ایرج حریرچی

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به رسیدن ۱۰ استان به قله کرونا گفت: در یک استان ۱۲۰ نفر در یک مراسم عروسی مبتلا شده بودند. از دادستان‌ها در خواست داریم به این مسائل ورود پیدا کنند.

به گزارش مشرق، ایرج حریرچی در سفر به استان کردستان در گفت‌وگویی تلویزونی گفت: استان کردستان در 10 روز گذشته دچار افزایش آمار ابتلا و موارد بستری و مرگ و میر شده است. با اقداماتی که توسط استانداری و دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شده سه بیمارستان بزرگ در سنندج با ظرفیت 520 تخت به موضوع کرونا اختصاص یافته است و ظرفیت قابل توجهی از این تخت‌ها اشغال شده است.

وی افزود: توان تخصصی بسیار خوبی در استان موجود است و بهترین خدمات بهداشتی و درمانی برای مردم انجام می‌شود اما می‌خواهم هشدار بدهم که با توجه به عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم رعایت بهداشت فردی در 10 استان از جمله کردستان شاهد افزایش قابل توجه میزان بروز بیماری بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید

شناسایی ۲۶۱۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا/ فوت ۱۲۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته/ ۶ استان در وضعیت قرمز

حریرچی ادامه داد: این استان‌ها از جمله استان کردستان در ماه‌های گذشته به قله نرسیده بودند و الان به قله می‌رسند و قله دومی برای این استان‌ها مطرح نیست. این استان‌ها تعطیلات فروردین را تحمل کرده بودند و اصول فاصله‌گذاری اجتماعی و بسته شدن مراکز کسب و کار را رعایت کرده بودند و الان دچار مشکلاتی شده‌اند. مورد درخواست مقام استانی است که این استان‌ها اختیارات استانی داشته باشند که این امر در ستاد ملی کرونای کشور تصویب شد و آیین‌نامه آن روز شنبه نهایی خواهد شد.

معاون کل وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: ما شاهد این هستیم که در برخی استان‌ها که خصوصیات محلی بیشتری دارند برخی مراسم‌ها، عروسی‌ها و عزاداری‌ها برگزار می‌شود و ما در یک استان گزارشی داشته‌ایم که 120 نفر در یک مراسم عروسی مبتلا شده بودند. از دادستان‌ها در خواست داریم به این مسائل ورود پیدا کنند که البته در برخی استان‌ها این اقدام انجام شده است.

حریرچی راه حل اصلی مقابله با کرونا را افزایش آگاهی مردم، رعایت مسائل بهداشت فردی، استفاده از ماسک در هنگام خروج خانه و شست‌وشوی مداوم دست‌ها دانست و گفت: تا زمان کشف واکسن کرونا که احتمالاً بیش از یک سال طول خواهد کشید، ما و کشورهای درگیر کرونا، درگیر مرگ و میر حاصل از این بیماری خواهیم بود و هرگونه بی‌احتیاطی منجر به مرگ و میر عزیزان ما می‌شود. خواهش می‌کنم هم برای خودمان این مسائل بهداشتی را رعایت کنیم و هم پرسنل بهداشتی و درمانی را بیش از این تحت فشار نگذاریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    44 1
    هیچکدامتان باهم همکاری ندارید نه دادستان نه استاندار و نه رئیس علوم پزشکی هرکی یک ساز میزنه
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    41 22
    چرا فقط تو عروسی کرونا میگیرن تو هیئت کرونا نمیگیرن؟
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      31 8
      اول که هیت ها اغلب تعطیل هستن..هییت ما که الان 4 ماهه تعطیله..تعداد معدودی باز هستن که اونم اغلب با فاصله نشستن و بیشتر هم شنونده هستن نه گوینده که بخوان ویروس پخش کنن تو عروسی همه دارن حرف میزننو میخندنو میرقصن و میخونن بعدم کسی نگفته تو هییت نگرفته کسی خداروشکر برای بستن دهن ضد دین ها مسجد و هییت و حرم زودتر از همه جا تعطیل شد دیر تر از همه جا هم باز شد
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      37 2
      منظور عروسي هاي شهرستانه كه كم جمعيت ترينش ٥٠٠نفره و از صبح تا شب طول ميكشه و اخرش هم گاهي با تير اندازي وتلفات تموم ميشه هيات هم اگر جمعيت بالا باشه و مردم تنگ هم بنشينند خطرناكه!
    • Bndboy IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      31 0
      به عنوان یه هرمزگانی میگم این عروسی که آقای حریرچی اسمشو آورد توی هرمزگان بوده که دقیقا درسته و فقط توی یک عروسی این تعداد مبتلا داشته ولی عروسیای دیگه ای هم بوده و هست که توی همین اوضاع داره برگزار میشه با تعداد مهمان بسیار بالا عروسیای هرمزگان نیاز به دعوت نداره چون کل استان دعوتند و همه راحت میان که این خودش یه مصیبته توی این اوضاع ، عروسیای هرمزگان حداقل زمانش ۳ شبانه روز طول می کشه و حداکثرش یک هفته ، خب شما فکر کنید ببینید توی این مدت چند نفر مبتلا میشن ، متاسفانه فهم بعضی از مردم پایینه و توی اوین اوضاع این مدل عروسیها داره برگزار میشه
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      20 34
      هیات ها تعطیل هستند ولی از اینکه عروسی را در مقابل هیات قرار می دهی معلومه دنبال چیز دیگه ای هستی...
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      16 22
      چرا انقدر عقده ای هستی؟ هیئتها اکثرا تعطیلند ولی مراکز تفریحی و سفرهای تابستانی برقرار برقرار! تالار و سینماها و استخر هم قوز بالا قوز خواهند شد!
  • جوجه تیغی بدنساز IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    6 20
    قله دامنه کوهپایه همه این قرتی بازیا کشکه. همه با هم میمیریم. همه از خداییم بسوی خدا برویم. ربنااااا لا تزغ قلووووبنا
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    21 0
    امان از لجبازی و بی خردی
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    11 0
    البته بستگی داره تا چند تا را اوج حساب کنیم
  • BE ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    4 3
    تا زمان کشف واکسن کرونا !!! با نسخه جدید مایکروسافت برای هم تولید میشه -- نگران نباشد ....
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    27 10
    اين اقا همون نيست كه روزهاي اول هرهر ميخنديد كه "منم كرونايي شدم"؟؟؟
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    17 1
    کلا سلامت مردم خوزستان افتاده دست استاندار منفعل و عموزاده عزیزش که رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهوازه و بدون هیچ اقدام خاصی ففط منتظر دستور از بالا هستند.
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      15 0
      چون زن و بچه هاشون تو بهترین مکان در قرنطینه هستن مکانی که هم بازی داره هم تفریح و هم مواد خوراکی و ...بخاطر همین شل گرفتن
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    13 0
    قرنطیه کنید کامل
    • مسعود .م IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      5 0
      حتی با ی جیره ی مختصر توسط دولت و حاکمیت هم امکان پذیره و نیز بارعایت فاصله گذاری و بهداشت فردی توسط 90 در صد دیگر مردم که رعایت نمی کنند
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    18 0
    تمام دنیا به حل بحران کرونا رسیدند امادر ایران به برکت چنین مسئولانی تازه در حال اوج گیری است
  • محمد IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    3 10
    سلام علیکم دفتر طب سنتی ایرانی وزارت بهداشت پروتوکولی تهیه کرده و در اختیار وزارت بهداشت برای پیشگیری و درمان کرونا قرار داده ولی معلوم نیست چرا وزیر محترم اجازه ابلاغ آن به کل کشور را نمی دهد .با بعضی اساتید طب سنتی که صحبت کردم از این مسئله گلایه داشتند و معتقد بودند با رعایت دستورات طب سنتی خودمان راحت می شود این بیماری و حتی آنفلوانزا و سایر بیماریهای ویروسی تنفسی را کنترل کرد برای این حرف خود نیز شواهدی داشتند لطفا پیگیری بفرمائید.
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    14 0
    وقتی با توصیه افراد هر روز یک مکان غیر ضرور وپرخطر مثل اموزشگاههای زبان مهد کودک اماکن مذهبی ومساجد سالن های پذیرایی بازگشایی می شوند بدون نظارت دقیق وفقط توصیه به اجرای پروتکل ها می شود باید منتظر شرایط بسیار بدتر هم بود
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    12 0
    تو رو خدا به دادستان محترم استان قم بگید جلوی عروسی تو روستاها رو بگیرن الان تو روستای ما (وسفونجرد) از بخش خلجستان تو تیرماه دو تا عروسی میخان بگیرن که حتی یک درصد هم مسائل بهداشتی رو رعایت نمیکنند -ما از همین الان نگرانیم چون میدونیم ممکنه خیلی ها به این بیماری مبتلا بشوند.
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    4 1
    باید استاندار خوزستان رو مجازات کنند
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    3 0
    این ده تا کدومن؟
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    1 0
    18:28کاملا درست می گویید،تعجب میکنم ازاین بازگشایی ها اصلا جون مردم براشون مهم نیست این اقای روحانی همه را به کشتن میده با این سیایت هاهر روز یه مکان بازگشایی میشه!!
  • یاسین IR ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    2 0
    اقا ضعف مدیریتیه والسلام علیکم و رحمه و برکاته
  • LU ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    0 0
    آمار ایتالیا از روزی بیست هزار بیمار رسید به زیر هزار نفر آمار ما هم از دوهزار نفر رسید به سه هزار نفر در روز ...
  • آرش IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    0 0
    امیدوارم مشرق اخبار مبتلایان به کرونا در خوزستان را به مانند دیگر رسانه ها بایکود نکند . نیمی از مبتلایان کل کشور از استان خوزستان هستند . و مهمتر از این که اینخبر تحت شدید ترین بایکود خبری است.
  • شهین IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    0 0
    مردم وقتی خودشون رعایت نمیکنند و ماسک و دستکش و فاصله اجتماعی رو رعایت نمیکنند دولت چیکار کنه؟ فروشگااهها و پارک ها و پاساژها رو نگاه کنید جمعیت موج میزنه هیچکس هم ماسک و دستکش و ... نداره. خوب رعایت نمکینند همین میشه دیگه امار میره بالا. بعد میگن مدیریت غلطله؟؟؟ میخاین دولت برای هر نفر یک پلیس بزاره که رعایت کنند؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس