کرونا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، با عنوان این مطلب که همچنان در اپیدمی کرونا به سر می بریم، گفت: ۱۵ روز دیگر میزان بروز، بستری و مرگ و میر بیماران کرونایی بیشتر خواهد شد.

به گزارش مشرق، علی رضا دلاوری، صبح سه شنبه در نشست خبری که در محل ستاد دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، افزود: نزدیک به ۵ ماه است که بیماری کرونا به صورت رسمی وارد کشورمان شده و این اپیدمی هنوز ادامه دارد.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد علمی و دانشگاهی معتقدند که افزایش دوباره افراد مبتلا ادامه اپیدمی است که از یک ماه پیش شروع شده است.

بیشتر بخوانید:

دلاوری افزود: با تغییر سیاست‌ها در تصمیم گیری ها، پیش بینی می‌شد که مردم چنین رفتاری نسبت به بیماری داشته باشند و محافل علمی این موضوع را تأیید می‌کردند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، تاکید کرد: ۱۵ روز دیگر میزان بروز، بستری‌ها و مرگ و میرهای کرونایی افزایش خواهد یافت که ناشی از رها شدن رفتارهای بهداشتی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی افزود: متأسفانه این نشانه‌های علمی مورد توجه قرار نگرفت. در حالی که ابتدا وقتی بیماری وارد کشور شد، خوب مدیریت کردیم، اما در ادامه شاهد عدم توجه به توصیه‌های بهداشتی هستیم که باعث شده امروز با افزایش موارد ابتلاء مواجه شویم.

دلاوری ادامه داد: مردم و دولت دل نگران اقتصاد بودند که چنین تصمیماتی اتخاذ شد، اما جاهایی که ربطی به اقتصاد نداشت و می‌توانستیم تحمل بیشتری داشته باشیم، زود رها شدند.

وی گفت: وقتی در اپیدمی بیماری هستیم، اختیاری شدن امور معنا ندارد. مردم و کسانی که با مردم سر و کار دارند، بیماری را شوخی گرفته اند. اینکه از ماسک استفاده نکنیم و عده‌ای این بیماری را به بازی بگیرند، قطعاً دچار مشکل خواهیم شد.

دلاوری افزود: تجربه تلخ رفتن مردم به بیمارستان‌ها را نباید تکرار کنیم، زیرا در روزهای ابتدایی بیماری، شاهدافزایش مراجعات مردم به بیمارستان‌ها بودیم که باعث افزایش موارد ابتلاء گردید. بنابراین، باید مردم را به سمت مراکز خدمات جامع سلامت هدایت کنیم.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۵۰ درصد تست‌های کرونا منجر به بستری بیمار می‌شود، گفت: باید به سمت مراقبت‌های در منزل برویم.

دلاوری با اشاره به فعالیت مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته برای خدمات دهی به مردم، افزود: در این مراکز، تست PCR به صورت رایگان برای مردم انجام می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به تصمیم دولت برای اجباری شدن استفاده از ماسک از ۱۵ تیر ماه ۹۹، گفت: تیم‌های بهداشتی ما به صورت سرزده از مراکز خرید، صنوف، کارخانجات، ادارات و شرکت‌های خصوصی بازدید خواهند داشت که در صورت عدم توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی، ممکن است بسته شوند.

وی با اشاره به تصمیم گیری برای مناطق قرمز شده کرونایی که این اختیار به استان‌ها داده شده است، افزود: من معتقدم که باید در خصوص مناطق زرد نیز تجدید نظر کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    18 2
    اپیدمی(فرانسوی) = همه گیری / پاندمی (فرانسوی) = همه گیری جهانی / تست(انگلیسی) = آزمون، آزمایش / ماسک (فرانسوی) = روبند، پنام / آنتی بادی(انگلیسی) = پادتن / سرایت(عربی) = واگیر / پرسنل(فرانسوی) = کارکنان / پروتکل(فرانسوی)، دستورالعمل(عربی) = شیوه نامه / پیک (انگلیسی) = فراز، اوج، چکاد / شیفت(انگلیسی) = پاس، نوبت،گاه
    • مرصاد تایید 16:04 IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      0 0
      مظلومیت زبان فارسی در چند سال اخیر ، چند برابر شده است ! تقریبا تمام کالاهای تولیدداخل ؛ نام خارجی دارند ! الفاظ غربی ، بشدت رواج یافته است و از فرهنگستان زبان هم ، خبری نیست !!
    • جوجه تیغی بدنساز GB ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      0 0
      عالی (بالنده - والا) بود :))))
    • IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      0 0
      درود بر شرفت
    • IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      1 0
      با این وضعیت اجتماعی اصلا جای تعجبی نیست
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    13 7
    مردم رعایت نمی کنن یا شما نمیخواید مردم رعایت کنن ، وقتی برای یک عکس از جمجمه یا دندان مجبوری به بیمارستانی بری که اسکن و آزمایش کرونایی را انجام میدهد و در کنارش بیماران غیر کرونایی هم در همان وضعیت اسکن و آزمایش ‌میشن اونوقت اشکال از مردم است!؟درصورتی همه جا جار میزنن بیماران کرونایی در یک بیمارستان دیگر هست کاملا دروغ میگید
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 0
    با این اوصاف تمومیم.
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    1 0
    تو خدا مشرق جان اعلام کن : وزیر علوم گفتن کروناییها هم بیان آزمون کنکور بدن ما براشون سالن جدید در نظر میگیرم . ببخشید این سالن مراقب نمیخواد . اون کرونایی که خودش تو شهر خودش حوزه نداره جابجا میشه با اتوبوس و ماشین های خط ویژه و بالاخره همه رو الوده میکنه. ما از دست برخی به کجا پناه ببریم؟
  • دکتر یوسف اویسی IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    1 2
    زمانی اگر دیر به دست بوست والدین می رفتیم می گفتند چه بی رحمی. اگر کمتر با برادر وخواهر بودیم می گفت دیگر محل نمی گذارد. اگر با دوستان رفت وامد نمی کردیم می گفتند پول دار شده محل نمی گذارد.و0000. اکنون باید برای سلامتی خود وعزیزان از همه فرار نمود. دیگر سینما واستخر و پارک ورستوران و00000 نرفت . حتی مدرسه ودانشگاه هم تعطیل شده. ایا این زندگی است . یا زندان؟ چرا باید جوانان بخاطر پیرانی که حاضر به تغییر وضعیت خود نیستند. از زندگی عادی محروم شوند؟ فرض کنیم فردا واکسن وداروی کرونا هم پیدا شد . ایا فردای دیگر امکان پیدا شدن ویروس دیگری نیست. دوباره تاکید می کنم باید بیماران زمینه ای درمان شوند. منظور فقط درمان علامتی برای تسکین درد نیست . باید از شدت پوسیدگی عروق ان ها کاسته شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس