کد خبر 1084114
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
فوتبال

مدیران شرکت ملی نفت ایران علاقه‌ای به توضیح در مورد اهداف کارگروه تعیین تکلیف تیم‌های نفتی ندارند، در حالیکه کلیه اعضای این تیم‌ها بارها از مشکلات موجود گلایه کرده‌اند.

به گزارش مشرق، تیم‌های صنعت نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان و پارس جنوبی‌جم سه تیم نفتی در لیگ برتر فوتبال محسوب می‌شوند که مشکلات مالی زیادی دارند و مشکلات با وجود قانون منع کمک وزارت نفت به تیم‌های حرفه‌ای، فشارهای تیمداری را برای آن‌ها بیشتر کرده است و معضل کمک 10میلیاردی برای هرکدام از این تیم‌ها که نیمی از آن هم فعلا بلوکه شده و قابل برداشت نیست، به همین مساله مربوط می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دو باشگاه لیگ برتری در آستانه انحلال

در فوتبال ما اکثر تیم‌ها به نهاد یا ارگانی متصل می‌شوند و برای فراهم کردن بودجه می‌توانند با مکاتبات و ارتباطات خاص تا حد قابل توجهی دغدغه‌های مالی را رفع کنند اما سه تیم نفتی حاضر در لیگ برتری چون به پشتوانه وزارت نفت فعالیت می‌کنند، با این شرایط قادر به تامین هزینه‌های جاری تیم هم نیستند.

به عنوان مثال تیم صنعت نفت آبادان که پیش از این برای مواردی چون هزینه سفرها و اقامت‌ها با مشکل روبرو بود اکنون باید هزینه‌های گزاف تست‌های کرونا را هم به لیست هزینه‌های خودش اضافه کند، یا نفت مسجدسلیمان هنوز در پرداخت دستمزد عوامل تیم دچار مشکل است و در کنار این دو تیم، پارس جنوبی جم هم همین شرایط را دارد.

روزی نیست که تعدادی از اعضا و عوامل این تیم‌ها به امید اینکه صدایشان به گوش مسئول یا مدیری در شهر و استان یا وزارت نفت برسد، از مشکلات آزار دهنده مالی در رسانه‌ها صحبت نکنند اما نه تنها بهبودی در شرایط و وضعیت آن ها دیده نمی‌شود بلکه اهالی فوتبال شاهد این هستند که وضعیت این تیم‌ها روز به روز وخیم‌تر می‌شود. این در حالی است که منبع مالی خوبی پشت این تیم‌ها قرار دارد اما در واقع شیر این منبع بسته شده و جایی که باید برای کمک به وررزش و سلامت جامعه باز شود، جلوی آن گرفته شده است.

برداشت اعضای این سه تیم فوتبال از وضعیت موجود این است که وزارت نفت قید تیمداری در فوتبال را زده و بنابراین خطر سقوط و در نهایت محو شدن و انحلال آن‌ها را تهدید می‌کند. هیچ مقام و مسئول نفتی هم در این زمینه پاسخ روشنی نمی‌دهد تا اهالی فوتبال بدانند که سرانجام این سه تیم چه می‌شود. 

مدیران شرکت ملی نفت ایران صلاح نمی‌دانند صحبت کنند!

تنها خبر موجود و قابل توجه در خصوص رسیدگی به این سه تیم، تشکیل کارگروهی به دستور مسعودکرباسیان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برای تعیین تکلیف تیم‌های نفتی است اما هیچ اطلاعی از دیدگاه و تصمیم‌گیری این کارگروه وجود ندارد. آیا این کارگروه برای بستن پرونده تیم‌های نفتی و پایان تیمداری وزارت نفت در فوتبال یا حتی ورزش تشکیل شده یا قرار است مشکلات تیم‌های نفتی را حل کند؟ این سوالی است که کسی فعلا حاضر به پاسخگویی به آن نیست و همین مساله شائبه‌ها را بیشتر از قبل می‌کند.

پیگیری‌های خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران نشان می‌دهد که این کارگروه فعلا چراغ خاموش حرکت می‌کند و قصد دارد با اعلامی ناگهانی همه را شگفت زده کند.

مسئول روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران در پاسخ به پرسش خبرنگار ورزشی فارس مبنی بر اینکه کارگروه تشکیل شده چه اهدافی دارد و چه زمانی قرار است تکلیف این تیم‌ها مشخص شود، اعلام کرد: "مدیران صلاح می‌دانند فعلا در این مورد صحبتی نشود تا کمیته کار خودش را انجام بدهد تا نتایج و دستاوردها مشخص و نتیجه نهایی اعلام شود."

سکوت این مدیران قطعا دغدغه‌های تیم‌ها، خانواده‌ها و هوادارانشان را بیشتر از قبل می‌کند. این حق هواداران تیم‌هاست که سرنوشت تیم محبوب خودشان را بدانند و با پاسخی روشن و واضح روبرو شوند.

اکنون نه تنها جامعه فوتبال، بلکه اهالی ورزش کشور انتظار دارند مدیران نفتی توجه و حمایت بیشتر و بهتری نسبت به این تیم‌ها داشته باشند. خوزستان و بوشهر جزو معادن پرارزش فوتبال ایران هستند و قطعا بی تفاوت بودن نسبت به این دو منطقه، صدمات و لطماتی را به فوتبال خواهد زد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس