واکسن نمایه

رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه خوشبختانه منشا تمام کیت‌هایی که در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند، تولید داخلی است،گفت: کیت‌های تشخیصی PCR اجازه صادرات ندارند.

به گزارش مشرق، دکتر مصطفی قانعی اظهار کرد: هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران با شرکت‌های ایرانی تولیدکننده کیت‌های تشخیصی کرونا، قرارداد منعقد کرده و خوشبختانه منشا تمام کیت‌هایی که در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند، تولید داخلی است.

رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: کیت‌های تشخیصی PCR اجازه صادرات ندارند و برای انجام آزمایش‌های تشخیصی در داخل کشور مصرف می‌شوند اما کیت‌های تشخیصی سرولوژی که توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شوند، اجازه صادرات به سایر کشورها را دارند.

بیشتر بخوانید:

دقیقا ماسک چگونه از شیوع کرونا جلوگیری می‌کند؟ +عکس

کرونا در مصرف‌کنندگان دخانیات عوارض شدیدتری دارد

وی افزود: برخی افراد متاسفانه در خصوص توانمندی تولیدکنندگان کیت‌های تشخیصی داخلی، مطالبی را عنوان می‌کنند اما هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران با این تولید کنندگان قرارداد بسته و اقدام به خرید این کیت‌ها کرده است.

رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: یکی از چالش‌هایی که کشور با آن روبرو است، انتقال پول و ارز است و این مشکلات ارتباطی به تولید کنندگان ندارد که بگوییم چرا تولیدکنندگان اقدام به تولید بیشتر کیت‌های تشخیصی نکرده‌اند؛ در حال حاضر نیاز کشور به یک میلیون کیت الایزا تامین شده و بازار آن برای تولید بیشتر وجود ندارد چون این کیت‌ها، کاربرد مطالعاتی و اپیدمیولوژی دارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس