کد خبر 1091480
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
ظریف نمایه

وزیر خارجه در پاسخ به انتقادات نمایندگان مجلس گفت: ما در یک کشتی نشسته ایم و با هم هستیم؛ آمریکا و رژیم صهیونیستی اصولگرا، لیبرال، اصلاح طلب، انقلابی و غیرانقلابی نمی شناسند، با کل ایران مخالفند.

به گزارش مشرق، ظریف در بخش دوم توضیح گزارش خود از تحولات بین المللی و سیاست جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ما آمدیم با همکاری هم آینده بهتری را برای کشور بسازیم، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند اگر شما هم گزارش ملاقات های ظریف را خوانده بودید و برخوردهای او را با طرف خارجی دیده بودید، مانند ما او را شجاع، صادق و انقلابی می دانستید؛ آنچه که اتفاق افتاد آن نبود که شما گفتید، من هیچگاه مسائل داخلی را به خارج نبردم.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: هرچه که گفتم مقام معظم رهبری شنیدند، اگر دروغ گفتم ایشان گفتند صادق هستم.

بیشتر بخوانید:

عکس/ حاشیه های حضور وزیر امور خارجه در مجلس

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران باید در مقابل سیاست های آمریکا بایستد، گفت: باید در همه موارد در برابر سیاست های آمریکا ایستادگی کنیم و هفته قبل دیدید که بنده در شورای امنیت سازمان ملل متحد چگونه در مقابل سیاست های آمریکا ایستادم و مسئولان وزارت امور خارجه هم به همین گونه عمل کردند.

ظریف یادآور شد: باید کاری کنیم که آمریکا نتواند از اقدامات ما برای اهداف خود استفاده کند و باید به گونه ای عمل کنیم که بتوانیم قدرت جمهوری اسلامی را در منطقه و جهان نهادینه کنیم و دوگانه سازی کاری از پیش نمی برد و باید سیاست خارجی در خدمت مقاومت باشد و قدرت منطقه ای جمهوری اسلامی در خدمت پیشبرد اهداف مردم ایران باشد و از تمام امکانات خودمان برای کمک به معیشت مردم و قدرت ملی ایران استفاده کنیم.

وزیر امور خارجه کشور با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی و بنده هر هفته با هم نشست داشتیم و هماهنگی می کردیم، گفت: صحبت های منطقه ای با هماهنگی یکدیگر بود و آنهایی که ایشان، سیدحسن نصرالله و مقاومت عراق و لبنان و فلسطین را می شناسند و با آنها دم خور هستند، می دانند که روابط ما چگونه بود.

وی خطاب به نمایندگان افزود: بنده عرض کردم شما نمایندگان ملت هستید و ملت ما فهیم است و شما هم به عنوان نمایندگان ملت فهیم هستید و من در برابر نمایندگان با تمام خضوع حضور پیدا می کنم، اما شما به من ذلیل گفتید در صورتی که رهبری به من شجاع گفتند، به من دروغگو گفتید در صورتی که رهبری به من صادق گفتند. از انتقادها و تندی های شما تشکر می کنم، اما بدانید که همه ما در یک کشتی نشسته ایم و با هم هستیم.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با تاکید بر اینکه آمریکا؛ اصولگرا، لیبرال، اصلاح طلب، انقلابی و غیرانقلابی نمی شناسد، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی هم اصولگرا و اصلاح طلب نمی شناسد و با کل ایران، تمامیت ارضی و جغرافیایی ایران مخالف است. همه با هم در یکی کشتی هستیم و اقتصاد را همه باید با هم پیش ببریم.

ظریف با اشاره به توجه ویژه این وزارتخانه به بخش خصوصی گفت: ما همه به حرکت های اقتصادی معتقدیم و در تمامی سفرها، بخش خصوصی همراه من بوده است و در دوران کرونا هم بیشترین سفرها را بنده به عنوان وزیر خارجه داشتم و به چندین کشور سفر و صلح افغانستان را نیز پیگیری کردیم. اگر مرزهای ترکمنستان به خاطر ویروس کرونا بسته شده، مشکل ما نیست.

وی با تاکید بر اینکه برجام تحمیلی بر آمریکا بود، تصریح کرد: تاریخ و آینده نشان خواهد داد که برجام سند افتخار ایران هست و خواهد بود و در تاریخ این کشور ثبت خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 40
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    36 9
    همه ما در یک کشتی نشسته ایم و با هم هستیم. منظورشان دقیقا چیست؟
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      26 10
      منظورشون اینه که من حالا اگه کشتی رو سوراخ کردم خودمم توش نشستم ولی به قایق نجات خودش ( قول آمریکا برای کار و اقامت) اشاره ای نکرده!!!
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      10 3
      یعنی یا همه میمیریم یا هیچکس
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      33 6
      وقتی با جان کری توی خیابونها پرسه میزدی و دو نفری پشت میز قهوه خوری هتل کوبورک مینشستی وقهقهه میزدی وهر کس میگفت چه خبره رو با 56 لقب روانه جهنم میکردین که گرم شوند ،توی یک کشتی نبودیم !حالا که تعفن برجام همه جا رو گرفته ،کشتیمون یکی شده؟! واگذارت به خدا.همین.
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      21 8
      یعنی زیاد به گندهای ما گیر بدید کشتی رو یجوری سوراخ میکنیم همه غرق بشوند
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      4 1
      به نظرم یه تهدید خیلی جُزمی ای کرد
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      1 0
      مردم باید چوب دادن مسئولیت به یک فرد ناکارامد و نالایق را بخورند. با برجام و مذاکرات خفت بار و ایجاد گرانی و تورم باید محاکمه و مجازات شود.
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    36 10
    اما می گن اونایی که دست به بتنشون خوبه رو خیلی خیلی دوست دارن!
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      18 9
      دقیقا تو رو که خیلی دوست دارن ظریف اخه میگفتی امضای کری تضمینه کی بود میگفت اوباما مودب و باهوشه؟ کی بود میگفت برجام فتح الفتوحه؟ لابد عمه من تو قبر گفت؟ حالا چیه ؟ به ... .... افتادی ؟ میگی تو یه کشتی هستیم؟ برو پی کارت رسوا شدین همتون
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    36 10
    روابط شما به خاطر ادب سردار بود، نشان از میهن پرستی برخی ها نیست. بهتر هست خودمون رو قاطی هر جایی و هر موقعیتی و موضعی نکنیم جناب وزیر.
    • محمد IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      35 9
      حافظه ما هنوز آنقدر فرسوده نشده که فراموش کرده باشیم وقتی سردار سلیمانی آقای بشار اشد رئیس جمهور سوریه را به تهران آورد، ظریف از ناراحتی به بهانه بی اطلاعی و بی هماهنگی ، استعفا داد.
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      5 1
      میهن؟!!!!!!!!!!!!مگه شماها میهنی هم گذاشتین ؟ شما که میگین امت ...وطن براتون معنایی نداره.زمانی که مذاکره میکردن هزار تا دست انداز درست کردین که به نتیجه نرسه ...نمیشه در منطقه کشورگشایی کنی، پا بذاری رو خرخره مردم خودت بعد انتظار داشته باشی که دنیا تحریمت نکنه
  • سلمان IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    47 7
    حالا داره از حضرت آقا خرج می کنه برای خودش ولی اون موقع که رهبری معظم انقلاب چند پیش شرط نظیر حفظ چرخه سوخت و همزمان بودن اجرای تعهدات ایران طرف مقابل رو گذاشته بودند به هیچ کدام از پیش شرط ها عمل نکرد و گفت مگه شروط حضرت آقا وحی منزل که نشه ازش عبور کرد. شروط مقام معظم رهبری وحی منزل نبود ولی اگر شما مذاکره کنندگان ... آنها را عملی می کردید الان شرایط برای ما بسیار بهتر می بود چون بخش عمده قدرت هسته ای خود را حفظ کرده بودیم و طرف مقابل جرات بدعهدی متوالی به خود نمی داد
    • محسن IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      0 0
      ظریف کجا گفته مگه شروط رهبری وحی منزله؟ میشه آدرسِ سندشو بدی؟ و اگه نمی تونی سند بدی چرا از خودت حرف می زنی؟
    • محسن IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      1 0
      ظریف گفته مگه شروط رهبری وحی منزله؟! من کلّی سرچ کردم ولی هیچ اثری از این حرفی که به ظریف نسبت دادی ندیدم. یا خودت سندِ حرفتو ارائه کن، یا اینکه خیلی کار ناشایستی می کنی که به دروغ حرف دهن دیگران میذاری.
    • میثم IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      0 0
      شاید ایشان با جمله نگفته باشد. ولی در عمل این را گفته . وقتی به رهنمودهای رهبری توجه نمی کند و کار خودش را انجام می دهد. یا خود اجتهادی از خود نشان می دهد و به توصیه های رهبری بی توجهی می کند. وبر عکس خواسته های رهبری عمل می کند . این معنایش چیست؟
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    54 15
    به این بگید فقط خفه شه!
    • خ IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      14 32
      مگر‌ادب‌نداری
    • مسلم IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      15 6
      مشرق جان به این ادبیات می گوید بی ادبانه جاهلانه بی نزاکت هتاکی .آنوقت شما این ادبیات سخیف که نشانه شخصیت دارد استفاده می کنید
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      30 14
      خ گرامی ،ادب را از برجامیان یاد گرفته اند که با 56 لقب دگراندیشان را حواله جهنم میکردند تا گرم شوند !
  • رضا IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    46 4
    وقتی وصیت حضرت امام ره را فراموش کردیم و گذاشتیم انقلاب به دست نا اهلان و نامحرمان بیفتد نتیجه اش همین است، از ماست که برماست ، خدا کند مجلس بجنبد و به سرعت بساط نااهلان را جمع کند ان شاء الله
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      1 0
      تشخیص اهل و نا اهل نه کار توست.
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    22 8
    خیلی ها کنار پیامبر بودند ولی از پیامبر نبودند.
  • علی IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    34 7
    از ظریف و برجام و شیخ حسن روحانی فقط یک تجربه تلخ باقی مانده است اگر درس نگیریم و درست تبیین نکنیم مثل داستان سعدآباد و اتفاقات 82 تا 84 دوباره اینها سال 92 با همان تئوری و تیم قیافه ناجی گرفتند شک نکنید دوباره چند سال دیگر دوباره ظاهر می شوند! بی رحمانه اما منصفانه باید نقد کرد اینها را
  • مهدي IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    29 8
    چيه تا بهشون از اشتباهات ايراد گرفته مي شه پشت ديگران قايم ميشن!...وقتي مدال و سكه مي گرفتن خودشون رو فورا مي رسودن!!!!!...وقاحت كار مديران بي عرضه ! يك كلمه مرد باش بگو اشتباه كردم!(امضاي كري ، دور دور با كري...)
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    22 3
    چرا خوبم میشناسند تاریخ انقلاب را و کسانی که بدست عوامل آمریکا دراین ۴۰ سال به شهادت رسیدند یه نگاه دقیق بینداز جناب وزیر
  • معلم IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    13 4
    ما برای همین روزها دلواپس بودیم جناب ظریف
  • لبیک یا حسین ع IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    14 8
    کثیف تر وکذاب تر از ذلیل نیست خائن به نظام وکشور وطن پیامبر به زبیر سیف الا سلام دیگه خیانت نکردند وجلوی امام علی ع لشکر کشی نکردند برو بابا ................ خودتی ذلیل
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    12 8
    بی عرضه ...
  • قاسمی IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    12 5
    مثل مسئولان ما مثل کسی است که بچه اش با خودرویی تصادف کرده و در حال خونریزی شدیده ولی طرف با راننده درگیر شده و غافل از اینه که بچه رو دریابه مملکت داره میره به کما شما یقه همدیگر رو چسبیدید فعلا جلو خونریزی رو بگیرید بعدا فرصت هست
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    11 6
    رهبر از اول با مذاکره با آمریکا مخالف بود ولی تفکر اصلاح طلب اعتقاد به مذاکره داشت و به آمریکا اعتماد، چندین میلیون نفر به این تفکر رای دادند به امید نتیجه، خوب توقع دارید رهبری با شما مخالفت می‌کرد در حالی که ایشان می‌دانستند این راه بی نتیجه هست. حالا همه مردم فهمیدند مذاکره اشتباه بود ولی این ظریف نمیخاد بفهمه اشتباه بود
    • علی IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      1 1
      لابد مذاکرات عمان رو.هم ظریف برنامه ریزی کرده بود ؟؟.ن جانم اون زمان حتی احمدی هم مخالفه مذاکره بود ولی رهبری خودش پیگیر مذاکره بود
    • طاهر IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      0 0
      چرا دروغ میگی علی آقا ؟ متن سخنان رهبری موجوده اوباما از طریق یکی از معتمدین منطقه درخواست مذاکره کرده بود ولی رهبری مخالف بودن اتفاقا احمدی نژاد اواخر موافق مذاکره بود و از رهبری تقاضای اجازه مذاکره داشت حتی تلویحا در سخنانش هم گفت که حاضر است خودش به آمریکا برود ولی رهبری اجازه ندادند
  • شمس IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    8 20
    اف بر تو مشرق و بر افكار پوسيده و مردم فريبانه ات ، خواهيم ديد كه مملكت را چگونه به باد فنا خواهيد داد با يك مشت متوهم به ظاهر انقلابى ! با افكارى پوچ !
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    19 8
    بله همه در یک کشتی هستیم ولی چیزی نمونده که شما و دار و دستتون این کشتی رو غرق کنید
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    6 0
    اقتصاد مملکت رو به وادی فنا کشیدند حالا مقصر دیگران شدند
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    2 0
    "من هیچگاه مسائل داخلی را به خارج نبردم" لااقل آن توئیت شما که "آن شخصی که هولوکاست را دروغ می دانست دیگر سر کار نیست" را یادم نرفته...
  • ناراضی وضع موجود DE ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    2 0
    عجب رویی داره !!!!!
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    1 0
    گذر زمان ثابت کرد ظریف امیرکبیر نبود بلکه ابوموسی اشعری است با کت و شلوار
  • DE ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    0 0
    اقای ظریف لطفا دستاوردهای برجام را برایمان بشمارید تا بدونیم دراین چند سال با اجرای یکطرفه برجام از طرف ایران و زدن به زیر برجام توسط امریکا و اروپا چه بدست اوردیم و چه ها از دست دادیم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس