کد خبر 1092474
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴
رضا علیپور

رییس فدراسیون کوهنوردی گفت: رکوردشکنی که علیپور در مسابقات جهانی انجام داد هنوز بعد از ۴ سال کسی نتوانسته آن را بشکند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، رضا زارعی رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با اشاره به موفقیت‌های این رشته در چند سال اخیر اظهار داشت: با حمایتی که از سوی وزارت ورزش صورت گرفت در تلاش هستیم ۱۵ دیواره سنگ‌نوردی را در چند استان به بهره‌برداری برسانیم و ۵ خانه کوهنوردی را نیز به زودی افتتاح کنیم.

بیشتر بخوانید:

علیپور: لقب «مرد عنکبوتی» را دوست ندارم

وی در ادامه افزود: در رشته سنگ‌نوردی توانستیم برای اولین بار برای سه دوره توسط رضا علیپور در مسابقات قهرمانی آسیا قهرمان شویم و در بازی‌های آسیایی جاکارتا نیز علیپور با درخشش توانست مدال طلا را کسب کند. علیپور رکوردشکنی که در مسابقات جهانی انجام داد هنوز بعد از ۴ سال هنوز کسی نتوانسته رکورد او را جابجا کند و این افتخار بزرگی برای ایران محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

علیپور: ورزش ایران برای من کم گذاشت

زارعی ادامه داد: در رده‌های پایه نیز اتفاقات بسیار مثبتی در رشته‌های صعودی داشتیم و با برگزاری المپیاد استعدادهای برتر توانستیم مستعدین را از سراسر کشور شناسایی کنیم. آینده خوبی را برای این استعدادها در آینده نزدیک متصور هستیم و آنها می‌توانند در مسابقات آسیایی و جهانی بدرخشند. ما سال گذشته ۱۴ صعود به قله‌های ۸ هزار متری داشتیم و توسط محمدرضا صفدریان نیز توانستیم اولین مدال یخ‌نوردی را در مسابقات جهانی به دست آوریم.

رییس فدراسیون کوهنوردی درخصوص این موضوع که فدراسیون کوهنوردی در همه حوزه‌ها در چهار سال گذشته عملکرد موفقی داشته است خاطرنشان کرد: دو اجلاس جهانی در ایران برگزار کردیم که با استقبال خوبی همراه شد و در طول چهار سال نیز چیزی حدود ۱۵۰ هزار نفر در دوره‌های آموزشی ما شرکت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس