نوروزی: از مصاحبه دکتر ستوده سوءبرداشت شد/ سازمان لیگ باید پاسخگو باشد

معاون پزشکی باشگاه استقلال گفت: دکتر ستوده بخاطر رباط صلیبی تبریزی مصاحبه‌ای داشت که از آن سوءبرداشت شد.

به گزارش مشرق، امین نوروزی درباره مصدومیت‌های بازیکنان استقلال و اینکه این مصدومیت‌ها طبیعی است یا خیر، اظهار داشت: این موضوع از زمانی شروع شد که تبریزی در حین یک بازی دوستانه دچار مصدومیت شد و رباط صلیبی اش را از دست داد. در این رابطه دکتر ستوده مصاحبه‌ای کردند و از آن سوءبرداشت شد. منظور او آن بود که اگر مطابق برنامه های علمی و تأیید نشده عمل کنیم، تاوان سختی خواهیم داد. ما هیچ‌کس را مقصر نمی‌دانیم مگر سازمان لیگ، استراتژی‌هایی که انجام می‌داد و راهبردهای متفکرانه خوبی می‌داشت، می‌توانستند جوابگو باشند.

وی افزود: اگر کارشناسان خبره و مربیان آمادگی جسمانی و پزشکان ورزشی و همچنین مربیان جلسه‌ای را برگزار می‌کردند، متوجه می‌شدند علم این موضوع را به ما می‌گوید که بعد از 75 روز تعطیلی نمی‌توانیم بازیکن‌ها را آماده کنیم. بازیکنان براساس برنامه به شرایط ایده‌آل می‌رسانند. ما سه مرحله بدنسازی داشته‌ایم؛ یک مرحله قبل از شروع فصل، یکی در نیم‌فصل و آن یکی حفظ آمادگی بازیکنان. ورزشکار فولاد نیست. با تغییر برنامه‌ها، برنامه مربیان به هم می‌ریزد. علم به ما می‌گوید بازیکن بعد از دو هفته، تطابق عصبی و عضلانی‌اش را کاهش می‌دهد و این کاهش به حدی است که در 75 روز توان بازیکن به نصف می‌رسد. ما در تیم استقلال برای اینکه بازیکنان را بازگردانیم، برنامه‌ریزی می‌کنیم.

نوروزی تصریح کرد: آقای سازمان لیگ! بیایید برنامه‌ریزی کنیم. وقتی همه بازیکنان 75 روز در منزل هستند و همه مدیران و مسئولان با جدیت اعلام می‌کردند که در خانه بمانید، باید چگونه بازیکنان را آماده می‌کردیم؟ یک بازیکن ما مثل سیدحسین حسینی نیاز به دویدن دور زمین چمن داشت و این امکانات را نداشتیم. حسینی را در مجموعه ورزشی انقلاب راه نمی‌دهند تا تمرین کند. تیم‌های اروپایی چندین زمین مخصوص دارند. پارکینگ اختصاصی برای بازیکنان درنظر گرفته می‌شود و بازیکن در آنجا ضدعفونی می‌شود و بعد تمرین می‌کند. اینگونه نبود که بازیکنان در منزل باشند. 

بیشتر بخوانید:

مقصر مصدومیت‌ها در استقلال چه کسی است؟

اختلاف مجیدی با کادر پزشکی استقلال +عکس

مصاحبه جنجالی پزشک استقلال حذف شد

توضیح پزشک استقلال درمورد وضعیت مصدومان تیم

نوروزی خاطر نشان ساخت: الگوی حرکتی بازیکنان ما از خانه به زمین تمرین فرق می‌کند. اگر از متخصصین مشورت می‌گرفتند، متوجه می‌شدند که نمی‌شود در سه هفته لیگ را شروع کنیم. قرار بود 3 خرداد تمرینات شروع شود و 28 خرداد استقلال اولین بازی‌اش را انجام دهد. مربیان ما دوست دارند بدن‌های بازیکنان به شرایط ایده‌آل برسد. اینکه عصب و عضله به تطابق کافی برسد دو تا چهار هفته زمان می‌خواهد و چند هفته نیاز به یادگیری دارند و نیاز به زمان طولانی است که تطابق اینها را با هم به دست بیاوریم. بازیکن، فولاد نیست که آن را خم کنیم. مربیان می‌خواستند بازیکنان را زودتر به شرایط ایده‌آل و مطلوب برسانند و به همین دلیل بود که دکتر ستوده مصاحبه کرد. ما اولین افرادی هستیم که دلمان می‌شکند و ناراحت می‌شویم. ما از مصدومیت تبریزی و آذری به شدت ناراحت شدیم. 

معاون پزشکی باشگاه استقلال در رابطه با ترس بازیکنان از ویروس کرونا اظهار داشت: بازیکنان ما از این ویروس می‌ترسند. آقایانی که می‌فرمایید بازیکنان و پزشک با هم فرقی ندارند، به نظر من این دو با هم فرق می‌کنند. یک بازیکن در اوج آمادگی 10 سال می‌تواند فوتبال بازی کند تا بتواند در باقی عمرش از این 10 سال استفاده مالی کند. دکتر ستوده دچار بیماری کرونا شد ولی الان می‌تواند عمل جراحی کند. نباید یک ورزشکار را با پزشک مقایسه کنیم. اگر رونالدو دچار مشکل شود و ریه‌هایش دچار بیماری شوند، آیا می‌تواند به روزهای اولیه بازگردد؟ همه بازیکنان ما از فوتبال منبع درآمد دارند و با این شرایط، اوضاع سخت می‌شود. تلویزیون نشان داده که در هیچ مسابقه‌ای پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود. در تیم ما من به شدت سختگیری می‌کنم. خیلی‌ها از من ناراحت شدند که به خاطر شرایط پزشکی به تمرینات راه‌شان ندادند. 

وی تصریح کرد: وقتی ناپلی قهرمان شد، دیدید چه شرایطی در ایتالیا به وجود آورد. نمی‌شود شرایط را کنترل کرد. آیا درست است دو نفر بیماری بگیرند؟ من از موضع استقلال بحث نمی‌کنم و بحث علمی می‌کنم. به عنوان پزشک، 25 سال کنار استقلال هستم. در 15 سال اخیر فقط سه بازی کنار تیم حضور نداشتم؛ یکی در مراسم ازدواج، ختم پدرم و امتحان تخصص نتوانستم روی نیمکت حضور داشته باشم. در این 15 سال دوشادوش ورزشکاران حضور داشتم و نفس‌هایشان را می‌شمردم. تا سال 91 ضمانت اجرایی کادرهای پزشکی بالا بود، ولی بعد از آن، کادرهای پزشکی و حتی ایفمارک ضمانت اجرایی ندارند. حتی از فدراسیون پزشکی هم بپرسید ته دلشان راضی به برگزاری مسابقات نیست.

نوروزی در خصوص شایعه اختلاف بین کادر پزشکی و کادر فنی استقلال گفت: این اختلاف نبوده و سوءبرداشت است. بعضی دوستان یک سوءبرداشتی داشتند و بابت این مسئله، فرهاد مجیدی از مربی بدنساز خود حمایت کرد و به همین دلیل مصاحبه دکتر ستوده را از روی سایت برداشتند و بعد دوباره منتشر کردند. مجیدی از سرمایه‌های ملی و باشگاه هستند. ایشان از سال 76 در استقلال حضور داشتند و در آن زمان من کلینیک نداشتم و برای پیگیری درمان او، با وسایل پزشکی به خانه‌شان می‌رفتم. وقتی به گُلی آب و نور می‌دهیم، نمی‌توانیم از آن بگذریم. من برای همه ورزشکارانی که زحمت کشیدند ارزش قائل هستم.

معاون پزشکی استقلال در خصوص تعداد مصدومان استقلال اظهار داشت: در کجا دیده‌اید که بعد از بازی با پرسپولیس، سه بار زمین محل تمرین‌مان را عوض کنیم. فوتبالی که علم در کنارش باشد، باید یک زمان استراحت به باشگاه‌ها بدهیم تا همه به خودشان بیایند و صاحب امکانات شوند. باشگاهی که بدنسازی‌اش کنار زمین تمرین نیست و باید مسافتی طی شود به آنجا برسد، مشکلاتی دارد. امیدوارم فرایند عملکرد سعادتمند به نتیجه برسد. امکانات استقلال کافی نیست و اگر کلینیکی دارد، شخصی است و نوروزی آن را دراختیار باشگاه گذاشته، اما باید خودش این امکانات را داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس