کتاب ققنوس قدس

"ققنوس قدس" جدیدترین اثر از انتشارات خط مقدم که گزیده ای از مجموعه اشعار درباره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است روانه بازار شد.

به گزارش مشرق، "ققنوس قدس" جدیدترین اثر از انتشارات خط مقدم که گزیده ای از مجموعه اشعار درباره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است روانه بازار شد.

در این کتاب ۱۲۶ صفحه ای که توسط علی داووی و کاظم رستمی گردآوری شده است، در قالب های غزل، مثنوی و رباعی اشعاری از شاعرانی چون: محمدرضا طهماسبی، علی داوودی، علیرضا قزوه، مهدی جهاندار و... به چشم می خورد.   

کاظم رستمی یکی از گردآورندگان کتاب ققنوس قدس می گوید: درست چند ساعت بعد از شهادت حاج قاسم بود که در تماس با دوستان شاعر تصمیم گرفتیم کاری برای ایشان انجام بدهیم. آن روزها هر کسی می خواست کاری انجام بدهد و خشم و حسرت خود در مصیبت از دست دادن حاج قاسم را بروز دهد. ما شاعران آن چه در چنته داشتیم زبان شعر و سخن آهنگین بود. آستین بالا زدیم و "ققنوس قدس" حاصل همراهی و همت دوستان شد.

در بخشی از کتاب ققنوس قدس از زبان مهدی جهاندار در رسای شهید سلیمانی می خوانیم:

کربلا قصه امروز من و توست رفیق/ کربلا ماضی و مستقبل خود را برداشت/ حاج قاسم به رفیقان شهیدش پیوست/ گام دوم، قدم اول خود را برداشت

اخلاص حاج قاسم سلیمانی و مویی که برای اعتلای نام وطن در بیش از چهار دهه حضورش در میادین گوناگون نبرد سفید کرده بود، خون اقشار مختلف مردم را به قلیان درآورد. در این بین شاعران بسیاری دست به کار شدند و در مدت کوتاهی، حجم قابل توجهی از اشعار در خصوص سردار سلیمانی سروده شد.

رستمی که خود نیز در عالم شاعری دستی برآتش دارد، می گوید: اغراق نیست اگر بگویم ما علمدار سپاه عاشورائیان آخرالزمان را از دست دادیم و یل سپاه مان از دست رفت. این چیزی نیست که هیچ شاعری بتواند بگوید من از عهده وصفش برآمدم. اما من و دوستان شاعرم سعی خودمان را کردیم و از میان اشعار فراوانی که در خصوص حاج قاسم سراییده شده بود بهترین ها گزینش شدند تا در این کتاب گردآوری شوند.

"ققنوس قدس" اگرچه یکی از اولین کتاب های شعر در خصوص سردار بی بدیل جبهه های مقاومت اسلامی حاج قاسم سلیمانی است، اما به نظر می رسد آخرین کتاب نباشد و باز شاهد انتشار کتاب هایی از این دست در رسای سردار دل ها باشیم. قاسم سلیمانی برآمده از متن مردم بود و تا حق شناسی دوستداران بی شمار حاجق قاسم وجود دارد، یاد او پایدار خواهد ماند.

قاسم سلیمانی منم، قاسم سلیمانی تویی تو/ او ما شد و دنیا بداند پیوسته ما در انتشاریم (محمد رضا طهماسبی)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس