کد خبر 1090620
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲
ماسک نمایه

عضو کمیته کشوری کرونا گفت: استفاده از ماسک در تعاملات روزانه باعث کاهش ۹۰ درصدی ابتلای افراد به ویروس کرونا در جامعه می‌شود.

به گزارش مشرق، مسعود مردانی، عضو کمیته کشوری کرونا و متخصص بیماری های عفونی، با اشاره به انتشار بزاق دهان افراد در هنگام صحبت کردن، اظهار کرد: براساس مطالعات انجام شده میزان پخش قطرات بزاق دهان  افراد در هنگام صحبت کردن با دیگران ۱۰ برابر بیشتر از زمان نفس کشیدن است و این مسئله سبب انتشار  احتمالی ویروس کرونا در هنگام محاوره با دیگران می شود.

بیشتر بخوانید:

درخواست سازمان انتقال خون از مسلمانانی که به کرونا مبتلا شدند

او ادامه داد: به دلیل انتشار ویروس کرونا توسط قطرات بزاق رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی یکی از موضوعات مهم محسوب می شود که در صورت عدم رعایت این موضوع مردم در تماس با فرد آلوده مبتلا به بیماری کرونا می شوند.

لزوم رعایت فاصله یک متری هنگام تعامل با دیگران

عضو کمیته کشوری کرونا بیان کرد: فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک توسط  افراد تا حد زیادی باعث پیشگیری از ابتلا به کرونا توسط قطرات تنفسی می‌شود. اما ایمنی ایجاد شده در این حالت به صورت کامل و صد در صدی نیست و افراد باید فاصله یک متری  را در هنگام صحبت با دیگران رعایت کنند.

مردانی گفت: مردم به خصوص افرادی که به بیماری کرونا مبتلا نشده‌اند و آنتی بادی محافظتی  در خون‌شان موجود نیست با کمترین تماس با فرد آلوده به بیماری کووید ۱۹ مبتلا می شوند؛ به همین دلیل براساس توصیه سازمان جهانی بهداشت افراد باید حتما از ماسک استفاده کنند.

عضو کمیته کشوری کرونا با اشاره به اینکه میزان ابتلا به کروناویروس با استفاده از ماسک حدود ۹۰ درصد کاهش پیدا می‌کند، افزود: سازمان بهداشت جهانی به افراد توصیه می‌کند در روزهای کرونایی زدن ماسک و شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون و محلول‌های ضد عفونی کننده را حتما رعایت کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    13 2
    اگه واقعا تا این اندازه تاثیر داره چرا از اولش اجبارش نکردن!!!؟؟چرا گفتن ماسک زیاد موثر نیست!!!!ما که نفهمیدیم چی به چیه!!!!!
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    10 1
    مشکل بیشترش مسئولین هستند مراجعه کنید همین مسئولین زمانی که ماسک پیدا نمیشد میگفتن ماسک زیاد مهم نیست و...
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    3 6
    همه کارگاه ها ی بزرگ وکوچک وکارخانه جات رو کردند تولید کننده ماسک ، قیمت هم که چند برابر شده ، حالا همه ماسکهای تولیدی رودستشون مونده چرا چون هم کیفیت صادرات نداره وهم مردم استقبال نمی کنند. مجورند یجوری ماسکها رو به مردم قالب کنند با اعلام شیوع مجدد کرونا.!!!
  • محسن .ف IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    4 0
    ماسک 300 تومانی رو چطوری سه هزار تومان بخریم ؟ یا حتی هزار تومان . بهتره قیمت برگرده به همون 300 تومان بتونیم بخریم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس