کد خبر 1085976
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
خودزنی به سبک کاراته با احتمال بازگشت جریان مخرب/ فدراسیونی که آرامش را دوست ندارد!

انتشار خبرهایی مبنی بر تغییرات احتمالی در فدراسیون کاراته و ورود جریان مخرب، نگرانی اهالی این رشته را به دنبال داشته اشت.

به گزارش مشرق، در روزهای گذشته خبرهای عجیبی از فدراسیون کاراته به بیرون درز پیدا کرد که حکایت از احتمال برخی تغییرات و بازگشت افراد پرحاشیه گذشته داشت. هر چند تا امروز به صورت رسمی حکمی از سوی طباطبایی، رئیس فدراسیون صادر نشده، اما شروع برخی تحرکات و آماده سازی مقدمات برای تغییرات احتمالی در کاراته، نگرانی اهل فن و دلسوزان ورزش را به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید:

اصلاحات فدراسیون جهانی به سود کاراته ایران

فدراسیون کاراته در سال گذشته و در مسیر کسب سهمیه المپیک توکیو عملکرد موفقیت‌آمیزی داشت و تا امروز 3 سهمیه خود را از طریق رنکینگ المپیک قطعی کرده و در دو وزن بانوان نیز از شانس بسیار بالایی برای المپیکی شدن برخوردار است. عملکردی که کاراته ایران را در راه اولین حضور خود در معتبرترین رویداد ورزشی جهان تبدیل به یکی از موفق‌ترین کشورها کرده و می‌تواند پازل این روند موفق را با کسب 3 سهمیه باقی مانده در بخش کومیته نیز تکمیل کند. 

موفقیتی که در سایه تلاش فدراسیون کاراته و توانمندی کادرفنی و ورزشکاران حاصل شد و قطعا در این موفقیت‌ها آرامش حاکم بر فدراسیون و تیم‌های ملی نقش پررنگی داشت. این در حالی است که کسانی که اخبار کاراته ایران را در سالیان گذشته پیگیری می‌کردند، می‌دانند این آرامش بر خلاف گذشته در یکی از رشته‌های پرحاشیه ورزش کشورمان حاصل حذف برخی افراد بود. آرامشی که در مسیر کسب سهمیه المپیک، قوت قلب مردان و زنان کاراته ایران بود و باعث شد ملی‌پوشان و کادرفنی بدون دغدغه و نگرانی از اتفاقات پشت صحنه تنها به ارائه عملکردی موفق و رقم زدن نتایج خوب فکر می‌کردند.

هنوز علاقمندان و جامعه کاراته روزهای پرحاشیه‌ای  تیم ملی بانوان و اختلافات داخلی تیم ملی مردان را فراموش نکرده و یادشان نرفته که فدراسیون کاراته در سالیان گذشته چه داستان‌هایی را در زمینه صدور حکم و دان پشت سر می‌گذاشت. با تمام این تفاسیر، گویا حالا مسئولان فدراسیون کاراته قصد دارند در روزهای تعطیلی ورزش دنیا با یک خودزنی آشکار، نه تنها آرامش را از فدراسیون سلب کنند، بلکه کاری کنند که دوباره کاراته با یک عقب‌گرد بزرگ به مسیر و روزهای پرحاشیه سالیان گذشته خود بازگردد. موضوعی که با وجود نهایی نشدن، این پرسش را مطرح می‌کند که چگونه می‌شود فردی یا افرادی را به کاراته نزدیک کرد که در چند ماه گذشته نقش اول اختلافات اساسی و بنیادی را  با عوامل تاثیرگذار فدراسیون داشتند و  در تمام حواشی سالیان گذشته نیز نقش اول بودند!

برای بررسی تاثیر مخرب چنین افرادی در کاراته ایران کافی است به اتفاقات چند ماه اخیر نگاه بیندازیم تا متوجه شویم  یکی از کانال‌های تلگرامی وابسته به جریان مخرب چه حواشی غیر واقعی و انسانی را برای شهرام هروی سرمربی موفق تاریخ کاراته ایران رقم زده است. جریانی که با شکایت سید شهرام هروی در حال حاضر روی میز محاکم قضایی است.  چند ماه قبل هم که زمزمه‌هایی مبنی بر انتخاب مدیر تیم‌های ملی کاراته به گوش رسید، هروی با غیبت در تمرینات اعتراض خود را نشان داد تا در نهایت این موضوع منتفی شود و نتیجه آن را در تداوم آرامش تیم ملی ببنیم.

در داستان از دست رفتن کرسی بین‌المللی جواد سلیمی و ایران در شورای داوران جهان نیز نقش این جریان مخرب پررنگ بود و آنها با ارائه اطلاعات مخرب زمینه لطمه‌ و خیانتی دیگر به اعتبار ورزش ایران را رقم زدند.  با این اتفاق چگونه باید مجددا شاهد بازگشت افرادی به فدراسیون باشیم که عوامل‌شان بابت از دست رفتن کرسی بین المللی داوری ایران در سال گذشته جشن و پایکوبی راه انداختند؟

چرا در این شرایط رئیس فدراسیون کاراته به جای برخورد با عوامل حذف سلیمی از کرسی بین المللی، درصدد بیعت با افرادی است که جامعه کاراته اعتقاد دارند بیشترین ضربه را از او و یارانش خورده است؟! اگر تغییرات مدنظر فدراسیون کاراته رخ دهد و شاهد باز شدن پای افرادی به کاراته باشیم که تخصص‌شان ایجاد حاشیه در سایه بوده، باید از حالا پیش‌بینی رخت بر بستن آرامش سالیان گذشته از موفق‌ترین رشته رزمی کشورمان در سال گذشته را داشته باشیم. 

در این موضوع خاص از نهادهای نظارتی نیز انتظار ورود و واکنش می‌رود. در روزهایی که شمشیر عدالت از سوی قوه قضائیه برافراشته شده و در صدد برخورد با مفسدان در هر جایگاهی، چطور در ورزش به افرادی چراغ سبز نشان داده می‌شود که بزرگ و کوچک از خرابی‌هایی که آنها در کاراته ایران به یادگار گذاشته‌اند، مطلع هستند؟!

فراموش نکنیم که کاراته یکی از مهمترین تیم‌های ورزشی ایران در المپیک توکیو است و نباید اجازه داد عده‌ای برای رسیدن به منافع شخصی پا روی منافع ملی بگذارند و امید میلیون‌ها علاقه‌مند به ورزش را ناامید کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس