آیا بادکنک دیگری می ترکد؟/«غلام کویتی پور» از کدام مردم سخن می گوید

آقای کویتی‌پور ان‌شاءالله فشار ندیدن ها نباشد که میل دیده شدن را در شما شعله ور کرده است. و یا تحت تاثیر جو این روزگار هزار رنگ قرار نگرفته باشید، که اگر چنین باشد برای عاقبت به خیری شما دعا می کنیم.

به گزارش مشرق، غلام کویتی پور در چهار دهه قبل نام شناخته شده ای بود، خصوصا برای مخاطبین اصلی صدای او که عموما قشر مذهبی و یا رزمندگان و افرادی بودند که به نوعی دل در گرو خاطرات جنگ داشتند و صدای او می توانست آنها را به دوران طلایی تاریخ معاصر ایران ببرد. همان دهه ای که اگر چه جنگ و گرانی بود و خیلی از امکانات نبود اما بهترین جوانان مردم برای حفظ سرزمین و آرمان هایی که امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی به آنها داده بود به جبهه می رفتند و مظلومانه در خون خود می غلتیدند. 

جنگی که خلاف تمام جنگ های دنیا دستاوردش هم دلی و پاکی و صداقت بود. نبردی که ملت حاضر بودند نه تنها عزیزترین های خود را در این راه بدهند بلکه از نان شبشان برای کمک به جبهه می گذشتند. 

غلام کویتی پور نمادی بود از روزهای مقاومت و حماسه. روزهایی که با دست خالی به جنگ غولی رفته بودیم که حاج کاظم آژانس شیشه ای به خوبی توصیفش کرده بود. مگر می شد روز سوم خرداد و فتح خرمشهر برسد اما صدای کویتی پور برایمان پخش نشود. صدا و شعری که برای ما جنگ ندیده ها و جنگ دیده ها یادآور حماسه های جهان آرا و احمد متوسلیان و حسین خرازی و ... بود. 

همه این سالها نواهای «چنگ دل» و «عمه بابایم کجاست» و «ممد نبودی» در زیباترین قسمت خاطرات ما جای گرفته بود و حاج غلام را مداح یا به قول خودش حماسه خوانی می دیدیم که بدون هیچ غل و غشی بلندگو دست گرفته و آنچه خوانده بود از دل برآمده بود بر دلمان نشسته بود.

غلام کویتی پور در همان روزگاری که بسیاری از مردان پشت به جبهه در پی عافیت طلبی های خود بودند و دستپاچه بودند چطور از فضای گل آلود جنگ یک قرانشان را بکنند دوزار، لباس رزم بر تن کرد و شرافت مندانه کنار دیگر مجاهدان اسلام جنگید.

حالا همین حاج غلام در آخرین سال دهه ۹۰ یعنی حدود چهار دهه بعد از خواندن «ممد نبودی» کلیپی منتشر می کند و از هم خوانی اش با یک دختر ۱۳ ساله دفاع می کند. می گوید آشی که خودشان پختند مزه اش اصلا خوب نشده و دیگر نمی خواهد به عقب برگردد... 

پخش این کلیپ که در آن کویتی پور می خواست خودش را رسوا کند! دقیقا حیرت و افسوس همان کسانی را برانگیخت که مخاطبان اصلی آثار او بودند. مخاطبانی که اکثرشان قشر مذهبی و دوستدار نظام اسلامی و آرمانهایش هستند، همچنانی که در گذشته بودند و بابتش بهای سنگینی چون چندین هزار شهید دادند. 

کویتی پور اما در مصاحبه ای می گوید: زبان حال مردم را خوانده است. دوست دارم از او بپرسم شما دقیقا از کدام مردم صحبت می کنید؟ مادری که سه فرزندش را برای حفظ این آب و خاک داده مثل شما فکر می کند که آشش بی مزه شده است؟ جانبازی که در اوج جوانی در جبهه مجروح شده و حالا سالهاست تنها تصویری که از صبح تا شب نگاه می کند سقف خانه اش است بدون اینکه بتواند کوچکترین حرکتی انجام دهد، اما باز می گوید گله ای از کسی ندارد و برای خدا رفته، هم فکر می کند سر سفره ای نشسته بوده که آشش بی مزه از کار درآمده. 

همین حاج قاسم عزیز خودمان چطور آقای کویتی پور؟ او که همه این سالها لحظه ای، تأکید می کنم لحظه ای لباس جهاد را از تن درنیاورد و امیدوارانه و مجدنا با دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی می جنگید هم فکر می کرد این آش بی مزه است؟ 

میلیون ها نفر در همین شرایط سخت کشور که ناشی از تحریم ها و ناکارآمدی برخی مسئولان است روز تشییع حاج قاسم آمده بودند تا مثل شما بگویند آش بی مزه است؟ 

نه حاج غلام! اشتباه کردید. اشتباه کردید شعر نسنجیده خود را زبان حال مردم بیان کردید. 

ان شاءالله فشار ندیدن ها نباشد که میل دیده شدن را در شما شعله ور کرده است. و یا تحت تاثیر جو این روزگار هزار رنگ قرار نگرفته باشید، که اگر چنین باشد برای عاقبت به خیری شما به رسم نواهایی که بر جانمان نشست دعا خواهیم کرد. دعا می کنیم مثل آن فیلم سازی نباشید که سید شهیدان اهل قلم از او با عنوان بادکنکی یاد کرد که ترکید.

آقای کویتی پور در جای دیگری خواندیم گفته بودید ۳۷ سال است نتوانستید حق خودتان را بگیرید و خیرین اجاره خانه شما را می دهند. اما نگفته بودید از کدام حق صحبت می کنید و چه کسانی این ظلم را به شما روا داشته اند. ناراحتی تان از کجا بود که فریاد اعتراضتان را جای دیگری بلند کردید؟

شما که همچنان خود را پایبند به شهدا و انقلاب می دانید بگویید تک خوانی یک دختر ۱۳ ساله آن هم بدون حجاب با کجای آرمان شهدا همخوانی دارد؟

آقای کویتی پور کاش سری به فضای مجازی بزنید و واکنش مخاطبان خود را ببینید. ببینید آنهایی که برای شما کف زدند از چه قماشی هستند و آنهایی که دلشان به درد آمده چه گفته اند؟

در آخر اینکه تاریخ آنقدر منصف هست که کسانی که با هر جوی می خواهند هم رنگ جماعت شوند را از جماعت مخلص و بی ادعا تمییز خواهد داد و آنچه ماندگار است حقیقت است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    24 9
    مغزهای رو به زوال. اگه مردم فریب این بازی ها رو بخورن و اون 4/8 میلیارد و ارز 4200 رو فراموش کنن تا ابد گرفتار همین پراید 90 میلیونی و خانه های 25 متری اصلاح طلبان خواهند بود.
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    32 30
    جناب کویتی پور شما هم مثل میلیون رزمنده ای که در جنگ بودند برو سرغ یک شغل.چرا فکر میکنی چون با ی نوحه معروف شدی نظام باید بهت پول مفت بده که دنبال حق هستی
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      23 7
      متاسفانه تو این مملکت پول مفت فقط برا آقا زاده هاست نه هنرمندا. هنر هنرمند و علم معلم و کار کارگر زیاد ارزشی نداره... اینه که همچین هنرمندایی باید لنگ معیشتشون باشن. با یونس حبیبی چه کردیم؟ در تنگدستی و غریبی رفت پیش رفقای شهیدش...
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    31 18
    شما خواب نیستید خود را به خواب زده اید . چرا می خواهید همه چیز را لوث کنید . مگر دروغ گفته . اگر به نظر شما دروغ گفته در عقاید خود تجدید نظر کنید.
  • US ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    49 23
    مشرق بسه بابا خفمون کردی تا یکی میاد گله میکنه تیتر میزنی وا مصیبت ها سر میدی هم شد یه بار پیگیر یه موضوع باشی که بتونی یه مشکل از این مردم رو حل کنی همش چسبیدی این جناح اون جناح بسه خفه شدیم
    • وطن پرست DE ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      5 4
      اشتباهی لایک دادم :) فقط می خواستم بگم نبندید دهان ها را. همه حق حرف زدن دارن الان مشرق؟
  • لبیک یا حسین ع IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    18 3
    اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    20 27
    خاک بر سرت کنند کویتی پور، آخر عمری شدی برصیصای عابد...خاک بر سرت.
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      23 10
      توهين نكن خاك بر سر خودت
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    24 6
    به عنوان یک اصولگرا همخوانی اش را با دختر محکوم میکنم ولی محتوای شعرش مطابق واقعیت های جامعه هست و مردم ناراضی اند و حق من و امثال کویتی پور رو وزیران هزار میلیاردی و نیز اکبر طبری ها خورده اند و نظام در قبال وزیران هزار میلیاردی سکوت و مماشات کرده و میکند لذا من از نظام به شدت گله مند هستم ولی طرفدار ولایت و نظام باقی خواهم ماند
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      4 2
      پس برو یقه ی وزرای مسکنی رو بگیر که افتخارشون نساختن خونه ست.
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      12 5
      آشی که پختیم ولی مزه اش خوب در نیومد، صحبت در مورد مشکلات اقتصادی نیست و در گفتمان رادیکال قابل تحلیل است. حرف این آقا زیر سوال بردن انقلاب و این حرف هست که انقلاب از اساس اشتباه بود.
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      8 2
      13:41 فارغ اینکه بعد از 57 چه شد و نشد و خوب بود و نبود, کنار زدن محمد رضا پهلوی بهترین و بزرکترین تصمیم مردم ایران بود وگرنه ما الان سرنوشتی بهتر ازمصر ولیبی نداشتیم. پس انقلاب خوب یود
  • آبی آسمون IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    25 12
    آقا چرا تا یکی انتقاد می کنه سریعا متهم میشه؟
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      4 0
      می گن پراید رو کردن 90 میلیون. می گن می خواییم خونه ی 25 متری برای ملت بسازیم. تازه خبر اومده دولت اجازه داده سیمان 20 درصد گرون تر بشه خخخخ احتمالا همون 25 متری هم نتونن بسازن!
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      0 0
      انتقاد ............ داداش این سایت تمام تیتر هاش انتقاد از دولته منتهی شما دوست داری جور دیگه ببینی
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    17 4
    اینقدر زود مردم رو قضاوت نکنید. در این سالها خدا میدونه و دل کویتی پور که چه بی مهری هایی که ندیده. انسان ممکن الخطاست.
  • محسن IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    14 10
    مردم فقط اونایی که توی این سایت میان وکامنت میخونن نیستن مردم عوض شدند و شما هنوز سرتونو کردید توی برف
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      4 1
      برو به کنسرت رای بده قربونت برم. برو ان شاء الله خانوما هم میرن استادیوم همه مشکلات حل می شه. اره بابا به کویتی پور بچسب چیکار داری 4/8 میلیارد کجا رفته. به تو چه ارز 4200 رو به کیا دادن. کویتی پور و مردم رو عشقه.
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    4 8
    من به عنوان یه کهنه بسیجی ازشمادرخواست میکنم که روالکی بزرگش نکنید
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    19 7
    چرا حرف حق باید تلخ باشد
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    39 6
    از هنر و تجربه کویتی پور میبایست صد تا حماسه خوان پرورش پیدا میکردن نه اینکه بنده خدا لنگ معیشتش باشه! بی مهری دیده که دیگه کاسه صبرش لبریز شده و میگه اشتباه کردیم این آشو پختیم!
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    10 0
    ممد نبودی ببینی، چه شیرین بود دنیا....خاک جبهه ها کجا و حالا من کجا............واسه چی باید از جون گذشت و درد کشید...آش دنیا رو نخورد همش آه سرد کشید........می گی اونجا خدا بود و عشقبازی با خدا...پس چرا من با چرب و شیرین دنیا شدم رسوا..........پلاکای شهیدا آدرس جایی رو میدن...گم شدم نمیدونم منو کجا دارن میبرن
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    15 5
    خوب کاری کرده. اختلاس کرده؟ مال مردموخورده؟وعده وعیدالکی داده به مردم؟دلش خواسته اینجوری خونده. دستش دردنکنه. سرمردموبااین چیزاگرم میکنن. یکی نیست به دادمردم برسه. گرونی داره کاردوبه استخون میرسونه. بیچاره این مردم
    • DE ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      4 5
      وقتی منافقا و بیدین ها ازش حمایت میکنن به بهانه مشکلات اقتصادی که مسئولش دولتشونه و همونا عشق آمریکا هستن معلومه این خط از کجا میاد!
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    2 6
    واقعا اون ارمانی که امام میگفت و شهدا براش کشته شدند همین بود که الان میبینیم.کویتی پور اشتباه کرد که راهذشته را نادرست معرفی کرد ولی دلیل نمیشه که ما هم راه درست را رفته باشیم.ما راه درست را از امام یادگرفتیم ولی مسئولین ما یا فاسد شدند یا ساکت و یا ناکارامد.علتش هم اینه که فکر میکنن وارث انقلابند.حاج غلام شما هم فکر میکنه وارثه جنگه و دنبال حقش میگرده.در چهل سالگی انقلاب باید به کلام امام برگشت
  • فاطمه IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    4 4
    هنوز باورم نمیشه من باشعرهای کویتی پور انقلابی شدم حالا ایشون باشعروترانه ای نامناسب ازانقلاب دورشد...برگرد که راه کج عاقبتش قعرجهنمه..شهدارافراموش نکن وتابع شیطان وهوای نفس نشو
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    12 8
    دمت گرم آقای کویتی پور حرفددل ما رو زدی
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    8 4
    خدانبخشه هرکس راکه پاروی خون شهدامیذاره. خدانبخشه عاملان فسادوگرونی واختلاس و.....فدای دل رهبرم که همچون اجدادش مظلوم واقع شده...خدایاصاحب اصلی رابرسون وریشه مسئولین بی خرد وپایمال کنندگان خون شهدارا اززمین بکن.دیگه خسته شدیم.
  • طرفدار حاج غلام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    11 6
    چرا ما فکر میکنیم ،هر کس بر خلاف تفکر ما حرف زد چنین وچنان شده کمی قدرت تامل وتفکرمون بالا ببریم ۰اینهمه رزمندگان جنگ عوض نشدن؟؟ بی سرو صدا و خاموش کارها کردن این اقا که خیلی کارش درسته ،انشالاه با قوت ادامه بده ،
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    10 9
    دمش گرم حرف حق روزد.شماهم بهتره ازدزدی ها واختلاس های کلان آقایان حکومتی تیتربزنیدونقدکنید.
  • احمد US ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    7 11
    انصافا گوش کنین همون کلیپو اصلا من موندم این بنده خدا چی و با کی خونده که اینهمه سبک مغز گیر دادن و ول نمیکنن این بنده خدا رو میتونم قسم بخورم اگه الان جنگ باشه همین کویتی پورها تو جبهه می خونن و این آدمای گیر که فقط دنبال دیده شدنن ، دنبال سوراخ موشن
  • نور IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    12 0
    اغلب رزمندگان شاید پشیمان نباشند اما سخت پریشانند. پریشان از وضع غیر قابل قبول موجود . اونی که ما دوران جوانی جان را بر کف گرفته بودیم این نبود .
  • محمد IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    7 27
    عالی خونده درود بر کویتی پور
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    2 6
    (دیده شدن به هر نحو و لباس که ممکن است)آری عزیزان گروهی مرض اشتهار دارند گاهی مثبت وگاهی منفی.انسان در مسیر امتحان بالاخره ما فی الضمیر خودرا آشکار میکند وپردهای ریا همیشه دوام نمی آورد.عاقبت بخیری دغدغه ی همیشگی بزرگان حقیقی بوده و هست.
  • عقده ای نباش IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    6 6
    غلام کویتی پور عزیز من با متن ترانه ای که خوندی اصلا حال نکردم خیلی سبک و کم عمق بود ولی از اینکه داد و فریاد مشرق نیوز و هم فکرهاش و طرفداراشو در آوردی ازت متشکرم.پاداشت با خدای قادر و بی همتا.
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    3 8
    جناب کویتی پورافرادی که ازکارت حمایت میکنندیک مشت افرادبی خرد ونادان وضدانقلابند .همخوانی بایک دختربی حجاب یعنی فعل حرام..حالا یک مشت بی بندوبارمیگن احسنت..منم میگم برگرد اخرت پشیمون میشی..شمادیگه حافظ خون شهداباش به اسونی این انقلاب رابدست نیاوردیم.
  • فراجناحی IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    2 2
    همیشه قشر مذهبی ( مداح، سخنران، شاعر حماسی و ...) با کوچکترین اشتباهی تمام گذشته خوب و آینده اش به حاشیه میرود در حالی که بعضی ها( مثلا بخاطر حمایت از همجنس بازها مثل کاپیتان منفور ناو وینسنز )مدال و پست جدید میگیرند
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    9 1
    این مردم که نویسنده بیان کردند، میشه ده درصد. منظور ایشون مردم عادی هستش که زیر بار گرانی و اختلاس و ... کمرشون خم شده!
    • NL ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      0 1
      ولی فکر نکنما اکثر مردم حتی اگه نون شب هم نداشته باشند به خودفروشی و ناموس فروشی تن بدن حالا منظورت کدوم نود درصده حتما قیاس به نفس میکنی
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    1 0
    حالا ما باید بخوانیم! قاسم (سلیمانی) نبودی ببینی ! خیلی ها برگشتند بر آرمان شما استوار نگشتند!
  • مهدی IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 2
    کسانی که دل به یک خواننده دادند اشتباه کردند یک خواننده درپیتی !!اون فقط پشت جبهه آواز میخوند اما اونهایی که با امثال حاج قاسم اشنا هستند هیچ وقت احساسشان تغییر نخواهد کرد
  • ایرانی FR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 1
    کویتی پور .................................از شما چنین انتظاری را نداشتیم. خدا افکارت را به ت باز گرداند.
  • IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 0
    اینجاست که میگن، ملاک حال فعلی افراد است.
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    1 0
    کسی که این مطلب ونوشته دلش با مردم نیست دلش به موقعیت خودش پول وجیبیش. آقای کویتی پور اگر حرف حق بزنه از شما نیست چرا زمان جنگ که بود آدم خوبی بود حاله نیست بنظر من هر کس باید آزادباشاه حرف بزنه وبنویسه
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    1 0
    غلام بزرگوار بوده،هست و خواهد بود،در دل ما جا داره و از قماش قبیله دزدان بی ناموس وطن هم نیست،قطعا اگر اشراف زاده ای بود این متن بی اساس و توهین آمیزو را انتشار نمیدادی،سراسر این خاک از ریاکاری و دزدی و دروغ عطرآگین شده و صاحبان قلم هم مثل شماها متاسفانه خیلی این روزها بی انصاف شدن و به جای واقع گرایی دنبال رسیدن به هدفند چون از قافله جا موندن و باید به آخور پر توشه ای برسند
  • US ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    1 0
    باشه.. مشرق تو خوبی
  • ناشناس DE ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 0
    حاج غلام کویتی پور از زمان جنگ تا الان هر نوحه و مرثیه وآهنگی که خوندی ازش خاطره داریم دمت گرم کار خودتو بکن به حرفهای بقیه اهمیت نده که قرآن گفته وای بر عیب جوی تعنه زننده قضاوت با خداست نه با اونا
  • ناشناس IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 0
    عزیزم مختاری ولی تورا چه شد؟ حیفه بخدا بذار بازم با صدای حمایت دلمون بلرزه نگذار شهدا افسوس بخورن ما کویتی گور جبهه ها رو می‌خواهیم آخه مگه چقد عمر بای مونده؟ آخه تو سن سصت سالگی.!!!!!!!
  • علی IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    1 0
    کویتی پور اصل جنس ایرانی مسلمان وآزاده است این چند روز نوحه ممد نبودی واین آهنگ جدیدش رو یکی درمیان گوش میکردم در هر لحظه ای حرف دلمو زده چه موقع ممدنبودی که منو تشویق به مقاومت ودفاع کرده وچه الان که حرف دل مردم از بی عدالتی وگرانی واختلاس و... رو میشه فهمید بالاخره به قول اقا غلام وقت رسوا شدنه وباید کاری کرد
  • رضا RU ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 1
    غلام هفت خط قولو !۹۲۸۳
  • وحید IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    1 0
    حاج غلام از اینکه بعضی ها گستاخانه به شما توهین کردن متاسفم.از این تند روی های جاهلیتی هزاران مورد بوده.اونهایی که دم از مسلمانی میزنند و به راحتی با آبروی دیگران بازی میکنند اینها از همون قماشی هستند که شیخ فضل اله نوری رو دار زدن.حاج غلام بدون شما اینقدر بزرگوارید و روحتان بزرگ که تو دل ۸۰میلیون ایرانی و عاشق وطن جا دارین،انسانهای حقیر مسلمان نما اندک اند.بخوان مرد روزهای جنگ،بخوان مرد روزهای سخت،بخوان خوزستانی،بخوان ایرانی،بخوان حاج غلام که ما هنوزم ازتون خاطره داریم.خاطره آزاد سازی خرمشهر.هنوز مثل همون روزی که ممد نبودی را خواندی با شنیدنش گریمون میاد.بخوان بزرگ مرد استوار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس