!
  • مهدی US ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    8 4
    بله ادم بی کس کار اعدام میشه اقازاده هر کاری بکنه خوب کرده ۴تا حیون ادم نما هم بیان تایید کنن
    • استاد دانشگاه IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      4 2
      اتفاقا تو و امثال تو تفاله ها و حیوونکای این مملکتید که یه روز جمع میکنیمتون.
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      4 3
      هر چه نظرات امثال شما را می خوانم به آقای رییسی درود می فرستم که این با دادگاهی کردن گله گنده ترین افراد عملا این بهانه ها را هم از شما سلب کرد.
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    8 2
    داعش هم همینطوری بود.
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      3 5
      داعش هم نماز می خواند و روزه می گرفت. علی علیه السلم هم حد می زد و اعدام می کرد. درد شما با اسلام است نه با داعش.
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    7 1
    سازمان عفو بین الملل پس کجان ؟ چرا کسی کمک این آقا نمیکنه؟
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      3 3
      فعلا اول شما نوکران بی جیره مواجب خودش را فرستاده که مانع اجرای حکم الهی شوید.
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    24 1
    سازمان عفو بین الملل پس کجان ؟ چرا کسی کمک این آقا نمیکنه؟
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      3 4
      عفو بین الملل غلط می کنه . مشرق چرا مخالفت صریح با حکم مسلم و قطعی رو منتشر می کنی ؟!
  • GB ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    2 5
    متاسفم اسلام دین مهربانی و رافت است چرا اگر میخاهیم مقایسه کنیم بدی را با بدی مسنجیم شاید آون مرد آگه جامعه بهش محیت میکرد طرد نمیشد همون قاضی دزد متهمش رو درک میکرد هیچ وقت دچار این لغزشها نمیشد این همه خشونت بازتاب بدتر داره تو اجتماع اونقدر بکشید که روزی نوبت خودتون هم بشه همه انسانها در زندگی گناه میکنن و منزه خداس خودتون با خدا و خالق یکی ندونید
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      0 0
      رحمت بجای خودش نه اینجا . شما از خدا و اولیای الهی مهربون تر نیستی ، بهانه محبت نشدن هم ورد زبون خیلیهاتونه .
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      2 0
      شما انگار از خدا خیلی عاقلتر و مهربانتری. اسلام دین رحمت است نه رافت. اسلام دین ملاطفت کردن با میکروبهای اجتماع نیست. اتفاقا خدا در سوره نوره آیه 2 می گویئ مرد و زن زناکار را حد بزنید و به آنها رافت روا ندارید. این رحمت برای جامعه است که فاسد مجازات شود. اصلا هم مهم نیست که امثال شما بدشان بیاید. وقتی حضرت علی علیه السلام ولید بن عقبه را حد زد فرمود می دانم از این بعد قریش مرا جلاد خواهد نامید!
  • DE ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    2 5
    من در زندگی این را فهمیده ام که مجازات شرعی و قانونی از محبت هم واجب تر است. خیلی ها نمی دانند که آدم چه اجازه هایی به خودش می دهد.. زندگی شوخی نیست ! در این آلمان کسانی وجود دارند که آدم خواری می کردند و چون زندانی برای آنها ندارند در دیوانه خانه ها نگهداری می شوند. مجازات تجاوز به حدود الهی عین رحمت است.
  • علی FR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    5 13
    شرب خمر حق الناس نیست که آقایون داعشی اومدن قربون صدقه اون قاضی رفتن.اگه اسلام میگه حق الله اگر تکرار شد میشه مفسد فی العرض باید کشته بشه .لعنت به اون دین اینا باید توی آخرت جواب پس بدن
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      7 3
      اینجا عنوان مفسد فی الارض نمی خواهد روایت فراوان صحیح داریم که حکم شارب الخمر در بار سوم کشته شدن هست . داعش داعش هم نکن لعنت بر کفار مبعّض .
  • محرم IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    4 7
    زنده باداجرا کننده حکم خداو احکام اسلامی
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    2 7
    رسانه های غربی اینطور القا میکنند که طرف فقط به خاطر مستی اعدام شده که این غلطه طرف کلا مشکل داشته و از اساس خلافکار بوده.ولی اگر کسی را فقط و فقط به خاطر مست بودن اعدام کنند این کار اشتباهه
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      4 2
      اولا چرا مستی رو تقلیل می دن ؟! اگر کسی ناخواسته و به اشتباه مست بشه بله . اما شارب الخمر حکمش روشن است ، دفعات اول و دوم در صورت اثبات شلاق و در دفعه سوم اعدام است . از مسلمات روشن و واضح است .
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    8 6
    لازم نیست به خاطر دفاع از نظام تمام اعمال و دستورات مسئولین رو توجیه کنیم این مجازات با منطق نمیخونه،اگر اینجور باشه باید نصف مملکت اعدام بشن
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      4 4
      نصف مملکت ؟!!! کافر همه را به کیش خود پندارد . می فهمی چه نسبتی دادی ؟! اولا گناه تهمت ناروا به دهها میلیون ! ثانیا این اتهام شما قابل پیگیری کیفری توسط مردم و مدعی العموم است .
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      4 1
      با کدام منطق؟ منطق میکروبهای حقوق بشری؟ اگر نصف مملکت چهار بار و بیشتر شرب خمر علنی می کنند آری باید اعدام شوند. واما خودت خوب می دانی که داری دروغ می گویی.
  • ثنا IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    4 7
    حد در جرایم موجب حد پس از سه مرتبه که شخص مرتکب جرم بشود وحد اجرا بشود در مرتبه چهارم اعدام است مطابق ماده136قانون مجازات اسلامی مصوب1392جمهوری اسلامی ایران.هر شخص مجرمی که دارای این شرایط باشد قطعا طبق قانون باید اعدام شود و حد حکم الهی است.
  • حامد IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    3 3
    او انگل جامعه بود که هر بار الکل می نوشید، مست می کرد و در خیابان ها ظاهر می شد و گاهی موتور سواری هم می کرد. چنین کسی برای جامعه خطرناک است. برای زن و بچه ی مردم مزاحمت ایجاد می کرد. خلاف کاری حرفه ای و الکلی بود. 4-5 بار اجرای حکم شراب زمانی رخ می دهد که طرف کارش مصرف الکل باشد و بارها و بارها برای مردم مزاحمت ایجاد کرده است و بعید نیست که روزی مانند دیگر مست کرده های خیابانی کسی را به قتل می رساند. مسئله فقط نوشیدن الکل نیست. چرا که در قانون عموما برای کسی حد صادر می شود که طوری مست کرده که در عموم ظاهر شده و غلط هایی کرده که مردم به پلیس زنگ زد اند و طرف را بازداشت کرده اند. مصرف الکل در غرب هم قوانین و مجازات های سنگینی دارد به خصوص در رانندگی و خیابان ها. حمایت از چنین خلاف کار و فاسدی که زندگی اش سراسر کارهای شیطانی و فساد بوده فقط توسط شیاطین فاسد امکان پذیر است . در جامعه خیلی ها به مشکل بر می خورند. خیلی ها پول مداوا ندارند و می میرند. اگر کسی دلش برای مردم سوخته اول برای آنها دل بسوزاند که با وجود فقر سالم زندگی می کنند و کسی نیست به دادشان برسد. برای فاسدی که عرق می خورده و به خیابان می زده و رانندگی می کرده و معتاد و خلاف کار وسارق بوده و آدم ربا هم بوده دل می سوزانید؟ نه هدف زدن اسلامی و نظام است.
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    8 6
    این حکومت داره هر روز خوفناک خوفناکتر میشه ضعیفا رو دارن زنده زنده میخورن تو ایران
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      6 3
      شما نگران ضعیفان نیستید. نگران میکروبها و سلولهای سرطانی جامعه هستید. اصلا هم ناراخت نیستید که شارب خمر چقدر به خودش و جامعه آسیب می زند. دردتان فقط از اسلام است.
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      1 5
      احمق شرابخور مکرر برگشته به شراب و بزه رو می بری در جرگه ضعفا ؟! شما برو پیش همون ترامپ و ... تا حالت خوب بشه .
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      2 3
      معلومه خودت هم بی مشکل نیستی که اینقدر سینه چاک شرابخورهای اینچنینی هستی
  • حامد IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    2 1
    در پلیس و قوه ی قضائیه می خواهیم دیگر مفسدان در زمینه تولید و توزیع مواد و الکل رو هم مجازات کند. و بقیه کسانی که در کوچه و خیابان علن و در اینستاگرام لایو جنسی و مستی می گذارند
    • IR ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
      1 1
      هههخخخخخ
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    5 9
    اون بنده خدا بالای 50 سال سن داشت و نمیتونست هیچ خطری برای دیگران داشته باشه و واقعا دور از انصاف هست مردی تو این سن به خاطر خوردن مشروب اعدام بشه
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      2 1
      راستی ابولهب زنش چند سالشون بود ؟ اتفاقا امام زمان علیه السلام بر پیرمرد زانی حد می زنه چرا که از اون دیگه انتظار ...
    • AT ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      6 2
      توجیهات را کیف کنید! همه نوع بهانه برای جلوگیری از اجرای حکم خدا. یکی جوان دیگری بچه است! سوی زن است و حالا 50 ساله پیر است! و....و خدا ابدا چنین بهانه هایی را قبول ندارد.
  • رامین IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    1 2
    مشرق اینهمه حرف زدی که بگی به حق اعدام کرده یعنی تو روح قانونی که عرضه نداره با خود فساد مبارزه کنه چسبیده به جزئیات
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      2 1
      جزئیات یعنی تحقیر گناه و این گناه کوچک رو بزرگ می کنه چه برسه به کبیره ای مثل شرب خمر
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    10 3
    فقیر که باشی اگه صدای ضیط پرایدت رو زیاد کنی مامورا میریزن میگیرنت اما اگه پول داشته باشی همون اهنگ رو صد برابر بلند تر در برج میلاد برات زنده میخونن یه عده زن و دختر بد حجاب هم حرکت موزون انجام میدن حالا برید ببینید شبها در شمال شهر تهران بعد از مهمونیهای اعیانی چند نفر مست سوار ماشینهای میلیاردیشون میشن و برمیگردن به کاخها شون حد رو اجرا کردن درست اما انصافن برای این وضع کشور عدالت رو اجرا نکردن
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      2 1
      حالا کسی که پرونده اش ... اگه زودتر بره براش بهتره یا دیرتر ؟ اعدام شارب الخمر یعنی ممانعت از بیشتر شدن بارش ؛ حالا توی قیامت وضع کدومشون بهتره ؟ دارایی دنیوی بهتره یا اخروی ؟
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      2 2
      حالا کسی که پرونده اش ... اگه زودتر بره براش بهتره یا دیرتر ؟ اعدام شارب الخمر یعنی ممانعت از بیشتر شدن بارش ؛ حالا توی قیامت وضع کدومشون بهتره ؟ دارایی دنیوی بهتره یا اخروی ؟
    • AT ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      5 1
      بحمدالله آقای رییسی نشان داده که آمده این رویه غلط را به هم بریزد. اما اینکه تصور کرده اید باید با بهانه های امثال شما جلوی اجرای حدود را گرفت سخت در اشتباهید. هم اینجا باید حدود اجرا شود و هم آن سلبریتی ها با برخورد مشابه مواجه شوند.
    • سپهر DE ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      0 3
      آفرین بهترین نظر رو تو دادی در این جمع
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    4 5
    قوانین داعشی
    • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      2 4
      قانون درست است با هر توهینی بار خودتان بیشتر می کنید . خوب نقشه اربانتون گرفته ! برچسبی که برای مترسک هاشون درست کرده بودند ...
  • علی DE ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    2 3
    وفتی فردی تاکنون چندین بار سلب اسایش مردم را فراهم کرده و زن وبچه مردم در عداب بوده اند ایا نباید قانون وارد عمل شود( چون این فرد شرابخوار است) این فرد چندین بار بعلت شرابخواری و ضرب وجرح مردم به زندان افتاده لکن درس عبرت نگرفته و دوباره به عمل شرابخواری وعربده کش و ازار و اذیت مردم ونیز شکایت مردم بلاخره قانون وارد عمل شده
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    5 4
    گرفتن جان انسان واقعا سخت است
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    4 3
    جمع کنین این دروغ و دلنگو...... شمایی که از اعدام حمایت میکنی خودت چقدر درست و صادقی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
      1 1
      آنقدر درست و صادق هستیم که علنا در در حضور مردم گناه نکنیم و گناه را با اینکار ترویج نکنیم.
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    3 2
    این مجازات اعدام بخاطرنوشیدن شراب حتی دفعه هزارم هم غیرانسانی است وبایدازقانون مجازات ایران حذف شود.مگربنده خداآدم کشته؟
    • اکبر IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
      2 11
      حتی تو افغانستان هم شرابخواری اعدام نداره. داعش هم برای شراب خواری شلاق میزنه نه اعدام
    • به اکبر و 9.15 IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
      1 1
      شما رسما اعلام کنید با خدا مشکل دارید و می گویید خدا برود پی کارش. شما بهتر از خالق مصلحت انسان را تشخیص می دهید. نتیجه حاکم شدن گغتمان سکولار بر جامعه همین کامنتهای کفر آمیز است. ثانیا حکم شلاق فقط برای شرابخواری علنی در مرتبه اول است. وقتی تکرار شد مجازات سنگینتر می شود و وقتی به چهار مربه رسید حکم آن اعدام است. دلیلش هم مشخص است. اظهار علنی گتاه و اصرار بر آن یعنی اعلام جنگ به حاکمیت اسلام. یعتنی فتنه گری. که از قتل انسانها بسیار بدتر است. الفتنه اشد من القتل.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس