ریچاردسن

حال با تایید رسمی خبر این ملاقات، انتظار می رود که جناب ظریف یا دستگاه دیپلماسی روشن سازد که چگونه به مذاکره با چنین عناصر معلوم‌الحال و بدسابقه‌ای در دشمنی با ملت ایران تن داده اند.

سرویس سیاست مشرق-  روز جمعه ۱۶ خرداد، سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه، در پاسخ به سؤوالات خبرنگاران در مورد اظهارات «بیل ریچاردسون» فرماندار پیشین ایالات متحده، مبنی بر اینکه برای آزادی  «مایکل وایت» زندانی آمریکایی در ایران که به تازگی آزاد شده است با برخی از مقامات ایرانی از جمله محمد جواد ظریف و مجید تخت روانچی  دیدارهایی داشته است، گفت: این دیدارها مربوط به ماه‌ها قبل بوده است.

بیل ریچاردسون فرماندار پیشین ایالت نیومکزیکو در ایالات متحده، در توییتی نوشته بود:

"خوشحالم که «مایکل وایت» در حال بازگشت از ایران به آمریکا است. من یک سال از طرف مادر مایکل و جاناتان فرانکز برای اطمینان از آزادی وی تلاش کردم. من با مقامات ارشد ایرانی از جمله محمدجواد ظریف و مجیدتخت روانچی دیدارهایی داشتم. [۱]

گفتنی است مدت کوتاهی پس از ترور حاج قاسم سلیمانی در بغداد، تصاویری از ملاقات محمدجواد ظریف با بیل ریچاردسون و فردی به نام «میگی برگمن» منتشر شده بود.

ظریف، ریچاردسن(وسط)، میکی برگمن

اما حالا که اظهارات ریچاردسون درباره ملاقات و موضوع ملاقات با ظرف رسما توسط دستگاه دیپلماسی تایید شده، شاید لازم است بار دیگر نگاهی به سوابق ریچاردسن و دیگر همراه او در ملاقات با ظرف داشته باشیم.

این سیاستمدار دمکرات در دولت دوم بیل کلینتون ابتدا نماینده آمریکا در سازمان ملل بود و سپس وزیر انرژی آمریکا شد. ریچاردسن پیش از آن از ۱۹۸۳ تا ۱۹۹۷ نماینده ناحیه سوم ایالت نیومکزیکو در مجلس نمایندگان نیز بود. در سال ۲۰۰۸، ریچاردسن در مارحل مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری به عنوان نامزد حضور داشت. یکی از خصوصیات ویژه او به عنوان یک چهره سیاسی که ریچاردسن را به ایران نیز مرتبط می کند، شهرت او به عنوان یکی از هواداران و لابی‌گران شناخته شده سازمان منافقین در ساختار سیاسی آمریکاست.

فقط برای این که عمق وابستگی و مزدوری او برای فرقه رجوی روشن شود، صرفا محتوای  یک مقاله و یک سخنرانی از او را درباره سازمان مجاهدین خلق(منافقین) مرور می کنیم.

متن سخنرانی او در تیرماه ۹۷() در جمع هواداران منافقین در واشینگتن به نقل از روزنامه «واشینگتن تایمز» به این شرح است. لازم به ذکر است که متن سخنرانی یک نماینده کنگره در جمع یک گروه سیاسی، تنها زمانی در روزنامه‌ای همچون واشینگتن پست منتشر می شود که پول هنگفتی به این روزنامه پرداخت شود، چرا که چنین متنی در حکم یک رپرتاژ آگهی برای یک گروه سیاسی است و قطعا خود سازمان این پول را پرداخت کرده است. ریچاردسن در این سخنران چنین گفت:

" آیا شما برای تغییر در ایران آماده هستید؟ آیا شما برای تغییر رژیم در ایران آماده هستید؟... آیا شما برای پایان دادن به دیکتاتوری آماده هستید؟

می‌دانید هر خبری که در مطبوعات می‌خوانید در رابطه با کمبود آب، فساد، کمبود یک انتخابات آزاد، اعدام‌ها، ناپدید شده زندانیان است.
و ناآرامی‌های سیاسی گسترده است. می‌دانید چرا؟ برای این که نقطه پایان نزدیک است و چیزی که شاهد آن هستید یک تغییر عظیم است. مانند بسیاری از همکارانم در اینجا که در پشت سرم مشاهده می‌کنید، دموکرات، جمهوریخواه، سناتورها، ژنرال‌ها، فعالان اجتماعی، رهبران سیاسی از اقصی نقاط آمریکا، می‌خواهم که شما بدانید همانطور که سناتور توریسلی گفت، آمریکا از شما حمایت می‌کند، و من در پشت صحنه رهبران کشورهای جهان شامل قانونگذاران، نخست وزیران، رهبران تقریباً همه کشورهای غربی اروپایی، افریقایی و رهبران ملیت های آسیایی را می‌بینم که از شما حمایت می‌کنند.
در این جا بسیاری رهبران برجسته حضور دارند ولی می‌دانیم که این واقعه در چه رابطه‌ای است، این واقعه در رابطه با شماست، شما سرچشمه تغییر در ایران هستید. نسل جوان، زنان، مقاومت، جوانان شرکت کننده در اینجا و من می‌خواهم به شما بگویم که بسیاری از مردم سئوال می‌کنند که آیا آلترناتیوی در مقابل دیکتاتوری آخوندی وجود دارد؟ و جواب است که بله. این آلترناتیو نیروی مقاومت است،  مجاهدین خلق است،  خانم رجوی است و همین‌طور شما هستید. و به شما می‌گویم که دلیلش چیست، چون شما کسانی بودید که علیه شاه جنگیدید، شما علیه دیکتاتوری جنگیدید، علیه دیکتاتوری مذهبی، شما در سنگرها جنگیدید و کشته شدید و شما نماینده یک پلاتفرم هستید، یک پلاتفرم دموکراتیک برای آزادی و دموکراسی. شما از تساوی حقوق زن و مرد حمایت کردید، شما از منشور سازمان ملل و حقوق بشر حمایت کردید، شما از برگزاری یک انتخابات آزاد و منصفانه حمایت کردید، شما از بخش خصوصی حمایت کردید، شما از ابطال قوانین قصاص حمایت کردید، شما از دموکراسی و اینکه نسل جوان بتواند در آینده فرصت‌های شغلی داشته باشد حمایت کردید.
پس من به‌عنوان دوستتان در اینجا به شما می‌گویم: قدرت در دست شماست، قدرت در دست تک به تک شما در اینجا است، و هر کدام از شما هزاران نفر در ایران را نمایندگی می‌کند که می‌گویند نه به دیکتاتور و اصلاح طلب. نقطه پایان نزدیک است، پایان نزدیک است. بنا بر این آیا شما خواهان یک ایران آزاد هستید؟ آیا شما به خانم مریم رجوی به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران رأی خواهید داد؟ متشکرم"[۲]

او که به مدت ده سال، جزو حقوق‌بگیران و مهمانان اجاره‌ای سازمان برای شرکت در گردهمایی‌ها و رویدادهای متعلق به فرقه رجوی بود، دوباره در تابستان سال بعد و در همان گردهمایی طرفداران فرقه در  واشینگتن، به یک دهه مزدوری خود برای منافقین اشاره و به آن افتخار می کند. متن سخنرانی او در تیر ۹۸ به این شرح است:

" متشکرم. من یک سؤال از شما دارم. آیا شما خواهان دمکراسی در ایران هستید؟ [جمعیت:‌ بله]

آیا شما هوادار سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت ایران هستید؟ [جمعیت:‌ بله}

می‌خواهم به ‌شما بگویم که چقدر مفتخر هستم. من به‌مدت ده سال با شما بوده‌ام. ولی هنوز خیلی جوان هستم و می‌خواهم در مورد قدرت این جنبش، به‌عنوان یک آمریکایی بگویم و می‌دانم که بسیاری از ایرانیان مقیم آمریکا در بین شما هستند. قدرت این جنبش در این است که حمایتش فراحزبی است. هم دموکرات‌ها هستند و هم جمهوری‌خواهان. امروز سخنان رهبران جمهوریخواه و دموکرات را شنیدید. شما سخنان خانم رجوی را شنیدید.
صحبت‌های ژنرال (جک کین) را شنیدید. صحبت‌های بسیاری را در مورد موضوعات مربوط به رژیم شنیدید. نظامی جدید در ایران لازم است و آن نظام، شما هستید، مجاهدین خلق ایران، شورای ملی مقاومت ایران، آلترناتیو.
و می‌خواهم به‌شما بگویم چرا. اول این‌که سازمانی است قدرتمند با توانمندی فراوان، تعهد بسیار و قابلیت‌های فراوان رهبری. دوم، یک رهبر برجسته و فراحزبی. و خانم رجوی یک رهبر بزرگ است. ده ماده‌یی را که او در موردشان صحبت کرد، ‌ مرور خواهم کرد. سوم، برنامه. به‌عبارت دیگر به‌عنوان افراد جوان، به‌عنوان آن دسته از شما که اینجا گرد آمده‌اید، خواسته شما چیست؟ خواسته شما یک ایران آزاد است. ولی شما خواهان دموکراسی و حقوق بشر هستید. شما یک طرح و برنامه دارید. مواظب سیاستمدارانی باشید که برنامه ندارند و فقط در مورد خواسته‌هایشان حرف می‌زنند. دیگر چی؟ (جنبش شما) خطرپذیر است. این جمعیت، سازمان مجاهدین خلق خطر می‌پذیرد. در اروپا و آمریکا هدف قرار گرفته. به‌خاطر مردم و به‌خاطر آزادی و به‌خاطر دموکراسی خطر می‌پذیرد. با رژیم درمی‌افتد. در مورد موضوعات ایران صحبت می‌کند. ما رژیم را می‌شناسیم. مشکلات اقتصادی، فساد، تورم غول‌آسا، نقض حقوق بشر، اعدام، فقدان دموکراسی، حمله به‌آمریکا، ولی آن‌چه که شما نمایندگی می‌کنید، شمایی که از سراسر کشور و از سراسر جهان گردهم آمده‌اید، آینده است. شما از حمایت بین‌المللی برخوردارید. من در مراسم پاریس و در سراسر جهان حضور داشته‌ام که بیانگر حمایت بین‌المللی توسط قانونگذاران، کشورها و جنبش‌هاست.

شما در جهت درست تاریخ هستید. صحیح است؟ [جمعیت:‌ بله] پس با برنامه ده ماده‌یی، سخنانم را به‌پایان می‌برم. زیرا می‌خواهم به‌آن گوش کنید. مثل دموکراسی است. می‌خواهم مفهوم این برنامه ده ماده‌یی را جذب کنید.
زیرا اگر یک ایران آزاد و انتخابات آزاد در کار باشد، این چیزی است که واقع می‌شود..."

او در بخش پایانی سخرانی خود چنین به مجیزگویی سازمان منافقین می پردازد:

" ولی شما سخنرانان و رهبران فوق‌العاده‌یی در اینجا دارید که نشان‌دهنده قدرت جنبش شما است؛ حالا می‌خواهم به‌بهترین قسمت سخنرانی‌ام برسم. قسمت پایانی.

متشکرم.
آیا شما خواهان دموکراسی در ایران هستید؟ [جمعیت:‌ بله]

آلترناتیو چیست؟ مجاهدین

مجاهدین
بلندتر بگویید

مجاهدین. "

طبق گزارش‌های موجود، او به مدت ۲۰ ماه در حال مذاکره و رایزنی با ظریف و دستگاه دیپلماسی ایران بر سر آزادی «ژئو وانگ»، جاسوس آمریکایی چینی‌تبار سازمان سیا بود که در تیر ماه ۹۶، توسط دستگاه اطلاعاتی ایران دستگیر شده بود. او تا پیش از دستگیری، موفق به ثبت آرشیو دیجیتال از ۴۵۰۰ صفحه از اسناد کشور شده بود و قصد داشت این اسناد را به اخارج از کشور ارسال کند.

در همین مذاکرات نفر سوم «میکی برگمن» چترباز سابق اسراییلی بود که در کنار ظریف و ریجاردسون حضور داشت.  برگمن سال‌ها در جنوب لبنان با حاج قاسم سلیمانی و حزب‌الله جنگیده بود.

برگمن در کنار بیل ریچاردسن
برگمن در کنار ریچاردسن

نشریه آمریکایی «نیوزویک» در گزارشی به تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۱۹، در تفسیر مذاکرات ترامپ و رهبر کره شمالی، از او به عنوان تحلیل‌گر دعوت کرده بود که در این گزارش او را «افسر چترباز سابق ارتش اسراییل» معرفی کرد. همچنین، نشریه «فارن پالیسی» نیز ذیل دو مقاله مشترکی که برگمن برای این نشریه نوشته بود، او را «یک افسر سابق ارتش اسراییل» معرفی کرده است. او نایب رییس و مدیر اجرایی «مرکز ریچاردسن برای تعامل جهانی» نیز هست.

اشاره به سابقه برگمن به عنوان «افسر چترباز نیروی هوایی اسراییل» در گزارش نیوزویک
سابقه برگمن در نشریه «فارن پالیسی» که او را «افسر سابق ارتش اسراییل» معرفی می کند

برگمن بعد از این که به عنوان دستیار ریچاردسن در ماجرای مذاکرات آزادسازی «اتو وارمبیر» ( Otto Warmbier )، جاسوس آمریکایی زندانی در کره شمالی مشارکت کرد، در مطبوعات آمریکایی مطرح شد. گفتنی است که وارمبیر مانند خود برگمن یک یهودی تبار بود که در کره‌شمالی به جرم تلاش برای ایجاد شبکه براندازی در زندان بود. برگمن در مصاحبه با ووکس مدعی شد که «مرکز ریچاردسن برای تعامل جهانی» یک سمن یا NGO غیردولتی است که با اهداف «انسان‌دوستانه» وارد مذاکره با دولت‌ها می شود که البته برای هر کسی که با ساختار سیاست خارجی آمریکا و نوع تقسیم کار در این حوزه آشنایی داشته باشد، کذب بودن این مساله کاملا روشن است.

مصاحبه نشریه ووکس با برگمن، به عنوان مذاکره‌کننده آزادی وارمبیر
حال با تایید رسمی خبر این ملاقات، انتظار می رود که جناب ظریف یا دستگاه دیپلماسی روشن سازد که چگونه به مذاکره با چنین عناصر معلوم‌الحال و بدسابقه‌ای در دشمنی با ملت ایران تن داده‌اند و این که در این مذاکرات چه سرفصل‌هایی مورد بحث قرار گرفته است.

[۱] http://www.qudsonline.ir/news/۷۰۷۰۱۱

[۲] https://www.washingtontimes.com/news/۲۰۱۸/jul/۱۸/you-are-the-source-of-change-in-iran/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 113
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 51
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    اقای ظریف بدجوری غافله باختی لعنت ابدی بر وطن فروشان و نوکران کدخدا
    • محسن US ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      12 23
      دوست عزیز! لطف بفرمایید معنیِ کلمۀ «غافله» و اینکه چه طوری میشه غافله رو باخت رو بنویسین تا منِ بیسواد هم یاد بگیرم. مرسی
    • حسینی IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      4 29
      اگه مذاکره نمی شد،دو زندانی ما هم آزاد نمی شدند،برای آزادی زندانیانمان در آمریکا،اگه با ترامپ هم مذاکره بشه مشکلی نیست.
    • ایران IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      20 3
      رجوی از یهودیان فراری و عقده ای ایرانه
    • DK ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      28 2
      امریکائیها سردار دلها حاج قاسم را شهید کردند چون میدانستند عکس العمل سیاستمداران ما چه خواهد بود. مدیون خون حاج قاسم هستید
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      23 4
      فقط میشه گفت حیف خاک که تو سرشون بشه......
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      7 2
      بحث خود مذاکره چندان مهم نیست چون برای آزادی ایرانی ها بوده البته اینکه چرا پیشگیری نکردن و ..... جا داره. اشکال اینجاست که چطور امریکایی ها نماینده انتخابی ایران برای سازمان ملل رو به خاطر سابقش به امریکا راه نمیدن. اقای ظریف هم می تونستند برای مذاکره شرط بذارن که با اینها مذاکره نکنن. اشکال اینجاست. متاسفانه یا از سوابقشون خبر نداشتن که باز جای سواله یا داشتن اما مبنای خاصی دارن البته شاید؟! یاد مصاحبه اقای ظریف با خبرنگار بی حجاب در سفارت ایران افتادم مگه سفارت جز خاک ایران نیست؟! اگه اشتباه یادم نباشه... دولت لیبراله دیگه.....
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      5 5
      یادتون رفته هیاتهای ایرانی هم میرفتن برای مذاکره با صدام بلا فاصله بعد جنگ یا ملاقات با فهد قصاب زوار ایرانی.
    • آدریان دریا IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      9 2
      سکوت ظریف در برابر این همه واقعیت و هجمه های به حق یک هدف بیشتر نداره اون هم زمینه چینی و عدم ایجاد ذهنیت منفی در شورای نگهبان جهت انتخابات ۱۴۰۰ هست وگرنه این ظریف همون ظریفی هست که به خاطر برجام حاضر نبود به نماینده ها هم جواب پس بده.
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      0 0
      مگر راجع به تماس 1986 توضیح داده اند که راجع به این خرده تماس ها توضیح بدهند؟
  • GB ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    هیچ کسی توی این مملکت نیست جلوی این خائن ها رو بگیره ؟؟؟؟
    • علوی IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      5 15
      خود ظریف هم گفت که برای نجات زندانیان کشورمان در آمریکا و اروپا ،ممکنه مجبور بشم با هرکسی بشینم صحبت کنم.اینکه ایرادی نداره.
    • حسین IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      1 4
      نه
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      3 2
      کدام یکی
  • امیرعلی IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    108 9
    چیزی نمانده تا ستون پنجم ها برن -- ولی سالها نیازه تا ضررهاشونو درست کنیم--تفکرات صادق زیبا کلام (بخوانید زیباکلامیسیم) سم هست برای جامعه ولی همچنان میچرخندو میگویند یا خانوم ابتکار ک فرزندشان در امریکاست ولی خود از مشارکت کنندگان در گرفتن لانه ی جاسوسی بودند --- ستون پنجم ها در کنار ما هستند و ما همچنان سکوت می کنیم ؟!
  • تنبل IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    104 6
    خدای من!!!؟ ؟؟ ظریف عجب اشتباهی کرده!!!!!
  • عبدالله IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    132 6
    گندزدن این دولت بالاخص تيم دیپلماسی،و بالاخص ظریف یکی دو تا نیست. خیانت بزرگی به مملکت اسلامی کردند. خدا ازشون نگذره.
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    هر کس با دیدن این آدم احساس حقارت بهش دست نده باید به ایرانی بودنش شک کنه.
    • علیمرد IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      4 16
      داداچ اگه کسانی باشن که باعث سرافکندگی ایران در جامعه جهانی شدن فقط شما و امثال شما افراطیون هستین. من کار ظریف را فقط بخاطر اینکه شماها باهاش مشکل دارین قبول دارم یعنی شما با هرکی مشکل دارین آن آدم کاربلد و درستیه.
    • IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      2 0
      خب ما با آمریکا و اسراییل و داعش هم مشکل داریم که :))))))))
  • Reza IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    99 7
    یاد یه چیزی میفتم یه بنده خدایی گفت این دولت سر ، سردار عزیزمون معامله کرده گفتیم امکان نداره دیگه اینا تهمته الان حس میکنم زیادم عجیب نیست
    • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      0 11
      انشاالله که همین طوره، دولت منتخب مردم برای مصالح مردم فعالیت می کند
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      1 0
      نا شناس محترم !سرریز خدمات دولت =دلار18 تومانی+مسکن چند برابر شده وپراید صدمیلیونی و سکه هشت میلیونی ،رفته تو جیب تو ،شارژ شدی ها !
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    98 12
    چرا نمیشه ظریف رو محاکمه کرد؟! بخاطر مصالح نظام؟! چرا تا الان هیچ رییس جمهور و وزیری در دستگاه قضایی محاکمه نشده؟!
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    82 2
    من ک ب روحانی رای ندادم
  • US ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    25 88
    با منافقین که مذاکره که نکرده با این فرماندار امریکایی مذاکره کرده اونم برای ازادی زندانیان دو طرف. حالا دیگه ظریف چه گناهی کرده این فرماندار با منافقین دیدار داشته؟
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
      12 0
      لابد افسر چترباز اسرائیلی هم ،سرجهازیه امریکائی بوده !
    • IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      6 1
      با اسرائیلیه چی؟
    • SE ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      4 0
      مگر امریکاییها در سطح وزیر خارجه برای تبادل شرکت کرده بودند؟!!!! ملاقات ظریف با این پادو یعنی پائین آوردن جایگاه وزیرخاجه ایران در سطح پادو
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    59 8
    کلاً دولت تعطیلیه ،
  • SE ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    48 8
    ببند نیشو
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      3 6
      آی کیوها! فکر نمی کنید این گفتگوها با چراغ سبز مسئولین نظام صورت گرفته؟!!
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      2 1
      سراسر باربی کیو !!!!!!! عزیزم ! حقه ،چراغ سبز نظام قدیمی شده ! بازی جدیدی برای لاپوشانی اظهار عشق به کدخداتون اختراع کنید !
  • مرصاد IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    7 15
    دوست دوست من ؛ حتما دوست منم هست !!!
  • مهرداد ارقميري IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    19 62
    مگر وزير خارجه بايد با چه كسي گفتگو كند . مذاكره كرده خوب نتيجه و منتجه ان چه بوده ، پيامبر با ابوسفيان مذاكره نكرد
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      9 3
      پیامبر اکرم (ص)بعد از اینکه ابوسفیان عهدنامه اش را نقض کرد ،فقط وقتی دوباره با او وارد مذاکره شد که در آستانه فتح مکه بود.بعد از پاره کردن بند دل برجامیان ،یعنی برجام توسط امریکائیها ،هر وقت کاخ سفید حسینیه شد ،ما دوباره با انها وارد مذاکره میشویم.
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      3 2
      اشتباهی منفی دادم۳۳۴۶
    • سیما رئوف IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      0 0
      ...............................واقعا فاجعه است
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    6 2
    بابا دیگر منتظرچی هستید؟چراوقتی بااوباماهم دست داد برکنارش نکردید؟
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    2 0
    !!!!!!!!!!!!!!
  • مم IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    7 7
    یعنی چه این همه مطلب جمع کردی میخواهی که بگی امریکاییها دشمنند این را که همه میدانند یا قصد دیگری دارید متاسفم به دوستان ظاهر بین که زود انگ وطن فروشی به جناب وزیر وارد میکنندباید بری مذاکره کرد وگر نه چطوری باید هموطنانمان را از چنگ ان نامردان ازاد کنیم متاسفم هرچند درج نمیکنی
  • علی GB ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    76 9
    خیانت به خون شهدا.
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      11 7
      چرا بی ربط نظر میدین! هرکسی رو بخواین خراب کنین یه انگ ضد خون شهدا و ضد نظام بهش میزنین تا از مردم دورش کنین! برادرم و شوهر خواهرم شهید شدن و خودم هم تو خط مقدم بعنوان یک بسیجی جنگیدم ولی آقای ظریف رو یک انقلابی و دوستدار نظام میدونم و بهش افتخار میکنم . شما که قدر ایشون رو نمیدونین ولی اجرش با امام حسین!
  • محمد IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    1 0
    خفیف
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    6 1
    بزارید زخم مذاکرات برجام خوب بشه بعد
  • رضا IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    4 1
    واقعا عجیبه تو این کشور همچین اتفاقاتی میفته کسیم باهاشون کاری نداره
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    5 1
    همه اینها اتفاقی است دست دادن با اوباما اتفاقی شد دیدار با سناتور مورفی اتفاقی شد این دیدار ها هم اتفاقی شد الآنم یک هو استیضاح شود اگر طبق قانون جدید برخورد شود (منظورم طرح مقابله با رژیم صهیونسیتی) باید برای حرف زدن با تبعه رژیم صهیونسیتی محاکمه شود انشاالله آقای رییسی خدمتشان برسند.
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    4 1
    خدا عقلتون بده. بیشتر مذاکرات با دشمنان است نه دوستان.
  • DE ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    2 1
    با اظهار نظرهایی که بعضی وقتها از بعضی مسئولان به گوش می رسه بوی ستون پنجمیها به مشام می رسه
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    2 1
    21:54شما اگاهی نداری میخواستی بره با منافقین حرف بزند این فاسدین هم دوستان مریم عفریته اند-
  • NL ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    2 1
    مذاکره ای که از قبل نتیجه را آمریکا اعلام کرده فقط دیکته نویسی است که ظریف همیشه دیکته هایش 20 بوده.
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    1 3
    اول باید از شریعتمداری و مشرق اجازه بگیرد و استعلام کند بعد مذاکره ...!
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    2 3
    درود بر ظریف امیر کبیر دوم
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    2 0
    بنویسیم ظریف بخوانیم امیر
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    2 1
    مشرق خداوکیلی این قسمت بخاطر کم نیاوردن در قبال دستگیری جاسوس سیا و موساد در سپاه قدس بوده یا نه ؟
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    3 2
    ظریف باید اسمش را عوض کنه بگذاره حاجی واشنگتن آقا خان نوری .تاریخ پر از خیانت بزرگان است .
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      0 0
      حاجی واشتنگن فرد خوبی بود و خائن نبود
  • IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    2 1
    نه سازش نه تسلیم، ذلت نمی‌پذیریم، اینها اصلا میدونن خدایی هست، سوال وجوابی اون دنیا هست، اول باید جوابگوی شهدا باشن، جوابگوی پدر ومادر شهدا باشن
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    3 1
    اقا این خبر ها را منتشر نکنید ادم می خواد سرش را بکوبه به دیوار. دیگه این اقا چطور باید خودش را به کدخدا ثابت کنه که نکرده و دست اندر کاران امر از جمله نمایندگان مجلس منتظر چه جور شیرینی کاری هستن تا اینشان را استیضاح کنند؟!
  • صدای حق IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    2 1
    اگه یادتون‌ باشه درست در روز و ساعت برگزاری نشستن منافقین در ویپلنت شهر پاریس، جناب وزیر امور خارجه بخشی از ایران یعنی جناب ظریف در پاریس بود و همان زمان ظریف هیچ واکنشی به چنین رفتار فرانسه و اجازه چنین مراسم شومی نشان نداد. شاید همان‌ زمان نقشه ایام بعد از وزارت‌ خود‌ و برگشتنش‌ را با کمک همین ریچارسون‌ها‌ می‌کشید‌. والا این میزان انفعال و حقارت‌طلبی چه دلیلی دارد
  • محسن US ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    2 3
    ظریف وزیرِ خارجۀ نظام جمهوری اسلامیه و بخاطر منافع و مصالحِ کشور و نظام ملاقات و مذاکره می کنه. خیلی هم ساده اندیشیه اگه فکر کنیم مقاماتِ عالیِ نظام از این ملاقاتها و مذاکره ها بی اطلاع هستند. در واقع، اگه اینطر فکر کنیم، آگاهانه یا ناخودآگاه به مقاماتِ نظام نسبتِ بیخبری میدیم! البته شماها فقط به دنبالِ مچگیری و آتو گرفتن ( به خیالِ خودتون) هستین و به عواقب و تبعاتش فکر نمی کنین. یا شایدم فکر می کنین ولی براتون اهمیت نداره.
  • IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    1 2
    ایکاش حکومت به مردم هم،بال و پر می داد...!! و انقدر ظاهرگرا نبود...!
  • صمصام IR ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    1 2
    بعضی اوقات به خاطر آزادی یک هموطن مجبوری با هر کس وناکسی مذاکره کنی،اگه مذاکره نمی کرد که الان اون دو زندانی ما هم در آمریکا گرفتار بودند.
  • IR ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    4 1
    اونهایی که چشم بسته به تفکر لیبرالیسم دولت روحانی اصلاح طلب رای دادند شریک جرم دولت روحانی هستند هر بلایی سر رای دهندگان به روحانی توسط دولت روحانی امده حقشان بوده چون دیگر ملتی که به روحانی رای ندادن با رای اون عده دیگر 7 ساله نابود شده اند و حق الناس گردن رای دهندگان به روحانیه
  • عباس پسرنواز IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    1 5
    روزی که احمدی نژاد رءس جمهور متکی وزیرخارجه درفرودگاه مهرآبادمتجاوزین نظامی انگلیسی راباگل وشیرینی بدرقه کردن منتقدآن عمل نبودید. حالاعمل ظریف درمملکت شخص موردملاقات راپیراهن عثمان کردید.
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    4 0
    خدایا در ظهور مهدی موعود تعجیل و ما را از شر ظالمین و خائنین محفوظ بفرما آمین یا ربّ العالمین
  • محمد IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    4 1
    ظریف و امثال او که زحمتی برای استقرار جمهوری اسلامی متحمل نشدند و خودشان و اطرافیانشان که به وسیله منافقین سلاخی نشدند و در صحنه های خطر مثل جنگ نبودند که آسیب ببینند! بنابر این چه می فهمند با چه کسی مذاکره می کنند و........... و اصلا چه فرقی برایشان می کند؟
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    4 1
    ای بابا خیانتی هست که اینا نکرده باشن؟با هر کس و ناکسی با نیش باز میرن میگن و میخندن و عکس میندازن انگار نه انگار طرف همراه کساییه که با موزاییک سر میبریدن و پاشون بیخ گلوی چند میلیون نفره و تو کمپاشون تمرین چشم دراوردن میکنن خدا لعنتشون کنه
  • رضا IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    4 1
    من با اينكه اصلاً ازتون خوشم نمياد و در خطى عمل كردن و جناحى فكر كردن حال به هم زنيد اما اين بار بدبختانه و متاسفانه و البته استثنائاً حق با شماست ، از همين جا به وزير محترم خارجه پيام ميدم ؛ خاك تو سرت جواد عزيز! اين چه گندى بود زدى ؟! عاخه يه انسان خوشتيپ و فهميده مثل تو با مواجب بگير رجوى ملاقات ميكنه ؟! اون شب چطور خوابت برد ؟! اين حروم لقمه هاى امريكائى خيلى رذلند نبايد به اونها اعتماد كرد ! اين بار خيلى خراب كرد زود توبه كن و از ملت عذرخواهى !
  • پیروزه IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    2 1
    وزرات خارجه با این همه دم ودستگاه من اشکال از آقای وزیر نمی بینم اشکال از کسی می بینم که برنامه ریزی برای این جلسات می گیره بدون تحقیق که ان کس کیست وسابقه وی چیست. متاسفم برا ی دسگاه دیپلماسی که سرسری گرفته است.
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    1 4
    مشرقجان اگه جواب سئوالاتتو میخای .واقعه تاریخی مکفالین درایران.نیزومذاکرات درهتلی درپاریسو ازدکتر حسن عباسی بشنو وهردورو باهم مقایسه کن.اینجور مسائل برا اصلاح طلبا واعتدالیون وهمفکرانشون انجام وظیفه= اطاعت ازمافوقه. مثل بمباران هلی کوپترهای امریکا درطبس بدستور بنی صدر.مثل معروف الما مور معذور
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    5 2
    واقعا خوشا به غیرتشان. البته ما هرگز فراموش نمی کنیم که چگونه قبل از چهلم شهید حاج قاسم عزیزمان اعلام امادگی برای مذاکرات با شیطان بزرگ را اعلام کردند. انشا رسوایی همه شان نزدیک است
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    3 1
    ظریف ظریف است دیپلماسی نمی داند به لبخند مجهز است همه چیز را در سبد برجام گذاشت و معنی خدمت و غفلت را نفهمید در دام شیطان گرفتار شد و هنوز هم نمی داند که قافیه را بطور کامل باخته است
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    6 2
    ساده انگارانه است که بخواهی فکر کنی رییس باند نیورک ها و همکار جاسوس سید حسین موسویان و فراری سیروس ناصری اینها را نمی داند اوبه وضوح گفته تمام زندانیان امریکا را آ زاد می کند ولی تعجب از قوه قضاییه است که وی همکاری می کند
  • DE ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 1
    ظریف با حقوق‌بگیر رجوی و افسر چترباز اسراییلی چگونه به مذاکره نشسته است؟ هویجوری .واسطه ها قرار ملاقات میگذاشتند ساعت و محل جلسه اعلام میشد میرفتند/. پلیس از راننده متخلفی که بدون گواهینامه رانندگی کرده بود و گرفتار فانون شده بود پرسید : شما چطوری بدون گواهینامه ماشین میروندی ؟ و راننده متخلف جواب داد :جناب سروان اول خلاص میکردم بعد استارت میزدم دنده یک ترمز دستی آزاد گاز میدادم دنده 2... چطو مگه؟ پلیس گفت هویجوری پرسیدم
  • FR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    1 1
    معاویه هم معلوم الحال بود ,نبود؟ اما امیرالمونیین (ع) به همین شخص نامه مینوشت (فارغ از مطلب نامه) بقیه معصومین هم اینگونه بودن .
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    3 1
    سلام: متاسفانه دم خروس خیلی بیرون زده!!!
  • زهرا IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    3 1
    كاش يك جو غيرت سردار عزيزمان به تن دولتمردان ما بود
  • ناشناس IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    3 2
    این ظریف تا کی میخواهد به این دیپلماسی ذلیلانه ورذیلانه ادامه بده.الان نوبت مجلس انقلابیه که با یک استیضاح سریع وقاطع اورو ازدولت پرت کنه بیرون.بسه دیگه هرچی ایران وایرانی رو تحقیرکردید.
  • Tirdad IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 2
    چیکار دارین بزارین کارشون انجام بدن بزارین تعامل کنن بلکه از این وضع نجات پیدا کنیم اخه چکاریه باید با تمام ممالک تعامل کرد شهرام بهرام هم نداره بابا مملکت از دست رفت سر لج لجبازی بزارین آقایون کارشون انجام بدن
  • شریف زاده IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    2 0
    ظریف است. دیگه. از اسمش هم پیداست. ظریف ، شکننده ،و واژه های ریگر. شما انتظاری بیشتری از آق جواد خان ظریف دارید. در لحظات حساس و مهم و استراتژیک همیشه گل به خودی می زند. نمونه استعفا در سفر بشار اسد به ایران ، صحبت جان کری تضمین است. آمریکا با یک دکمه ایران را با خاک یکسان می کند. و .... گل به خودی های دیگر
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    4 2
    دکتر ظریف بهترین وزیر خارجه دوران انقلاب بوده و مورد تأیید صد در صد رهبری است.
  • Mahdi IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    1 0
    ملاک حال فعلی افراد هست
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    4 1
    یکی یکدونه ای دکتر! ببین خشک مغزها که الفبای دیپلماسی رو هم نمیدونن چی درباره شما میگن! حاشا و کلا.
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    2 1
    مگه میشه ظریف بدون اجازه مذاکره کنه این جنگ زرگری هم بذارید برای اونایی که چشم بسته همه چیو قبول میکنن نه امثال من
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    3 2
    رئیس جمهور آینده ایران اسلامی دکتر ظریف عزیز.
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    1 1
    چه دانى وپرسى سؤالت خطا است اگرجناب وزير غير ازاين عمل مبكرد جاى سؤال داشت به قول معروف ازكوزه همان برون تراود كه دراوست
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    3 4
    بنده اصلاح طلب نیستم و فرا جناحی نظر میدم و اون اینکه الحق با توجه به وضعیت نظام در شرایط مختلف آقای ظریف بسیار پرتوان و عالی عمل کردن. جمود فکری نداشته باشیم و منطقی و خداپسندانه عمل کنیم و نظر بدیم!
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    2 0
    این ریچاردسون نخاله که تو دولت کلینتون هم بوده و نخود همه آشهاست احتمالا پیام آورده برای وزارت خارجه. بهرحال،ماموران آمریکا و انگلیس ملزم به جاسوسی هستند! مرگ بر رژیم پلشت و نژاد پرست آمریکا
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    1 0
    مجلس اگر استیضاح نیست - حداقل یک سوال- یک فیلتر و استعلام برای ملاقات تو این خراب شده وزارت خارجه نیست- فقط حقوق دلاری میگیرن و کار ریالی تحویل میدن
  • عبا دالله IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    1 4
    سلام اکر شما در زمان امام حسن هم بودید به ان معصوم هم اعتراض می کردید که چرا با معاویه مذاکره کردی بشر انسانیت حکم می کند برای ازادی هم وطنان عزیز در چنگال خسم به هر کس وناکس باید گفتگو کرد تا عزیزان را ازاد کرد بس کنید منافق بازی را مرگ بر امریکا از همه عزیزانی که نظر می دهند خواهش مندم مقدار با دید با و با اندیشه وتفکر در باره مسائل نظرات گران قدر خود را ارائه دهند با سپاس باهم مرگ بر امریکا
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    1 1
    اگر ظریف به جای مذاکره با ریچاردسون با پمپئو مذاکره کرده بود که الان یه بلوای دیگه به پا کرده بودید.
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    3 1
    ظریف با این ها مذاکره کرده تا دو نفر شهروند ایران رو از زندان آزاد کنه. یکی از این شهروندان استاد دانشگاه صنعتی شریف بوده و دیگری پزشکی بوده که با یک تیم تحقیقاتی ایرانی برای ساخت واکسن همکاری می کرده. کاش حقیقت را تمام و کمال به مخاطبین خود عرضه کنیم.
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    4 0
    فقط میشود گفت خدا پدر اردشیر زاهدی را بیامرزد
  • ثابتی IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 1
    احتمال زیاد شما انتظار دارید قبل از هر گونه مذاکره اولویت دار دولت با مقامات دولتهای غربی ، در خصوص منافع ملی کشور ۸۲ میلیونی، امور خارجه نسبت به اخذ تاییدیه احراز صلاحیت مقامات خارجی از شورای نگهبان، روزنامه کیهان و صدا وسیما ، اقدام و سپس تصمیم به مذاکره بگیرد... تا بعدا مورد اتهام آنچنانی قرار نگیرد...‌ !!!!!
  • mina IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    3 1
    تف به شرف و غیرت امثال شما و دولت ننگ تدبیرو امید.تازه چندماهه که حاج قاسم عزیزما بدیت این عناصر معلوم الحال به شهادت رسیده خیانت و وطن فروشی تا به کی؟؟؟
  • DE ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    1 1
    این رفتار فردی مثل وزیر امور خارجه عینهو حوضی که داری سطل سطل با مشقت و بدبختی با آب پرش میکنی ولی یکی داشته باشه گوشه همین حوض رو با چکش و قلم سوراخ کنه! عجیبه که فرمایشات مولا علی ع چطور در این زمان هم مصداق پیدا میکنه که میفرمودند دشمنان شما در دشمنی ناحق خودشون با شما بمراتب متحدتر و باوفاتر هستند تا شما که حق هستید ! خدایا چی بگیم؟!
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    3 0
    باسلام:جناب مشرق عزیز،109 تا مشری منتظرند کجایی !؟مرگ بر سازمان منافقین خلق وهواخواهانشان--
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    اززمان شاه هم آمریکایی شدن بیشترمیشه برادرشهیدم گفت ومژده شهادت مراداد .
  • US ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    2:23 لطف بفرمایید اول یاد بگیریدبجای "واژه ی خارجی "مرسی"€بفرمایید "ممنون"،"تشکر"ایشاال..بقیه اش را هم یاد می گیرید بعضی چیزها در فهم همه نمی گنجد با سپاس--
  • Tirdad IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    مشرق ایشالا اینترنت قطع بشه چرا نظر منو چاپ نمیکنی توهین نکردیم حرف حق زدیم از خیلی از نظرها اینجا محترمانه تر بود ظریف دوست داره به کسی ربطی نداره
  • US ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    علی حق داشت که از درد جاهلان ظاهرا مومن سر در چاه فرو برد و ناله کند
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    1 0
    این ظریف گند زده با برجام میخواد حاشیه درست کنه که استیضاحش کنن و بگه نذاشتن کار کنم!!!!
  • SE ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 1
    مشرق جان عرضه داری اون دو تا زندانی ما در آمریکا را آزاد کن بدون اینکه هیچکاری برای آمریکایی ها نکنی. شما جای خانواده دانشمند های ما بودی از این حرفا میزدی. امام حسن مگه با معاویه مذاکره نکرد؟! معاویه که دیگه معلوم الحاله. خداییش بی انصافید، سر هر مساله میخواهید یه طعنه ای به جبهه مقابلتون بزنید. خدا وکیلی این تفرقه اندازی های شما روز قیامت وبالتون را میگیره. یعنی اشتباهات جبهه مقابل نباید سبب اشتباه کردن مثل شما ها باشه. هرکسی هم که کار شما را تایید کنه و یا نظر مثبت بده روز قیامت پاش گیره. خدا ان شاء الله همه مون را هدایت کنه. (اگه مردی منتشرش کن)
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    1 0
    یادتون نره ظریف دو تابعیتیه،قبل از اینکه ایرانی باشه آمریکاییه،
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    2 0
    سلام. هر چقدر هم که افرادی مثل ظریف رسوا میشن باز هم یه عده ای توجیه میکنن و میگن که لازم بوده مذاکره کنه و... اگه لازم بود چرا یواشکی مذاکره میکنه؟ مردم نامحرم هستن؟ وقتی نماینده ی رئیس جمهور آمریکا اومد ایران امام خمینی دستور داد که هیچ یک از مقامات حق ملاقات با او رو ندارند تا آمریکا شاه فراری رو پس بده و ...
  • IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    2 0
    این نتیجه نوکری کدخداست
  • ناشناس IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    1 0
    اینهادیپلماسی غربی و وابسته را خوب بلدند یعنی همان دیپلماسی ذلت وخواری و کرنش وتسلیم کما اینکه دراین 7 سال اگر رهبری جلوشان نمیگرفتند کشور را تسلیم امریکا کرده بودند.
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    3 0
    باور بفرمایید "ظریف" فقط یک شخص نیست . یک جریان و یک شبکه است . شبکه ای که حد اقل بیست سال است در رابطه با مسائل حساس خارجی و ارتباط با غرب مخصوصا امریکا فعال است .خوشبینانه ترین قضاوت در باره ظریف این است که در رابطه با امریکا قصور در فهم و اشتباه در تحلیل دارد و به امریکا خیلی علقه و اعتماد دارد و بسیار خوشبین است . ظریف و تیم او غرب شناس و امریکا شناس نیستند در کار سیاست خارجی و دشمن شناسی تیز بین و متخصص نیستند . دست اورد بی فرجام و شکست برجام نتیجه چنین دیدگاهی در باره امریکا و اروپا است . این فکر و جریان غربگرا برای کشور / مردم / انقلاب و اسلام بسیار خطرناک است .
  • محسن IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    0 1
    این چی رو ثابت میکنه؟همچین تیتر زدید انگار با خود مریم رجوی دیدار کرده،بر هیچ کس پوشیده نیست که خیلی از مقامات آمریکایی یا حتی اروپایی این گروهک منحوس رو آلت دست خودشان کردن برای فشار به ایران،پس حالا باید با کل اتحادیه اروپا وخیلی کشورهایی که عناد دارن با ایران باید قطع رابطه دیپلماتیک کرد؟این چه منطق پوپولیستی هست که شما پیروش هستید
  • AU ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    0 0
    اخه شما بی که میگید اینا خائن هستن،وطن فروش هستن،منظورم آقای ظریف هستش،اینا وه سر خود مذاکره نمیکنن با هماهنگی مقامات بالا و شورای عالی امنیت ملی هستش، اینقدر کوته نگر نباشین، بدون اجازه هیچ مذاکره ای صورت نمی گیره
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    0 0
    امان از ذهن های بسته، بهانه گیر و بهانه جو!!!
  • یونس US ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    0 0
    مسولیت اقای ظریف ایجاب میکند برای نجات جان هموطنان خودبا هرکسی صلاح بدانند ملاقات کنند لطفا افق راببینید وعمیق به مسله نگاه کتید مثل حسین شریعتمداری سطخی نگر نباشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس