کد خبر 1086788
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴
دفاع مقدس صاحب ۲۵ موزه می‌شود

پیش از این دفاع مقدس ۱۵ موزه داشت که تا پایان سال با افتتاح ۱۰ موزه دیگر این تعداد به عدد ۲۵ می‌رسد.

به گزارش مشرق، امیرسرتیپ محمد فهمیده‌ قاسم‌زاده که در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان سخن می‌گفت، بیان کرد: در سال جهش تولید امیدواریم که با بهره‌گیری از فرهنگ غنی دفاع مقدس و شعار «ما قوی هستیم»، امسال را به بهترین نحو و همراه با تحقق این شعارها سپری کنیم.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به‌سالروز شهادت دکتر چمران توضیح داد: دکتر چمران یک الگوی واقعی بود و در جبهه‌های مختلف مبارزه با کفر در جنوب لبنان و دفاع مقدس حضور داشت.

امیر سرتیپ فهمیده قاسم‌زاده افزود: اگر به اتفاقات تاریخی سال ۴۲ تا امروز بنگریم درمی‌یابیم که یک دوران طلایی را پشت سر گذاشتیم و در سال ۱۳۵۷ نظام سلطه چند صد ساله از بین رفت و شاهد تشکیل نظام جمهوری اسلامی با حرکت الهی امام(ره) و همراهی مردمی آگاه و بصیر بودیم که همه این‌ها لطف و نعمت الهی بود.

وی با اشاره به حمله همه‌جانبه صدام به مرزهای کشورمان گفت: با حمله رژیم بعث به مرزهای کشورمان، مردم و امام(ره) می‌بایست در یک آزمون الهی شرکت می‌کردند البته فرهنگ دفاعی و اندیشه امام(ره) قبل از آغاز جنگ به گونه‌ای بود که مقدمات حضور در این آزمون الهی را به زیبایی پیش‌بینی کرده بودند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: امام(ره) قبل از آغاز جنگ تحمیلی، ارتش را مجموعه‌ای نظامی، اسلامی و مردمی دانستند و گفتند که مردم هم پشتیبانی خود را از ارتش اعلام کنند و دستور تأسیس سپاه و بسیج را دادند و این اندیشه دفاعی امام به‌عنوان یک رهبر بود که همه چیز را به زیبایی پیش بینی می‌کردند.

امیر سرتیپ فهمیده قاسم‌زاده با بیان اینکه در آن‌ زمان صدام جنگ وسیعی علیه کشورمان آغاز کرد و بیش از ۳۶ کشور دنیا نیز او را پشتیبانی می‌کردند افزود: دشمن در مرحله نخست موفق شد اما با حضور رهبر معظم انقلاب و شهید چمران، موتور حملات رژیم بعث عراق از یک زمانی به بعد متوقف شد و تاکید شد که باید محاصره سوسنگرد شکسته شود و این تدبیر زیبا باعث انسجام بسیج، سپاه و ارتش شد.

وی با اشاره به نقش رزمندگان گیلانی و جایگاه این استان در دفاع مقدس بیان کرد: نیروی دریایی ارتش ایران و گیلان هم نقش به‌سزایی در جنگ تحمیلی داشت و اقدامات قاطعانه نیروی دریایی ارتش سبب شد که نیروی دریایی رژیم بعث عراق تا پایان جنگ نتواند حرکت خاصی داشته باشد. ارتش به فرمان امام(ره) لبیک گفت و در طول هشت سال دفاع مقدس جانانه جنگید .

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) یک چهره به یاد ماندنی هستند و مدیریت جهادی ایشان هرگز از یادها نخواهد رفت افزود: خلق مدیریت جهادی و اسلامی و پیوند این وحدت و یکپارچگی توسط امام(ره) طراحی و شکل گرفت و اضلاع این مثلث وحدت‌ امروز شامل رهبری و ولایت فقیه، نیروهای مسلح مقتدر و مردم آگاه و بصیر است.

امیر فهمیده قاسم‌زاده با اشاره به ساخت موزه‌های دفاع مقدس در سراسر کشور خاطرنشان کرد: ۱۵ موزه دفاع مقدس در سال‌های اخیر در سراسر کشور افتتاح شد و ۱۰ موزه دیگر نیزدرحال احداث است که انتظار داریم تا سال آینده افتتاح شوند.

در پایان مراسم سرهنگ حسین مصطفی‌پور به‌عنوان مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان معرفی شد و از زحمات سرهنگ عباس بایرامی نیز تقدیر به‌عمل آمد. پیش از این سرهنگ عباس بایرامی به‌عنوان سرپرست سازمان ادبیات و دفاع مقدس کشور منصوب شده بود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس