رجعت پیکر شهید «نسیم افغانی» وحدت ایران و افغاستان را مستحکم‌تر کرد

استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهید نسیم افغانی ماموریت دارد در زمانی که توطئه‌هایی برای جدا کردن دو ملت ایران و افغانستان شکل گرفته بیاید و با تدفین پیکرش وحدت این دو ملت را مستحکم‌تر کند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام‌ «علیرضا پناهیان» در مراسم وداع با پیکر مجاهد شهید افغانستانی دفاع مقدس «نسیم افغانی» که در رواق امام خمینی (ره) حرم رضوی برگزار شد، اظهار داشت: با گذشت قریب به 30 سال از پایان جنگ تحمیلی؛ نسل جدیدی از شهدا توسط ه‍مان شهدای دفاع مقدس تربیت شدند.

وی افزود: یک ارتش بین المللی و جریان مقاومت در منطقه غرب آسیا شکل گرفته است و این نیز به برکت شهدای دفاع مقدس است.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: شهدای دفاع مقدس محدود به یک استان و یک کشور و یا جغرافیای خاصی نیستند.

وی در ادامه رجعت پیکر شهید نسیم افغانی را بعد از گذشت 38 سال حامل پیام اتحاد دو ملت ایران و افغانستان دانست و گفت: شهید نسیم افغانی زنده است و به نمایندگی از 2 هزار شهید افغانستانی دوران دفاع مقدس در ایران و جهان ولوله‌ای به پا کرد.

پناهیان تصریح کرد: اگر پیکر شهید نسیم افغانی در همان زمان شهادت در مراسم با شکوهی در مشهد تشییع می‌شد، تأثیر امروز را نمی‌داشت. این شهید والامقام ماموریت دارد در زمانی که توطئه‌هایی برای جدا کردن دو ملت ایران و افغانستان شکل گرفته و عده‌ای قصد فتنه بین این دو کشور را دارند بیاید و با تدفین پیکرش در حرم مطهر رضوی وحدت این دو ملت را مستحکم‌تر کند و تعداد کثیری شیفته او شوند.

وی ابراز داشت: بسیاری از ما ماموریت‌ شهدا را برای بیدار کردن دل‌ها نمی‌شنویم. دل‌هایی که با خاطرات شهدا، زیارت مقتل شهدا و حضور در مجالس شهدا بیدار می‌شوند جزو ماموریت شهداست.

این خطیب مذهبی با بیان اینکه ماموریت شهدا برداشتن مرزهاست، افزود: شهدا به مرزهای جغرافیایی محدود نمی‌شوند و با ظهور امام زمان (عج) این مرزها برداشته خواهد شد اما ویژگی‌های متفاوت قومیتی برقرار خواهد بود چراکه همه این زیبایی‌ها به جمع اضداد است.

وی در پایان با اشاره به ستم‌های دولت‌های شوروی و آمریکا به مردم افغانستان گفت: این غربت‌ها مردم افغانستان را از پای درنیاورد و در دفاع مقدس نیز در کنار رزمندگان برای دفاع از انقلاب اسلامی با ارتش بعث عراق جنگیدند. مردم افغانستان علیرغم شهادت 2 هزار مجاهد افغانستانی در دوران دفاع مقدس اما هیچگاه خود را از جمهوری اسلامی طلبکار ندانستند و با ظهور داعش نیز در دفاع از حریم اهل بیت در زمره قوی‌ترین مجاهدان نقش آفرینی کردند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام‌ زهیر مجاهد بیانیه لشکر فاطمیون را در قدردانی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر تدبیر معظم له برای تدفین شهید نسیم افغانی در حرم رضوی قرائت کرد.

در پایان مراسم وداع با پیکر شهید «نسیم افغانستانی»، سیدمسافر مداح افغانستانی به مدیحه سرایی در وصف شهیدان پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس