کد خبر 1088693
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
دستگیری ۴ تن به اتهام تخریب مجسمه اندرو جکسون در نزدیک کاخ سفید

وزارت دادگستری آمریکا از دستگیری چهار تن به اتهام ارتباط با تخریب مجسمه اندرو جکسون در جریان اعتراضات در نزدیک کاخ سفید خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، این چهار تن که از واشنگتن دی.سی، مریلند، مین و ویرجینیا هستند به اتهام تخریب اموال فدرال در ارتباط با تلاش برای از بین بردن مجسمه رئیس جمهور اسبق آمریکا در ۲۲ ژوئن دستگیر شده‌اند.

مایکل آر.شروین، سرپرست دادستانی آمریکا گفت: این دفتر همچنان به تعهدش در قبال حفاظت از متمم نخست قانون اساسی در رابطه با حق افراد برای برگزاری اعتراضات صلح آمیز پایبند است اما این بازداشت‌ها باید به عنوان هشداری برای آن دسته از افرادی باشد که تخریب این مجسمه و یادبودهایی را که زینت پایتخت کشورمان است، انتخاب کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ترامپ دستور حفاظت از مجسمه‌های آمریکا را امضا کرد

در اعتراضات روز دوشنبه، پیش از آنکه معترضان تلاش کنند مجمسه اندرو جکسون را از پایه جدا کنند، بر روی پایه این مجسمه عبارت "تفاله قاتل"‌ نوشته، به سر مجسمه و اسب آن طناب بسته و با رنگ زرد مجسمه را رنگی کردند.

ده‌ها نیروی پلیس به سمت میدان محل استقرار این مجسمه هجوم برده و معترضان را متفرق کردند.

این اعتراضات پس از راهپیمایی‌های صلح آمیز در اعتراض به قتل جورج فلوید، سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس سفیدپوست در مینیاپولیس رخ داده است.

اندرو جکسون، هفتمین رئیس جمهوری ایالات متحده، خود یک برده‌دار بود و سردرمدار انتقال بومیان آمریکایی غرب می‌سی‌سی‌پی به شمار می‌رفت.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس